collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Duck probs  (gelezen 2166 keer)

Offline ~Sammeke~

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • http://kids.woefsite.be
Duck probs
« Gepost op: augustus 30, 2007, 09:45:00 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Sinds een week krijgt Timo een schijf Duck bij zijn korrels omdat hij zijn korrels zo moeilijk opeet.
Sindsdien kakt hij dus meer en geregeld plat en heeft zelfs 1 keer overgegeven.  Hij heeft vanacht zelfs in huis gekakt  :muur:.

Nu vroeg ik me af of dat eraan kan liggen als we het verkeerd ontdooien.
Ik haal het smiddags uit de diepvries voor rond 18u en 's avondds voor 's morgens dan.
Moet ik dat in de ijskast laten ontdooien?  Dan gaat die toch serieus stinken?
Of hoelang op voorhand moet dat uit de diepvries gehaald worden?

Offline supermax

• hondenvriend pro
  • *
  • 2 HV-Punten
Re: Duck probs
« Reactie #1 Gepost op: augustus 30, 2007, 09:55:44 »
Ik haal het 's morgens uit de vriezer en leg het gewoon in de frigo,voor ik het geef leg ik het een uur uit de frigo.Is raar want als ik hier ander eten geven dan doen ze juist platte stoelgang.Welk geef je,das mss een verschil?Hier krijgen ze rund en kip.

Offline ~Sammeke~

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 30, 2007, 10:00:21 »
Ik heb die inde boerenbond gehaald.  Der staat alleen maar uitmuntend en compleet op.  Voor diegene die het iets zegt, het groene pak.

Offline supermax

• hondenvriend pro
  • *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 30, 2007, 10:19:14 »
Tja ik heb ze allemaal gehad hoor.Ik weet het niet h

Offline Annemie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 30, 2007, 10:23:19 »
ik denk niet dat het aan het ontdooien ligt, als ik de Duck in de ijskast leg, doe ik het in een afgesloten doos dan stinkt het niet. Zowieso vind ik het niet stinken, behalve als ik het eens in de microgolf moet ontdooien.
Sommige honden verdragen de combinatie Duck/brokken in

Offline spyros legacy

• hondenvriend pro
  • *
  • 2 HV-Punten
    • "Of Spyro's Legacy" Australian Shepherds
« Reactie #5 Gepost op: augustus 30, 2007, 11:13:44 »
Heeft idd echt niks met het ontdooien te maken.  Ik heb het al op allerlei manieren ontdooit toen ik dat vroeger nog regelamtig gaf, mijn honden hebben er nooit diarree van gehad.  Mss is het de combi??  Kweet het echt niet.  Maar mss moet je je eerst de vraag stellen waarom hij zijn brokken moeilijk eet?  Want het probleem is, stel dat je eens per ongeluk niks in huis hebt, gaat hij de droge brokken niet meer willen eten.
Is hij een alles-eter of zo eentje die voor het minste aan de diarree gaat??  Als hij tot nu toe steeds op droge brokken stond, nooit wat van tafel meekreeg of wat dan ook, dan is het vrij normaal dat er diarree van komt, omdat de overgang veel te groot is.  Veel mensen maken hun hond onbewust net heel gevoelig aan veranderingen, omdat de hond enkel "zijn" droge brokken en nooit wat anders krijgt.

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 30, 2007, 11:16:57 »
Sinds een week krijgt Timo een schijf Duck bij zijn korrels omdat hij zijn korrels zo moeilijk opeet.
Sindsdien kakt hij dus meer en geregeld plat en heeft zelfs 1 keer overgegeven.  Hij heeft vanacht zelfs in huis gekakt  :muur:.

Nu vroeg ik me af of dat eraan kan liggen als we het verkeerd ontdooien.
Ik haal het smiddags uit de diepvries voor rond 18u en 's avondds voor 's morgens dan.
Moet ik dat in de ijskast laten ontdooien?  Dan gaat die toch serieus stinken?
Of hoelang op voorhand moet dat uit de diepvries gehaald worden?

Je koelkast gaat er echt niet van stinken hoor. Volgens mij is het de combinatie van brokken met vlees. Je vraagt zo best veel van de spijsvertering van je hond  :wink:. Ik heb ooit eens geleerd dat ze andere sappen nodig hebben wanneer ze vlees verteren, dus best apart geven. Angel kreeg 's morgens brokken en 's avonds Duck, wat op zich ook al niet zo goed is, maar ze heeft nooit diarree gehad daardoor.

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Ilse

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 90 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 30, 2007, 11:32:21 »
Ferre heeft ook lang plat afgegegaan toen ik overschakelde naar Duck
Op een gegeven moment ben ik ook beginnen te panikeren maar volgens barfplaats is het de ontgifting die werkt.
Na een anderhalve maand was het ineens over en nu zijn het mooie hoopjes, alhoewel het wel scheelt naargelang welke duck ik geef

Offline ~Sammeke~

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 30, 2007, 12:41:02 »
Het hele nest van Timo zijn moeilijke eters.  En sinds dat Sam er niet meer is eet Timo echt slecht.
Laatst had ik met iemand gebabbeld die duck over zijn brokken deed en dat dat geholpen had.  Hier heeft het ook geholpen want nu lekt hij zijn kom bijna uit.

Ik ben dus vrij zeker dat het gewoon complimenten zijn en normaal geef ik daar niet rap aan toe maar hij is zo mager geworden nu.
Opt straat worden we zelfs aangesproken derover dat hij veel te mager is. 

Normaal krijgt hij alleen brokken en af en toe eens een beetje pasta als we over hebben.

Offline spyros legacy

• hondenvriend pro
  • *
  • 2 HV-Punten
    • "Of Spyro's Legacy" Australian Shepherds
« Reactie #9 Gepost op: augustus 30, 2007, 12:48:45 »
Het hele nest van Timo zijn moeilijke eters.  En sinds dat Sam er niet meer is eet Timo echt slecht.
Laatst had ik met iemand gebabbeld die duck over zijn brokken deed en dat dat geholpen had.  Hier heeft het ook geholpen want nu lekt hij zijn kom bijna uit.

Ik ben dus vrij zeker dat het gewoon complimenten zijn en normaal geef ik daar niet rap aan toe maar hij is zo mager geworden nu.
Opt straat worden we zelfs aangesproken derover dat hij veel te mager is. 

Normaal krijgt hij alleen brokken en af en toe eens een beetje pasta als we over hebben.

Als je moeilijk eters hebt, is het idd niet echt makkelijk, en dan kunnen zo een dingen wel helpen.
Als hij normaal enkel brokken krijgt, kan het zijn dat zijn maag eerst moet wennen aan dat soort eten.  Maar dat is niet het "ontgiften" waar Ferre het over heeft.  Als je volledig overschakelt op rauw of kvv dan gaan de meeste honden ontgiften (soms onopgemerkt), en dan kunnen er allerlei van dit soort kleine "complicaties" ontstaan, maar die gaan ook over, gewoon volhouden is de boodschap (lees: hoopjes opruimen).
Ik zou me in jouw geval nog niet dadelijk zorgen maken, zijn maag moet wennen aan dit soort eten als hij vroeger enkel brokken kreeg.

Offline ~Sammeke~

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 30, 2007, 12:59:29 »
Zorgen maken nog niet direct.  Zolang hij zijn vrolijke zelve blijft maak ik me nie ongerust.
Ik wou gewoon zeker weten dat we niets fout deden.

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 30, 2007, 23:13:03 »
duck zal waarschijnlijk, zoals al gezegd, een ontiftingsproces in werking stellen.
Denk dat als je brokken en duck wil combineren, je beter bent om bv 4 dagen duck te geven en dan 3 dagen brok.
Nog beter is om daartussen 1 dag te vasten, maar dat lukt voor ons als hondenbaasje dikwijls niet :wink:

Zie je 't niet zitten om volledig over te schakelen?

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #12 Gepost op: augustus 31, 2007, 13:30:32 »
denk toch ook dat het ofwel door de combinatie brokken/duck is of dat hij er gewoon aan moet wennen.

Offline ~Sammeke~

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: september 01, 2007, 11:36:30 »
Ik ben ermee gestopt want donderdag avond was hij echt ziek.
Heb zijne maag gisteren tot rust laten komen en nu is hij weer supervrolijk.

Liever een hondje dat te mager is ma vrolijk dan dit nog langer laten duren.

Hij heeft ondertussen terug goed van zijn brokken opge

Offline Catthiecat

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: september 01, 2007, 11:41:34 »
Hier ook een tijdje problemen gehad met de stoelgang edg ... is van zichzelf over gegaan . Nu geen enkel probleem meer mee. Ik had er ook een topic over geopend en daar stond in beschreven dat er een ontgiftingsperiode plaats vindt en dat die plattere stoelgang edg daardoor kan komen...

Offline ~Sammeke~

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: september 01, 2007, 12:04:14 »
Mja ik heb ondertussen veel gelezen dat de combinatie duck en brokken echt niet goed is.  Ierse Setters zijn gekend voor hun zwakker darm stelsel dus ga ik er ook mee stoppen en andere dingen proberen.

Andere brok, bouillon derover, ...

Maar het zielig hondje dat ik hier donderdag avond had is het mij niet waard  :shifty: vooraleer ik andere dinge geprobeerd heb.

Offline Leen1

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: september 01, 2007, 12:05:28 »
ik geef de pens compleet en ontdooi door 's avonds uit te leggen (meestal uit de frigo) voor 's morgens en 's morgens voor 's avonds

als ik duck geef is dat meestal 's morgens en 's avonds geef ik gewoon brokken; dit vind ik het beste "effect" hebben op tipsy en sloeber

de lam en rijst versie ga ik wel niet meer geven - daar kregen ze stoelgangproblemen van (het ging niet meer zo vlot als je begrijpt wat ik bedoel  :wink:)

Offline Cavaliers uit Drenthe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: september 01, 2007, 21:40:13 »
Mja ik heb ondertussen veel gelezen dat de combinatie duck en brokken echt niet goed is.  Ierse Setters zijn gekend voor hun zwakker darm stelsel dus ga ik er ook mee stoppen en andere dingen proberen.

Andere brok, bouillon derover, ...

Maar het zielig hondje dat ik hier donderdag avond had is het mij niet waard  :shifty: vooraleer ik andere dinge geprobeerd heb.
Maar waarom een andere brok en niet volledig over op kvv?Honden met een zwak darmgestel hebben juist baat bij voeding die enzymen bevat,zoals versvlees.Brokken zijn steriel door verhitting en missen juist de essentiele enzymen.Geef hem eens een maand lang alleen maar duck Pens compleet en je zult merken dat het hem goed zal doen. :thumbs:

Offline ~Sammeke~

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: september 04, 2007, 17:02:01 »
Op advies van de fokker gaan we smorgens brokken geven en savonds Duck.  Sinds een halve week eet hij zijn brokken goed op maar het zijn er te weinig volgens de fokker en meer wil hij niet eten.

Voor voltijds duck, te geven hebben we gewoon de diepvries niet noch de plaats om er een bij te zetten.
Op deze manier hoop ik dat onze sharel rap wat vet bijkrijgt want hij is nu echt schandalig mager  :muur:

Offline Leen1

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: september 05, 2007, 19:21:26 »
mijn DA heeft me overigens gezegd dat de combinatie die ik maak brokken - duck prima is omdat beide elkaar goed aanvullen qua voedingsstoffen... tipsy en sloeber krijgen er ook geen maag of darm problemen door; integendeel...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal