collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Wat maakt je boos vandaag?  (gelezen 144698 keer)

Offline Bamse

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat maakt je boos vandaag?
« Reactie #80 Gepost op: oktober 09, 2012, 09:42:58 »
Zo een mensen kom je helaas overal tegen...
Hier vorige zondag ook zo een farce meegemaakt. Ik wandel met mijn aangelijnde (aan de gentle leader nog wel) hond door een bosweg als we plots letterlijk overrompeld worden door een Amstaff. Ik zag ook wel dat die hond geen kwaad in zich had, en enkel wilde spelen. Maar mijn hond heeft het niet (meer) op andere honden en reageert dus wel agressief als hij letterlijk besprongen wordt. Resultaat was natuurlijk dat Bamse uitviel naar de hond die bovenop hem zat (en geef hem eigenlijk es ongelijk). Gelukkig kon ik hem nog redelijk kalm houden omdat hij aan de gentle leader aangelijnd was en daardoor eens wel luisterde naar mijn kalme "nee Bamse". Maar moest hij los geweest zijn dan was het garantie weer eens een vechtpartij geworden.... *zucht*.

En het baasje van mr. Amstaff? Die liep er een dikke twintig meter achteraan al roepend "kom hier" (waar die hond dus compleet niet naar luisterde). Om na de uitval van Bamse een verbaasd "oei die is wel agressief hé" te laten horen  :roll:. Agressief heten ze dat dan.... ik ben es benieuwd hoe je zelf zou reageren als ik u *bonk uit het niks* op uwe rug zou springen  :doh:. En waar ik dan helemaal "krullekespis" van krijg.... Dat ras heeft sowieso al helemaal geen goede reputatie, laat uwe hond dan alstublieft niet loslopen als hij duidelijk niet luistert, ook al "doet hij niks". Ik ben er eerlijk in dat ik er sowieso al niet happig op was dat het beest zonder luisteren kwam afgestormd, ik heb namelijk ook een peuter van anderhalf bij hé.... Het is dat ik een beetje "hondentaal" kan lezen en niet bevooroordeeld ben op rassen want anders had ik daarop alleen al behoorlijk wat commentaar gehad.

Offline mama

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #81 Gepost op: oktober 09, 2012, 10:38:50 »
2 oerstomme collega's
en ze zijn dan nog broer en zus
ik ben ni boos, ik ben woedend

Offline Tine1987

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #82 Gepost op: oktober 09, 2012, 10:57:59 »
Sommige collega's zijn gewoonweg dom en ik vraag mij af hoe die mensen in godsnaam hun universitair diploma en Phd's hebben gehaald :muur:

Offline Sedde

• *
« Reactie #83 Gepost op: oktober 09, 2012, 11:13:51 »
Ik ben gisteren zelf half verkracht door een loslopende Amstaff. Mijn honden moest hij niet hebben, hij had het op mij gemunt  :shock: :lol:. Reactie van de baasjes die absoluut geen moeite deden om hem te roepen: "Duw hem maar weg hoor". "Wel euh ja, ik probeer...".

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
« Reactie #84 Gepost op: oktober 09, 2012, 13:07:20 »
Ge komt soms toch wat tegen op wandeling hé!  Marengo, ik kan geloven dat je niet bepaald goed gezind bent seg!

Ik heb dit weekend mogen merken dat het ook anders kan.  Zondagnamiddag met het gezin en de honden gaan wandelen.  Onderweg komen we een cafeetje tegen, is zo rustig in het bos gelegen, als het mooi weer is, is dat een typische stopplaats voor wandelaars en fietsers, allemaal lekker buiten zitten.
Wij hadden ons helemaal opzij van het terras gezet aan zo'n houten picknicktafel.  Ik was speciaal daar gaan zitten, omdat ik dan zeker wist dat er al geen andere honden aan het tafeltje naast ons terecht zouden komen, want dat zou niet goed komen met Häsel.  Ik was volop bezig met Häsel kalmeren, want er zaten wel enkele mensen met honden, toen iemand met zijn hond tot bij mij kwam met de vraag of ze eens kennis mochten maken.   :doh:  Mijn eerste gedacht was: 'Allé, serieus  :zot:, ge ziet toch hoe gestresseerd ze is', maar heb gewoon 'nee' gezegd.  Hij is dan weggegaan en voelde me eigenlijk nogal lastig dat ik zo kortaf gereageerd had.  Heb dan een beetje daarna, toen Häsel kalm was, haar even bij m'n man gelaten en ben met Emmy even naar die mensen gegaan.  Mij 'verontschuldigd' waarom ik zo kort was en gezegd waarom ik het niet wilde en hij antwoordde dat dat totaal geen probleem was, dat het daarom was dat hij het altijd vroeg.  We hebben uiteindelijk nog een half uur over onze honden staan leuteren.   :mrgreen:
Ik zou nooit doen wat hij deed, maar ik vond de manier waarop wel correct (al zou ik, als ik hem was, toch eerst zonder hond eerst even gaan polsen, maar ach ja...)

Offline sissi

• *
« Reactie #85 Gepost op: oktober 09, 2012, 16:16:10 »
Ik ben gisteren zelf half verkracht door een loslopende Amstaff. Mijn honden moest hij niet hebben, hij had het op mij gemunt  :shock: :lol:. Reactie van de baasjes die absoluut geen moeite deden om hem te roepen: "Duw hem maar weg hoor". "Wel euh ja, ik probeer...".

sorry maar  :vuistje: :vuistje: :vuistje:

Offline Sofie en Lady

• *
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #86 Gepost op: oktober 11, 2012, 00:10:56 »
Cru gezegd: je went daaraan. Dat is ook echt zo. Darco keert altijd terug naar de plek waar hij vertrokken is. Alleen kan het héél lang duren.

Ik vind het gewoon al erg dat je daaraan moet wennen...

Ja, dat had ik dus met Lady ook. Als ik daar nu aan terug denk wil ik dit nooit mee meemaken met een andere hond.
Nu uren was ze nooit weg (buiten de cap-blanc-nez).

Bij mij ging die hond niet meer van de lijn. Zo'n ramp is dat niet hoor. Mijn honden lopen quasi nooit ongelijnd, die worden er niet ongelukkiger van.

Een ramp ga ik het niet noemen maar ik kan véél minder van genieten, aangelijnd wandelen.
Maar goed at is ieders mening.

Ik zou dus ook een TT gebruiken. Maar ook onder begeleiding en dus niet zomaar op het knopje duwen zoals veel mensen denken dat je daarmee doet.

Woedend ben ik geweest.
Vanmiddag gaan wandelen met mijn zus, altijd een hele verhuis: 6 honden waarvan 2 aan de lange lijn, 1 baby, 2 tengere meisjes en een koets (voor de oudste hond want we gingen wat verder wandelen).
We komen op het einde van de wandeling, maar de weg naar huis is niet te gebruiken, want daar zijn ze bomen aan het snoeien en was het te gevaarlijk. Omdraaien was niet echt een optie, dus enige optie was nog langs enkele huizen in de buurt, waar een vreselijk vervelende Parson Russell zit. Die mensen zijn nooit thuis, maar hond loopt wel dag in dag uit buiten, alleen is hun tuin niet omheind. Ik heb hem al een paar keer meegehad voor een halve wandeling, nu reageren mijn honden wel niet op zo'n vervelend etterke, maar ambetant is het wel, vooral wanneer hij er een sport van maakt om te rijden op Kalypso's voorpoot, dat doetje corrigeert dan niet, maar heeft wel duidelijk pijn omdat zijn poot helemaal scheef getrokken wordt.  :roll:
Goed, wij dus langs die Parson, de 3 kleine honden aangelijnd bij mijn zus, met haar baby en de koets. Ik met de 2 grote aan een korte lijn ondertussen en Feya los op kop gestuurd, om de Parson af te leiden. Plan 1 lukt volledig: Feya leidt Parson af, ik kan met een grollende wolfhond doorgeraken, mensen zijn zelfs thuis en hond loopt weer naar zijn eigenaars. Missie geslaagd, dachten we! Maar op de hoek van de straat wordt Ikela plots weer heel vervelend, ik draai me om en zie dat die Parson vlak achter ons staat, ze vliegt ernaar uit, ik gooi in een reflex mijn been ertussen en dat belandde tussen haar tanden. Gelukkig had ze dat meteen door en heeft ze ook meteen gelost. Parson staat haar ondertussen nog steeds gigantisch uit te dagen. Ik roep naar de eigenaresse op niet al te vriendelijke toon dat ze moet maken dat haar hond bij haar is of dat ik de grote anders loslaat. Eigenaresse roept terug 'doe maar', ik roep opnieuw 'ze bijt hem dood hè', eigenaresse opnieuw 'doe maar' :zot: Ik had moeten durven de lijn te vieren. Opeens hoor ik eigenaresse nog iets roepen à la 'als ge nog één keer met uwe stomme hond hier komt wandelen, doe ik u iets aan'. Euhm, voor de duidelijkheid, we zaten op openbare weg. Ik heb teruggeroepen dat ze kon maken dat haren tuin afgemaakt was. Ondertussen had ik wolf weer ongeveer onder controle en ben ik gewoon weggestapt. Parson was blijkbaar onder de indruk van mijn getier en is niet meer gevolgd.
't Was niet eens mijnen stomme hond :hmpf: Kieken :hmpf:
Nummer van politie staat in mijn gsm, vanaf morgen wandel ik er zo vaak als ik kan voorbij met mijn honden, iedere keer dat die hond mij volgt, bel ik de politie en kunnen ze hem van 't straat komen halen. K*tmens.

En geheel terzijde: Kalypso zijn gedrag was fenomenaal, maar dat hoort in 'wat maakt je trots vandaag'

ah die irritante parson, ja daar heb ik ook al miserie mee gehad. Sommige mensen toch :doh:

Ge komt soms toch wat tegen op wandeling hé!  Marengo, ik kan geloven dat je niet bepaald goed gezind bent seg!

Ik heb dit weekend mogen merken dat het ook anders kan.  Zondagnamiddag met het gezin en de honden gaan wandelen.  Onderweg komen we een cafeetje tegen, is zo rustig in het bos gelegen, als het mooi weer is, is dat een typische stopplaats voor wandelaars en fietsers, allemaal lekker buiten zitten.
Wij hadden ons helemaal opzij van het terras gezet aan zo'n houten picknicktafel.  Ik was speciaal daar gaan zitten, omdat ik dan zeker wist dat er al geen andere honden aan het tafeltje naast ons terecht zouden komen, want dat zou niet goed komen met Häsel.  Ik was volop bezig met Häsel kalmeren, want er zaten wel enkele mensen met honden, toen iemand met zijn hond tot bij mij kwam met de vraag of ze eens kennis mochten maken.   :doh:  Mijn eerste gedacht was: 'Allé, serieus  :zot:, ge ziet toch hoe gestresseerd ze is', maar heb gewoon 'nee' gezegd.  Hij is dan weggegaan en voelde me eigenlijk nogal lastig dat ik zo kortaf gereageerd had.  Heb dan een beetje daarna, toen Häsel kalm was, haar even bij m'n man gelaten en ben met Emmy even naar die mensen gegaan.  Mij 'verontschuldigd' waarom ik zo kort was en gezegd waarom ik het niet wilde en hij antwoordde dat dat totaal geen probleem was, dat het daarom was dat hij het altijd vroeg.  We hebben uiteindelijk nog een half uur over onze honden staan leuteren.   :mrgreen:
Ik zou nooit doen wat hij deed, maar ik vond de manier waarop wel correct (al zou ik, als ik hem was, toch eerst zonder hond eerst even gaan polsen, maar ach ja...)

Ja ik kan mij door zoiets ook wel schuldig voelen. Maarja je kan nu eenmaal niet altijd ja zeggen hé.

Online Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #87 Gepost op: oktober 11, 2012, 09:43:41 »
mijn lijf

Offline Liesel

• *
« Reactie #88 Gepost op: oktober 11, 2012, 09:44:21 »
mijn lijf

Hier ook.... Razend ben ik op dat mottig omhulsel...  :roll: 

Offline chepp

• *
« Reactie #89 Gepost op: oktober 11, 2012, 10:01:17 »
Mijne echtgenoot die maar niks aan zijn snurkprobleem doet :roll:. En dan snapt hij niet dat ik boos en lastig ben omdat ik door hem slaap tekort kom. En als ik dan ik de logeerkamer ga slapen is hij weer boos en lastig op mij. Maar ik hou het niet vol om 6 tot 8 keer op een nacht wakker te worden naast een ronkmachine. En dan te weten dat ik slechthorend ben, dus moet je niet vragen hoeveel decibels die produceert. :muur: :muur: :muur:

Offline Artan

• *
« Reactie #90 Gepost op: oktober 11, 2012, 10:06:39 »

Offline Epona

• *
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #91 Gepost op: oktober 11, 2012, 14:58:10 »
mezelf, heb al heel de snoepkast geplunderd vandaag, en morgen weer klagen van waar het komt zelle  :muur:

Offline zwtmoni

• *
« Reactie #92 Gepost op: oktober 11, 2012, 15:04:06 »
mijn lijf
Doe mee zou een ander willen pff  :muur: :muur:

Offline Hanne

• VIP-Hondenvriend
  • *
« Reactie #93 Gepost op: oktober 11, 2012, 15:13:07 »

Offline rabbittine

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #94 Gepost op: oktober 11, 2012, 15:37:08 »
sorry maar  :vuistje: :vuistje: :vuistje:

Yes indeed, ik zie het al helemaal voor me! :mrgreen:

Offline rabbittine

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #95 Gepost op: oktober 11, 2012, 15:42:37 »
Mijne echtgenoot die maar niks aan zijn snurkprobleem doet :roll:. En dan snapt hij niet dat ik boos en lastig ben omdat ik door hem slaap tekort kom. En als ik dan ik de logeerkamer ga slapen is hij weer boos en lastig op mij. Maar ik hou het niet vol om 6 tot 8 keer op een nacht wakker te worden naast een ronkmachine. En dan te weten dat ik slechthorend ben, dus moet je niet vragen hoeveel decibels die produceert. :muur: :muur: :muur:

Een vriendin had hetzelfde probleem en heeft eens het gesnurk opgenomen en liet toen dat toen 's nachts vollen bak afspelen, telkens weer opnieuw. Het heeft haar wat slapeloze nachten gekost, maar die had ze zelf zo toch al. Toen ventlief eindelijk het opgaf en accepteerde dat ze in de logeerkamer sliep, zolang hij zich niet liet behandelen.

De mijnen snurkte vroeger niet, maar floot door zijn neus, net een blokfluit. Hij merkte het niet als ik in de logeerkamer ging slapen, en ik stond toch altijd vroeger op, dus geen gezaag. Nu hij geopereerd is en geen concerto's meer geeft, is het wel gezelliger, in hetzelfde bed.

Offline loesje

• *
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #96 Gepost op: oktober 11, 2012, 15:53:26 »
Toen ventlief eindelijk het opgaf en accepteerde dat ze in de logeerkamer sliep, zolang hij zich niet liet behandelen.
Maar dat is ook niet echt gezellig hé...

Ik heb al gezien dat er een anti-snurk kussen bestaat. Zou zoiets helpen?

Offline sissi

• *
« Reactie #97 Gepost op: oktober 11, 2012, 21:09:59 »
mezelf, heb al heel de snoepkast geplunderd vandaag, en morgen weer klagen van waar het komt zelle  :muur:

Hier idem en dat is al van verleden week bezig, dus daar gaan de kilo's die eraf waren :muur: :muur: :muur:

Offline mira

• *
« Reactie #98 Gepost op: oktober 12, 2012, 10:17:05 »
als diee jack nog 1keer op Mira vliegt tijdens flyball training maak ik er gehakt van!!!

Offline zwtmoni

• *
« Reactie #99 Gepost op: oktober 12, 2012, 11:26:09 »
als diee jack nog 1keer op Mira vliegt tijdens flyball training maak ik er gehakt van!!!

:lol: :lol:

Hondenvrienden.be

« Reactie #99 Gepost op: oktober 12, 2012, 11:26:09 »
Dier algemeen

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal