collapse

Auteur Topic: Re: Wat vond je irritant vandaag?  (gelezen 140314 keer)

Offline Neverever

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
Re: Wat vond je irritant vandaag?
« Reactie #1680 Gepost op: juni 19, 2019, 10:45:53 »
Gisteren aan het water. De weide was zo goed als leeg, maar een paar man aanwezig. Bomen en struiken werden gesnoeid zodat je op alle mogelijke plekken het water in kunt. Komt daar een vent met twee honden afgelopen, Quincy gaat helemaal over de rooie, die vent ziet dat, ik leg uit dat ik een hond heb die moeilijk is met andere honden , maar meneer drijft er de spot mee en zet zijn plan door : uitgerekend daar op dat plekje  waar ik zit zijn honden het water in laten. En ik stond daar maar Quincy tegen te houden, en een onafgebroken snauwende Quincy is niet leuk, want ze heeft nog altijd residu van haar vroegere redirectie-agressie.
Njah, ik en vriendin hebben hem gewoon weggescholden zo onbegripvol was die man, zijn mening was dat wij (we zaten daar geïnstalleerd en al) moesten ophoepelen voor hem , want ik had de moeilijke hond.

Maar toch, dat raakt mij wel als iemand mijn hond 'gestoord' noemt en dan opmerkingen geeft als "ga gaan wandelen met de uwe" , hij zag natuurlijk in 1 oogopslag wat het probleem is met mijn hond, die krijgt niet voldoende beweging van het baasje. :roll:
Quincy HOEFDE zo helemaal niet te doen, als hij had ingezien dat zijn twee honden en de mijne een no go was en gewoon even verderop het water was ingegaan.
Maar goed, even later kwam er een koppel met een weimaraner en daar deed Quincy niet zo fokswild tegen, die mensen peilden ook eerst bij mij of ik dat zag zitten. en dat ging probleemloos.

En ja ik WEET dat ze moeilijk kan doen naar andere honden, maar ze gaat niet bij elke hond zo over de rooie en er mogen gerust ook anderen op dat plekje aan het water, maar damn, als je ziet dat jouw honden een andere hond helemaal doen  flippen, dan loop je daar toch niet net recht naartoe met de intentie daar een half uur te blijven hangen. :denk:

Offline evie

• *
  • waasland
« Reactie #1681 Gepost op: juni 19, 2019, 12:19:20 »
Wat scheelt er aan jouw normale auto?

daar had iemand tegen gebotst  :mrgreen: dus die moest daar nog voor binnen
en vrijdag in andere garage voor het rare 'gedoe'  (vorige week deed hij met momenten toch ook weer raar met veel lawaai erbij dus ineens maar laten controleren gecombineerd met onderhoud)

Offline Erik en Pascale

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #1682 Gepost op: juni 19, 2019, 22:05:09 »
Sandalen botten sandalen botten sandalen...van het ene uiterste in het andere met dat weer vandaag.

Offline Larshann

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #1683 Gepost op: juni 19, 2019, 23:35:59 »
Gisteren aan het water. De weide was zo goed als leeg, maar een paar man aanwezig. Bomen en struiken werden gesnoeid zodat je op alle mogelijke plekken het water in kunt. Komt daar een vent met twee honden afgelopen, Quincy gaat helemaal over de rooie, die vent ziet dat, ik leg uit dat ik een hond heb die moeilijk is met andere honden , maar meneer drijft er de spot mee en zet zijn plan door : uitgerekend daar op dat plekje  waar ik zit zijn honden het water in laten. En ik stond daar maar Quincy tegen te houden, en een onafgebroken snauwende Quincy is niet leuk, want ze heeft nog altijd residu van haar vroegere redirectie-agressie.
Njah, ik en vriendin hebben hem gewoon weggescholden zo onbegripvol was die man, zijn mening was dat wij (we zaten daar geïnstalleerd en al) moesten ophoepelen voor hem , want ik had de moeilijke hond.

Maar toch, dat raakt mij wel als iemand mijn hond 'gestoord' noemt en dan opmerkingen geeft als "ga gaan wandelen met de uwe" , hij zag natuurlijk in 1 oogopslag wat het probleem is met mijn hond, die krijgt niet voldoende beweging van het baasje. :roll:
Quincy HOEFDE zo helemaal niet te doen, als hij had ingezien dat zijn twee honden en de mijne een no go was en gewoon even verderop het water was ingegaan.
Maar goed, even later kwam er een koppel met een weimaraner en daar deed Quincy niet zo fokswild tegen, die mensen peilden ook eerst bij mij of ik dat zag zitten. en dat ging probleemloos.

En ja ik WEET dat ze moeilijk kan doen naar andere honden, maar ze gaat niet bij elke hond zo over de rooie en er mogen gerust ook anderen op dat plekje aan het water, maar damn, als je ziet dat jouw honden een andere hond helemaal doen  flippen, dan loop je daar toch niet net recht naartoe met de intentie daar een half uur te blijven hangen. :denk:

Ook al zoooo vaak meegemaakt, mensen die er geen rekening mee houden en vinden dat alle honden maar met die v hun moeten overeenkomen 'want ze doen niks' en anders zeggen dat wij maar moeten weggaan  :bla: Heel irritant en frustrerend

Offline Ilero

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #1684 Gepost op: juni 20, 2019, 05:24:11 »

Idem hier.
Zino Wandelt perfect (voor mij) maar als ze een andere hond ziet reageert ze hevig. En soms ook op mensen (dit is al stukken minder)
Dan komen de mensen ook nog uitdagen of als jij wat meer aan de kant gaat staan met een hond die flipt, gaan ze hun honden ff trainen  :doh:

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #1685 Gepost op: juni 20, 2019, 08:39:30 »
Ik begrijp dat niet, dat mensen de hond dan nog wat meer opjutten. Django is net zoals Quincy op dat vlak, we zeggen dat dan meteen "sorry hij is een moeilijke hond en zal niet ophouden". De meesten gaan dan meteen verder, sommigen denken het toch beter te weten, maar hoe lief Django er uit ziet, als hij zo doet hoepelen ze meestal snel op.

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #1686 Gepost op: juni 20, 2019, 09:49:46 »
Ik snap dat ook niet dat die vent mij zo in de problemen bracht en zich er echt geen zak van aantrok en dan zei hij nog van geef me gewoon een half uur :shock: Daarmee dat wij die vent weggescholden hebben. Hij vond ons 'strante wijven'  :hmpf: Even verderop zaten wat socialere honden, dat hij dan daar het water was ingegaan of ergens verder waar het gewoon vrij was. Nee hij kiest er natuurlijk ons plekje uit, die ene hond die het moeilijk heeft. Ik heb dat niet graag als Quincy zo opgefokt wordt, dat is geen goede ervaring voor haar, maar de prikkel was ZO groot, dat afleiden helemaal niet hielp en probeer maar eens 'rustig weg te wandelen' dan, dat is een heel gedoe en dat verdiende die vent ook niet.

Offline Obi

• *
« Reactie #1687 Gepost op: juni 25, 2019, 11:45:09 »
Haar naamgenootje is ook niet altijd makkelijk met andere honden, vooral teven van hetzelfde kaliber en zeer dominante honden vormen een probleem... al kalmeert ze tot nu wel direct als ik corrigeer...
Ik snap dat toch ook niet dat sommige mensen dan express komen uitdagen  :doh:

Hier: het weer!! Sorry maar ik kan echt niet tegen die hitte. :oops:
daarnet het gras afgereden en ik denk dat ik een zonneslag heb...

Nog wachten was geen optie en vorige week had ik de tijd en fut niet  :weetniet:

Voor mij mag het zomeren maar dit is erover

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #1688 Gepost op: juni 25, 2019, 12:01:46 »
Het weer  :bla: 

Ik word daar écht pist off van  :shifty:

Offline Ilero

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #1689 Gepost op: juni 25, 2019, 12:11:14 »
Hier ook de hitte.
Ik kom momenteel weinig buiten dus heb er niet veel last van momenteel. Maar ik heb momenteel geen tuin en moet dus met de honden gaan wandelen om ze uit te laten.

Offline orinake

• *
« Reactie #1690 Gepost op: juni 25, 2019, 18:57:59 »
De hitte in huis. Buiten vind ik het niet erg... Maar van 6u30 tot 18u30 met kinderen zitten die ziek zijn van de warmte is ver van leuk werken...

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #1691 Gepost op: juni 26, 2019, 02:34:47 »
Een arrogante ruziezoekende kerel met een zwitserse herder aan het water. Hele dag ging perfect, op het einde komt er een man aan met  dus een witte herder, waar Quincy om te beginnen niet goed op reageerde, dus ik had geen zin erin , was bovendien al mijn spullen aan het pakken om te vertrekken, nee begint die daar boel te zoeken met mij. Die spreekt mij aan en zegt agressief-beschuldigend: "ge moet uwe hond eens sociaal maken", zijn hond komt frontaal op Quincy afgestapt, zijn hond die los was en quincy vast, ik weet hoe het dan uitdraait even schijnbaar vriendelijk verkennen en dan vliegt ze er alsnog op, ik heb mijn lesje al jaren geleden geleerd, dus ik doe een stap naar achter en hij zo van"Ziet dat komt door u". :bla:
Echt serieus gast , wat weet gij nu, se simplistische randdebiel, ge beschikt niet eens over alle informatie, vraagt er niet eens naar, nee direct een oordeel klaar over iemand die godverdomme alles eraan doet om te zorgen voor de veiligheid van uw hond in de eerste plaats :zot:

Volgende keer pak ik Kai ook mee gewoon, alsof ik mijn hond asociaal maak, man man , elke kans heb ik aangegrepen om haar wat korte speelmomentjes met andere honden te gunnen.

RAZEND word ik hier van.

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #1692 Gepost op: juni 26, 2019, 11:26:49 »
U niet zo laten opjagen Neverever! De meeste zijn randdebielen, jij kent je hond en weet hoe ze is en reageert, het oordeel van een ander mag je niet zo laten raken.

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #1693 Gepost op: juni 26, 2019, 15:11:58 »
Naar t medisch onderzoek moeten met zo'n zalig weer, ik wil buiten zitten niet in zo'n muf kot

Offline Pepperke

• *
« Reactie #1694 Gepost op: juni 26, 2019, 17:36:58 »
Processierupsen!! En vooral de jeuk en bultjes achteraf

Offline Erik en Pascale

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #1695 Gepost op: juni 26, 2019, 18:03:50 »
Jeuk!

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #1696 Gepost op: juni 26, 2019, 20:13:42 »
U niet zo laten opjagen Neverever! De meeste zijn randdebielen, jij kent je hond en weet hoe ze is en reageert, het oordeel van een ander mag je niet zo laten raken.
Dat raakt mij zeker , als ze met opzet boel komen zoeken.De meesten zijn geen randdebielen, de meesten hebben begrip en respect daar, met goede afspraken blijft het voor iedereen leuk.Deze vent verdient een stevige bolwassing, en hij zal die krijgen ook. :fuu:

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #1697 Gepost op: juni 27, 2019, 22:53:48 »
Haar naamgenootje is ook niet altijd makkelijk met andere honden, vooral teven van hetzelfde kaliber en zeer dominante honden vormen een probleem... al kalmeert ze tot nu wel direct als ik corrigeer...
Quincy  heeft zich te vaak onveilig gevoeld door  onder andere die aanstormende rotteckels van die oude vent bij ons in de maten, die man wist goed genoeg dat hij daarmee mijn Quincy fokswild maakte en ik slaagde er niet in de hondjes weg te jagen, zo venijnig waren die. En niet alleen teckelvent is haar expres om zeep komen helpen, ook anderen hebben mij zitten uitdagen met hun onopgevoede KUThonden die geleerd wordt dat ze andere honden MOGEN lastigvallen. Al die zieke mensen die daar plezier in hebben zo een hond als de mijne te treiteren als ze aangelijnd is hè, die mensen, die hebben zwaar hun sporen achtergelaten. Probeer maar eens een hond weg te jagen, terwijl je ook verplicht bent jouw hond tegen te houden want als ze bijt ben je aan het betalen... ik heb mijn hond niet altijd kunnen beschermen en een veilig gevoel kunnen geven doordat er ONMENSEN zijn die het grappig of net goed vinden zo een hond kwaad te krijgen of te provoceren, al die mensen, die zouden met naam en toenaam op een zwarte lijst moeten komen die bepaalt wie er nooit nog een dier mag hebben, nog geen viske gunde ik ze.En ik ben hier echt aan het wenen nu, want het is een minderheid die het goede werk van de meerderheid helemaal verkloot heeft.
Ik heb zomaar raad en advies en training gekregen van mensen die zich met niets anders bezig hielden dan honden met hond-hondagressie terug vertrouwen te laten krijgen in honden en dat hielp , dat werkte, ik heb hulp gekregen van een hondentrainer die mij heeft uitgelegd waar ik op moest letten, die me erop wees van kijk naar hoe uw hond de mijne de weg blokkeert en bepaalt waar zij mag lopen, kijk hoe ze zich gedraagt naar mijn hond en zie dat als een te bewaken karaktertrek. Mijn god er zijn ZOVEEL mensen die mij vanalles geleerd hebben, zomaar spontaan, onder andere hoe ik gepast kon reageren als het vechterke in Quincy het over dreigde te nemen van het spelen, hoe ik haar dan een time-out kon geven om haar duidelijk te maken dat als ze zich niet correct gedroeg, ze niet meer mocht meedoen en enkel mocht toekijken en wanneer het een goed moment was om haar weer te laten meedoen. Allemaal mensen die MIJN Quincy met raad en daad geholpen hebben, gewoon omdat ze blij waren dat ze mij konden helpen met die kennis en omdat ze in Quincy een hond zagen die misschien veel competitie in zich heeft zitten, maar die ook heel mooi kan spelen met de juiste andere hond erbij. Quincy leek voor heel even een zalig  zorgeloze spelende sociale  hond, het leek heel even gelukt te zijn, totdat onverantwoorde asociale egoïstische mensen met honden die alles wordt toegestaan het weer kwamen verkloten KEER OP KEER OPNIEUW.
IK moet mijn Quincy maar kalm houden , hoe onrechtvaardig het vaak ook is, want wie Quincy kent weet dat zij wel degelijk waarschuwt, het is een heel makkelijk te lezen hond en ik snap haar!!!! Ik snap haar perfect.
Quincy lijkt net op mij. Er is maar één ding dat mij RAZEND kan krijgen en dat is complete onrechtvaardigheid.
Quincy heeft een TOPkarakter , dat meen ik. Een GOEDE hond, dat werd me op de africhting gezegd en dat wil iets zeggen uit de mond van degene die dat zei.Ik wou dat ik alle KUT mensen met hond gewoon kon mijden , maar ze zijn overal , die mensen die niet eens hun eigen hond kunnen lezen en die nog straffer de mijne lezen als een vals beest. 

De volgende die probeert mij  en met mij vele anderen hun inspanningen elkaar te helpen te saboteren, die gaat het zich zwaar beklagen want ik houd mij niet langer in voor mensen die niet willen horen.De volgende hang ik aan de schandpaal  en als ik iemand aan de schandpaal nagel dan doe ik het meteen tegoei.
ZIJ moeten zich schamen in plaats van dat ik mij schuldig zou moeten voelen omdat ik machteloos stond.

Er zit NIKS van valsigheid in Quincy en dat weet iedereen die haar kent. Haar enige minpuntje is dat ze altijd wil winnen maar ook daar  ben ik goed gewapend met kennis, want ik zie exact wanneer ik een spelmoment weer moet afbreken omdat ze te er te fel in opgaat. Geleerd van weer een andere  hondenliefhebber die de tijd nam om mij dat bij te brengen.  Alle dingen die ze mij hebben bijgebracht, die werken! Die werken zolang het ECHTE hondenliefhebbers betreft want mensen met gewoon maar een hond snappen geen klote van de zogezegd "asociale honden" en zien goud aan voor modder.
.
En ik wil alleen nog maar een Quincy, want dat past bij mij.  Ik teken onmiddellijk opnieuw voor zo een hond, als iemand mij maar kon uitleggen wat ik dan moet doen opdat die mensen die zo een hond  komen opjutten met hun zogezegd sociale honden  onmiddellijk hun VERDIENDE STRAF krijgen.

RECHTVAARDIGHEID WIL IK.

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #1698 Gepost op: juni 28, 2019, 10:21:06 »
Omwille van zo een kutmensen vermijden wij drukke plaatsen, hondenweides, populaire wandelroutes, enz. Wij hebben een moeilijke(re) hond (met voor ons een zalig karakter overigens), dus daar handelen we naar. We vinden dat ook jammer, maar mensen zijn niet te vertrouwen.

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #1699 Gepost op: juni 28, 2019, 10:46:13 »
Ik mijd drukke plaatsen ook, maar ook al wandel je lekker rustig ergens afgelegen, ge gaat altijd zien dat er weer toevallig net zo een KUTvolk rondloopt.Ze zijn niet te mijden! Alleen als het heel heet is wil ik kunnen zwemmen.
En aan de Paalse Plas, dat is echt doodzonde dat ze die elementen niet gewoon verwijderen. Want de meerderheid van de loslopers daar wordt bijgehouden en luistert en die mensen tonen veel respect en begrip voor Quincy, mensen gunnen ons daar ons plekje apart en er zijn er die bij ons komen zitten, zoals het koppel met de mechelaar, Quincy wou niet kennismaken , maar ze vond het wel erg interessant om hem te bekijken, rustig, met genietende toegeknepen oogjes, er kunnen honden het water in als zij erin is, wij houden rekening met elkaar . Het zijn de uitzonderingen die het komen verknallen voor de echte hondenliefhebbers. En niemand trekt zijn mond open. Die mensen die daar de boel komen verzieken, die zou IEDEREEN SAMEN gewoon moeten wegjagen dat ze echt niet meer durven terugkeren.
Ik en mijn vriendin hebben dat gedaan die vent met zijn twee honden waarop de mijne fokswild werd (zie verhaal boven) , weggescholden, awel, de hele wei was die man aan het uitlachen en steunde ons!Ook aan het koet in Lummen verloopt het vlotjes, daar hebben mensen ook respect voor de "moeilijkere" honden omdat ze zien dat wij ons uiterste best doen.Er zijn meer dan genoeg hondenliefhebbers met verstand van zaken...de uitzonderingen die komen het verknallen.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal