collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Wat maakt je boos vandaag?  (gelezen 128068 keer)

Offline LotusEliseLune

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 100 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Wat maakt je boos vandaag?
« Gepost op: september 19, 2012, 10:16:44 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Weer een geval van verkeersagressie! :evil:

Offline Bamse

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1101 HV-Punten
Re: Wat maakt je boos vandaag?
« Reactie #1 Gepost op: september 19, 2012, 11:44:28 »
Hou je een kachel bijna twee maanden gereserveerd voor een of andere *niet voor publicatie*. Wijs je ondertussen nog drie andere biedingen af omdat je een eerlijk mens bent, en eerst is eerst toch? Dan komt die oewlalala twee keer niet opdagen als hij hem zogezegd komt ophalen. En vervolgens krijg je doodleuk een mailtje dat hij toch afziet van de verkoop. Grommel grommel grommel.... en die andere mensen hebben ook geen interesse meer ondertussen natuurlijk.
En dat was nog allemaal zo erg niet.... ware het niet dat die kachel er eigenlijk deze week uit moet, want de vloer moet uitgebroken *zucht*  :muur: :muur: :muur:
.

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #2 Gepost op: september 19, 2012, 13:51:45 »

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 19, 2012, 17:25:55 »
mijn vrouwelijke 'fan'  :silenced: :silenced: :silenced:

Offline ThorVr

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: september 19, 2012, 18:01:04 »
mijn vrouwelijke 'fan'  :silenced: :silenced: :silenced:

Stuur ze maar door ik weet daar raad mee :p

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 19, 2012, 18:14:26 »
Stuur ze maar door ik weet daar raad mee :p

:mrgreen:  ik denk dat zelfs gij zoiets niet aankunt  :mrgreen:

Offline ThorVr

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: september 19, 2012, 18:16:00 »
:mrgreen:  ik denk dat zelfs gij zoiets niet aankunt  :mrgreen:

Let me try :mrgreen:

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: september 19, 2012, 18:20:07 »
Let me try :mrgreen:

ik weet dat ik erg kan zijn maar dit is......  :silenced:  echt mijn grootste fan  :vuistje: :vuistje:

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: september 20, 2012, 21:20:41 »
Wat maakt me boos vandaag? Razend ja!

Phelan neemt de leiding op wandeling..enfin da probeert hij toch.
Een onstpannende wandeling zit er momenteel dus niet meer in.
- Meneertje Phelan crosst graag in de mais, ja allemaal goed en wel moest hij terug komen als IK roep nietwaar? Maar meneertje Phelan denkt bij zichzelf "daag baasje, trek je plan! Ik kom wel uit de mais als IK wil en niet als JIJ roept!!". Dus, meneertje Phelan mag niet meer in de mais..simpel, toch? Maar niet buiten Phelan gerekent, want CONSTANT probeert hij in de mais te duiken. Dus CONSTANT moet ik hem in het oog houden, en CONSTANT moet ik "neeen niet in de mais!" roepen. En hij reageert goed op die 'neen' maar 5meter verder probeert hij het gewoon opnieuw 8-)
- We passeren een wei met pony's..die pony's lopen ons voorbij langs de draad. 'Oh, intressant' dacht Phelan bij zichzelf..want beesten die weglopen, ja dan wordt zijn jachtinstinct aangewakkerd. Dus Phelan vliegt naar die pony's naartoe..gelukkig stond er draad tussen hoor ik jullie al denken. Jawel, die stond er..maar iets verder was er een gat in de omheining, dus Phelan het gat door en YIHAA achter de pony's! Das alweer 10 jaar minder leven, dank u Phelan! :bow: :evil:
- Iets verder zit er een konijntje op de weg (veldbaantje), oogjes dicht dus het arme beestje zag niks. Na er eerst 3x voorbij te zijn gelopen, valt het Phelan plots op dat daar iets zit. Hij schiet em daar naartoe en begint met zijn snuit tegen da konijn te duwen (en best hard). Enfin, ik roep meneertje Phelan aan de voet...zit em da konijn te fixeren, dus laat ik hem van voet naar liggen, terug naar voet,...ondertussen duwt Karen het konijntje de wei in. We vertrekken, maar no way dat ik meneertje Phelan meteen 'vrij' laat dus we vertrekken in 'naast' (een soort dicht, maar hij moet niet aan mijn been plakken). Na enkele meters denk ik 'oke, ver genoeg...' want Phelan keert normaal niet op zijn stappen terug. Ik geef hem 'vrij', schiet em de wei in..linea recta terug naar da konijn! *1, 2, 3...BOEM* :boos:
- En ondertussen nog steeds niet vergeten dat ik constant moet opletten voor maisvelden?
Ja amaai..ik vertrok behoorlijk ambetant op wandeling en ik ben 3dubbel zo ambetant terug thuis gekomen! Tot zover een ontspannende wandeling :?

Offline dober

• *
  • 337 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: september 20, 2012, 21:25:51 »
Gsm laten vallen en scherm kapot.. RIP dus..  :roll:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #10 Gepost op: september 20, 2012, 21:27:49 »
Het was de dag van de k*k-chauffeurs vandaag :bla:

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: september 21, 2012, 10:51:22 »
Wat maakt me boos vandaag? Razend ja!

Phelan neemt de leiding op wandeling..enfin da probeert hij toch.
Een onstpannende wandeling zit er momenteel dus niet meer in.
- Meneertje Phelan crosst graag in de mais, ja allemaal goed en wel moest hij terug komen als IK roep nietwaar? Maar meneertje Phelan denkt bij zichzelf "daag baasje, trek je plan! Ik kom wel uit de mais als IK wil en niet als JIJ roept!!". Dus, meneertje Phelan mag niet meer in de mais..simpel, toch? Maar niet buiten Phelan gerekent, want CONSTANT probeert hij in de mais te duiken. Dus CONSTANT moet ik hem in het oog houden, en CONSTANT moet ik "neeen niet in de mais!" roepen. En hij reageert goed op die 'neen' maar 5meter verder probeert hij het gewoon opnieuw 8-)
- We passeren een wei met pony's..die pony's lopen ons voorbij langs de draad. 'Oh, intressant' dacht Phelan bij zichzelf..want beesten die weglopen, ja dan wordt zijn jachtinstinct aangewakkerd. Dus Phelan vliegt naar die pony's naartoe..gelukkig stond er draad tussen hoor ik jullie al denken. Jawel, die stond er..maar iets verder was er een gat in de omheining, dus Phelan het gat door en YIHAA achter de pony's! Das alweer 10 jaar minder leven, dank u Phelan! :bow: :evil:
- Iets verder zit er een konijntje op de weg (veldbaantje), oogjes dicht dus het arme beestje zag niks. Na er eerst 3x voorbij te zijn gelopen, valt het Phelan plots op dat daar iets zit. Hij schiet em daar naartoe en begint met zijn snuit tegen da konijn te duwen (en best hard). Enfin, ik roep meneertje Phelan aan de voet...zit em da konijn te fixeren, dus laat ik hem van voet naar liggen, terug naar voet,...ondertussen duwt Karen het konijntje de wei in. We vertrekken, maar no way dat ik meneertje Phelan meteen 'vrij' laat dus we vertrekken in 'naast' (een soort dicht, maar hij moet niet aan mijn been plakken). Na enkele meters denk ik 'oke, ver genoeg...' want Phelan keert normaal niet op zijn stappen terug. Ik geef hem 'vrij', schiet em de wei in..linea recta terug naar da konijn! *1, 2, 3...BOEM* :boos:
- En ondertussen nog steeds niet vergeten dat ik constant moet opletten voor maisvelden?
Ja amaai..ik vertrok behoorlijk ambetant op wandeling en ik ben 3dubbel zo ambetant terug thuis gekomen! Tot zover een ontspannende wandeling :?
Daar is een oplossing voor hé..... en dat heet een (lange) leiband.
Hier loopt Bamse quasi nooit meer los omwille van dat soort continue fratsen.
.

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: september 21, 2012, 10:55:12 »
Daar is een oplossing voor hé..... en dat heet een (lange) leiband.
Hier loopt Bamse quasi nooit meer los omwille van dat soort continue fratsen.
Phelan kan perfect los lopen...als hij niet in zijn uittest-fase zit

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: september 21, 2012, 10:58:01 »

toch opletten met die maïs!
Aan sommige velden staan rattenvallen, en deze zijn niet altijd even hondvriendelijk (vergif, klemmen)!
Niet om je bang te maken, maar om je veel pijn en verdriet te besparen!

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: september 21, 2012, 11:01:39 »
Hmmm.... ik ga je waarschijnlijk op je tenen trappen, maar mij klinkt het toch anders in de oren. Een hond die achter pony's aangaat, de maïs induikt en er niet direct uitkomt als je roept, achter konijnen aangaat.... Ik vind dat persoonlijk niet klinken als "een hond die perfect kan loslopen".

Enfin, je doet wat je wilt natuurlijk... maar ik zou hem toch aangelijnd houden als hij "in zijn uittest-fase zit". Voor zijn eigen veiligheid en voor die van de andere dieren/weggebruikers. Stel je maar eens voor dat hij bijvoorbeeld een trap had gekregen van één van die pony's? Of de pony's waren zodanig opgejaagd geraakt dat ze uitgebroken waren en op hol sloegen? Enfin ja.... toch niet iets om licht overheen te gaan hé.
.

Offline mama

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: september 21, 2012, 11:08:02 »
eerlijk gezegd zou die bij mij ook niet meer los lopen......

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: september 21, 2012, 12:59:13 »
Hmmm.... ik ga je waarschijnlijk op je tenen trappen, maar mij klinkt het toch anders in de oren. Een hond die achter pony's aangaat, de maïs induikt en er niet direct uitkomt als je roept, achter konijnen aangaat.... Ik vind dat persoonlijk niet klinken als "een hond die perfect kan loslopen".

Enfin, je doet wat je wilt natuurlijk... maar ik zou hem toch aangelijnd houden als hij "in zijn uittest-fase zit". Voor zijn eigen veiligheid en voor die van de andere dieren/weggebruikers. Stel je maar eens voor dat hij bijvoorbeeld een trap had gekregen van één van die pony's? Of de pony's waren zodanig opgejaagd geraakt dat ze uitgebroken waren en op hol sloegen? Enfin ja.... toch niet iets om licht overheen te gaan hé.

Of erger nog, ze komt onderweg een ruiter tegen. Hond erachter en paard met ruiter op hol....  :wink:

eerlijk gezegd zou die bij mij ook niet meer los lopen......

x2

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #17 Gepost op: september 21, 2012, 13:35:44 »

:bow:

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: september 21, 2012, 15:56:15 »

En nogthans kan hij perfect los :wink:
De mais is mijn fout..hij is in de mais beginnen gaan, ik liet hem lopen want hij kwam toch terug als ik riep. Tot op een moment dat hij zoiets had van "oke baasje zal wel wachten :weetniet:"
Dus hij mag de mais niet meer in, en hij gaat er niet meer in..hij blijft het alleen proberen (mij uittesten). Zodra ik "nee" roep, keert hij zich om, weg van de mais maar 5m verder probeert hij het gewoon opnieuw. Maar ik ga niet blijven hele wandeling aan een stuk "nee" roepen. Hij kent het woord perfect, dus het beter aanleren is niet nodig. Dus wat kan ik doen? TT aandoen en stroomstootje geven als hij naar de mais gaat..in de hoop dat hij de mais als iets 'negatiefs' gaat bezien en er niet meer wil induiken.
Hij gaat normaal niet achter konijnen aan..We lopen zovaak konijnen voorbij op wandeling en ofwel ziet hij ze niet ofwel vertrekt hij wel ff voor een 2tal meter om zich dan weer om te draaien naar mij. Het feit dat hij er 3x voorbij liep voor hij het zag wil zeggen dat hij ze niet opspeurt. Het was omdat wij stil bleven staan (om het in de wei te duwen) dat hij er bij kon.
Achter paarden mag hij idd niet lopen, en dat heeft hij gisteren ook geweten toen hij de wei uit kwam (onmiddelijk nadat ik "kom hier" had geroepen). Ik denk niet dat hij het een 2e keer zal proberen!

Gisteren was hij ook hyper, geen idee waarom..misschien gewoon omdat Karen & haar hond meewandelden (had hun nog maar 1x gezien). Enfin het was duidelijk dat hij gisteren in zijn serieuse uittest zat. En ja, ik zou hem aan de lange lijn kunnen zwieren maar daar los ik in mijn ogen het probleem niet mee op. Ik belet hem van in de fout te gaan ja, maar ik los niks op. Dan liever er de TT eens op...Dat hij voor eens en voor altijd leert dat de mais verboden terrein is. En als hij nog is achter beesten wil aanlopen, zal ik hem ook de TT is aandoen.

Offline flanel

• warme hondenvriend
  • *
  • 660 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: september 21, 2012, 17:15:20 »
Hier ook veel mais en paardjes langs onze wandelroutes, en als Copain los is zou hij ook de mais onlopen, daar zijn inmiddels heel veel interessante dingen te zien, ruiken, volgen,... :wink:
Aangezien ik hem wil zien en ik weet dat de boer het niet aangenaam vindt dat een hond tussen zijn mais loopt, hou ik hem op die paadjes "dicht". Hij weet dit. Ook wanneer er paarden zijn, blijft hij dicht. Is de verleiding te groot, gaat hij die stukjes aan de lijn.
Vind ik nu niet zo'n grote moeite, hij kan op andere stukken los lopen :weetniet:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal