collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Benen  (gelezen 1754 keer)

Offline Chris1970

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Lees de dolle avonturen van 2 shih tzu's
Benen
« Gepost op: september 05, 2007, 01:58:07 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik las ergens dat je best een vleesbeen aan je hond geeft om zijn tanden te poetsen.  Kan dit geen kwaad bij kleine hondjes ?  Welk been moet je nemen ?  Kan het niet splinteren ?  Sorry ik ben nog een leek bij de versvoeding.

Offline Linsey

• *
  • 0 HV-Punten
    • Lotje
Re: Benen
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2007, 13:39:49 »
Ik geef Lotje en Kai, rundsribben voor hun tanden. Ze knabbelen die helemaal af en het kraakbeen dat er soms nog aan hangt wordt ook opgegeten, maar het bot zelf niet. Werkt heel goed tegen tandsteen en tandsteen dat al aanwezig is, gaat ook voor een groot deel ermee weg.

Bij langharige kleine hondjes blijven er wel stukjes vlees overal hangen en het haar wordt soms per ongeluk mee opgegeten, dus hier krijgen ze een halve kous over hun oren en hoofd, zodat ze die ribben kunnen eten zonder last te hebben van hun haar. Nadien moet ik ook altijd de teentjes kammen, omdat ook daar vlees tussen kruipt en blijft hangen (wat dus gaat ruiken als je dat laat hangen :shifty:).

Bruno

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2007, 13:40:54 »
Ik geef Lotje en Kai, rundsribben voor hun tanden. Ze knabbelen die helemaal af en het kraakbeen dat er soms nog aan hangt wordt ook opgegeten, maar het bot zelf niet. Werkt heel goed tegen tandsteen en tandsteen dat al aanwezig is, gaat ook voor een groot deel ermee weg.