collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Re: Vermageren  (gelezen 133905 keer)

Offline dober

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 337 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Vermageren
« Reactie #140 Gepost op: september 07, 2013, 12:44:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Merci!
Pff, had het echt niet verwacht maar het is zoals ze voorspelde, plots schiet dat getal terug naar beneden dus het is echt wel volhouden
en niet te veel focussen op die weegschaal.
Nu nog 5 maar dat gaan de zwaarste zijn, nog 2 kilo en ik kan terug in mijn mooie jeans.  :dance:

Offline EmKe

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #141 Gepost op: september 07, 2013, 12:44:46 »
Das veel Dober! Proficiat!

Offline Bonnie

• *
  • 33 HV-Punten
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #142 Gepost op: september 07, 2013, 21:12:20 »
aan de afvallers... heeft er iemand een truukje om het gezicht wat voller te krijgen? ik draag geen make up, kaar anders dragen maakt ook geen verschil, ik sta echt zo scherp van gezicht dat ik er ongezond begin uit te zien :(
maar kan nu moeilijk terug 20 kilo bijkomen he  :weetniet:
Cute? Yeah right.... French Bitch!

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: september 08, 2013, 12:58:02 »
aan de afvallers... heeft er iemand een truukje om het gezicht wat voller te krijgen? ik draag geen make up, kaar anders dragen maakt ook geen verschil, ik sta echt zo scherp van gezicht dat ik er ongezond begin uit te zien :(
maar kan nu moeilijk terug 20 kilo bijkomen he  :weetniet:

Is dat al lang? Bij mij is dat na een tijdje terug wat "uitgevuld"

Offline Bonnie

• *
  • 33 HV-Punten
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #144 Gepost op: september 11, 2013, 09:33:10 »
Is dat al lang? Bij mij is dat na een tijdje terug wat "uitgevuld"

toch al een maand of 3
Cute? Yeah right.... French Bitch!

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #145 Gepost op: september 11, 2013, 09:43:07 »
Voor de mensen die die pompoen in de oven maken: het maakt wel een groot verschil welk type pompoen het is. Ik heb al 3 soorten geprobeerd en slechts bij één soort vind ik het echt heel lekker. De andere 2 soorten waren veel te "nat".
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline dober

• *
  • 337 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: september 11, 2013, 09:47:18 »
Welke dan?
Ik gebruik de butternut maar die moet wel lang in de oven eer die een beetje zacht/krokant is..

Gisteren een complimentje!  :dance:
Iemand op men werk die plots opmerkte dat ik precies toch al veel kwijt ben.
Grappig is dat ik nu in die "fase" zit dat de mensen vreemd reageren als ik zeg dat er nog 5-6 kwijt moet.
Mijn BMI is nog 25, ik kom van 30..
Maar toch wil ik onder die 25, vind mezelf nu nog te dik en wil die buik kwijt.
Maar de mensen snappen dat niet hé en dan ben je plots de persoon die niet tevreden is met zijn lichaam en nog van die blabla..  :vuistje:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #147 Gepost op: september 11, 2013, 11:02:15 »
Wij hebben hier in de tuin een soort druppelvormige oranje pompoen van zo'n dikke 15cm doorsnede en die is er heel geschikt voor. Grote groene en ronde oranje waren hier te nat.
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: september 11, 2013, 12:42:03 »
Voor de mensen die die pompoen in de oven maken: het maakt wel een groot verschil welk type pompoen het is. Ik heb al 3 soorten geprobeerd en slechts bij één soort vind ik het echt heel lekker. De andere 2 soorten waren veel te "nat".
Ik gebruik de butternut en vind die fantastisch! Moet wel ongeveer een uur in de oven maar dat kan ook aan mijn toestel liggen. De eerste keer vond ik het niet zo lekker maar ik had gewoon niet genoeg gekruid, dat is echt wel nodig. De 2de keer heb ik hem gemaakt met een flinke portie platte peterselie eronder en als hij klaar is veel blokjes feta erdoor. Couscous bij geserveerd. Ik heb me effenaf ongemakkelijk gegeten  :vuistje: er ligt alweer een klaar in de frigo om vrijdag klaar te maken. Nog es bedankt voor de geweldige tip!

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #149 Gepost op: september 11, 2013, 12:48:06 »
Gisteren een complimentje!  :dance:
Iemand op men werk die plots opmerkte dat ik precies toch al veel kwijt ben.
Grappig is dat ik nu in die "fase" zit dat de mensen vreemd reageren als ik zeg dat er nog 5-6 kwijt moet.
Mijn BMI is nog 25, ik kom van 30..
Maar toch wil ik onder die 25, vind mezelf nu nog te dik en wil die buik kwijt.
Maar de mensen snappen dat niet hé en dan ben je plots de persoon die niet tevreden is met zijn lichaam en nog van die blabla..  :vuistje:
Leuk he! Dikke proficiat!
Ik heb gemerkt dat kleding ook heel veel doet, ik ben nu al zeker 3 maand stabiel en soms zeggen klanten dat ik nu echt moet stoppen met vermageren. Ze geloven me dan niet als ik zeg dat ik al lang op hetzelfde gewicht sta.
Mijn BMI is nu 23.3

Weet je wat ik zo geweldig vind, ik heb nu veel meer keuze in laarzen, vorige winter kreeg ik op 3 van de 4 laarzen die ik paste de rits niet dicht. Nu valt dat veel minder voor. Een prachtig paar dat ik hier staan had maar die spanden, krijg ik nu zelfs een broek in  :dance:
Merk wel dat ik moet oppassen, met het kouder weer heb ik meer zin in steviger eten.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: september 11, 2013, 13:48:10 »
ik zit terug op mijn gewicht van voor het verlof.  :dance:
Nu nog 2 kilo en ik ben content.

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #151 Gepost op: september 11, 2013, 13:49:02 »
ik zit terug op mijn gewicht van voor het verlof.  :dance:
Nu nog 2 kilo en ik ben content.
Das peanuts ;) veel succes!

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #152 Gepost op: september 11, 2013, 14:13:55 »
Ik gebruik de butternut en vind die fantastisch! Moet wel ongeveer een uur in de oven maar dat kan ook aan mijn toestel liggen. De eerste keer vond ik het niet zo lekker maar ik had gewoon niet genoeg gekruid, dat is echt wel nodig. De 2de keer heb ik hem gemaakt met een flinke portie platte peterselie eronder en als hij klaar is veel blokjes feta erdoor. Couscous bij geserveerd. Ik heb me effenaf ongemakkelijk gegeten  :vuistje: er ligt alweer een klaar in de frigo om vrijdag klaar te maken. Nog es bedankt voor de geweldige tip!
en wat is het recept net?

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: september 11, 2013, 14:27:33 »
en wat is het recept net?
Oven voorverwarmen op 180
Butternut in blokjes snijden, niet te groot, max 2cm, in een ruime ovenschotel leggen zodat de groenten niet te dik liggen, wat olijfolie over gieten, naar smaak fijngesneden look toevoegen, ruim peper en zout en platte peterselie, goed doorroeren.
In oven zetten, na een half uurtje nog eens omscheppen.
Klaar als de pompoen zacht en lichtjes gebruind is, ik zet de schotel tamelijk hoog zodat de bovenwarmte  zijn werk kan doen.
Feta in kleine blokjes snijden (niet te zuinig zijn als je die smaak graag hebt), er onder mengen.

Voor de couscous: 1 deel couscous, 2 delen water, het water aan de kook brengen.
De couscous in een (plastieken) pot doen waar je een deksel van hebt, beetje zout over strooien, koffielepel ras al hannout (eventueel wat rozijntjes). Kokend water over gieten, deksel erop, enkele minuten laten staan, omroeren, klaar.

Geroosterde pijnboompitten kunnen er ook bij, heb je graag vlees dan kan je kippenchipolata bakken, in stukjes snijden en onder de pompen scheppen als hij klaar is.

Offline dober

• *
  • 337 HV-Punten
« Reactie #154 Gepost op: september 21, 2013, 20:22:49 »
Vandaag terug naar de diëtist geweest, maar 100gr af de voorbije 2 weken, weer een tssfase dus.
Ook een paar keer te veel gezeurd en merk dat ik dat nu niet meer kan permitteren.
Maar soit, ben stabiel gebleven, niets bijgekomen dus dat is het voornaamste.  :cheeky:
Hoe gaat het met de rest hier??

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #155 Gepost op: september 22, 2013, 09:19:53 »
Hier moeilijk om op gewicht te blijven, het minste dat ik een voet scheef zet kom ik wat bij.
In plaats van verfrissend water in de zomer drink ik nu wel een hele dag groene thee met een beetje honing maar dat is toch niet zo erg dacht ik.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #156 Gepost op: september 22, 2013, 10:06:15 »
Hier gaat het heel slecht.  Hoe slecht zal ik dinsdag weten, dan moet ik naar de diëtiste.  :doh:

Offline anarya

• *
  • 595 HV-Punten
« Reactie #157 Gepost op: september 22, 2013, 10:28:52 »
zeer slecht hier  :oops: :silenced:
ik ben te druk bezig met nieuw werk, verhuizen, huidig werk en operatie om ook nog op diëten te letten.
Ik hoop dat eenmaal alles terug op zijn plooien valt ik er terug aan kan beginnen. :pray:

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #158 Gepost op: september 22, 2013, 15:16:17 »
Oven voorverwarmen op 180
Butternut in blokjes snijden, niet te groot, max 2cm, in een ruime ovenschotel leggen zodat de groenten niet te dik liggen, wat olijfolie over gieten, naar smaak fijngesneden look toevoegen, ruim peper en zout en platte peterselie, goed doorroeren.
In oven zetten, na een half uurtje nog eens omscheppen.
Klaar als de pompoen zacht en lichtjes gebruind is, ik zet de schotel tamelijk hoog zodat de bovenwarmte  zijn werk kan doen.
Feta in kleine blokjes snijden (niet te zuinig zijn als je die smaak graag hebt), er onder mengen.

Voor de couscous: 1 deel couscous, 2 delen water, het water aan de kook brengen.
De couscous in een (plastieken) pot doen waar je een deksel van hebt, beetje zout over strooien, koffielepel ras al hannout (eventueel wat rozijntjes). Kokend water over gieten, deksel erop, enkele minuten laten staan, omroeren, klaar.

Geroosterde pijnboompitten kunnen er ook bij, heb je graag vlees dan kan je kippenchipolata bakken, in stukjes snijden en onder de pompen scheppen als hij klaar is.
danku!

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #159 Gepost op: september 23, 2013, 09:22:27 »
hier ook wat moeite om streng te blijven, vooral chocolade kan ik me groen in eten en heb ik me teveel aan vergrepen de laatste weken.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal