collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: discussie: rauw vlees ongezond  (gelezen 11217 keer)

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: discussie: rauw vlees ongezond
« Reactie #140 Gepost op: januari 24, 2007, 12:49:37 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Inderdaad, allergie is iets raars

zelfs in humane geneeskunde, waar ze toch al ietsje verder staan gemiddeld dan in de diergeneeskunde is dat toch

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline Kirsten

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #141 Gepost op: januari 24, 2007, 13:02:10 »
Inderdaad, allergie is iets raars

zelfs in humane geneeskunde, waar ze toch al ietsje verder staan gemiddeld dan in de diergeneeskunde is dat toch
Als je hond denkt dat jij de beste bent, zoek dan geen tweede mening.

Offline Linsey

• *
  • 0 HV-Punten
    • Lotje
« Reactie #142 Gepost op: januari 24, 2007, 15:50:02 »
De DA had bij Lotje haar allergie gezegd dat je een hypoallergene voeding geeft, ook al is de hond niet allergisch voor iets in de voeding, dat hij dan ook minder last zou krijgen van hetgene waar hij allergisch voor is, omdat de allergiedrempel daardoor verhoogd wordt en de hond minder snel op allergenen reageert. Ik heb dit bij Lotje ook gemerkt, ze is niet allergisch voor hetgeen in haar voeding zat, maar toch is haar vlooienallergie nu beter onder controle sinds ze combinatie Canex + vers krijgt. En ons kat is allergisch aan mensenschilfers en ook die allergie is verbeterd door de voeding aan te passen, krijgt ook combinatie vers + natuur brok.
Bij mensen is dat ook zo. Ik heb een zware nikkelallergie en door mijn voeding aan te passen is die ook beter onder controle en niet omdat ik allergisch ben voor hetgeen in die voeding zat. Hoe dat juist ineen zit weet ik ook niet ;)

Offline Kirsten

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: januari 24, 2007, 16:22:15 »
De DA had bij Lotje haar allergie gezegd dat je een hypoallergene voeding geeft, ook al is de hond niet allergisch voor iets in de voeding, dat hij dan ook minder last zou krijgen van hetgene waar hij allergisch voor is, omdat de allergiedrempel daardoor verhoogd wordt en de hond minder snel op allergenen reageert. Ik heb dit bij Lotje ook gemerkt, ze is niet allergisch voor hetgeen in haar voeding zat, maar toch is haar vlooienallergie nu beter onder controle sinds ze combinatie Canex + vers krijgt. En ons kat is allergisch aan mensenschilfers en ook die allergie is verbeterd door de voeding aan te passen, krijgt ook combinatie vers + natuur brok.
Bij mensen is dat ook zo. Ik heb een zware nikkelallergie en door mijn voeding aan te passen is die ook beter onder controle en niet omdat ik allergisch ben voor hetgeen in die voeding zat. Hoe dat juist ineen zit weet ik ook niet ;)
En hoe weet je zo zeker dat ze niet allergisch is voor iets in haar voeding? Dit kunnen ze immers niet testen. Dat zien ze alleen maar door een hond op hypoallergene voeding te zetten en te kijken of het beter gaat :denk:
En om eerlijk te zijn, ik heb ook nikkelallergie, heb mijn voeding niet aangepast en heb er toch geen last meer van :denk: Terwijl ik er vroeger echt wel last van had. Waarom? Groot vraagteken :wink:
Als je hond denkt dat jij de beste bent, zoek dan geen tweede mening.

Offline Bartistuta

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #144 Gepost op: januari 24, 2007, 21:11:18 »
een perfect voorbeeld van dat allergie
"1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd"

One day you find the Astrid of your life

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal