collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Re: Vermageren  (gelezen 133833 keer)

Online Tequila

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3336 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • FromSmilingLotus
Re: Vermageren
« Reactie #260 Gepost op: oktober 09, 2013, 10:15:55 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Awel, ik heb echt zoiets van: ik heb al genoeg aan m'n hoofd met het huishouden, studeren,...  Dan mag ik toch wel eten wat ik wil zeker.  :doh:  Totaal domme redenering, maar ja, elk excuus is goed genoeg om te eten.  :oops:  En normaal gezien eet ik zo goed als nooit chocolade (behalve als het het vormpje heeft van paasei of sinterklaasventje). Maar tegenwoordig....  Ik zou onlangs speciaal naar winkel gereden zijn enkel en alleen voor een stuk chocola.  Ik eet elke dag chocola, choco,....

Thx voor het compliment.  (maar waar heb jij foto van mij gezien?  :mrgreen:)
FB een foto dat Rik nog een kleine zus wou, 'k denk van Tollertje maar ben niet zeker  :wink:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #261 Gepost op: oktober 09, 2013, 10:17:39 »
FB een foto dat Rik nog een kleine zus wou, 'k denk van Tollertje maar ben niet zeker  :wink:

Ah ja, inderdaad!  Ik zet niet vaak foto's van mezelf op facebook, maar als andere mensen dat beginnen doen....   :lol:

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #262 Gepost op: oktober 09, 2013, 10:29:36 »
hopelijk is bij mij het afvallen nu echt van start gegaan,op twee weken tijd 1,4kg,ik ben er blij mee  :mrgreen:

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #263 Gepost op: oktober 09, 2013, 12:27:13 »
'k stond net op de Wii voor m'n oefeningen -1.4 kg sinds gisteren  :eh: Tegen het eind van de week zit 'k aan de -5 als het zo verder gaat  :hmpf: I wish  :roll: :lol:
Gewicht is toch maar iets raar ze, heb gisteren me gewoon aan het plan gehouden, 'k dacht iets van een -200gr ofzo te zien soit zolang het morgen maar niet +1.4 is is't goed  :mrgreen:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #264 Gepost op: oktober 09, 2013, 14:59:44 »
hier dit weekend gefoefeld (uit huis eten) en gisteren ook (bezoek gehad en je kan bezoek moeilijk een shake geven he).
Resultaat: 91.1 :'(
Vandaag dus weer strikt en hopelijk geeft dat eind deze week een beter resultaat.
Ik zou graag tegen men verjaardag die lelijke 9 van de weegschaal hebben :s

Offline EmKe

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #265 Gepost op: oktober 09, 2013, 17:09:41 »
Hier is het wat moeilijker door de tijd van het jaar maar het lukt goed om mijn gewicht te houden. Moet wel telkens de juiste keuzes blijven maken. Na het diëten weer zoals voorheen eten mag je dus vergeten...

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #266 Gepost op: oktober 09, 2013, 17:11:34 »
uhu...
mocht ik 3 wensen mogen doen, 1tje daarvan zou zijn een hele dag boeffen wat ik wou zonder gevolgen  :mrgreen:

Offline dober

• *
  • 337 HV-Punten
« Reactie #267 Gepost op: oktober 09, 2013, 17:36:13 »
Idem!  :mrgreen:

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #268 Gepost op: oktober 09, 2013, 17:39:06 »
En hier ook idem. Daar kan ik dus alleen maar van dromen. :lol:

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
Re: Re: Vermageren
« Reactie #269 Gepost op: oktober 10, 2013, 14:45:01 »
ik heb het sinds 2 dagen maar ik vind de verhoudingen zo raar... is het verbonden aan 1 of ander dieet?
eergisteren waren mijn koolhydraten te hoog en ik had 4 patatjes, boontjes en 1,5 chipolata en 's middags 1 snee brood met soep gegeten en 's morgens ontbijtgranen met tussendoor een leo. zoveel koolhydraten heb ik dan toch niet binnen?  :?

Gisteren was mijn sodium veel te hoog. 's morgens terug ontbijtgranen, tussendoor yoghurt, mineola en granenreep, 's middag een smos kaas en 's avonds een tas soep en preistoemp met blinde vink

toch niet zo ongezond denk ik  :weetniet:
Ik ga niet dagelijks kijken van hoeveel ik erover zit, ik bekijk het meer op weekbasis en dat is dan een gemiddelde. Je kunt niet elke dag perfect afgewogen calorie/koolhydraten/zout/eiwitten eten, maar als je  een gezond gemiddelde behaalt doorheen de week dan is dat toch ok denk ik zo.

Nu koolhydraten zijn ook suikers en in voorgeprepareerde dingen zitten vaak veel suikers (koolhydraten) en/of zout (sodium). Ik heb sinds ik met die app startte nog geen brood gegeten. Ik eet havermout of crackers, gewoon omdat brood een echte boosdoener is. Je mag er amper iets van eten en je zit meteen boven je aangeraden dagelijkse hoeveelheden...

Een smos lijkt gezond, maar bevat aardig veel calorieën, zeker het brood bevat veel suikers/zout. Patatten, ontbijtgranen, zijn allemaal met mate te eten. Blinde vink is ook voorgeprepareerde voeding...

Eigenlijk moet je gewoon veel "zuiverder" en zo weinig mogelijk voorbewerkt voedsel eten. Mijn menu's bestaan bv uit havermout met appel/peer of banaan, 's middags cracker met mozarella, tomaat, 2 sneetjes parmaham, gekruid met peper/zout/peterselie en een HEEL klein beetje balsamico, 's avonds kip met amper 4 stukjes aardappel. Of pasta 60g met hesp, (gewone) kaassaus maar gedoseerd en gestoofde prei. Zalmfilet (= vet, maar wel gezonder dan vet uit bv braadworst) met een eetlepel puree en broccoli gekookt en wat aangebakken in de pan met peper/zout. Biefstuk met (weinig) frietjes en gebakken champignons. Kip met spinazie (diepvries, zonder room) en aardappel. enz enz

Dus geen ontbijtgranen, smoskes, schnitzels, blinde vinken, cordon bleu's, gepaneerde vissticks, maar enkel "zuiver" vlees of vis. Heb je eens trek of een klein hongertje, eet een stukje kaas, een cracker, een tomaat, een banaan, druiven,... maar geen leo of granenreep. Die granenrepen zitten ook bomvol suikers trouwens...

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #270 Gepost op: oktober 10, 2013, 15:00:26 »
Ik ga niet dagelijks kijken van hoeveel ik erover zit, ik bekijk het meer op weekbasis en dat is dan een gemiddelde. Je kunt niet elke dag perfect afgewogen calorie/koolhydraten/zout/eiwitten eten, maar als je  een gezond gemiddelde behaalt doorheen de week dan is dat toch ok denk ik zo.

Nu koolhydraten zijn ook suikers en in voorgeprepareerde dingen zitten vaak veel suikers (koolhydraten) en/of zout (sodium). Ik heb sinds ik met die app startte nog geen brood gegeten. Ik eet havermout of crackers, gewoon omdat brood een echte boosdoener is. Je mag er amper iets van eten en je zit meteen boven je aangeraden dagelijkse hoeveelheden...

Een smos lijkt gezond, maar bevat aardig veel calorieën, zeker het brood bevat veel suikers/zout. Patatten, ontbijtgranen, zijn allemaal met mate te eten. Blinde vink is ook voorgeprepareerde voeding...

Eigenlijk moet je gewoon veel "zuiverder" en zo weinig mogelijk voorbewerkt voedsel eten. Mijn menu's bestaan bv uit havermout met appel/peer of banaan, 's middags cracker met mozarella, tomaat, 2 sneetjes parmaham, gekruid met peper/zout/peterselie en een HEEL klein beetje balsamico, 's avonds kip met amper 4 stukjes aardappel. Of pasta 60g met hesp, (gewone) kaassaus maar gedoseerd en gestoofde prei. Zalmfilet (= vet, maar wel gezonder dan vet uit bv braadworst) met een eetlepel puree en broccoli gekookt en wat aangebakken in de pan met peper/zout. Biefstuk met (weinig) frietjes en gebakken champignons. Kip met spinazie (diepvries, zonder room) en aardappel. enz enz

Dus geen ontbijtgranen, smoskes, schnitzels, blinde vinken, cordon bleu's, gepaneerde vissticks, maar enkel "zuiver" vlees of vis. Heb je eens trek of een klein hongertje, eet een stukje kaas, een cracker, een tomaat, een banaan, druiven,... maar geen leo of granenreep. Die granenrepen zitten ook bomvol suikers trouwens...

havermout heb ik maanden aan een stuk gegeten en ben het nu ff beu  :oops:
zal terug een doos meebrengen van de winkel, dan heb ik geen andere keuze.
aardappelen eet ik ook niet veel, ben er niet zot van en voor vlees ben ik een moeilijke...  vis lust ik al helemaal niet...
 qua groenten zit ik goed. ik eet het liever zonder room of andere sauzen.
als ik geen brood meer heb in huis dan eet ik een smos maar das echt uitzonderlijk. dat smaakt toch niet meer als je het elke week eet?  :denk:
en graanrepen ( met stukjes chocolade ) zag ik als gezonder alternatief voor een leo en dergelijke. ik heb iets van chocolade nodig als tussendoortje  :oops:

Offline Melissa224

• *
  • 1914 HV-Punten
« Reactie #271 Gepost op: oktober 10, 2013, 19:35:56 »
Havermout deed ik de dag ervoor in de frigo in een kommetje met melk. En dan 's morgens in de pan laten bakken terwijl ik mij klaarmaakte.

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #272 Gepost op: oktober 11, 2013, 09:06:12 »
Je hoeft geen aardappelen te eten, je kunt ook rijst of pasta eten natuurlijk. Kies een vleessoort die je lekker vindt. Tijdens de lunch durf ik wel eens een paar sneetjes hesp of kippenvleesbrood eten, dat is voorbewerkt, maar aangezien je er zo weinig van eet kan het minder kwaad. Die graanrepen, ik vind ze ook lekker en dacht ook lang dat ze gezonder zijn dan een leo, maar ze hebben gewoon nog heel veel suiker :denk: en ja ik ben ook chocoladeverslaafd. Ik heb een paar dagen geleden me niet kunnen houden en ik heb een chocomousse gegeten, nadien voelde ik me wat ongemakkelijk en overeten, nochtans at ik die vroeger makkelijk! Moet toch zijn dat het ergens een verschil maakt al, die "ontgifting"... Ik kan me ook makkelijk voorstellen dat je die havermout snel beu bent, ik voel het nu al, maar ik probeer er elke dag iets anders bij te doen van fruit: aardbeien, appel, peer, banaan, frambozen (diepvries), kiwi, meloen,... Aangezien zo'n havermout heel vol en zoet is van smaak, vind ik zo'n fris en zurig iets wel lekker erbij... Ik heb er al eens zelfbereide confituur bij gedaan, niet te veel natuurlijk. En ook eens honing, maar dat is echt veel te zoet... Dan heb ik nog een paar uur zo'n plakbek :wink:

Offline Shorty26

• warme hondenvriend
  • *
  • 178 HV-Punten
  • my golden dream is comin' true...
« Reactie #273 Gepost op: oktober 12, 2013, 14:21:40 »
Orinake, ik volg ook het proteïne-dieet, zoals je mss al hebt gelezen.
En in het begin voel je dat meteen eh als je eens een dag 'gezondigd' hebt...
Volgens mijn diëtiste is het wel zo dat als je ook maar 1 kleine verandering invoert dat je dan 3 dagen moet 'boeten'.
Dus bv...ik mag niks gesuikerd eten, zelfs geen zoetje in de koffie. Stel dat ik dan toch eens een koek of gelijk was zou eten duurt het opnieuw 3 dagen eerdat je lichaam zich weer aanpast...
Dat is wat ze mij verteld hebben...

Veel succes verder!  :thumbs:
Bij mij is er nu zo'n 12kg af, dus het gaat langzaam aan de goeie kant op!

Offline dober

• *
  • 337 HV-Punten
« Reactie #274 Gepost op: oktober 12, 2013, 14:26:35 »
Deze week bijna iedere dag een half uur op men hometrainer gezeten. Merk wel nog geen verschil.  :shifty:
Maar dit zou enkele weken duren..

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #275 Gepost op: oktober 12, 2013, 14:29:04 »
Orinake, ik volg ook het proteïne-dieet, zoals je mss al hebt gelezen.
En in het begin voel je dat meteen eh als je eens een dag 'gezondigd' hebt...
Volgens mijn diëtiste is het wel zo dat als je ook maar 1 kleine verandering invoert dat je dan 3 dagen moet 'boeten'.
Dus bv...ik mag niks gesuikerd eten, zelfs geen zoetje in de koffie. Stel dat ik dan toch eens een koek of gelijk was zou eten duurt het opnieuw 3 dagen eerdat je lichaam zich weer aanpast...
Dat is wat ze mij verteld hebben...

Veel succes verder!  :thumbs:
Bij mij is er nu zo'n 12kg af, dus het gaat langzaam aan de goeie kant op!

hier zijn er nu 6kg af op 2.5 weken tijd. Dus op zich werk ik het zondigen er wel weer af hoor.
Maar ik ben nadien altijd zo boos op mezelf (maar ja als je bezoek blijft eten is het natuurlijk moeilijk om niet te zondigen :s)

Offline Shorty26

• warme hondenvriend
  • *
  • 178 HV-Punten
  • my golden dream is comin' true...
« Reactie #276 Gepost op: oktober 12, 2013, 14:40:07 »
Ik weet het...'t is niet simpel eh...
Het gaat precies wel goed hard bij jou!
Ik heb echt véél geduld moeten uitoefenen voor er ook maar iéts afging...
Maar ach...ondertussen zijn we 12kg verder en zitten we op de helft, dus dat op zich motiveert ook :)

We moeten volhouden eh! :)

Offline dober

• *
  • 337 HV-Punten
« Reactie #277 Gepost op: oktober 17, 2013, 11:21:39 »
Enige voordeel aan zo ziek zijn, deze week een kilo kwijt!  :dance:
Maar dat zal vooral vocht zijn zeker, zo zweten door men koorts.
Nuja, veel gegeten heb ik ook nog niet gedaan deze week.   :?

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #278 Gepost op: oktober 17, 2013, 11:53:12 »
hier staat het vermageren ff on hold.
Liep al een paar dagen niet goed, gisteren dan mijn klop gekregen en niks kunnen binnen houden.
Vandaag dag 2 en we gaan weer dezelfde weg op :(
Ik ben dus op de zetel gekropen onder den dons.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #279 Gepost op: oktober 17, 2013, 13:36:11 »
Ik weet het...'t is niet simpel eh...
Het gaat precies wel goed hard bij jou!
Ik heb echt véél geduld moeten uitoefenen voor er ook maar iéts afging...
Maar ach...ondertussen zijn we 12kg verder en zitten we op de helft, dus dat op zich motiveert ook :)

We moeten volhouden eh! :)

Zeker doen meid :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal