collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: duck  (gelezen 3254 keer)

Offline fleureke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 999 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't mind the dog, beware of the owner
duck
« Gepost op: april 11, 2007, 00:12:27 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Wat zijn de voor- en nadelen van Duck? 

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Erwin

• warme hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: duck
« Reactie #1 Gepost op: april 11, 2007, 06:39:35 »
bon,
voordelen: rauw, vers (redelijk dat toch, ze gaan er echt geen biefstuk insteken  :wink: ) geen bewaar/smaak/kleur enz middelen. Betere stoelgang, betere vacht, betere vertering (natuurlijker) , bij honden die durven ruiken (stinken) verdwijnt gewoonlijk de reuk, omdat je het enkel maar moet ontdooien moeten die mensen die niet graag met vers vlees bezig zijn ook niet echt de maaltijden klaarmaken, is redelijk goed gebalanceerd en kompleet en zo kan ik echt nog een tijdje doorgaan. Is mijn gedacht niet echt ideaal (enkel totaal vers en niet vermalen is dat volgens mij) maar in elk geval 200% beter dan gelijk welk brok of blik voeding. Is al eens gemakkelijk mee te nemen op lang weekend en zo (koelboxje)

Nadelen;
als je hond geen graan kan verdragen moet je eventueel over schakelen op enkelvoudig en alsnog wat zelf klaarmaken of enkel lam met rijst geven, sommige honden krijgen gemakkelijker tand plak omdat het totaal vermaalt is. Stockage als je niet echt een diepvries hebt. Prijs als je slechts kleine hoeveelheden koopt (hangt ervan af hoeveel je hond nodig heeft natuurlijk Herder/maltezerke )
Nuts

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: april 11, 2007, 13:03:05 »
hey erwin
dank je voor deze toelichting.  Ik was op zoek naar iets anders voor mn jack van vier jaar, omdat ze haar brokken niet meer wil eten.  Barfen zie ik (voorlopig) niet echt zitten (eigenlijk omdat ik niet helemaal weet hoe ik haar een 'evenwichtige' voeding kan voorschotelen dan, ik weet er nog niet genoeg van), en zaterdag op de beestjes en baasjes- beurs was ik aan de praat geraakt met de producent van duck.  over dat gesprek ben ik beginnen nadenken, en ik zou het dus eens willen proberen met duck....  Een dezer ga ik het halen, en dan goed in het oog houden hoe Fleur (en vooral haar spijsverteringsstel sel) er op reageren...  duimen maar...

Offline De Sjelle

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: april 11, 2007, 13:31:19 »
Vroeger ook Duck gegeven en mijn hondjes en ik waren daar wel blij mee.  :mrgreen: Wanneer je kunt koop je beter een doos van 16kg, da's goedkoper.  :wink:
Je bent dan wel 2 lade's in je diepvries kwijt. :) Of wanneer je er mee wilt doorgaan kun je een aparte vriezer kopen en met 100 kg of zo kopen. Da's NOG goedkoper. :)
Voordelen: zoals Erwin gezegd heeft, + het is verdeeld in plakjes van 100gr. H

We are the Border Terriers.... You will be assimilated. Resistance is futile.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: april 11, 2007, 13:39:44 »
en nog een vraagje: wat is carnibest?  hier heb ik nog ni van gehoord...

Offline De Sjelle

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: april 11, 2007, 13:54:38 »
Ook een kvv, maar die is grover gemalen dan Duck. :)
Carnibest bevat geen of v

We are the Border Terriers.... You will be assimilated. Resistance is futile.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: april 11, 2007, 14:29:10 »
@de sjelle: dat lijkt me inderdaad ook interessant... kzal er percies wel een eind voor moeten rijden he  :mrgreen:

Ik kan misschien eerst es proberen met Duck, en eventueel later overschakelen naar Carnibest?

Offline TheAccountant

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: april 11, 2007, 15:15:09 »
@de sjelle: dat lijkt me inderdaad ook interessant... kzal er percies wel een eind voor moeten rijden he  :mrgreen:

Ik kan misschien eerst es proberen met Duck, en eventueel later overschakelen naar Carnibest?

er zijn ook verkooppunten in belgie he: http://www.carnibest.nl/belgie.htm

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: april 11, 2007, 16:05:09 »
er zijn ook verkooppunten in belgie he: http://www.carnibest.nl/belgie.htm

het dichtsbijzijnde is Brasschaat of Turnhout, en dat is zo'n 50 km... das een ganse uitstap voor mij hoor (lees tussen pot en poot het topic: mag ik meerijden?  :mrgreen:, ik en mn auto, ik en autostrades...  :D)

Gebruik jij ook Carnibest?  is het veel beter dan duck?

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
    • http://www.chriske.net
« Reactie #9 Gepost op: april 11, 2007, 16:21:54 »
Wij hebben altijd Carnibest gebruikt vooradt we met rauw zijn begonnen. Ik vind persoonlijk de CB beter omdat het groffer van structuur is. Ook had ons vorig hondje een graanallergie en was ze geholpen met de CB.
Als je een grote vriezer hebt, ze komen aan huis leveren vanaf 50 kg.  :mrgreen:

Offline Erwin

• warme hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: april 11, 2007, 17:39:16 »
hey erwin
dank je voor deze toelichting.  Ik was op zoek naar iets anders voor mn jack van vier jaar, omdat ze haar brokken niet meer wil eten.  Barfen zie ik (voorlopig) niet echt zitten (eigenlijk omdat ik niet helemaal weet hoe ik haar een 'evenwichtige' voeding kan voorschotelen dan, ik weet er nog niet genoeg van), en zaterdag op de beestjes en baasjes- beurs was ik aan de praat geraakt met de producent van duck.  over dat gesprek ben ik beginnen nadenken, en ik zou het dus eens willen proberen met duck....  Een dezer ga ik het halen, en dan goed in het oog houden hoe Fleur (en vooral haar spijsverteringsstel sel) er op reageren...  duimen maar...

evenwichtige....... ..voor niet barfers.........  ok, en ik ga hier nu echt vloeken voor de echte barfers.  Pak enkelvoudige duck of gewoon snijlingen/slachtafval (beter) van bij de slager, geef ongeveer (naar gelang van de aktiviteit van de hond) tussen de 60 en de 70 % "vlees" en smijt daar de overschot van uw warme maaltijden bij.    Simpel h
Nuts

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: april 11, 2007, 18:56:36 »
volledig barfen ga ik (voorlopig) nog ni doen (mn ma doet me dood  :D), ik ben al blij dat mn moeder er niets op tegen heeft haar duck of carnibest te geven...
en we hebben nu wel een vriezer, maar vijftig kilo graak ik er ni in kwijt hoor...  :mrgreen:

Maar ik heb mn honden altijd korrels gegeven... ben ik helemaal fout omdat ik niet barf?  Ze hebben nooit nix gemankeerd...  (dit is geen aanval naar barfers of zo he, gewoon puur nieuwsgierigheid.  als mn honden veel beter zijn door te barfen, wil ik het best wel es proberen)

Offline Erwin

• warme hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: april 11, 2007, 22:54:43 »
ben ik helemaal fout omdat ik niet barf?

Overtuigde barfers zullen gewoonlijk van ja zeggen. Persoonlijk........ .ik denk het niet. Niet echt, Niet als je het doet in de overtuiging dat je goed doet. Niet als je het niet enkel uit gemakzucht doet.
Ook de meeste barfers zijn ooit overtuigde korrel/blik voederaars geweest, in de overtuiging dat die welke de voeders samenstellen en verkopen ons niet voorliegen. In het volste vertrouwen dat je diegene die volledig van je afhangt voor hun overleven het beste geeft wat je je kunt permitteren.

Maar er is meer aan het verhaal, of niet soms. Die firma's weten verdomd goed wat ze doen. Zie je, op een honden leven van zo'n 8 a 12 jaar verliezen die honden niet zoveel in mensen jaren gerekend. Niet genoeg om er een grootscheeps onderzoek aan te wijden. En dat weten ze goed. Nu reeds denken we dat het normaal is als een hond van af zijn 8ste begint te sukkelen met zijn gezondheid.

Ik geef hier een link door in de hoop dat je engels leest. Er zijn er veel meer.
Gek genoeg, als je alles uitrekent komt barfen niet duurder uit dan commercieel voederen.

http://www.api4animals.org/facts?p=359&more=1

Misschien dat die wat meer duidelijk maakt.
« Laatst bewerkt op: april 11, 2007, 23:04:35 door Erwin »
Nuts

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: april 11, 2007, 23:19:25 »
ik heb altijd al gehandeld in de overtuiging dat ik het goed deed.  uit gemakzucht, mja, misschien wel dat ik daarom korrels gaf.  Maar vooral uit onwetendheid (of goedgelovigheid). 
Over het al dan niet duurder zijn, nu ja, das allemaal relatief he, en das het probleem ook niet. 
We hebben hier thuis in samenspraak beslist dat we duck of carnibest, en misschien ook barfen eens een kans gaan geven.  zijn mn honden er goed mee, des te beter...  Nu is mn ma der nog wel van overtuigd dat ze het vlees moet koken, maar das ni zo goed zekers?  (qua vitaminen en voedingswaarde).
nog een vraagje: ik geef mn oudste soms al es gedroogde pensstaafjes en (gemalen?) zalm.  Is dit goed of niet?

Offline Erwin

• warme hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: april 11, 2007, 23:44:56 »
ik heb altijd al gehandeld in de overtuiging dat ik het goed deed.  uit gemakzucht, mja, misschien wel dat ik daarom korrels gaf.  Maar vooral uit onwetendheid (of goedgelovigheid). 
Over het al dan niet duurder zijn, nu ja, das allemaal relatief he, en das het probleem ook niet. 
We hebben hier thuis in samenspraak beslist dat we duck of carnibest, en misschien ook barfen eens een kans gaan geven.  zijn mn honden er goed mee, des te beter...  Nu is mn ma der nog wel van overtuigd dat ze het vlees moet koken, maar das ni zo goed zekers?  (qua vitaminen en voedingswaarde).
nog een vraagje: ik geef mn oudste soms al es gedroogde pensstaafjes en (gemalen?) zalm.  Is dit goed of niet?

Koken kan, liefst niet maar het kan. Al is dat strikt genomen geen barfen.
Als je gekookt vlees geeft moet het wel wat meer.
Pens, zalm, no probs. Heel goed. Hoewel overdrijf niet met verse rauwe vis. 1 a 2 x per week is eigenlijk genoeg. Ook ingewanden (lever,niertjes, maagjes enz) niet overdrijven.
Nu en dan al eens een yoghurtje, een rauw ei, kaas, kan allemaal.
Je ziet, afwisseling genoeg. Wat ze vandaag niet krijgen, krijgen ze morgen dan wel.
Barfen is echt niet zo ingewikkeld hoor. In de natuur bestaan er ook geen restaurants waar je de keus hebt tussen een slaatje of een steak. De mensen maken het gewoon te ingewikkeld. Op de lange duur zie je door de bomen het bos niet meer.

De hele truc van gebalanceerd eten geven bestaat eigenlijk gewoon uit genoeg afwisselen, genoeg water, en zo nu en dan eens vasten. Gecombineerd met genoeg beweging en uitdagingen kan dat niet mis gaan. 
Nuts

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: april 12, 2007, 00:08:22 »
heel erg bedankt!!! der wordt mij al het een en het ander duidelijk...  mag ik je in de toekomst via pb nog wat lastigvallen met mn duizend en

Offline Erwin

• warme hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: april 12, 2007, 00:34:23 »
PB maar Fleureke   :D

Nuts

Offline TheAccountant

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: april 12, 2007, 07:27:40 »
wat is "barfen" ???

De korrels van eukanuba en Hill's mag hij precies al wat liever, maar overschakelen op versvoeding ipv korrels lijkt me toch ook interessant. Ik ga eens kijken in de dierenwinkel welke versvoeding er allemaal is

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #18 Gepost op: april 12, 2007, 08:06:27 »
nadelen: 't zit vol met water, granen, en weinig hoogwaardig vlees.
In trouwe vast

Offline TheAccountant

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: april 12, 2007, 09:24:06 »
voor zover ik kan lezen zijn er ook wel kwalitatievere versvoeding producten

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal