collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Benen  (gelezen 1754 keer)

Offline Chris1970

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Lees de dolle avonturen van 2 shih tzu's
Benen
« Gepost op: september 05, 2007, 01:58:07 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik las ergens dat je best een vleesbeen aan je hond geeft om zijn tanden te poetsen.  Kan dit geen kwaad bij kleine hondjes ?  Welk been moet je nemen ?  Kan het niet splinteren ?  Sorry ik ben nog een leek bij de versvoeding.

Offline Linsey

• *
  • 0 HV-Punten
    • Lotje
Re: Benen
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2007, 13:39:49 »
Ik geef Lotje en Kai, rundsribben voor hun tanden. Ze knabbelen die helemaal af en het kraakbeen dat er soms nog aan hangt wordt ook opgegeten, maar het bot zelf niet. Werkt heel goed tegen tandsteen en tandsteen dat al aanwezig is, gaat ook voor een groot deel ermee weg.

Bij langharige kleine hondjes blijven er wel stukjes vlees overal hangen en het haar wordt soms per ongeluk mee opgegeten, dus hier krijgen ze een halve kous over hun oren en hoofd, zodat ze die ribben kunnen eten zonder last te hebben van hun haar. Nadien moet ik ook altijd de teentjes kammen, omdat ook daar vlees tussen kruipt en blijft hangen (wat dus gaat ruiken als je dat laat hangen :shifty:).

Bruno

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2007, 13:40:54 »
Ik geef Lotje en Kai, rundsribben voor hun tanden. Ze knabbelen die helemaal af en het kraakbeen dat er soms nog aan hangt wordt ook opgegeten, maar het bot zelf niet. Werkt heel goed tegen tandsteen en tandsteen dat al aanwezig is, gaat ook voor een groot deel ermee weg.

Bij langharige kleine hondjes blijven er wel stukjes vlees overal hangen en het haar wordt soms per ongeluk mee opgegeten, dus hier krijgen ze een halve kous over hun oren en hoofd, zodat ze die ribben kunnen eten zonder last te hebben van hun haar. Nadien moet ik ook altijd de teentjes kammen, omdat ook daar vlees tussen kruipt en blijft hangen (wat dus gaat ruiken als je dat laat hangen :shifty:).

:whoea: man man, ben ekik blij da'k brok geef :rofl:

Offline Chris1970

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 05, 2007, 13:44:20 »

Bedankt Linsey, 'k ga straks eens langs de slager passeren en je tips toepassen :)

Offline Sofie en Lady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #4 Gepost op: september 05, 2007, 14:06:00 »
lady krijgt die kalfbotten van bij de makro.

Lady heeft een speciaal kapje voor haar oren proper te houden...:lol: (ondanks dat blijf ik toch barf geven!)

Offline Linsey

• *
  • 0 HV-Punten
    • Lotje
« Reactie #5 Gepost op: september 05, 2007, 15:09:19 »
Ik gebruik gewoon een doorgeknipte versleten kous, vond de echte kapjes wat te duur  :shifty:
Maar ze hebben er geen last van dat ze dat rond hun hoofd hebben (zolang dat niet te vast zit natuurlijk). Kai moest er eerst wel wat aan wennen, maar nu merkt hij het niet meer. Hij denkt maar aan ding dan en dat is zijn rib :wink:

Ik haal de rundsribben bij de Carrefour, ze hebben er niet altijd en je moet er snel bij zijn. Ik neem gewoon telkens alle pakjes mee en doe ze dan in de diepvries. Bij de slagers hier in de buurt hebben ze geen botten meer, het vlees komt daar uitgebeend aan.

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
    • http://www.chriske.net
« Reactie #6 Gepost op: september 05, 2007, 19:35:16 »
http://www.hondenvrienden.topforums.be/forum/index.php?topic=58636.0

Hier vind je antwoorden op al je eventuele vragen  :thumbs:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: september 05, 2007, 19:55:20 »

:whoea: man man, ben ekik blij da'k brok geef :rofl:

Ben ik blij dat ik "kort"harige honden heb  :shock:.

Offline Chris1970

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: september 06, 2007, 07:14:38 »
Hier was 't gisteren dus zonder kous of kapje, gewoon oren, baard en poten gewassen erna.  Nu wil ik niet echt gaan barfen maar wel af en toe zo'n bot geven ivm de tanden.  Ze zijn er dus stapelgek op en ik kreeg ze zelfs gratis bij onze slager.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #9 Gepost op: september 06, 2007, 22:10:01 »
Ik gebruik gewoon een doorgeknipte versleten kous, vond de echte kapjes wat te duur  :shifty:
Maar ze hebben er geen last van dat ze dat rond hun hoofd hebben (zolang dat niet te vast zit natuurlijk). Kai moest er eerst wel wat aan wennen, maar nu merkt hij het niet meer. Hij denkt maar aan ding dan en dat is zijn rib :wink:

Ik haal de rundsribben bij de Carrefour, ze hebben er niet altijd en je moet er snel bij zijn. Ik neem gewoon telkens alle pakjes mee en doe ze dan in de diepvries. Bij de slagers hier in de buurt hebben ze geen botten meer, het vlees komt daar uitgebeend aan.

had ook eerst een kous geprobeerd maar kreeg dat niet rond lady haar kop :lol:

ps: die kapjes (toch die dat ik heb) kost maar 5euro (4.45euro om exact te zijn)...dus zoveel is dat toch niet?

Offline Chris1970

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: september 07, 2007, 06:49:06 »
Dankzij Sofie heb ik gisteren die kapjes toch ook besteld :)  Waren wel iets duurder (heb de luxeuitvoering genomen) Show Tech Snood Luxe Black                                1        EUR 5,95Show Tech Snood Luxe Marine                               1        EUR 5,95
Ik vind ook dat die prijs h

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #11 Gepost op: september 07, 2007, 20:45:26 »
Dankzij Sofie heb ik gisteren die kapjes toch ook besteld :)  Waren wel iets duurder (heb de luxeuitvoering genomen) Show Tech Snood Luxe Black                                1        EUR 5,95Show Tech Snood Luxe Marine                               1        EUR 5,95
Ik vind ook dat die prijs h

Offline supermax

• hondenvriend pro
  • *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: september 07, 2007, 20:53:21 »
bij ons in de delhaizes kan je die krijgen,vinden ze zeer lekker

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal