collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Wat maakt je boos vandaag?  (gelezen 128040 keer)

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
Re: Wat maakt je boos vandaag?
« Reactie #1740 Gepost op: juli 30, 2013, 16:05:14 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
het is niet van hetzelfde soort ergernis als hierboven maar het maakte me toch ook boos...

weet je, ik ga er niet te diep op ingaan maar ik werk in Schaarbeek en ik ben het al meer dan 10 jaar kotsbeu om te moeten zien dat er veel, veel te veel mensen zijn die ook maar de basisverkeersregels aan hun laarzen, sloffertjes, sandalen, schoenen, bottinnen, etc.. lappen... "regeltjes en regeltjes, regels zijn er om overtreden te worden" hoor ik mezelf nog zeggen in mijn zotte jaren en ik ben ook niet akkoord met àlle regels die worden opgelegd... maar ik maak een uitzondering voor regels die rechtstreeks met de veiligheid te maken hebben.... zoals het overgrote deel van de verkeersregels, die regels bestaan voor een reden, om chaos, ongevallen, ruzie, verdriet, leed, de dood te voorkomen... regels die zelfs kinderen in school moeten leren, zoals de verschillende verkeersborden, oversteken aan een zebrapad, wachten op groen licht, stoppen bij rood....

maar hier zijn er mensen, die hun kinderen afhalen van, of naar school brengen, of naar de crèche, of naar om het even waar tijdens de schoolvakanties, die zelfs voor hun kinderen het goeie voorbeeld niet willen geven... uit onwetendheid, onoplettendheid, uit tegendraadsheid of ontevredenheid? of misschien omdat velen onder hen een misplaatst gevoel hebben dat ze toch geen rekening moeten houden met regels die er voor hun en ieders veiligheid zijn... het is iets dat opvalt als je hier een paar jaar werkt en dag in, dag uit met de wagen in bepaalde stadsdelen van BXL rijdt, iedereen die dit net zoals ik al jaren doet, zal dit kunnen beamen, het is gewoon iets waar je niet kan naast kijken, een soort van "je m'en foutisme"
moest het gewoon onoplettendheid zijn zou ik het nog begrijpen, maar het gebeurt helaas veel te vaak om toevallig te zijn.

dat men systematisch zebrapaden en rode lichten (zowel voor voetgangers als voor fietsers en automobilisten), dan nog aan drukke en gevaarlijke 2- of 3-vaksbanen negeert en met z'n eigen leven speelt, tot daaraan toe, maar je brengt anderen ook in gevaar en soms letterlijk hun eigen kinderen, zoals gisteren dus... en ik heb het spijtig genoeg al zo vaak gezien...

komt koppeltje met kinderwagen (de man duwde de kinderwagen, de vrouw liep naast man) aan druk en gevaarlijk kruispunt, het is overduidelijk rood voor voetgangers om over te steken maar mijnheer -en ik zie zijn vrouw overduidelijk naar het licht wijzen en met haar hand op zijn arm teken doen dat het rood is terwijl ik hem zie zijn schouders opheffen en doorstappen, "het verkeer zal wel remmen"- maar er was er eentje die niet remt -want het was groen voor hem- maar op dat moment had mijnheer wel al zijn klein kind in de kinderwagen het wegdek opgeduwd, récht en vlak voor het aankomend verkeer die groen licht had, en waarvan er eentje duidelijk niet aan het afremmen was (verstrooid misschien, misschien bewust, wie weet) recht naar hem komt gestoven zodat hij op het laatste moment, terwijl z'n vrouw al roepend aan z'n arm aan het trekken was, is moeten beginnen spurten voor zijn leven en dat van zijn kind, om dan als slag op de vuurpijl een boutade af te steken wildgebarend te staan roepen en verwijten tegen claxonnerende automobilisten die "durven" teken naar hem doen dat hij gek is:  :zot:  en vrouwlief die nog aan de overkant blijven staan was in alle staten omdat ze haar kind bijna kwijt was!!

zo'n misplaatste wetteloosheid maakt mij boos... vroeg of laat zal hij wel eens te laat zijn, hopelijk leert hij er dan uit maar spijtig genoeg zal dat ten koste zijn van een onschuldig kind.
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2013, 16:08:26 door Maddock »

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1741 Gepost op: juli 30, 2013, 16:09:06 »
Totaal onverantwoord :muur: :zot:

Offline Tinne1990

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #1742 Gepost op: juli 30, 2013, 16:12:49 »
Dé oplossing: geen aaibare honden nemen :mrgreen: Rasta wordt nooit zomaar geaait, kindjes blijven eraf en ouders sturen hun kinderen niet :fuu:

Maar wat is dan in de ogen van mensen/kinderen een niet aaibare hond?  :mrgreen:

De husky die ik opgevangen heb, lokte totaal verschillende reacties uit. Ofwel gingen mensen er van lopen, staken de straat over, begonnen te mompelen dat dat "gevaarlijke honden zijn",... Ofwel liepen ze er recht op af en vroegen  :shock: ze of ze haar mochten aaien. Die eerste groep vond ik grappig, de 2e groep leuk want daar kwamen vaak interessante en toffe gesprekken uit voort.

De kans zit er trouwens in dat er hier ooit een Sibeer komt. Ik ben verliefd op het ras  :shhh: Maar er zijn nog rassen die in aanmerking komen, en mijn vriend heeft ook zijn voorkeuren. Mijn oplossing: gewoon elk een hond nemen van je favo ras :lol: Maar dan zitten we wel al op 6 honden ahum...

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #1743 Gepost op: juli 30, 2013, 16:20:35 »
Totaal onverantwoord :muur: :zot:

vind ik ook...
ps: ik heb hier trouwens ook al een 12, 13 jarig ettertje over m'n capeau gehad die het niet nodig vond om te stoppen voor het rood licht, hij had heel erg veel geluk dat ik net weer aan het vertrekken was (was de eerste aan het kruispunt) maar het was een situatie waar verschillende armen bij elkaar komen dus je moet ferm achter de linkse hoek kijken of er geen ander verkeer afkomt die voorrang op jou heeft, dus ik vertrok weer, naar links kijkend, en ik hoor plots 3 luide boenken, ik kijk en rem onmiddelijk, reed gelukkig nog bijlange niet snel, en er lag een jong, iets overgewicht kereltje op z'n buik op mijn capeau te boenken, met zijn boekentasje op de rug!!  :yes: :shock:
natuurlijk was ik verschoten, en die jongen heel kwaad op mij, die is direct opgestapt dus was duidelijk dat er niks ergs aan was, kon ook bijna niet tegen die snelheid, maar ik was daar echt niet goed van op die moment hee... ik begon te twijfelen of het wel groen was voor mij, maar achter mij stonden nog auto's die ook al vertrokken waren dus ja, ik was weldegelijk in mijn recht....

zo zou je potverdekke een kind doodrijden, in je recht, maar dat doet er op zo'n moment niet toe denk ik, zoiets blijft je heel je leven bij.

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
    • Flynn, Koda, Mowgli en Sibo
« Reactie #1744 Gepost op: juli 30, 2013, 16:43:35 »
Ze willen allemaal een grote hond maar die onder controle houden is te moeilijk want ja, het is wel een grote hond hé :roll:

Ja, inderdaad... ik vind Newfie's en andere grote honden prachtig, maar ik kan niet weten of die hond niks doet hé...

The Australian Shepherd - Not just a breed, but a lifestyle

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #1745 Gepost op: juli 30, 2013, 20:05:44 »
dak ni snel genoeg was met mijn fototoestel daarnet int bos...
op 5 meter van mijne neus, nen buizerd :D
en ik stond te kijken  :shock:
en vergat te fotograferen  :doh:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #1746 Gepost op: juli 30, 2013, 20:07:29 »
Tequila haar naam zien staan, en nu plots heeeeeeeeeeeel veel zin krijgen in tequila  :doh:

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #1747 Gepost op: juli 30, 2013, 20:17:58 »
Tequila haar naam zien staan, en nu plots heeeeeeeeeeeel veel zin krijgen in tequila  :doh:
:hmpf:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #1748 Gepost op: juli 30, 2013, 20:24:19 »
:hmpf:

Had ge u nu es Spuitwater genoemd, dan had ik dat probleem niet  :hmpf:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #1749 Gepost op: juli 30, 2013, 20:25:03 »

of Bacardi-cola :whoea:

Online Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #1750 Gepost op: juli 30, 2013, 20:31:40 »
of Bacardi-cola :whoea:

Ja ma, da probleem heeft ze sowieso .... Volgens mij ziet die overal dansende flesjes bacardi  :vuistje:

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #1751 Gepost op: juli 30, 2013, 20:32:18 »
Schweppes  :denk:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #1752 Gepost op: juli 30, 2013, 20:35:56 »
Nu heb ik nog es goesting in bacardi bij gekregen ook, merci zenne!  :bla: :bla: :bla:
Ben nu net al 4 dagen alcoholvrij  :lol:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #1753 Gepost op: juli 30, 2013, 20:37:31 »
graag gedaan :mrgreen: *en nu ga ik toch efkes naar ander topic verhuizen* :lol:

Online Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #1754 Gepost op: juli 30, 2013, 20:40:24 »
Nu heb ik nog es goesting in bacardi bij gekregen ook, merci zenne!  :bla: :bla: :bla:

:yeek: :yeek: :yeek: :yeek:

Dus incl. een weekend???

Persoonlijk record?  :yeek:

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #1755 Gepost op: juli 30, 2013, 20:42:00 »
daar moeten we ene op drinken  :mrgreen:

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #1756 Gepost op: juli 30, 2013, 20:42:24 »

:yeek: :yeek: :yeek: :yeek:

Dus incl. een weekend???

Persoonlijk record?  :yeek:

Was om te compenseren voor donderdag... Gentse feesten beetje te uitbundig geweest  :oops: :lol:

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #1757 Gepost op: juli 30, 2013, 20:42:40 »
daar moeten we ene op drinken  :mrgreen:

trakteert ge?  :mrgreen:

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
w
« Reactie #1758 Gepost op: juli 30, 2013, 20:42:53 »
Awel m'n eigen dommigheid  :boos: pfff

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #1759 Gepost op: juli 30, 2013, 20:43:12 »
trakteert ge?  :mrgreen:
der staat hier wel nog iet in de frigo  :mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal