collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Yorkshire TerriŽr (mini) - Reu gecastreerd - 4/9/2007  (gelezen 1677 keer)

Offline Emily

• startende hondenvriend
  • *
  • 54 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Yorkshire TerriŽr (mini) - Reu gecastreerd - 4/9/2007
« Gepost op: september 19, 2013, 11:05:45 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit

naam: Anubis
ras: Yorkshire TerriŽr
stamboom: neen
eventuele fokker: Onbekend, ik ben bang dat hij van een broodfokker komt. Toen we gingen kijken mochten we de ouders niet zien en zat hij in een hoekje te beven. Hij bleek ook vol met wormpjes te zitten (ook al hadden ze hem ontwormd volgens hen) zodat hij niet meer kon lopen. Hij schrokte vroeger ook zijn eten snel op, dus denk dat hij of niet veel eten kreeg of weggedrukt werd door andere pups.
geslacht: Reu
geboortedatum/geboortejaar: 4 September 2007
gecastreerd/gesteriliseerd: ja
chip/tatoo: Ja, gechipt op 8/11/2007
entingen van dit jaar in orde: Inentingen van 2012 in orde (elke December)
eventueel medisch belangrijke aanvullende gegevens: Heeft vroeger last gehad van knieschijffluxatie (1x), maar hierna nooit meer.

gedrag algemeen: Hij gaat niet graag naar buiten, maar zodra hij aan het wandelen is doet hij het graag. Terughoudend bij vreemde objecten en personen, maar helemaal niet aggressief.
sociaal: Hangt van de persoon af, hij zal altijd wel afkomen na een tijdje, maar verwacht geen uitgelaten begroeting tenzij hij je goed kent.
kan alleen zijn: Ja, zeker.
zindelijk: Niet echt. Als ik er ben wel, maar omdat ik doorheen het jaar op kot zit is hij tijdens de week vaak onzindelijk.
bench gewoon: Ja, daar slaapt hij in, gaat er vanzelf in liggen ook.
kan mee in de auto: Ja, is niet wagenziek.
kan met kleine kinderen: Niet echt, het is nog steeds een terriŽr die zal happen uit irritatie (niet bijten!) als hij te veel gepest wordt, wat waarschijnlijk met kleine kinderen zo zal zijn.
kan met grotere kinderen: Ja, ik was 14 jaar oud toen we hem kregen, mijn broer nog jonger.
kan met mannen: Ja
kan met vrouwen: Ja
kan met andere honden: Hangt ervan af, hij wordt het liefst met rust gelaten door anderen.
kan met andere katten: Neen, dit weten we niet zeker want hebben zelf geen kat. Bij onze tante die wel een kat heeft reageerde hij angstig (waarschijnlijk omdat de kat groter dan hem is)
kan met andere dieren, zo ja welke: Ja, hij kon redelijk overweg met de baardagaam van mijn oudere broer en met mijn ratten had hij ook niet echt een probleem.
baknijd: Hij heeft dit in het begin gehad, maar ik heb het hem afgeleerd. Het zou kunnen dat hij dit terug ontwikkeld als hij bij andere honden zit.
waaks: Ja, hij blaft bij onraad en als er iemand aan de deur staat. Als hij de persoon kent dan blaft hij 2x kort na elkaar en is dan stil, anders blijft hij doorblaffen. Van zodra de persoon in huis is en te vertrouwen lijkt terkt hij zich terug en is stil.
sloopgedrag: Nee

hondenschool gevolgd: Nee
zo ja, welke:
zo ja, welke afdeling:
zo ja, tot welke klas:

gekende commando's:
zit: Ja, hij kent het commando zit
af/ liggen: Ja, het commando 'los'
sta: Nee
volg: Nee, hij volgt wel als vanzelf.
dicht: Nee
blijf: Nee, hij blijft gewoon volgen
voet: Nee
voedselweigering: Nee
zonder leiband wandelen: Nee, hij is te angstig om zonder leiband te kunnen loslopen, dan rent hij regelrecht terug naar huis en blijft daar aan de deur wachten.
apport: Niet echt, hij komt wel met speeltjes terug naar jou en laat los bij het commando.

eventueel angst van: Onbekende objecten, de stofzuiger, onbekende personen. Wel niet aggressief.

eventuele probleemgedragingen: Hij is soms neurotisch bezig met likken, aan alles (e.g. kleren, meubels, zijn poten...) Ik kan hem laten stoppen, de rest van de familie niet.

eventueel reden van afstand/herplaatsing: Ik was 14 jaar oud toen hij bij ons kwam en vanaf het eerste moment besloot Anu om enkel echt goed naar mij te luisteren. Als ik er niet ben plast hij overal, en ťťn keer heeft hij naar mijn vader gehapt omdat hij zich over mij heenboog wat Anu als bedreigend opvatte.
Ik ben nu 20 jaar oud en moet dankzij mijn lessenrooster op kot gaan. Omdat ik enkel in de weekends thuis ben zijn de zindelijkheidsprobl emen tijdens de week niet te overzien. Mijn moeder heeft zware gezondheidsprobleme n (astma in de hoogste graand, longemboliŽn etc.) en kan niet veel met hem naar buiten. Mijn vader is continu aan het werken en 's avonds wil hij dus niet nog eens tijd besteden aan een hond uitlaten. Voor ik op kot ging, was dit mijn taak dat ik met plezier deed en nog steeds doe in het weekend.
Ook tijdens het weekend zijn er problemen, als hij weet dat ik thuis ben begint hij 's nachts te blaffen van zodra ik naar boven ga. Mijn vader vooral kan hier niet tegen omdat hij Zaterdag op moet staan om te gaan werken en zijn nachtrust nodig heeft.

Nu zit Anubis normaalgezien in de bureau, waar ook zijn bench, eetbak, mand en plasmat (zo'n puppytrainer die mijn moeder heeft gekocht om hem zindelijk proberen te maken) staan, maar door verbouwingen kan hij hier niet meer zitten.
Voor iemand zegt dat we goed hadden moeten nadenken voor we een hond namen even dit:
Ik heb er zelf niet voor gekozen om in de eerste plaats een hond te nemen al die jaren terug, ik heb mijn ouders zelfs nog gezegd dat het voor minstens 12 jaar ging zijn. Maar mijn oudere broer wou er per se een, en nu zit hij ook op kot. Ik was nog maar 14 jaar oud en dus niet echt een autoriteit op dat vlak volgens mijn ouders.
Nu heb ik al die jaren voor hem gezorgd, en is hij de liefste schat die ik ken, maar ik kan hem niet meenemen naar mijn kot en mijn ouders zijn vastbesloten om hem weg te doen.

Dan heb ik liever dat ik hier een bericht plaats om een goede thuis te zoeken voor hem die er de tijd voor heeft en de moeite wil doen om hem goed zindelijk te maken (dus zindelijk ook zonder dat ik er moet zijn) en hem veel liefde wilt geven. Naar een asiel wil ik hem niet doen, omdat ik bang ben dat hij daar gaat geadopteerd worden door mensen die hem misschien terug naar een ander asiel doen (omdat het asiel bv. niets heeft gezegd over de problemen die ik hier wel geef). Mijn moeder geeft mij dus de tijd om via deze weg een thuis te zoeken, en ik zweer het u, het is echt een zeer lief hondje.
Als ik kon zou ik hem zelf bijhouden, maar ik woon nog thuis en in de week ben ik de eerstvolgende 5 jaar niet thuis :'( Ik kan er niet tegen dat hij nu, door zijn onzindelijkheid als ik er niet ben, vaker in de bench zit en er niet meer mee gewandeld wordt.

Mijn zus stemde plots toe dat ze hem ging opvangen. Dus is hij een aantal maanden bij haar gebleven en dat ging heel goed.

UPDATE: Mijn zus belde deze nacht mij op dat ze gaat verhuizen en dat ze niet langer voor hem kan zorgen. Daarom is ze van plan hem vandaag naar mijn moeder terug te brengen, die hem zeker en vast naar het asiel zal willen doen. Nu wil ik niet dat hij naar het asiel bij ons gaat (persoonlijke redenen gezien ik weet hoe ze daar werken, niet elk asiel is goed georganiseerd hoewel gelukkig de meeste wel). Daarom zoek ik dus terug een baasje voor hem die hem een gouden mandje kan aanbieden. Zijn zindelijkheid is al veel verbeterd zei mijn zus, gezien ik haar op het hart had gedrukt er op te letten en mee te werken.

Dank jullie voor jullie begrip
Emily
« Laatst bewerkt op: september 19, 2013, 11:11:12 door Emily, Reden: Foto vergeten »

Offline orinake

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5968 HV-Punten
Re: Yorkshire TerriŽr (mini) - Reu gecastreerd - 4/9/2007
« Reactie #1 Gepost op: september 19, 2013, 11:15:09 »
ik ga dit even doorgeven aan men mama.
zij wist van de week iemand voor een yorkske.

Offline Evil Lien

• *
  • 585 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: september 19, 2013, 11:36:58 »
Leuke zus! Gaat ze dan vandaag ineens al verhuizen als ze hem al direct terug wil brengen naar je moeder? Of weet je ongeveer wanneer ze gaat verhuizen? Kwestie van een idee te hebben hoe dringend de herplaatsing is...

Anders kan misschien iemand hem tijdelijk opvangen, of kan je via Helping Dogs proberen een nieuwe baas te vinden (dan zit hij tenminste in een opvanggezin ipv in een asiel).

Ik wens je alvast veel succes met het vinden van een nieuw baasje!  :huggg:

Offline Emily

• startende hondenvriend
  • *
  • 54 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 19, 2013, 11:44:39 »
Mijn zus vertelde mij gisternacht dat hij tegen Vrijdag weg moet zijn en dat ze hem daarom vandaag naar onze moeder brengt. Maar ik weet zeker dat ze hem oftewel een spuitje geeft of hem naar het asiel brengt bij ons in de buurt.

Ik heb toestemming van mijn kotbaas om hem een paar dagen op mijn kot te houden tot ik iemand gevonden heb, maar mijn zus antwoord niet als ik haar bel dus weet niet wat ze nu gaat doen. Ik ben echt aan het flippen hier, want ook al staat hij niet op mijn naam hij is wťl mijn hond en ik wil niet dat ze hem zomaar ergens achterlaat.

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2013, 00:02:04 »
Leuke zus! Gaat ze dan vandaag ineens al verhuizen als ze hem al direct terug wil brengen naar je moeder? Of weet je ongeveer wanneer ze gaat verhuizen? Kwestie van een idee te hebben hoe dringend de herplaatsing is...

Anders kan misschien iemand hem tijdelijk opvangen, of kan je via Helping Dogs proberen een nieuwe baas te vinden (dan zit hij tenminste in een opvanggezin ipv in een asiel).
Ik wens je alvast veel succes met het vinden van een nieuw baasje!  :huggg:
Neem aub contact op met helping dogs. Ik hoop dat je snel een oplossing vind voor deze schat. :huggg:

Offline zwtmoni

• *
  • 87 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 20, 2013, 12:54:44 »
Succes  :thumbs:

Offline chantal867

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 22 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 23, 2013, 12:15:26 »
hej

Mijn tante heeft vandaag haar yokske van 16jaar moeten laten inslapen,ze heeft altijd een yorkske gehad en ze is bang dat ze het niet meer gewoon zou kunnen worden zonder. Ik denk dat mijn zus op fb ook al gereageerd heeft

Offline Emily

• startende hondenvriend
  • *
  • 54 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: september 24, 2013, 18:49:24 »
Hij heeft een thuisje gevonden waar ik hem nog mag bezoeken :D

Offline Tine1987

• warme hondenvriend
  • *
  • 379 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: september 24, 2013, 22:23:56 »
Super goed  nieuws :yes:

Offline spast

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 146 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: september 24, 2013, 22:50:33 »
:cheer:
laten we lekker link gaan doen!

Offline Evil Lien

• *
  • 585 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: september 24, 2013, 22:59:38 »

Super! Dat vind ik echt fijn voor jou!  :thumbs:

Offline polly

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 258 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: september 25, 2013, 10:24:53 »

:thumbs:

Offline Labje Emmy

• *
  • 758 HV-Punten
  • There is no greater friend than a faithful dog!
« Reactie #12 Gepost op: september 26, 2013, 14:27:11 »
Heel goed nieuws!  :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal