collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

“Zooplus”

Gereserveerd voor een partner die aanvullende diervoeders, verzorgingsproducten en medicijnen voor huisdieren verkoopt.

Auteur Topic: Re: Wat maakt je boos vandaag?  (gelezen 102861 keer)

Offline Loekie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 58 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat maakt je boos vandaag?
« Reactie #320 Gepost op: oktober 09, 2013, 13:17:58 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Deze maand werk ik méér als full time, vorige maand +/- full time maar uren bij oh neen hoor dus zeker een goede tip  :dance:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #321 Gepost op: oktober 09, 2013, 20:58:15 »
Dat mijn grootmoeder manisch depressief is. Dat ze heel kwetsende dingen heeft gezegd vanmiddag. En dat'k serieus reageert heb en mij ook heb laten gaan.

Dat ze haar excuses zal mogen aanbieden als ze wil dat ik ooit nog tegen haar spreek, en dat ze al heeft laten weten dat ze "dat nooit zal doen".

Ohja en dat ik koppig ben en ik er mij echt wel aan ga houden. Wat ze gezegd heeft is niet mooi. Ze is er VER over gegaan. En ik sta recht in mijn schoenen (mijn mama was getuige van alles en geeft me gelijk). Mijn grootvader (ohja die terug longkanker heeft en terug bezig is met chemo!) stond erbij en keek ernaar al bevend (omdat hij wéét dat' als ik iets zeg, het effectief zo is...).

Het probleem van mijn grootmoeder is dat er altijd iets erg(er) met haar moet zijn dan met de rest. Mijn grootvader heeft de kanker, strijd tegen dat rotding en ondergaat chemo, en t'es precies of zij morgen doodgaat. Ze ziet er helemaal afgeleefd uit en compleet "op" uit. En dat is al een tijdje zo. Met mama was het ook zo. Mama heeft kanker, ooh maar zij heeft wel héél erge problemen met haar bovenbuur (ze is hier al in Kortrijk alleen 6 keer (!!!) op 3 jaar en half van adres veranderd omdat "de bovenbuur lawaai maakt" of "de buren ernaast luisteren ons af, en bellen ons op als opa gaat slapen omdat ze racist zijn tegenover fransen" en nog en nog en nog .. ) of heeft ze problemen met dit of dat terwijl ze godverdomme nog keer gelukkig mag zijn dat ze op haar leeftijd zo gezond is.

Ze heeft haar zoon kapot gemaakt (mijn onkel heeft vorig jaar zich bijna tegen de muur te pletter gereden, heeft gelukkig op't laatste nippertje gestopt en is meteen richting psychiatrie gegaan voor internering... vecht nu nog steeds tegen zijn depressie), en ze is nu al een tijdje op ik bezig. Ik heb ze altijd laten doen en altijd genuanceerd gereageerd omdat ik het achter mij kon laten maar nu  :shock:

Mijn ma heeft het ook gezegd, ge hebt een bepaalde piek op uw zoon en nu  ge daar niet meer kunt, zijt ge u aan't uitwerken op Aurélie. Waarom? Geen idee. Maar ik laat me niet doen zoals haar zoon, daar is wel het verschil. En ik denk dat ze niet had verwacht dat mijn bommetje ging ontploffen en dat ik me voor niets of niemand inhoud op dat moment.

T'es begonnen omdat ik wat harissa vroeg voor de couscous want k'vond hem niet pikant genoeg. Ik krijg harissa en wil nog wat semoul en bouillon bijscheppen en stop ermee. Zegt ze: ja doet er nog maar wa bij, da smaakt beter.
Waarop ik antwoord: Zout gij u met uw bord willen bemoeien ipv t'mijne (met dan nog ne glimlach é!!!)

Bedoel, ben 26 jaar, al eet'k die semoul zo kurkdroog als't maar kan, das mijn zaak, mijn probleem en mijn bord. Toen is ze helemaal uit haar dak gegaan en is ze beginnen roepen en tutten en tieren op mij. Ik heb ze laten uitrazen en ging eigenlijk zo goed als niet reageren, zoals ik altijd doe, tot zei ze: "t'goh maar kweet waarom je zo doet hé, das allemaal Jerry zijn schuld". En dan ben'k ontploft. Mijn man doet ALLES voor hun. Hij beschouwt ze als zijn eigen grootouders. Heeft ALLE verhuizen geholpen, heeft ze naar het ziekenhuis gevoerd als't nodig is, heeft ze geholpen met vanalles en nog wat... Maar dit in mijn aanzicht krijgen? Ik ben 26 jaar, ik heb mijn karakter (die ok, niet easy is) en ik laat mij allesbehalve beïnvloeden door mijn man (ja mss wel mar t'zal enkel in't positieve zijn wat hun betreft...). Enfin, ik heb me niet meer ingehouden, ik heb gezegd dat zij de hele familie kapot maakt, dat ze haar zoon zo heeft gemaakt (mijn tante - zijn vrouw dus-  is één en al slecht volgens mijn grootouders terwijl dat écht geen waar is) en dat niet bij mij zal lukken want als ze haar excuses nie aanbiedt voor wat ze gezegd heeft, dat voor mij compléét gedaan is.

Toen zei ze van ja hopelijk ziede ons nog beetje graag. En ik heb duidelijk gezegd dat momenteel voor mij NUL is. Dat ze haar eerst zal moeten excuseren. En dan zei ze tegen mijn ma: ziede wel, ze wilt niet meer. Maar t'es godverdomme hààr schuld! Ze moet zo'n dingen niet zeggen. Ondertussen ging haar bui van super kwaad naar wenend naar super kwaad.

Maar voor de rest weigert ze van psychologische hulp te nemen want "die zal toch niets doen". Trouwens ze waant zich psychologe  :roll:

Sorry voor de lange tekst, t'moest van mijn hartje  :oops:

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #322 Gepost op: oktober 09, 2013, 21:11:04 »
Oeps, blijkbaar nog steeds boos op degene die me de slechtste raad aller tijden gaf.  :fuu:

Offline Lins

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #323 Gepost op: oktober 10, 2013, 08:16:42 »
Lesgever gisteren op HS die blijkbaar vindt dat honden die shows gaan lopen meer aandacht verdienen dan andere. De hond in kwestie mocht ook extra oefeningen doen, met ons hondjes als oefenmateriaal welliswaar. Ik snap dat die oefening belangrijk is op shows, maar onze honden kunnen dat ook gebruiken. Als ze daar dan toch vinden dat sommigen blijkbaar een voorkeursbehandelin g mogen krijgen, dat ze dan aparte groepen maken. 1 met in hun ogen 'belangrijke' honden, en een met 'den overschot'. En das al niet meer de eerste keer, dus SERIEUS in mijn gat gebeten.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #324 Gepost op: oktober 10, 2013, 09:49:31 »
Lesgever gisteren op HS die blijkbaar vindt dat honden die shows gaan lopen meer aandacht verdienen dan andere. De hond in kwestie mocht ook extra oefeningen doen, met ons hondjes als oefenmateriaal welliswaar. Ik snap dat die oefening belangrijk is op shows, maar onze honden kunnen dat ook gebruiken. Als ze daar dan toch vinden dat sommigen blijkbaar een voorkeursbehandelin g mogen krijgen, dat ze dan aparte groepen maken. 1 met in hun ogen 'belangrijke' honden, en een met 'den overschot'. En das al niet meer de eerste keer, dus SERIEUS in mijn gat gebeten.

:eh: :eh:

Wat een gezever.... Ik zou veranderen van school als het zo blijft  :silenced:

Offline Natas-bliss

• *
  • 568 HV-Punten
    • From Shepherds stars
« Reactie #325 Gepost op: oktober 10, 2013, 09:57:29 »
artsen die menen dat een whiplash niks is en dat je gewoon niet moet zeuren :(

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #326 Gepost op: oktober 10, 2013, 09:58:52 »

pff dat hoor je vaak hé, veel beterschap  :huggg:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #327 Gepost op: oktober 10, 2013, 09:59:35 »
Liekeuh  :huggg:

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #328 Gepost op: oktober 10, 2013, 10:03:50 »
:eh: :eh:

Wat een gezever.... Ik zou veranderen van school als het zo blijft  :silenced:

Ben ik ook al aan het denken geweest eerlijk gezegd... Oeh, ik heb mij moeten inhouden eh gisteren, om daar niets op te gaan zeggen... Had ik mss beter wel gedaan.  :weetniet:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #329 Gepost op: oktober 10, 2013, 10:17:23 »
Ben ik ook al aan het denken geweest eerlijk gezegd... Oeh, ik heb mij moeten inhouden eh gisteren, om daar niets op te gaan zeggen... Had ik mss beter wel gedaan.  :weetniet:

binnenkort heb je geen HS meer nodig! :fuu: :happywink:

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #330 Gepost op: oktober 10, 2013, 10:22:02 »

:huggg:  :huggg: Hopelijk lukt het nog om er vanaf te geraken, want zo voortdurend pijn lijden...  :huggg:

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #331 Gepost op: oktober 10, 2013, 10:25:16 »

Dokters...  :muur:  tot ze zelf iets hebben. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo ( al denk je soms van wel!)
Heb je al eens aan neuraaltherapie gedacht?

Offline Natas-bliss

• *
  • 568 HV-Punten
    • From Shepherds stars
« Reactie #332 Gepost op: oktober 10, 2013, 10:58:18 »
Dokters...  :muur:  tot ze zelf iets hebben. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo ( al denk je soms van wel!)
Heb je al eens aan neuraaltherapie gedacht?

Ik heb hier over gelezen, maar geen enkele arts heeft het erover dat het therapie bij whiplash zou zijn dus geen idee.
Het is ook behoorlijk prijzig

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #333 Gepost op: oktober 10, 2013, 10:59:51 »
Lins, naar welke HS ga je eigenlijk?

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #334 Gepost op: oktober 10, 2013, 11:13:25 »
Ik denk heel persoonlijk dat je misschien maar moet doen wat Yoicka zegt en stoppen. Binnenkort ga je dan op DD en heb je daar u uitdaging en begeleiding! Mag je trouwens niet over? Heel u groep is over :zot:
Dat zou ook echt een verbetering zijn!
Weet natuurlijk niet hoe het gisteren ging maar soms heeft een hond een extra oefening nodig en dan os dat alleen maar goed als de hondenschool even helpt... Zolang dat niet elke keer gebeurt...

Liekeuh :huggg:

En Natas, wat een stomme arts :boos:

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #335 Gepost op: oktober 10, 2013, 11:16:15 »
binnenkort heb je geen HS meer nodig! :fuu: :happywink:

Jieha!!!  :vuistje:
 Maar waar we DD gaan starten (vrij zeker dat de proefles een positieve doorslag zal geven), daar doen ze geen gehoorzaamheid eh echt? Zo meende ik uit de mail te verstaan.

Ik doe nu gehoorzaamheid bij de Zeelse Hondenschool. Pas op...  Ik heb daar al veel geleerd, maar soms  :muur:   Zoals gisteren, kvond dat niet zo leuk. Zeker omdat ik nog zo een zaken heb opgemerkt. Het is niet zo dat er op een specifiek probleem werd gewerkt bij de hond apart (want dat zou ik begrijpen), neen, die kreeg gewoon mega veel extra aandacht en mocht extra oefeningetjes doen. En dan werden de andere drie honden maar gebruikt als oefenmateriaal. Dat ze dan tenminste ons die oefening ook laat doen.  :hmpf:

En ik begin te vrezen voor een uitbarsting mijnentwege één dezer...  :vuistje: 

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #336 Gepost op: oktober 10, 2013, 11:17:02 »
Ik denk heel persoonlijk dat je misschien maar moet doen wat Yoicka zegt en stoppen. Binnenkort ga je dan op DD en heb je daar u uitdaging en begeleiding! Mag je trouwens niet over? Heel u groep is over :zot:
Weet natuurlijk niet hoe het gisteren ging maar soms heeft een hond een extra oefening nodig en dan os dat alleen maar goed als de hondenschool even helpt... Zolang dat niet elke keer gebeurt...

Neen ik ben niet over.

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #337 Gepost op: oktober 10, 2013, 11:17:48 »

Waarom zou ik stoppen met iets dat ik enorm graag doe?  :weetniet:

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #338 Gepost op: oktober 10, 2013, 11:20:38 »
Neen ik ben niet over.
Waarom niet?
Vraag gewoon eens of je over mag, je was verdorie tweedes op clubkampioenschap! En probeer dat dan eens wat dat geeft. En anders stop je toch gewoon? Als je er geen plezier in hebt is dat ook niet leuk natuurlijk, niet voor jou, niet voor Kwispel! Je hebt ook niet perse gehoorzaamheidsless en nodig. Kan ook enkel DD zijn, daar ga je genoeg leren hoor :)

Ik heb niet meer de indruk dat het graag doet Lins :oops:

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #339 Gepost op: oktober 10, 2013, 11:21:38 »
Ik heb hier over gelezen, maar geen enkele arts heeft het erover dat het therapie bij whiplash zou zijn dus geen idee.
Het is ook behoorlijk prijzig

Ik ken veel succesverhalen... (waaronder bij mezelf, nu wel geen whiplash) Als je blijft sukkelen zou ik het durven een kans geven...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal