collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Re: Wat maakte je aan het lachen vandaag?  (gelezen 104777 keer)

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
Re: Wat maakte je aan het lachen vandaag?
« Reactie #120 Gepost op: juni 19, 2013, 13:02:09 »
ach... daar gaan we.  :roll:

natuurlijk heb ik "al gehoord" van longkanker... zou redelijk idioot zijn moest dat niet zo zijn he.
maar mensen hebben nog steeds de keuze he... wil je je niet in andermans rook begeven, dan heb je die keuze, punt, en de andere de keuze om toch te roken ook al is het ongezond en neemt hij het risico op longkanker en andere aandoeningen, dat is dan zijn/haar eigen keuze.

het zou toch voldoende zijn om te zorgen dat er in elk etablissement de mogelijkheid is om te kiezen, in plaats van botweg een verbod op straffe van boetes zoals het gebeurd is.
en in restaurants, eethuizen en tavernes ben ik ook van mening dat roken daar niet thuishoort, vind ik compleet iets anders dan bvb. een café met een pooltafel en ne vogelpik... om maar iets te zeggen. een rookvrije zone is niet voldoende blijkbaar.

kunnen ze autoverkeer ook direct verbieden want het is ook ongezond -en zorgt statistisch gezien trouwens voor veel meer long -en luchtwegengebonden aandoeningen- dan de sigaret.  :weetniet:

ps: ben zelf niet-roker dus 't is niet voor m'n eigen zaakje dat ik dit zeg... heb het altijd een vrij asociale maatregel gevonden, het had ietsje minder stigmatiserend en criminaliserend kunnen gebeuren, alsof rokers plots vogelvrij werden verklaard. en dan nog gezwegen van de honderden cafébazen + hun personeel die van de ene dag op de andere op straat stonden want voor vele zaken die al in moeilijkheden zaten was dit de druppel.
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2013, 13:06:53 door Maddock »

Offline Tequila

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3336 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • FromSmilingLotus
« Reactie #121 Gepost op: juni 19, 2013, 13:04:51 »
Dat je via de VDAB een opleiding kan volgen om beroepsrenner te worden ...

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #122 Gepost op: juni 19, 2013, 15:57:29 »
Hahaha hebt da voor  :mrgreen:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #123 Gepost op: juni 19, 2013, 16:01:38 »
 :lol: ik zou zot worden en had die zak al veeeel langer laten vallen :fuu:

Offline Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #124 Gepost op: juni 19, 2013, 19:51:12 »
'k vind dat een triestig filmpje   :oops: 'K zou dat ventje oppakken en troosten ipv te filmen  :shifty:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #125 Gepost op: juni 19, 2013, 20:02:09 »
ach... daar gaan we.  :roll:

natuurlijk heb ik "al gehoord" van longkanker... zou redelijk idioot zijn moest dat niet zo zijn he.
maar mensen hebben nog steeds de keuze he... wil je je niet in andermans rook begeven, dan heb je die keuze, punt, en de andere de keuze om toch te roken ook al is het ongezond en neemt hij het risico op longkanker en andere aandoeningen, dat is dan zijn/haar eigen keuze.

het zou toch voldoende zijn om te zorgen dat er in elk etablissement de mogelijkheid is om te kiezen, in plaats van botweg een verbod op straffe van boetes zoals het gebeurd is.
en in restaurants, eethuizen en tavernes ben ik ook van mening dat roken daar niet thuishoort, vind ik compleet iets anders dan bvb. een café met een pooltafel en ne vogelpik... om maar iets te zeggen. een rookvrije zone is niet voldoende blijkbaar.

kunnen ze autoverkeer ook direct verbieden want het is ook ongezond -en zorgt statistisch gezien trouwens voor veel meer long -en luchtwegengebonden aandoeningen- dan de sigaret.  :weetniet:

ps: ben zelf niet-roker dus 't is niet voor m'n eigen zaakje dat ik dit zeg... heb het altijd een vrij asociale maatregel gevonden, het had ietsje minder stigmatiserend en criminaliserend kunnen gebeuren, alsof rokers plots vogelvrij werden verklaard. en dan nog gezwegen van de honderden cafébazen + hun personeel die van de ene dag op de andere op straat stonden want voor vele zaken die al in moeilijkheden zaten was dit de druppel.

Ik ben zelf ook niet-roker, en op zich, ik heb altijd rokende ouders gehad (altijd in de keuken of balkom), ik stoor mij daar niet aan. Iedereen doet wat'm wil.

Maar ik vind wel dat, als je in een dancing / fuif / jongerencafé zit, waar er dus helemaal géén verluchting is, dan heb ik constant last van tranende ogen en zwaar en diep hoesten (vroeger dan eh, toen je wel nog mocht roken). Dat was ook niet tof voor mij (en de vele anderen...). De kleding stonk ook, maar dat maakte me zelfs niet.

In een etablissement als een café, restaurant, bioscoop dan vind'k het wel beetje normaal dat je o.a. respect hebt voor je mede-mens die last heeft van bv. astma.

Maar op een terras/ festival enz... ga je mij nooit horen klagen! Verluchting genoeg!  :lol:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #126 Gepost op: juni 19, 2013, 20:04:44 »
'k vind dat een triestig filmpje   :oops: 'K zou dat ventje oppakken en troosten ipv te filmen  :shifty:

dat ventje is echt heel erg bang. zou hem ook helpen  :yes:

vandaag trouwens een mooie les geleerd op het werk: wat als jij dit was, hoe zou je dan reageren of wat zou je dan denken?  :wink:

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #127 Gepost op: juni 19, 2013, 20:09:47 »

Ja maar dat is omdat jij een moeder bent met moedergevoelens (en ja, ik niet zo), ik vind het grappig  :oops:

dat ventje is echt heel erg bang. zou hem ook helpen  :yes:

vandaag trouwens een mooie les geleerd op het werk: wat als jij dit was, hoe zou je dan reageren of wat zou je dan denken:wink:

Hetzelfde als die kleine wss, running en screaming  :lol:
Ik denk trouwens dat ik als kind is zoiet heb voorgehad met geitjes, zou het eens moeten vragen aan ons ma  :denk:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #128 Gepost op: juni 20, 2013, 10:01:06 »
Ik ben zelf ook niet-roker, en op zich, ik heb altijd rokende ouders gehad (altijd in de keuken of balkom), ik stoor mij daar niet aan. Iedereen doet wat'm wil.

Maar ik vind wel dat, als je in een dancing / fuif / jongerencafé zit, waar er dus helemaal géén verluchting is, dan heb ik constant last van tranende ogen en zwaar en diep hoesten (vroeger dan eh, toen je wel nog mocht roken). Dat was ook niet tof voor mij (en de vele anderen...). De kleding stonk ook, maar dat maakte me zelfs niet.

In een etablissement als een café, restaurant, bioscoop dan vind'k het wel beetje normaal dat je o.a. respect hebt voor je mede-mens die last heeft van bv. astma.

Maar op een terras/ festival enz... ga je mij nooit horen klagen! Verluchting genoeg!  :lol:

natuurlijk, er moét tenminste ventilatie zijn. ik heb ook last van astma, altijd gehad, en dat was niet eens de reden dat ik nooit gerookt heb, denk dat dat eerder komt omdat ik als 13-jarige een éérste sigaret proefde met een vriend en daar direct heel misselijk van werd, sindsdien nooit meer... maar een aantal jaar later, als adolescenten rookten bijna al mijn maten... wij gingen vaak pinten gaan pakken bij een spelletje pool, snooker of bowling... en ja, zij rookten toen wel eens een sigaret tijdens het spel... dat mocht toen binnen, er was altijd genoeg ventilatie en het etablissement was groot genoeg om ook als niet roker niet overal in de rook te moeten lopen, dat heeft me nooit gestoord, zelfs niet als astmaleider. kheb veel meer last van de vieze diesellucht in BXL waar ik alle dagen door moet.
wat mij meer stoort is de onverdraagzaamheid van sommige anti-rokers-fundamentalisten die het zich soms niet kunnen laten om scheve opmerkingen te maken naar iemand die 10 meter verder zit te roken waar hij/zij màg roken, gewoon om zich superieur te voelen, niet omdat ie last heeft van de rook.
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2013, 10:06:30 door Maddock »

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: juni 20, 2013, 10:03:10 »
Hahaha hebt da voor  :mrgreen:

hilarisch filmpke, zit mij hier ziek te lachen  :whoea: :whoea: :whoea:

(maar ik heb dan ook niets met kinders, geen moedergevoelens what so ever  :oops: )

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: juni 20, 2013, 10:10:22 »
Ik zat daarnet onozel te doen op een wel heel fout liedje op Q-music.  Stond er al een hele tijd een klant voor mijn neus heel amusant te lachen.... Enkel had ik het maar heel laat door.  :doh: :lol:
Tjah jong, that's me hé.   :doh:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #131 Gepost op: juni 20, 2013, 10:18:19 »
Dat je via de VDAB een opleiding kan volgen om beroepsrenner te worden ...

:vuistje:  Tja, we zijn Vlamingen voor iets, hé....  :vuistje:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #132 Gepost op: juni 20, 2013, 10:18:52 »

wat mij meer stoort is de onverdraagzaamheid van sommige anti-rokers-fundamentalisten die het zich soms niet kunnen laten om scheve opmerkingen te maken naar iemand die 10 meter verder zit te roken waar hij/zij màg roken, gewoon om zich superieur te voelen, niet omdat ie last heeft van de rook.
:bow:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #133 Gepost op: juni 20, 2013, 10:20:28 »
hilarisch filmpke, zit mij hier ziek te lachen  :whoea: :whoea: :whoea:

(maar ik heb dan ook niets met kinders, geen moedergevoelens what so ever  :oops: )
idem hier! hilarisch  :lol:

Offline mira

• *
  • 1349 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: juni 20, 2013, 10:58:56 »
Kenia die deze nacht boos was omda ze beneden moest blijven slapen, ze begon me de stoelen te smijten :lol:

Kayli deze morgend die slecht gezind was omda ze ook beneden moest slapen, madam wou niet eten van koppigheid. Na 5min is ze er toch aan begonnen  :vuistje:
Ze is daarna op haar kussen gaan liggen me kop naar de muur, ze was in negeermodus  :whoea:

Offline Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #135 Gepost op: juni 20, 2013, 11:25:08 »
showlijntje uithalen om wat te oefenen met Schweppes, ga'k mademoiselle uit de tuin plukken hangt die van top tot teen vol modder ... 't was een zicht  :vuistje:

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #136 Gepost op: juni 20, 2013, 11:31:09 »
Kenia die deze nacht boos was omda ze beneden moest blijven slapen, ze begon me de stoelen te smijten :lol:

Kayli deze morgend die slecht gezind was omda ze ook beneden moest slapen, madam wou niet eten van koppigheid. Na 5min is ze er toch aan begonnen  :vuistje:
Ze is daarna op haar kussen gaan liggen me kop naar de muur, ze was in negeermodus  :whoea:

ongelooflijk soms hoe ze "menselijke" emoties toch kunnen tonen he...

de onze, op dagen zoals deze week, dat het écht te warm is om naast fiets te lopen, maar hij vraagt er nog steeds om door aan fietskot te gaan zitten en te piepen... als we hem dan lang genoeg negeren en hij begint het door te hebben dat er niet zal gefietst worden vandaag... komt hij zich dwaas op z'n kussen leggen, z'n kont naar ons gericht, eet niet -en dat kan gemakkelijk een pak langer dan 5 minuten duren, soms urenlang- en als we hem aanspreken of z'n aandacht vragen draait ie z'n kop de andere richting uit en hij zucht zelfs!  :shock:
honden zijn toch ongelooflijk soms.  :yes:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #137 Gepost op: juni 20, 2013, 12:14:06 »
ongelooflijk soms hoe ze "menselijke" emoties toch kunnen tonen he...

de onze, op dagen zoals deze week, dat het écht te warm is om naast fiets te lopen, maar hij vraagt er nog steeds om door aan fietskot te gaan zitten en te piepen... als we hem dan lang genoeg negeren en hij begint het door te hebben dat er niet zal gefietst worden vandaag... komt hij zich dwaas op z'n kussen leggen, z'n kont naar ons gericht, eet niet -en dat kan gemakkelijk een pak langer dan 5 minuten duren, soms urenlang- en als we hem aanspreken of z'n aandacht vragen draait ie z'n kop de andere richting uit en hij zucht zelfs!  :shock:
honden zijn toch ongelooflijk soms.  :yes:

:rofl: :rofl:

deze week had fleur dat... normaal krijgen ze hier smorgens een stukje brood (ik krijg ons moeder da ni afgeleerd  :roll:), maar dinsdag moest marie nuchter blijven voor een bloedonderzoek... dus de ander twee ook geen brood... de tafel wordt afgeruimd, en fleur begint me daar te blaffen, te springen, en naar den broodzak te happen  :lol:  Toen die in de kast verdween, kwam er zo een mini grommetje, gevolgd door een diepe zucht, en zij naar haar mandje... toen ik iets later vroeg om te gaan wandelen, kreeg ik een  :hmpf:
 :mrgreen:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #138 Gepost op: juni 20, 2013, 16:38:04 »
Rasta is boos op ons omdat ze door ons twee keer nat is geweest.  :mrgreen:

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #139 Gepost op: juni 20, 2013, 18:56:39 »
Kaimook die voor de eerste keer zwemt, en echt heel mooi, rustig vooruitgaat en plots beseft dat ze niet meer met haar poten aan de grond kan....  :doh:
Die herders zijn toch niet de snuggerste hoor....  :fuu: :mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal