collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Aantal keren per dag  (gelezen 2047 keer)

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aantal keren per dag
« Reactie #20 Gepost op: november 28, 2012, 12:04:40 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hier in het topic wordt gezegd dat meerdere keren per dag eten geven niet zo goed is voor de pancreas.
Maar waarom wordt dan aangeraden van een hond met pancreasproblemen juist meerdere malen per dag eten te geven?  :weetniet:
Hier krijgen ze alleen 's avonds eten, Falco krijgt ook 's morgens, omwille van zijn pancreas  :vuistje:

Barf zou ik persoonlijk ook alleen 's avonds geven, omdat ze daarna goed kunnen uitbuiken. 's morgens zijn ze ook gewoon nog te actief, dan kan ik ze niet stil houden na het eten.

omdat ze geen grote gehelen kunnen verteren. op zo'n moment is het kiezen of delen. met kleinere porties hebben honden met EPI ook geen voldaan gevoel. bij ons Caro was dat toch zo. zij kreeg de laatste maanden 's avonds ook een heel grote portie omdat ze anders nooit een voldaan gevoel had en op strooptocht ging, wat dan ook weer niet bevorderlijk was voor haar spijsvertering
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #21 Gepost op: november 28, 2012, 12:09:50 »
En die Cottage cheese of yoghurt durf ik al eens in een kong te doen, dan doe je er eigenlijk heel weinig in en hebben ze er toch véél plezier van  :fuu: Ik bedot mijn hondjes nogal, hé :mrgreen:

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #22 Gepost op: november 28, 2012, 12:14:01 »
En die Cottage cheese of yoghurt durf ik al eens in een kong te doen, dan doe je er eigenlijk heel weinig in en hebben ze er toch véél plezier van  :fuu: Ik bedot mijn hondjes nogal, hé :mrgreen:

hier is een kong volledig gevuld met 'gewone' kvv op 3 min op  :fuu:  (ik verschoot me rot, ik geef die, ik wou vertrekken naar het werk maar ga nog even naar toilet en ga toch terug binnen in de living en die waren al op  :mrgreen:)
Enkel 1 bepaalde plakkvv van duck en nature diet (of consoorten) in de kong, daar zijn ze lang zoet mee

wat doet die wobbler?

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #23 Gepost op: november 28, 2012, 12:16:35 »
hier is een kong volledig gevuld met 'gewone' kvv op 3 min op  :fuu:  (ik verschoot me rot, ik geef die, ik wou vertrekken naar het werk maar ga nog even naar toilet en ga toch terug binnen in de living en die waren al op  :mrgreen:)
Enkel 1 bepaalde plakkvv van duck en nature diet (of consoorten) in de kong, daar zijn ze lang zoet mee

wat doet die wobbler?
Hier duurt een kong met yoghurt of cottage cheese toch een goei 10 minuten. Bij Bobby Bob, de shih-tzu van ons mama nog langer (ongeveer 30min) :mrgreen:

Maar hé, 3min is toch al langer dan een kom neer te zetten. KVV en Rasta = 1 min

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #24 Gepost op: november 28, 2012, 12:56:45 »
Ik ben onlangs begonnen de springers 2 keer per dag te voeren, die krengen verbruiken anders als gek en blijven erg mager. Meer brokken kotsen ze weer uit. Dus die eten smorgens een dagportie en savonds een dagportie. Dat is 400 gr korrels per dag en op een werkdag 500gr.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal