collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Wat maakt je boos vandaag?  (gelezen 128028 keer)

Offline DarkWolf

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1205 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat maakt je boos vandaag?
« Reactie #20 Gepost op: september 21, 2012, 18:19:56 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hier ook veel mais en paardjes langs onze wandelroutes, en als Copain los is zou hij ook de mais onlopen, daar zijn inmiddels heel veel interessante dingen te zien, ruiken, volgen,... :wink:
Aangezien ik hem wil zien en ik weet dat de boer het niet aangenaam vindt dat een hond tussen zijn mais loopt, hou ik hem op die paadjes "dicht". Hij weet dit. Ook wanneer er paarden zijn, blijft hij dicht. Is de verleiding te groot, gaat hij die stukjes aan de lijn.
Vind ik nu niet zo'n grote moeite, hij kan op andere stukken los lopen :weetniet:
Akkoord..maar de Kouter is het ene maisveld na het andere. Daar heb ik geen stukken waar ik even onbezorgd kan wandelen en waar hij dan los kan. En andere wandelroutes heb je hier niet. Het bos is 20min rijden (en ik heb niet altijd een auto). De Dender daar passeert de ene fietser na de andere, daar zien ze mij ook niet meer..
En ja ik kan hem aan de lijn hangen of dicht houden, tot de mais af is..maar dan zeg ik je dat ik volgende zomer weer met hetzelfde probleem zit. Terwijl hij in de herst, winter & lente perfect los kan, zou ik hem in de zomer dan dicht moeten houden omdat hij het leuk vind om zijn baasje uit te testen bij mais :zot: Ik ga niet mee in zijn grillen hoor

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: september 21, 2012, 18:22:11 »
Akkoord..maar de Kouter is het ene maisveld na het andere. Daar heb ik geen stukken waar ik even onbezorgd kan wandelen en waar hij dan los kan. En andere wandelroutes heb je hier niet. Het bos is 20min rijden (en ik heb niet altijd een auto). De Dender daar passeert de ene fietser na de andere, daar zien ze mij ook niet meer..
En ja ik kan hem aan de lijn hangen of dicht houden, tot de mais af is..maar dan zeg ik je dat ik volgende zomer weer met hetzelfde probleem zit. Terwijl hij in de herst, winter & lente perfect los kan, zou ik hem in de zomer dan dicht moeten houden omdat hij het leuk vind om zijn baasje uit te testen bij mais :zot: Ik ga niet mee in zijn grillen hoor

Loslaten, als hij in de fout gaat aanlijnen aan een korte lijn.. (ff onder "appél" zetten) en weer loslaten.. en zo telkens?  :weetniet: Da's denk ik wat ik zou doen of toch proberen..

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: september 21, 2012, 18:28:12 »

Ik weet heel goed dat het niet leuk is als je, om welke reden dan ook, je hond aangelijnd moet houden.  Dat jij niet mee wil gaan in zijn grillen, ok.  Dat je enkel maar wandelwegen hebt tussen de maisvelden is niet leuk.  Maar dit alles is natuurlijk niet het probleem van de boer hé. 
Als hij in een lastige periode zit en niet opperbest wil luisteren, zou ik hem op die plaatsen toch aanlijnen.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: september 21, 2012, 18:44:27 »
Tot hij een keertje verdwaalt in de maïs. Of tot hij daar eens iets opvreet.

Mijn pa redeneert ook zo. Mijn pa is Darco ook geregeld kwijt en ziet daar het probleem niet van in. :roll: (sterker nog, hij vindt het zielig voor mijn honden, dan die nooit eens mogen gaan crossen door de maïs/door de velden, dat die alleen op de paadjes mogen crossen) Ik kan mij daar dood aan ergeren :silenced:

Anderzijds weet ik ook dat mensen die er zo van overtuigd zijn dat dat toch geen kwaad kan, niet te overtuigen zijn. Ik kan alleen voor jou van harte hopen dat er nooit iets gebeurt, net zoals ik dat voor mijn pa en Darco hoop :wink:

(Overigens: bij Darco was het probleem volledig onder controle met de TT toen ik het huis uitging (5 jaar geleden). Maar volgens mij gebruikt mijn pa die niet eens meer)

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: september 21, 2012, 18:48:40 »
Mijn pa redeneert ook zo. Mijn pa is Darco ook geregeld kwijt en ziet daar het probleem niet van in. :roll: (sterker nog, hij vindt het zielig voor mijn honden, dan die nooit eens mogen gaan crossen door de maïs/door de velden, dat die alleen op de paadjes mogen crossen) Ik kan mij daar dood aan ergeren :silenced:

Maar is die dan niet geweldig ongerust? 
Ik ben Häsel enkele jaren geleden eens 2 uur kwijt geweest (ze was in een kanaal gesprongen en er aan de verkeerde kant terug uitgegaan).  Sindsdien mag ze dus nergens meer los.
Darkwolf: Echt waar, zo'n uren wil je niet meemaken!

Offline Joewliii

• *
  • 669 HV-Punten
  • My Dogs <3
« Reactie #25 Gepost op: september 21, 2012, 18:49:08 »
mijn vrouwelijke 'fan'  :silenced: :silenced: :silenced:

Sorry zuh  :cryblue:

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: september 21, 2012, 18:51:20 »
Hier gaan ze nog enkel los met de TT, geen uittestfases meer  :weetniet: Hoewel ik dat niet uittesten vind mr overname van hun instinct..
Wat ik wel spijtig is dat ik zo ontzettend vaak lees hoe erg jij je opjaagd in je hond en hoe vaak jij gefrustreerd bent door hem.. geniet jij wel eens van je hond? Zo net met je werk, je ouders, ...  :weetniet:

Offline Joewliii

• *
  • 669 HV-Punten
  • My Dogs <3
« Reactie #27 Gepost op: september 21, 2012, 18:52:23 »
Of erger nog, ze komt onderweg een ruiter tegen. Hond erachter en paard met ruiter op hol....  :wink:

Of je komt mijn paard tegen en je hond zal er niet meer zo netjes uitzien nadien want die stampt om te raken  :weetniet:

Offline EmKe

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: september 21, 2012, 20:09:29 »
Domme vraag waarschijnlijk maar wat is een TT?

Wat mij vandaag boos heeft gemaakt, klanten die denken dat voor hen de regels niet gelden. En die denken dat zij de enigen zijn die dat denken. Waardoor heel mijn planning naar de knoppen was.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: september 21, 2012, 20:13:11 »
Domme vraag waarschijnlijk maar wat is een TT?

Wat mij vandaag boos heeft gemaakt, klanten die denken dat voor hen de regels niet gelden. En die denken dat zij de enigen zijn die dat denken. Waardoor heel mijn planning naar de knoppen was.

Een TeleTact > Simpel gezegd stroomband..

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: september 21, 2012, 20:13:36 »
TT staat op hondenvrienden meestal voor TeleTac, een halsband die gegradeerd schokken kan toedienen via afstandsbediening. In het "gedrag en opvoeding" hoekje vind je wsl wel een paar (oude) topics hierover :)

Edit: Loekie was me voor :lol:

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline flanel

• warme hondenvriend
  • *
  • 660 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: september 21, 2012, 20:24:36 »
@ darkwolf, is inderdaad "niet leuk" voor hem.. Nog minder voor jou, leuk kan zijn dat je ongestoord kan wandelen, zonder je te moeten opjagen of je zorgen te moeten maken dat je hond eens idd verdwaald of idd ergens terecht komt waar hij niet moet/mag/kan zijn.
De mais is van de boer, jammer voor je hond, maar hij heeft daar eigenlijk niets verloren.. :oops:
En aan de lange lijn kan voor iedereen toch meer ontspannen zijn?
Er zijn hier ganse periodes waarbij Copain niet los mag, is maar uitzonderlijk dat hij eens los mag, hij heeft er zeker geen last van!!
en als hij los is, moet ik zeker weten dat hij "dicht" blijft wanneer hem dat gevraagd wordt, is dat niet zo, dan mag hij aan de lijn, dan ben ik op mijn gemak en hij ook :wink:

En hier ook heel veel mais, is inderdaad leuk als de mais af is, maar dan nog blijft het de boer zijn veld, waarop hij plant wat hij wil en mijn hond niets te zoeken heeft :wink: Dus moet er altijd op de paadjes gebleven worden :wink:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: september 21, 2012, 22:00:05 »
Maar is die dan niet geweldig ongerust? 
Ik ben Häsel enkele jaren geleden eens 2 uur kwijt geweest (ze was in een kanaal gesprongen en er aan de verkeerde kant terug uitgegaan).  Sindsdien mag ze dus nergens meer los.
Darkwolf: Echt waar, zo'n uren wil je niet meemaken!

Cru gezegd: je went daaraan. Dat is ook echt zo. Darco keert altijd terug naar de plek waar hij vertrokken is. Alleen kan het héél lang duren.

Ik vind het gewoon al erg dat je daaraan moet wennen...

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: september 21, 2012, 23:41:30 »
Cru gezegd: je went daaraan. Dat is ook echt zo. Darco keert altijd terug naar de plek waar hij vertrokken is. Alleen kan het héél lang duren.

Ik vind het gewoon al erg dat je daaraan moet wennen...

Ik vind het vooral raar dat je daaraan WIL wennen.  Ik vind het enorm spijtig dat ik Häsel waarschijnlijk nooit meer genoeg zal vertrouwen om haar los te laten, maar liever die spijt dan de spijt die ik zou voelen als ze wegloopt en haar iets overkomt of als ze een ongeluk veroorzaakt.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #34 Gepost op: september 22, 2012, 05:22:27 »
Tot hij een keertje verdwaalt in de maïs. Of tot hij daar eens iets opvreet.

Anderzijds weet ik ook dat mensen die er zo van overtuigd zijn dat dat toch geen kwaad kan, niet te overtuigen zijn. Ik kan alleen voor jou van harte hopen dat er nooit iets gebeurt, net zoals ik dat voor mijn pa en Darco hoop :wink:

(Overigens: bij Darco was het probleem volledig onder controle met de TT toen ik het huis uitging (5 jaar geleden). Maar volgens mij gebruikt mijn pa die niet eens meer)

Mijn pa is ook véél geruster dan ik daarin, maar zelfs die laat de honden niet los langs maïsvelden..  :lol:

Hier gaan ze nog enkel los met de TT, geen uittestfases meer  :weetniet: Hoewel ik dat niet uittesten vind mr overname van hun instinct..
Wat ik wel spijtig is dat ik zo ontzettend vaak lees hoe erg jij je opjaagd in je hond en hoe vaak jij gefrustreerd bent door hem.. geniet jij wel eens van je hond? Zo net met je werk, je ouders, ...  :weetniet:
Dat gevoel heb ik ook vaak..  :oops:

Mja, wat 'uittesten' betreft ben ik denk ik sowieso meer gelaten dan de meeste HV'ers.. Ik laat het ook niet zomaar toe als ik het opmerk, maar ik kan me er écht niet in opjagen.. Integendeel zelfs  :lol:
(nuja, ons oudste thuis zou in dat geval ook gewoon nog erger FOERT zeggen  :mrgreen:)

Kiara kan ook 'perfect' loslopen.. Maar tussen de mais zijn gewoon véééééél leukere dingen te vinden dan wat ik haar kan bieden.. Ik ben nu eenmaal niet zo interessant als een opvliegende fazant  :lol: dus dan heeft ze ook stoppen in de oren.. Ze gaat ook niet los naast een maisveld.. Het zou in principe wel kunnen, maar dan moet ik haar zoals Artan aanraadde om de 5sec kort roepen en onder apèl houden.. Dan heeft ze meer 'vrijheid' aan de flexi van 8 meter..
Ik heb dit zelfs nooit als 'uittesten' beschouwd..  :oops:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline EmKe

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: september 22, 2012, 08:05:24 »
Ah een stroomband. Dank voor de toelichting.
15 jaar geleden bond mijn ex schoonbroer dat rond de ballen van zijn Dobermans wanneer hij pakwerk ging doen. Maar ik neem aan dat men het hier over een minder drastische variant heeft, sowieso al rond de hals en niet de testikels  :zot:
« Laatst bewerkt op: september 22, 2012, 08:09:56 door EmKe »

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: september 22, 2012, 10:01:46 »
Bij mij ging die hond niet meer van de lijn. Zo'n ramp is dat niet hoor. Mijn honden lopen quasi nooit ongelijnd, die worden er niet ongelukkiger van.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: september 22, 2012, 10:47:45 »
Bij mij ging die hond niet meer van de lijn. Zo'n ramp is dat niet hoor.

Idem.

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #38 Gepost op: september 22, 2012, 13:39:29 »
En nogthans kan hij perfect los :wink:
De mais is mijn fout..hij is in de mais beginnen gaan, ik liet hem lopen want hij kwam toch terug als ik riep. Tot op een moment dat hij zoiets had van "oke baasje zal wel wachten :weetniet:"
Dus hij mag de mais niet meer in, en hij gaat er niet meer in..hij blijft het alleen proberen (mij uittesten). Zodra ik "nee" roep, keert hij zich om, weg van de mais maar 5m verder probeert hij het gewoon opnieuw. Maar ik ga niet blijven hele wandeling aan een stuk "nee" roepen. Hij kent het woord perfect, dus het beter aanleren is niet nodig. Dus wat kan ik doen? TT aandoen en stroomstootje geven als hij naar de mais gaat..in de hoop dat hij de mais als iets 'negatiefs' gaat bezien en er niet meer wil induiken.
Hij gaat normaal niet achter konijnen aan..We lopen zovaak konijnen voorbij op wandeling en ofwel ziet hij ze niet ofwel vertrekt hij wel ff voor een 2tal meter om zich dan weer om te draaien naar mij. Het feit dat hij er 3x voorbij liep voor hij het zag wil zeggen dat hij ze niet opspeurt. Het was omdat wij stil bleven staan (om het in de wei te duwen) dat hij er bij kon.
Achter paarden mag hij idd niet lopen, en dat heeft hij gisteren ook geweten toen hij de wei uit kwam (onmiddelijk nadat ik "kom hier" had geroepen). Ik denk niet dat hij het een 2e keer zal proberen!

Gisteren was hij ook hyper, geen idee waarom..misschien gewoon omdat Karen & haar hond meewandelden (had hun nog maar 1x gezien). Enfin het was duidelijk dat hij gisteren in zijn serieuse uittest zat. En ja, ik zou hem aan de lange lijn kunnen zwieren maar daar los ik in mijn ogen het probleem niet mee op. Ik belet hem van in de fout te gaan ja, maar ik los niks op. Dan liever er de TT eens op...Dat hij voor eens en voor altijd leert dat de mais verboden terrein is. En als hij nog is achter beesten wil aanlopen, zal ik hem ook de TT is aandoen.
Door de tt gaat ie mais niet als iets negatiefs zien. Hoe zou je die tt dan gebruiken?
Toch niet als ie erin duikt jij gewoon op het knopje drukt, want zo zouden de meeste het zeggen die geen ervaring hebben met tt.
Ik gebruik de tt als een correctie als mijn commando niet opgevolgd wordt.
Namelijk 2 keer fluiten is hierkomen bij tommy, hij kent dit commando super en heeft het als eerste geleerd. Als er een eend of fazant opgestoten wordt wou hij in het begin erachter en had ie geen oren naar de kom hier fluit.
Dus met tt hij ging achter iets, meteen komfluit en kijken of hij omkeerde. Deed ie het niet kreeg hij een stoot tot ie omkeerde, bij het keren en terugkomen heel enthousiast blijven en belonen tot en met. Dit heeft hij pakweg 3 keer gehad en nu af en toe als ie de fout ingaat laat ik de tt enkel trillen als waarschuwing, negeert hij die komt de stoot.
Ondertussen heeft tommy geleerd bij een lange fluittoon te gaan zitten en wachten op andere commandos. Dus hij stoot wat op, lange fluit en hij zit. Het kan daarna zij n dat het commando zoek, apport of hier volgt.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: september 22, 2012, 14:53:53 »
Door de tt gaat ie mais niet als iets negatiefs zien. Hoe zou je die tt dan gebruiken?
Toch niet als ie erin duikt jij gewoon op het knopje drukt, want zo zouden de meeste het zeggen die geen ervaring hebben met tt.
Ik gebruik de tt als een correctie als mijn commando niet opgevolgd wordt.
Namelijk 2 keer fluiten is hierkomen bij tommy, hij kent dit commando super en heeft het als eerste geleerd. Als er een eend of fazant opgestoten wordt wou hij in het begin erachter en had ie geen oren naar de kom hier fluit.
Dus met tt hij ging achter iets, meteen komfluit en kijken of hij omkeerde. Deed ie het niet kreeg hij een stoot tot ie omkeerde, bij het keren en terugkomen heel enthousiast blijven en belonen tot en met. Dit heeft hij pakweg 3 keer gehad en nu af en toe als ie de fout ingaat laat ik de tt enkel trillen als waarschuwing, negeert hij die komt de stoot.
Ondertussen heeft tommy geleerd bij een lange fluittoon te gaan zitten en wachten op andere commandos. Dus hij stoot wat op, lange fluit en hij zit. Het kan daarna zij n dat het commando zoek, apport of hier volgt.

Zo heb ik het ook gedaan 9/10 keer is hier het  piep-signaal ook voldoende (piep = komen = beloning) Negeert ze dit komt er stroom tot ze stopt en dan word ze terug geroepen...
Bij Dayos heb ik het wel fout aangepakt en daar heb ik spijt van maar hij loopt nu vrolijk los en 9/10 zonder tt...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal