collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Atif blijft afvallen :cry:  (gelezen 3108 keer)

Offline Catthiecat

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Atif blijft afvallen :cry:
« Gepost op: augustus 06, 2007, 10:35:39 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik geef Atif nu al een geruime tijd Duck , dit s'morgens en s'avonds , per dag in totaal 8 sneden Lam en Rijst compleet . We zijn op duck overgeschakeld omdat het concept brokken me totaal niet meer aanspreekt en ik hoopte op gewichtstoename.

In mijn ogen is hij ipv aan te komen , heel wat aan het vermageren  :muur: . Deze week gaan we hem laten testen op bloedwormen edg , ik moet weten wat het is ...

Maar ondertussen , meer eten geven of laten zoals het is ???  :cry:

Offline Christine

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Re: Atif blijft afvallen :cry:
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2007, 10:40:40 »
En wat extra callori

Offline Catthiecat

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2007, 10:42:56 »
Zou 'k kunnen proberen , das een feit dat juist is . Hoop gewoon dat het snel opgelost geraakt  :muur: Ocharme m'n beestje  :cry:

Offline liesbeth

• Global-Moderator
  • *
  • 859 HV-Punten
    • bordercollie forum
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2007, 10:47:39 »
hier krijgt ons bo (golden retriever) 700 gr eten. Eerst kreeg ze 600 gr maar ze is wat afgevallen en daarom krijgt ze nu meer. Als blijkt dat ze nog afvalt, krijgt ze 800 gr. Het is een beetje zoeken naar de juiste hoeveelheid.

die duck dat jij geeft, is dat de uitmuntend?
anders moet je die eens proberen?

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
    • Some kind of Magic's Elixir
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2007, 10:48:46 »
havermout bij geven.
Money can buy a dog, but only love will wag its tail!

Offline Catthiecat

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 06, 2007, 10:50:15 »
Goh , ik denk niet dat het uitmuntend is , maar een Golden is toch groter en zwaarder dan een Mechel ?? toch dan diene van mij  :roll: :shifty: . Hij krijgt op een dag 800 gr en veelal nog korrels ook tussendoor  :zot: . Havermout onder de Duck dan ???

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 06, 2007, 10:51:07 »
hier het volledige recept

Citaat
Als je hond te mager is kun je dit proberen!

Satin Balls het Nederlandse recept. Het is een recept voor honden die niet aan willen komen (magere honden)

Ingredienten en benodigdheden:

- 1 kilo compleet rauw versvlees of 1 kilo rundergehakt
- 1 vel gelatine
-100 gram havermout (nutrix rijsebloem bijv. van nutricia)
- 1 rauw ei
- 2 eetlepels stroop

Bereidingswijze:

De gelatine oplossen in warm water. Voeg de havermout, het ei en de stroop toe en klop het met een vork door elkaar.
Mix dit samen met het vlees en rol er kleine balletjes van (ping-pong formaat)
Verdeel het in porties en vries het in.

*Het havermout moet voorbewerkt zijn, zoals bijvoorbeeld Bambix of Brinta

Het kan als volledige maaltijd worden gegeven of als extraatje toegevoegd worden bij de normale maaltijd.
Wanneer Satin Balls als hoofdmaaltijd wordt gevoerd dan komt de hond snel aan in gewicht.

Succes!!

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2007, 10:51:53 »
ipv dat rauw vlees kan je duck gebruiken hoor of een andere kvv

Offline Irma

• *
  • 17 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2007, 10:52:38 »
 :yes: :yes: Satin Balls rule....

Offline Catthiecat

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: augustus 06, 2007, 10:53:08 »
ipv dat rauw vlees kan je duck gebruiken hoor of een andere kvv

:thumbs: Kan ik eens proberen , gewoon een tijdje drek geven en hopen dat het betert  :wink:

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #10 Gepost op: augustus 06, 2007, 12:35:18 »
Hoi!!!

Hoeveel is ze ondertussen afgevallen, is het een nerveuze hond, krijgt ze veel beweging?ik zou ook bloed laten nemen, want het kan ook iets medisch zijn...

De hoeveelheid op de verpakking zijn vaak richtlijnen, sammy moet van die lam en rijst bv 6-7 plakjes hebben voor een gewicht van 27 kilo en hij eet ruim een kilo soms zelfs anderhalve kilo...

Als ik duck geef krijgen ze er vaak nog wat vlees bij zoals kippenvleugels zodat ze al iets hebben om hun tandjes mee te reinigen..

He is watching over Eiji & Shunka

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
    • http://www.chriske.net
« Reactie #11 Gepost op: augustus 06, 2007, 12:40:23 »
Honden die rauw of kant en klaar eten, hebben meer nodig. Veel honden vallen in het begin ook wat af omdat er moet gezocht worden naar de geschikte hoeveelheid. Hoeveel weegt je Mechelaar en hoe oud is hij? Is hij actief?
Ook zou ik overschakelen op 1 maal per dag eten geven zodat hij zijn maag kan voleten en nadien zijn maag volledige rust krijgt. Twee maal per dag wil zeggen dat de hond wat hongerig wordt gehouden. Met rauwe voeding is het niet nodig om 2x te geven.

Offline Lennox

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #12 Gepost op: augustus 06, 2007, 12:45:47 »
Lennox was ook te mager toen wij overschakelden maar die is de eerste 2 maanden ook niet bijgekomen. Bij overschakeling kan het zijn dat je hond een ontgiftingsperiode doormaakt. Dat hangt af van hond tot hond. Senna heeft er geen last van gehad. Lennox een half jaar! En die ontgifting kan zich in allerlei vormen late opmerken. Bij Lennox was het massaal haaruitval, last van de stoelgang, uitslag,... Senna heeft een week of 2 haaruitval gehad en dat was het.

Offline Catthiecat

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2007, 13:06:05 »
Hoeveel exact weet ik niet , maar hij is een heel nerveuze hond. Hij loopt constant buiten en gaat elke dag mee wandelen. Ook volgen wij 2 x per week hondenschool . Zijn bloed ga ik zoiezo laten nakijken voor de zekerheid. Dat van die ontgiftingsperiode is goed mogelijk , ik hoop het langs de ene kant. Ohja , hij weegt ongeveer 20 kg, het exact gewicht kijk ik deze week eens na.

Offline Vennie+Katrien

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 06, 2007, 13:15:08 »
voor Venom -  nerveus - hyperactief - 20kg gaf ik ook gauw 800 gr duck per dag en 1kg op trainingsdagen. Atif is bovendien nog vrij jong, niet? Ik zou langzaamaan wat meer beginnen geven. Venom staat nu ook weer te scherp, bij omschakeling naar nieuw voer (hier NRV) is het toch altijd een beetje zoeken.
All dogs go to heaven, except small dogs. Small dogs go to hell. Back to where they came from.

Offline Catthiecat

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 06, 2007, 13:20:49 »
Atif is idd nog maar 10 maanden , dus nog in zijn "groei" , ik kan starten met hem elke dag een kg Duck te geven he ... Allemaal eens een beetje wikken en wegen en eens uitzoeken  :denk:

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 06, 2007, 13:22:14 »
Atif is idd nog maar 10 maanden , dus nog in zijn "groei" , ik kan starten met hem elke dag een kg Duck te geven he ... Allemaal eens een beetje wikken en wegen en eens uitzoeken  :denk:

1 Kg. als basis is ideaal, zou ik denken en van daaruit kan je beginnen experimenteren. Maar mag ik vragen waarom je twee maal per dag geeft?

Offline Catthiecat

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: augustus 06, 2007, 13:26:00 »
1 Kg. als basis is ideaal, zou ik denken en van daaruit kan je beginnen experimenteren. Maar mag ik vragen waarom je twee maal per dag geeft?

Omdat Atif van in het begin af aan alles verschrikkelijk naar binnen werkte , met alle gevolgen vandien .. Vandaar hadden ze ons aangeraden om in 1 porties te geven ... Ook omdat zijn maag dan altijd gevuld is . Atif heeft altijd geleefd in een roedel waarin ze moesten vechten voor eten , dat zit er nog altijd in , alhoewel ik echt wel mijn best doe om het af te leren.

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: augustus 06, 2007, 13:41:46 »
Omdat Atif van in het begin af aan alles verschrikkelijk naar binnen werkte , met alle gevolgen vandien .. Vandaar hadden ze ons aangeraden om in 1 porties te geven ... Ook omdat zijn maag dan altijd gevuld is . Atif heeft altijd geleefd in een roedel waarin ze moesten vechten voor eten , dat zit er nog altijd in , alhoewel ik echt wel mijn best doe om het af te leren.

Ik had begrepen dat je twee maal per dag gaf.

Als je toch in twee maal geeft, zal zijn maag van twee kleine porties niet gevuld worden. Zijn maag zal altijd half gevuld zijn en 10 maanden is oud genoeg om over te schakelen naar 1x per dag.
Een hond is van nature een schrokker en het kan helemaal geen kwaad als ze kant en klaar of rauw eten.
Hier krijgen ze een heel konijn en dat wordt letterlijk verscheurd. Ze trekken er grote stukken af en deze worden ingeslikt. Is het te groot, komt het er terug uit en wordt direct terug naar binnen gewerkt. Dat is de natuur van de hond en zeker als ze al hebben moeten vechten voor hun eten.
Een hond wint niets aan gezellig lang tafelen  :mrgreen:
Als je het zelf toch zo erg vindt van dat schrokken kun je eens proberen om een kleiner maat van kom omgedraaid in zijn groter kom te zetten en de Duck rondom verdelen zodat hij moet tasten om zijn eten op te eten.

Nog even over het afvallen.
Je kan bvb., de hoeveelheid Duck halveren en aanvullen met schapenvlees wat van nature vetter is.
In Duck zit genoeg bot en orgaan in (in Duck compleet), maar kan altijd aangevuld worden met rauw vlees (geen varken).

Offline Catthiecat

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: augustus 06, 2007, 13:47:50 »
Ja, moesten dus 2 porties zijn he ... ik steek het op de warmte  :roll: :wink:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal