collapse

Auteur Topic: Re: Wat vond je irritant vandaag?  (gelezen 140233 keer)

Offline Tequila

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • FromSmilingLotus
Re: Wat vond je irritant vandaag?
« Reactie #1700 Gepost op: juni 28, 2019, 15:22:53 »
'Als ge nog tijd over hebt'
Ik heb geen tijd over als je alles gelijk altijd wilt en nee ik ga om 12u niet meer beginnen aan ramen kuisen aan de zuidkant.

En verder ik ben geen plaatselijke kinderopvang, zet zelf een zwembad, entertain zelf u kind en leer hem manieren, hij zal dan misschien wel welkom zijn hier moet hij de boel niet op stelten zetten.

Oh ja en als een ouder aangeeft van niet in te smeren wegens reactie op zonnecrème dan hoor je dat ook zo te doen, jongste kwam thuis ja mama de juf had eentje dat anti- allergie was ... K heb het deze nacht mogen uitzweten met een kind dat niet wist waar kruipen van de pijn  :bla:

Nè dat is er ook uit  :hmpf:

Offline Annemie

• *
« Reactie #1701 Gepost op: juni 28, 2019, 22:45:56 »
Die tweede is iets wat me ook weerhoudt om een groot zwembad te zetten en die laatste hebben we ook vaak meegemaakt, ondanks dat het duidelijk in zijn medische fiche staat, en ik me dan maar afvragen waar hij op gereageerd zou hebben ...

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #1702 Gepost op: juni 28, 2019, 22:59:19 »
En ik herken mij in den 1ste   :vuistje:

En je hebt van die klanten waarvan alles altijd  tot in de puntjes moet BEHALVE  de weken dat de huishoudhulp vakantie heeft   :roll:
Nee dan kan het gerust een week of 2 blijven liggen  :doh:
En vraag je na je verlof af waarom je  in godsnaam verlof genomen hebt want dan ligt er werk van 3 weken te wachten  dat ze dan graag in 1 keer bijgewerkt zouden zien   :shock:

Gelukkig zijn ze niet allemaal zo  :bow: en maken de toffe klanten dat weer goed  :bow:

Offline antje

• *
« Reactie #1703 Gepost op: juni 30, 2019, 14:34:39 »
Oh ja, de verzuchtingen van de HHH  :vuistje:

"Wil je vandaag alle ramen binnen en buiten doen, het gewone werk en als je tijd over hebt ook nog de luchter oppoetsen?" Nope, dat gaat niet lukken  :hmpf:

En idd, dat werk dat dan maar blijft liggen  :doh: Kan je daar een berg strijk beginnen wegwerken waar niet over te zien valt en de rest nog proberen bij te werken. Ik snap dat je zelf geen tijd/zin hebt om te strijken, maar doe dat dan enkele weken naar een strijkatelier.

Ik vind mijn werkgever momenteel irritant  :mrgreen: Normaal zou ik morgen terug opstarten na ziekte, bellen ze me donderdagnamiddag dat ze dat niet gaan toelaten en ik eerst naar de arbeidsgeneesheer moet. Afspraak volgende vrijdag,... ik moest maar een nieuw ziekenbriefje halen tot dan.
Ze hadden dat ook wel wat eerder kunnen regelen. Ik wil werken, ik mag werken van mijn artsen en nu moet ik dan maar "misbruik" maken van de sociale zekerheid, ik vind dat echt niet fijn. 'k Zie het hen trouwens ook niet doen om mijn opstart voor maandag vrijdagnamiddag nog geregeld te krijgen.
En dat van "Nee, daar is geen kilometervergoeding voor" dat zal mooi ook niet doorgaan. 't Is begot meer dan 40km enkele rit, ik rijd niet op lucht  :hmpf:
Ik was echt zo pissed.

Offline orinake

• *
« Reactie #1704 Gepost op: juli 01, 2019, 07:39:30 »
Haha al die frustraties ik ben blij dat dat niet alleen hier zo is....

Je kind moet genezen zijn voor het terug mag komen naar de opvang (diarree/braken/40° koorts) na 1 dag: jaja volledig genezen... Waarom sta ik dan om 6u30 je kind in de douche te wassen omdat de diarree tot in haar nek hangt :'(

Je kind moet gegeten hebben voor ze hier toekomen (tenzij ze toekomen voor 7u dan mogen ze hun ontbijt bij hebben). Kind komt toe om 9u, steelt mijn boterhammen die op tafel stonden en propt ze in haar mond alsof het al dagen geen eten meer gezien heeft... Ik stuur sms: heeft X gegeten? Reactie: dat denk ik wel <------ Is dit nu geen verkeerd antwoord?????

Kind heeft opvanplan tot 17u30, zelf werk ik tot 18u30 en plan dan al men afspraken ook. 18u45: ik ben onderweg hoor ik was de tijd uit het oog verloren. Lag nog aan het zwembad. Sorry maar dan zou ik er door den telefoon trekken he... Dat ze hun kinderen hier brengen terwijl ze al bijna een jaar niet werken ok, maar dat ze dan na men sluitingsuur komen

Bij goed weer moet men zonnecreme/zonnehoedje meebrengen. Van de 6 heeft er 1tje zonnecreme (uit dezelfde reeks als de mijne) bij en een hoedje. De andere 5 hebben NIKS bij...  Ik heb enkel de mijne, maar daarvan weet ik dat er 2 kinderen enorm allergisch op reageren dus die kan ik niet gebruiken. Resultaat: blijf maar lekker binnen ipv buiten te spelen (ja ik ben zo'n freak die ook insmeert in de schaduw/onder het afdak/als er amper zon is. Het zijn immers mijn kinderen niet, ik wil die niet verbrand naar huis laten gaan.)

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #1705 Gepost op: juli 01, 2019, 10:40:48 »

Kind heeft opvanplan tot 17u30, zelf werk ik tot 18u30 en plan dan al men afspraken ook. 18u45: ik ben onderweg hoor ik was de tijd uit het oog verloren. Lag nog aan het zwembad. Sorry maar dan zou ik er door den telefoon trekken he... Dat ze hun kinderen hier brengen terwijl ze al bijna een jaar niet werken ok, maar dat ze dan na men sluitingsuur komen

Zo erg vind ik dat... Een ander neemt ouderschapsverlof op om zoveel mogelijk bij zijn kinderen te zijn en dan heb je dat soort mensen  :silenced: :cry:

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #1706 Gepost op: juli 01, 2019, 11:10:18 »

:zot: dat dùrf je toch niet zeggen?  :shock: in haar plek, gewoon om wat fatsoenlijk over te komen, ik had vaag gebleven in de reden en mij gewoon verontschuldigd.

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #1707 Gepost op: juli 01, 2019, 11:15:25 »
Zo erg vind ik dat... Een ander neemt ouderschapsverlof op om zoveel mogelijk bij zijn kinderen te zijn en dan heb je dat soort mensen  :silenced: :cry:

Als ik mijn vriendin mag geloven die ook onthaalmoeder is gebeurd dat vrij regelmatig  :roll:

@ Ilsey en die zeggen dat ook gewoon , mensen schamen zich nergens meer voor heb ik soms de indruk  :fuu:

Offline antje

• *
« Reactie #1708 Gepost op: juli 01, 2019, 12:05:07 »
Amai Orinaka, 'k zou daar zo een slechte in zijn om dan kalm en beleefd te beleefd te blijven. Onthaalouders verdienen toch meer dan een dikke pluim hoor.

Offline orinake

• *
« Reactie #1709 Gepost op: juli 01, 2019, 12:30:18 »

Ouderschapsverlof om bij je kinderen te zijn??? Kom jij ze dat hier even uitleggen aub :p
Ouderschapsverlof neem is 1/5 om die vrije dag naar de sauna te gaan, te gaan shoppen, .... Maar je kinderen blijven even goed 11u in de opvang.
Ouderschaps verlof neem je tijdens de zomer een volledige maand om als koppel er op uit te gaan (gentse feesten en zo van die toestanden) maar je kinderen breng je ook weer even goed van 6u30 tot 17u30 of zelfs 18u30 naar de opvang :)

Het grofste ooit: kinderen worden afgezet bij mij op maandagmorgen 6u30 met de melding: het was een zwaar weekend, ze zijn met oma op stap geweest dus ze zijn moe. En de oma komt ze vanavond halen om 18u30 want wij moeten nog weg vanavond. Ok geen probleem is hier ook soms zo dat we na mijn werkdag snel weg moeten en de kindjes dus naar oma zijn of zo. Dus ik let er niet echt op.
9u30 kind A zit op 38, maar tis een warme dag dus ok strippen die handel en even kijken of die temperatuur zo zakt, helaas temperatuur gaat enkel omhoog naar 39... Ouders niet bereikbaar.... 11u: kind 2 eveneens koorts. Nog steeds geen gehoor bij mama papa of de oma die als noodpersoon staat aangeduid. Kinderen weigeren eten/drinken, willen enkel slapen... (Wat bij mij dus alarmbellen doet afgaan want als die kinderen niet eten zijn ze echt doodziek... die eten anders altijd!)
Ik bel dus verantwoordelijke en geef met haar toestemming medicatie om de koorts te doen zakken (ik mag dit normaal niet zonder toestemming van de ouders). Ondanks medicatie blijven de kinderen met hoge koorts zitten. We blijven ouders contacteren zonder resultaat. Beetje rondneuzen op FB verteld ons dat ouders in Frankrijk zitten!!!!!! Oma nog steeds onbereikbaar. Tot ik boze sms stuur naar mama: ik weet dat je in frankrijk zit, maar beide kinderen hebben echt hoge koorts en oma blijft onbereikbaar dus ik bel zodadeljk 112 om ze op te halen aangezien jullie geen gehoor geven en ik geen 2 zieke kinderen mag/kan opvangen! Geen 2min nadien telefoon van de mama dat ze oma gebeld heeft en dat die niet weg kan op haar werk maar dat er een tante om de kindjes komt en er mee naar de dokter zal gaan... Uiteindelijk resultaat: beide kinderen met spoed opgenomen de rest van de week. En tante wist me bij het ophalen te zeggen dat ze int weekend bij oma ook al koorts hadden (en ze dus eigenlijk niet bij mij mochten zijn want ze moeten 24u koortsvrij zijn zonder medicatie)

Als ik naar mijn gezinnen kijk nu: er zijn er 4 de eigenlijk geen opvang nodig hebben aangezien mama of papa niet werkt of de ouders in shiften werken en ze dus eigenlijk kunnen afwisselen, maar dat zijn wel elke keer mijn fulltimers die de langste dagen komen want papa moet zijn middagdutje doen na de vroege, mama moet terrasjes gaan doen met haar vriendinnen.

Ik kan daar boeken over schrijven :)
Nu ja, zolang ik men werk graag doe en ik de kindjes kan plezieren doen ze maar op. De kids worden hier dan maar extra in de watten gelegd :) En nu met de vakantie nog meer :)

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #1710 Gepost op: juli 01, 2019, 12:36:30 »
Amai, triestig. Waarom hebben die dan eigenlijk nog kinderen vraag ik me af.  :zot:

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #1711 Gepost op: juli 01, 2019, 13:29:00 »
 :puke: Nul begrip voor zo'n mensen. Mochten ze van mij allemaal steriliseren.

Amai, triestig. Waarom hebben die dan eigenlijk nog kinderen vraag ik me af.  :zot:
Inderdaad.

Offline orinake

• *
« Reactie #1712 Gepost op: juli 01, 2019, 13:44:35 »

bij een aantal gezinnen vraag ik me dat inderdaad af. Maar ja voor mij is het men inkomen dus ik maak me der niet meer druk in wat ouders uitspoken zolang ik de kindjes maar gelukkig kan maken :)

wat me nu het meest irriteert: in mijn vingers gesneden en dat pikt! Maar kindjes krijgen seffes verse fruitsla :)

Offline loesje

• *
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #1713 Gepost op: juli 01, 2019, 14:49:05 »
Pfff en dan geef ik vandaag met tranen in de ogen mijn zoontje af om naar de opvang te gaan  :shock:

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #1714 Gepost op: juli 01, 2019, 15:02:16 »

Idd...

Online Linda G.

• *
« Reactie #1715 Gepost op: juli 01, 2019, 15:06:35 »
Overuren tot daar aan toe. Maar va' 9 tot 23 uur gaat erover

Offline orinake

• *
« Reactie #1716 Gepost op: juli 01, 2019, 21:11:28 »
Pfff en dan geef ik vandaag met tranen in de ogen mijn zoontje af om naar de opvang te gaan  :shock:

Zo heb ik gelukkig ook een mama! Zodat ik besef dat ze niet allemaal zo zijn. Mama is in zwangerschapsverlof sinds woensdag (morgen uitgerekend) en haar dochtertje blijft gewoon doorkomen (Om mij men inkomen niet af te nemen vooral en ik ben ook oppas als het zo ver is dus dat  vliegen in een klap dan :) ) Maar deze morgen zei ze ook: ik voel mij zo schuldig dat ik ze breng terwijl ik thuis ben, maar ja dan kan ik thuis alles rustig voorbereiden en eventjes op mijn positieven komen.

Offline Erik en Pascale

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #1717 Gepost op: juli 01, 2019, 22:14:52 »
Ik heb ook gewerkt als onthaalmoeder. Helaas krijg je de ouders er gratis bij. Gelukkig had ik meer toffe ouders dan de minder toffe (laat het ons zo maar noemen). Je kan er idd boeken over schrijven maar veel hangt ook wel af hoeveel je toelaat. Ontbijt bij mij heb ik nooit erg gevonden. Mojn kinderen moesten ook eten. Maar ik werkte tot 18u en was daar wel heel streng op. En de ouders wisten dat. Zeker diegenen die niet gingen werken :vuistje:

Offline orinake

• *
« Reactie #1718 Gepost op: juli 01, 2019, 22:51:54 »
Ik heb ook gewerkt als onthaalmoeder. Helaas krijg je de ouders er gratis bij. Gelukkig had ik meer toffe ouders dan de minder toffe (laat het ons zo maar noemen). Je kan er idd boeken over schrijven maar veel hangt ook wel af hoeveel je toelaat. Ontbijt bij mij heb ik nooit erg gevonden. Mojn kinderen moesten ook eten. Maar ik werkte tot 18u en was daar wel heel streng op. En de ouders wisten dat. Zeker diegenen die niet gingen werken :vuistje:

Och sommige zijn gewoon hardleers. Daar heb ik zelfs al extra voor aangerekend enz. gewoon met de kinderen vertrokken thuis en als ze dan stuurde: waar ben je ik sta aan je deur, terug gestuurd van ik ben op mijn afspraak je kan ze komen halen als ik thuis ben. En dan zorgde ik er altijd voor dat ze aan hun 11u opvang zaten dat ze 160% betaalden voor die dag. Dat haalt allemaal niks uit. Zelfs dreigen met opvang stopzetten haalt weinig uit. Dan ist goed voor efkes, maar nadien niet meer. Nu ja de "slechtsten" gaan er binnenkort uit, dus dat zal ook weer wat rust brengen :)

Dat ontbijt: Ik heb enkele vroege vogels die toekomen tussen 6 en 6u30, de rest komt vaak maar toe 8 a 9u dus dan vind ik dat ze moeten gegeten hebben.
Tussen 7 en 8 maak ik mijn eigen 4 kinderen klaar voor school en om 8u10 vertrek ik naar school. Dus dat is druk genoeg zo :)
Ze weten dat ook van bij het kennismakingsgespre k :)

Ik ben helemaal geen moeilijke en ik geef heel  veel toe, maar tmoet van 2 kanten komen.
ik ben goed, heel goed maar geen speelgoed en dat vergeten sommige ouders...

Offline Erik en Pascale

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #1719 Gepost op: juli 02, 2019, 13:47:08 »
Dat ontbijt is idd voor de vroege kindjes. Uiteraard. Ik heb ook wel eens gehad dat een kleintje niet had gegeten om 9u. En at alsof haar leven er van af hing. Maar dat kwam door de thuissituatie en die mensen hebben wel hulp gekregen.
Maar zo hardleers zijn in het te laat afhalen heb ik (gelukkig) nooit meegemaakt.
Wel zieke kindjes. Dat was schering en inslag. Tot er eentje met spoed opgenomen werd. Mama was toevallig niet te bereiken (zat ergens ver weg, ik weet al nimeer waar) en dat kind had stuipen. Mama zei me nochtans dat de dokter bevestigd had dat hij naar de opvang mocht want er was niks mis. Perdolanneke en hup naar de opvang. Ik heb toen erik.van zijn werk naar huis laten komen want dat kind moest NU naar het ziekenhuis. 's Avonds om 18.30u kwam de mama erdoor...in het ziekenhuis waar ik nog steeds zat. Hetgeen mij heel kwaad heeft gemaakt toen, was dat ze ondanks het bericht dat haar aoontje werd opgenomen, eerst naar huis is gereden om te wisselen van auto. Ze kon nu toch moeilijk met haar oude fiatje naar een ziekenhuis gaan rijden he. Nee. Dat moest met de mercedes. Ik was woést.
Gelukkig vonden de andere ouders het absoluut geen probleem dat Erik bij de kindjes was gebleven. Ze waren zelfs dankbaar (iedereen kende hem ook wel).
Maar die historie in combi met ouder wordende eigen kinderen, hebben mij doen beslissen te stoppen.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal