collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: discussie: rauw vlees ongezond  (gelezen 11222 keer)

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: discussie: rauw vlees ongezond
« Reactie #120 Gepost op: januari 23, 2007, 10:58:22 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Kirsten, je hebt helemaal gelijk hoor  :wink:
MAAR:
Citaat
Ik vind ook niet dat je een DA kan kwalijk nemen dat hij in eerste instantie geen vers aanraadt. Hij baseert zich ook liever in de eerste plaats op wetenschappelijke bewijzen. Waarom zou hij anders moeten gestudeerd hebben?

Mijn DA baseert zich liever op de zakken voeding die in zijn garage liggen  :silenced:. Pas op, geen kwaad woord over mijn DA, hij is zeer goed, maar voor voedingsadvies ga ik niet bij hem te rade. Hij heeft zich niet verdiept in vers vlees geven, logisch dat je iets dat je niet kent niet aanraadt, maar kraak dan iets dat je helemaal niet kent ook niet af  :wink:
verder blijf ik het soms onzin vinden: de hond is een pure carnivoor... toch wordt je afgeraden het VLEES te geven  :eh: en probeert men liever bij wijze van spreken eerst een stuk wortel en potje babyvoeding dan hetgene te geven waarvoor hij gemaakt is  :?

Citaat
Een DA op zijn eentje kan ook helemaal het effect van vers niet nagaan. Daarvoor is zijn studiepopulatie veel te klein en waarschijnlijk ook te divers.
dit kan toch wel? Wanneer die er zich in verdiept, zijn klanten vers aan raadt bij problemen (en zelfs als er geen problemen zijn) en die dan goeie resultaten hebben... dan zijn zijn klanten tevreden, gaan die het verder vertellen.... en zo komt de bal aan het rollen?
Een diverse populatie is juist goed. Wanneer er enkel bij terri

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #121 Gepost op: januari 23, 2007, 11:09:17 »
@maart:
dit kan toch wel? Wanneer die er zich in verdiept, zijn klanten vers aan raadt bij problemen (en zelfs als er geen problemen zijn) en die dan goeie resultaten hebben... dan zijn zijn klanten tevreden, gaan die het verder vertellen.... en zo komt de bal aan het rollen?
Een diverse populatie is juist goed. Wanneer er enkel bij terri

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #122 Gepost op: januari 23, 2007, 11:19:50 »
maar als iedereen redeneert 'mijn hond mag geen proefkonijn zijn' kan er nooit onderzoek aar gedaan worden;
Dat moet je weer 100 honden (liefst dan nog veeeeeeel meer) in een labo steken en dan is de reactie weer 'zielig hoor, die labo honden'

en in mijn ogen kan je er niet veel mis mee doen als je een dier de voeding geeft die hij van nature nodig heeft  :denk: (maar dat is dan weer mijn mening  :mrgreen:)
Juist door die korrels krijgt hij een allergie... de korrels die al gegeven werden, dus was je hond in zekere zin een proefkonijn, want jij besliste dat hij die korrels moest eten.

En dan raadt de DA hypo-alleregene korrels aan... das ook een proef, want wie zegt dat het overgaat? of dat dat wel de juiste korrels zijn... er zit blijkbaar verschil in de korrels, anders zouden er niet zoveel soorten, maten en gewichten op de markt zijn... zelfs in de hypo-allergene korrels onderling... (of is het dan toch

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #123 Gepost op: januari 23, 2007, 11:27:12 »
nee, je hond is geen proefkonijn als je hem hypo-allergene brokken geeft voor een bepaald probleem
die zijn al getest en hebben een bewezen werking bij bepaalde soorten problemen
alleen bestaat de kans dat:
1) je hond een ander onderliggend probleem heeft, en de brokken dat niet kunnen oplossen
2) je hond een van de weinige honden is waarbij de behandeling niet aanslaat, net zoals je dat met gewone medicatie hebt

als een da tegen je zegt "ja, dit medicijn is nog niet getest, we hebben wel een paar positieve ervaringen, probeert dat eens allemaal voor mij, dan kan ik een onderzoek publiceren" dat kan toch gewoon niet  :eh: en dat is iets helemaal anders dan geteste hypo allergene brokken geven...

wat je zelf aan je hond geeft moet je zelf weten, dat is ieders zijn individuele keuze maar geen

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #124 Gepost op: januari 23, 2007, 11:41:09 »
een bewezn werking, tja, voor mij zeggen bloedresultaten en de honden in kwestie zelf ook meer dan genoeg.
verder is vers GEEN medicijn h

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
    • http://www.chriske.net
« Reactie #125 Gepost op: januari 23, 2007, 11:43:13 »
Ik ken toch wel enkele, zeer bekwame dierenartsen die wel vers aanraden aan hun klanten. Terwijl ze er dan zelf niets aan verdienen of niets van verkopen.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #126 Gepost op: januari 23, 2007, 11:56:18 »
Ik ken toch wel enkele, zeer bekwame dierenartsen die wel vers aanraden aan hun klanten. Terwijl ze er dan zelf niets aan verdienen of niets van verkopen.
ik weet dat er zijn, ik sprak over de mijne  :wink:

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
    • http://www.chriske.net
« Reactie #127 Gepost op: januari 23, 2007, 12:23:23 »
En ik zou het trouwens een zeer incompetente DA vinden als die dat zou proberen, iedereen vers aanraden en dan eens kijken wat de resultaten zijn. Ik kom met mijn hond naar de DA omdat die ziek is en moet genezen, niet om proefkonijn te spelen.

[/quote]

Als een dierenarts vers aanraadt, heeft dit te maken met positieve ervaringen die hij heeft ondervonden, niet met proefkonijnen zoeken. Als de DA dit dan aanraadt, kun je zelf nog altijd kiezen om erop in te gaan. Ik kan je verzekeren als je al minstens vijf DA hebt bezocht die je niet konden verder helpen zonder allerlei medicijnen (Atopica, cortisonen, ...) en dure voedingen aan te raden (welke ik allemaal heb uitgeprobeerd zonder enig resultaat), sta je open voor andere meningen. En moet dat nu toch juist lukken dat dit, na 1.5 jaar, voor 100% geholpen heeft.
Vorige dierenartsen raadden mij ook dingen aan om te kijken wat het resultaat zou zijn, want niemand weet dit op voorhand zeker. Ze zeiden letterlijk ... en nu maar afwachten.   

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #128 Gepost op: januari 23, 2007, 14:30:29 »
@chriske: dat was mijn antwoord op maart haar voorstel dat een DA best zelf zo'n onderzoek kan organiseren onder zijn eigen pati

Offline silas

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 512 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: januari 23, 2007, 16:23:57 »
Geven jullie ook versvlees dat in snelverkoop is? Na de feestdagen werd er in het warenhuis bij ons o.a. veel konijn aan halve prijs verkocht, omdat de versheidsdatum anders overschreden werd. Kan je dat nog veilig aan je hond geven op de vervaldag?

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: januari 23, 2007, 16:34:54 »
ja hoor, kan best  :wink:

Offline Kirsten

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #131 Gepost op: januari 23, 2007, 17:44:07 »
Citaat
Juist door die korrels krijgt hij een allergie... de korrels die al gegeven werden, dus was je hond in zekere zin een proefkonijn, want jij besliste dat hij die korrels moest eten.
Hier ben ik het nu eens helemaal niet mee eens. Allergie wordt niet veroorzaakt door korrels h
Als je hond denkt dat jij de beste bent, zoek dan geen tweede mening.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #132 Gepost op: januari 23, 2007, 22:34:32 »
Geven jullie ook versvlees dat in snelverkoop is? Na de feestdagen werd er in het warenhuis bij ons o.a. veel konijn aan halve prijs verkocht, omdat de versheidsdatum anders overschreden werd. Kan je dat nog veilig aan je hond geven op de vervaldag?

Tuurlijk!
Het is zelfs zo dat als je het vlees voor de vervaldatum invriest het 'verouderingsproces' stop gezet wordt...dan kan je het langer bewaren.

Offline timstyle

• *
  • 64 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #133 Gepost op: januari 23, 2007, 23:04:56 »
Hier ben ik het nu eens helemaal niet mee eens. Allergie wordt niet veroorzaakt door korrels h

Offline Kirsten

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: januari 24, 2007, 00:02:47 »

Onze Cis, allergisch voor bomen, kruiden, huistofmijt en schimmels.
1,5 jaar cortisone gegeven en hypoalergene brokken, gevolg: slechte nieren, moeilijk bewegen, heel veel drinken en na een half jaar al het dubbel van zijn gewicht.

Sinds 5 weken gestopt met cortisone omdat de gevolgen er van t

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #135 Gepost op: januari 24, 2007, 09:03:38 »
Citaat
Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat vrij veel honden allergisch zullen zijn aan bewaarmiddelen in brok en dan kan je natuurlijk niet beter dan vers gaan voeren.
Dat is hetgene waarvan ik zeker ben dat Kay dit heeft.
Maar ook bij haar werd er omgevingsallergie vastgesteld. Dit wordt (denk ik) nogal gemakkelijk gezegd. OMdat het een alergie is dat veel omvat en omdat je er weinig aan kan doen. De dermatologe zei dat Kay allergisch zou zijn aan mensenschilfers, zo'n dingen daar kan je dus niks aan doen he. En dat is me zo ook gezegd.

KVV komt stilaan op gang, toen ik me anderhalf jaar geleden hier aanmeldde dan kende bijna niemand het. Nu kent iedereen het al. En velen schakelen stelselmatig over. En dat zijn dan alleen mensen waarvan ik weet hier op het forum. Er zullen er nog veel anderen zijn ook.

Offline Kirsten

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #136 Gepost op: januari 24, 2007, 11:14:35 »
Dat is hetgene waarvan ik zeker ben dat Kay dit heeft.
Maar ook bij haar werd er omgevingsallergie vastgesteld. Dit wordt (denk ik) nogal gemakkelijk gezegd. OMdat het een alergie is dat veel omvat en omdat je er weinig aan kan doen. De dermatologe zei dat Kay allergisch zou zijn aan mensenschilfers, zo'n dingen daar kan je dus niks aan doen he. En dat is me zo ook gezegd.

KVV komt stilaan op gang, toen ik me anderhalf jaar geleden hier aanmeldde dan kende bijna niemand het. Nu kent iedereen het al. En velen schakelen stelselmatig over. En dat zijn dan alleen mensen waarvan ik weet hier op het forum. Er zullen er nog veel anderen zijn ook.
Dat je aan zo'n dingen niets kan doen, is veel gezegd hoor. Er zitten hier op het forum verschillende mensen die met succes desensibilisatie bij hun hond met atopie gedaan hebben. In elk geval: ik zag bij Casper duidelijk seizoensgebonden verschillen, dus de diagnose atopie zal bij hem in elk geval kloppen. Vraag is natuurlijk of het in combinatie met voedselallergie is of niet.

Het is ook te zien of je de allegietest met een bloedtest of met een huidtest hebt laten doen. Huidtest zou meer betrouwbaar zijn. Bij Casper was er een enorm verschil: zo zou hij volgens de bloedtest niet allergisch zijn aan grassen, volgens de huidtest was hij daarentegen allergisch aan verschillende soorten grassen. Moet wel zeggen dat er tussen beide testen zo'n 2 jaar tussen zat. De allergie kan dus wel ge

Offline timstyle

• *
  • 64 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #137 Gepost op: januari 24, 2007, 12:11:24 »
@kirsten: hier vriest het pas sinds gisteren avond, het gaat elke dag een beetje beter, dus het vriezen heeft met de voortgang tot nu niets te maken denk ik.

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #138 Gepost op: januari 24, 2007, 12:23:02 »
misschien het dalen in temperatuur wel :fuu:

Offline Kirsten

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #139 Gepost op: januari 24, 2007, 12:40:15 »
misschien het dalen in temperatuur wel :fuu:
Tja, kan je op zo een korte tijd gewoon niet weten h

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal