collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Re: Vermageren  (gelezen 133742 keer)

Offline Shorty26

• warme hondenvriend
  • *
  • 178 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • my golden dream is comin' true...
Re: Vermageren
« Reactie #200 Gepost op: september 26, 2013, 09:38:39 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Orinake, veel succes!  :thumbs:

Ik dieet zelf ook onder begeleiding van de huisarts en een diëtiste, met proteïneshakes (HCC).
Ik stond er ook niet echt voor open, maar als je al vanalles geprobeerd hebt...
Het kost inderdaad wel wat, maar bij mij gaat het toch ook goed.
Maar 4kg per week, daar kan ik alleen maar van dromen  :fuu:  :mrgreen:

Laat je zeker niet ontmoedigen als het even niét lukt om een bepaald doel te halen...

Ik ben even hélemaal 'cold turkey' gegaan met de shakes (dus niks anders dan 5 shakes per dag), je mag dat uiteraard niet té lang doen, en deze week neem ik een stapje terug naar 2 shakes per dag en verder een deftig ontbijt, middagmaal en avondmaal en dat smaaaaakt!!!  :vuistje:
En ik kom niet bij...dus super goed!

Iemand al eens op het idee gekomen voor hier een voor en na foto te gaan plaatsen? :)
Dat is mss ook wel motiverend voor de anderen  :weetniet:

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
Re: Re: Vermageren
« Reactie #201 Gepost op: september 26, 2013, 09:54:10 »
Ik heb al 2 weken alle chocolade uit mijn leven geschrapt en dat voor de grootste chocolade verslaafde van de omstreken denk ik. Het is moeilijk, maar omdat ik het niet voor mezelf doe, hou ik het prima vol. En het gevolg is dat er al -1.5kg op de weegschaal staat. Nochtans ben ik nu verslaafd aan Luikse wafels :lol: Effe profiteren, want het kan goed zijn dat ik op termijn ook alle melkproducten zal schrappen. :muur:

Offline Rebecca

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #202 Gepost op: september 26, 2013, 12:09:54 »
Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik wil wel eens voor en na foto's plaatsen:

voor
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #203 Gepost op: september 26, 2013, 12:10:57 »
tijdens (eerste foto) en na (in 2011 was ik op mijn best  :vuistje:)

Offline animalfriend

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #204 Gepost op: september 26, 2013, 12:22:27 »
Amai wat een verschil Rebecca. Je mag er trots op zijn.

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #205 Gepost op: september 26, 2013, 12:24:05 »
schitterend resultaat!

ik mag weer eens helemaal opnieuw beginnen,ik word er stilaan wanhopig van.Niks blijkt blijvend te werken,het is alsof mijn lichaam zich gewoon aanpast aan een nieuwe eetgewoonte en de kilo's er dan terug bijkomen.
Koolhydraatarm heeft twee jaar goed gewerkt maar nu zijn op een goed jaar tijd zo goed als alle kilo's er terug bij terwijl ik me toch zoveel mogelijk aan de manier van eten gehouden heb.Ik ben wel terug wat meer koolhydraten gaan eten omdat ik nu glutenvrij eet,maar blijkbaar mag ik dus helemaal niks van koolhydraten hebben om af te kunnen vallen en op gewicht te blijven.
Maandag heb ik een afspraak in de fitness,ik ga het nu op die manier maar eens proberen.

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #206 Gepost op: september 26, 2013, 12:43:32 »
Ells, ik moet ook enorm veel moeite doen op op gewicht te blijven. In 2010 heb ik op mijn eentje gediëet, in januari 2011 ben ik gestart bij de diëtiste, met koolhydraatarm dieet. (geen maaltijdvervangers, enkel aangepaste maaltijden en proteïnetussendoortjes) Daarmee ging het er heel vlot af en dit heb ik ook 2 jaar goed kunnen houden.
2013 was een moeilijk jaar, bijgekomen met de feestdagen en na de feestdagen op reis vertrokken. In het voorjaar was ik toch een 5kg bijgekomen en die gingen er heel moeilijk af. Nu zit ik weer bijna op mijn streefgewicht (heb dan nog steeds een probleembuik, maar soit, echt mager zal ik nooit zijn), maar elke misstap resulteert in kilo's die eraan vliegen. Op gewone dagen eet ik géén koolhydraten, behalve 1 boterham 's morgens. Voor de rest heel veel groenten, mager vlees, vis,... Aardappelen, pasta, rijst,... eet ik nog maar heel af en toe (2 keer per maand of zo). Als ik afwijk van mijn schema, kom ik meteen bij. Een weekend foert zeggen = 2kg erbij en dat duurt weken om die er terug af te krijgen.

Binnenkort gaan we nog eens op reis en ik zit er al een beetje mee in. Langs de ene kant wil ik er echt van genieten, want ik moet al gans het jaar op mijn eten letten. Maar langs de andere kant weet ik nu al dat ik véél ga bijkomen. Alleen al het ontbijt vb.: nu eet ik 1 boterham, 1 potje yoghurt en 1 stuk fruit of een bord havermoutpap + 1 stuk fruit. Op reis staat daar dan een gans ontbijtbuffet, met alle lekkere dingen die ik me de rest van het jaar moet ontzeggen...  :?

Probleem bij mij is dat ik ook véél kan eten, ik heb helaas een grote maag (slechte gewoontes als kind). Meestal vul ik me dus met veel groenten, maar als ik dan eens foute dingen eet, eet ik meestal ook grote porties. Ik krijg daar wel eens opmerkingen over op restaurant, dat ik na een voor- en hoofdgerecht nog warme chocomelk met slagroom neem bijvoorbeeld. Maar dan vergeten ze wel dat ik 2 keer een slaatje heb genomen, geen frieten of mayonaise en geen druppel alcohol of suikerhoudende drank. Terwijl ze zelf kaaskroketten nemen, gevolgd door steak friet en alles rijkelijk overgoten met aperitief en wijn.  :weetniet:

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #207 Gepost op: september 26, 2013, 13:03:14 »
ik ben altijd al een kleine eter geweest,mijn ontbijt is meestal 1 appelsien,middag 2 kleine glutenvrije geroosterde boterhammetjes met wat boter en avondeten klein stukje vlees met veel groenten.De laatste tijd eet ik wel weer regelmatiger aardappelen,rijst en glutenvrije pasta,maar nooit meer dan aanbevolen in een dieet.Maar blijkbaar is dat voor mij dus nog teveel.Zolang ik mij heel strikt aan dit dagmenu maar dan zonder pasta,rijst of aardappelen houd kan ik redelijk op gewicht blijven,maar als ik eens durf zondigen met wat chocolade of wijn is dat direct zichtbaar op de weegschaal.
Ik denk dus dat ik moet gaan proberen mijn verbranding te boosten met regelmatig sporten,want nog minder eten dat nu kan ik echt niet.

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #208 Gepost op: september 26, 2013, 13:12:04 »
Na de bevalling van ons Eowynn ben ik op men eentje 40kg kwijt gespeeld.
November 2008 (ik was in augustus bevallen van Eowynn)

foto een jaar later - 35.7kg toen

Ben toen uiteindelijk  nog 5kg afgevallen naar een kleine 65kg.
De bedoeling is nu dat ik op zijn minst terug naar die 65kg ga, liever nog wat minder zelfs.
Gisteren op de weegschaal gaan staan om een start gewicht te hebben hier thuis: 95.5kg
Deze morgen uit curiositeit op de weegschaal gaan staan (en ben er 3 keer terug op gaan staan omdat ik twijfelde aan wat ik zag staan): 93.6kg wat dus wil zeggen -1.6kg.
Volgende week terug op controle bij de HA en dan zullen we zien wat het geeft op een week he :)

Online Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #209 Gepost op: september 26, 2013, 14:50:55 »
voor

- 20 kg

Al vrees 'k dat er wel weer wat bijgekomen is, 'k zou me weer moeten herpakken maar 't is allemaal zoooooo lekker hé  :doh:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #210 Gepost op: september 26, 2013, 16:07:40 »
Voor (97kg)

nu

« Laatst bewerkt op: september 26, 2013, 16:10:22 door Epona »

Offline EmKe

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #211 Gepost op: september 26, 2013, 16:09:18 »
Amai dames wat een verschil! Goed gedaan!  :thumbs:

Offline dober

• *
  • 337 HV-Punten
« Reactie #212 Gepost op: september 26, 2013, 16:11:30 »
Knap hoor!!  :clap: :clap:

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #213 Gepost op: september 26, 2013, 16:16:09 »
Ilse bij u zijn er ook wel veel kilo's af he!!!

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #214 Gepost op: september 26, 2013, 16:25:35 »
jep :yes:
was nodig ook  :lol:
als ik die foto's terugzie vraag ik me toch altijd af hoe ik het zo ver heb laten kunnen komen.

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
Re: Re: Vermageren
« Reactie #215 Gepost op: september 26, 2013, 16:30:32 »
Aan iedereen met voor en na: chapeau!

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #216 Gepost op: september 26, 2013, 17:34:11 »
jep :yes:
was nodig ook  :lol:
als ik die foto's terugzie vraag ik me toch altijd af hoe ik het zo ver heb laten kunnen komen.
dat gaat ook stillekesaan he. En een zwangerschap erbij.

Maar op de voor-foto's ziet ge er echt zoveel ouder uit dan nu op de laatste foto's! Echt goed gedaan!

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #217 Gepost op: september 26, 2013, 19:00:12 »
Ikke ook een voor- en na foto... Net als Epona weet ik niet goed hoe ik het zo ver heb laten komen toen, ik schaam mij ook serieus voor de "voor-foto"... Maar het was voor mij toen echt een vicieuze cirkel. Ik heb dus wel hulp gehad bij het afvallen :yes: (gastric bypass)

Voor (blauwe kaken was omdat ik mijn wijsheidstanden had laten trekken):

Nu:

Op de "nu"-foto's ben ik wel terug zo'n 5 kilo aangekomen ten opzichte van mijn laagste gewicht. Die wil ik er nog graag terug af hebben :yes: maar moest dat niet lukken ben ik ook wel heel content uiteraard :) mijn operatie is nu 4,5 jaar geleden. Ik ben zeker niet mager, maar wel "gewoon" vind ik én ik heb een gezonde BMI.

Offline Shorty26

• warme hondenvriend
  • *
  • 178 HV-Punten
  • my golden dream is comin' true...
« Reactie #218 Gepost op: september 26, 2013, 19:40:11 »
 :shock:
Woow, die voor en na-foto's zijn allemaal super om te zien!!
Hopelijk kan ik tegen nieuwjaar hier ook een na-foto plaatsen!!! :)

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #219 Gepost op: september 26, 2013, 20:22:03 »
Amai, hier passeren echt wel spectaculaire foto's hoor. :thumbs:

Ik heb eigenlijk als kind al heel snel overgewicht gekregen en dan denk ik dat je levenslang moeite hebt om je gewicht onder controle te houden. Ik at na school stiekem chips (er was een winkel aan de overkant en mijn ouders waren nog aan het werk), dronk veel frisdrank, at veel boterhammen met choco en snoepte veel. Als kind besef je helemaal niet dat dat allemaal zo ongezond is en het is nog maar een paar jaar geleden dat ik eigenlijk beseft heb dat het toen is misgegaan.

Ik ben toen op mijn 18e op 3 maanden tijd zo'n 17kg afgevallen, op mijn eentje. Die zijn er 4 jaar afgebleven en dan stilaan terug bijgekomen, vooral door te gaan samenwonen met iemand die ook graag eet. Toen ik alleen woonde, kocht ik veel dingen gewoon niet en als ze niet in huis zijn, kun je het ook niet opeten. (en dat blijft nu toch ook een zwak punt, veel dingen koop ik zelf niet meer, maar als mijn man ermee thuis komt, kan ik er niet afblijven)

In 2010-2011 ben ik dan terug 17kg afgevallen en sindsdien probeer ik met vallen en opstaan stabiel te blijven.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal