collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Naaien voor dummies  (gelezen 300235 keer)

Online DarrenRastaKaité

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 709 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • AppyLeash
Re: Naaien voor dummies
« Reactie #3600 Gepost op: januari 29, 2013, 22:46:50 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Et voila, mijn bovenstuk steekt bijna in elkaar. Pff... toch ff bezig geweest met die mouwen :doh: Morgen mag mijn oma keuren :vuistje:

En nu niets meer, want mijn rug zit vast :doh:

(Mijn eigenlijk plan voor vanavond was leren haken, maar bij gebrek aan een haakpen - iets essentieels blijkbaar - ben ik toch maar begonnen aan mijn stuk :mrgreen: )

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #3601 Gepost op: januari 29, 2013, 22:49:08 »

Noorra, helemaal mijn ding qua kleuren, wat je daar gekregen hebt :yes: Die radio's, da's een stofje van Melody Miller als ik me niet vergis, dat kan je normaal ook vinden bij Vermiljoen en bij Bambiblauw, maar het is wel uit de collectie van vorige zomer, ik denk dat je er hier niet zo makkelijk meer aan gaat geraken.

Bij Vermiljoen en Bambiblauw hadden ze die stof niet. Ik wou eerst de stof met oude wekkers, in het turqoise, ook bijna nergens te vinden, of de verzendkosten te hoog.
Toen zag ik die stof met radio's en moest ik die hebben, de wekkers , die hadden afgedaan  :fuu:
Dan gaan zoeken naar die radio's en wel in Amerika gevonden, maar dan enkel in webshops waar de verzendkosten keihoog waren (30 dollar of zo!) plus de kans dat er douane bij komt.
Toen vond ik de stof in een webshop in Engeland en dan nog afgeprijsd!
Omgerekend kost die stof nu even veel als dat ik ze in Amerika bestel, en er komen geen douane kosten bij vanuit Engeland...

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #3602 Gepost op: januari 30, 2013, 10:49:30 »
Ja lap, nu vind ik een 'kadootje' dat beter bij het thema reizen past  (ale bij het thema auto-reizen dan, uhm, een beetje toch)
Een nekkusentje, ik vind het zo mooi  :oops: :mrgreen: En daar dan misschien nog een warmtekussentje bij
Damn, nu weet ik het niet meer  :mrgreen: (ik ga nog zoveel jaren zelfgemaakte kadootjes moeten geven he)
Het tasje vind ik ook heel mooi maar ik wil het precies houden voor bcv een kadootje met schoonheidsproducte n in te geven, daarvoor is het ideaal  (en aan men zus ga ik het dus zo geven als die verjaart  :mrgreen:)

http://www.sew4home.com/projects/pillows-cushions/last-minute-gift-pillows-relaxing-neck-pillow#

(daarnaast lijkt me dit verkleind ook wel een ideaal hondenspeelgoedje  :mrgreen: misschien kan ik nog een miniversie voor haar teckeltje erbij maken)
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2013, 12:03:48 door evie »

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #3603 Gepost op: januari 30, 2013, 12:02:28 »
Die zijn inderdaad wel leuk Evie!

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #3604 Gepost op: januari 30, 2013, 12:03:59 »
ik ga dat dit weekend eens proberen en dan beslissen wat te doen, als het er mooi uitkomt en het handig is in/voor de nek dan ga ik dat nemen met nog een warmtekussentje.
Dat ritstasje is iets dat je echt wel altijd voor iets anders kan geven ook , ideaal
(plus de andere vriendin die had me zien reageren in de FBgroep zo geknipt over een tasje met een rits ... en denkt/weet nu al dat de jarige een ritstasje krijgt  :hmpf:)

(en dan moet je weten dat men initiele plan al gans iets anders was, dat hou ik voor volgend jaar wegens nog wat moeilijk, iedereen gaat nog veel mogen verjaren!)
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2013, 12:08:29 door evie »

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #3605 Gepost op: januari 30, 2013, 12:04:41 »

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #3606 Gepost op: januari 30, 2013, 12:05:42 »
Die nekkussentjes zijn leuk :yes:

Ah ja, gisteren heeft mijn strijkijzer me in de steek gelaten :hmpf: Me not happy  :hmpf:

Straks misschien eens kijken voor een nieuw!

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #3607 Gepost op: januari 30, 2013, 12:07:17 »
Ik ben altijd interessant Anke  :hmpf: :mrgreen:

Die nekkussentjes zijn leuk :yes:

Ah ja, gisteren heeft mijn strijkijzer me in de steek gelaten :hmpf: Me not happy  :hmpf:

Straks misschien eens kijken voor een nieuw!

Ik moet ook een nieuw hebben, ken alleen niets van strijkijzers
is dit iets? http://www.ibood.com/be/nl/
(ik heb geen plaats voor zo'n ding met een grote bak)

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #3608 Gepost op: januari 30, 2013, 12:08:49 »
Ik koop me deze :mrgreen:

http://www.vandenborre.be/stoomstrijkijzer/proline-pi260

Want buiten mijn naaispullen strijk ik niet  :mrgreen: :fuu:

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #3609 Gepost op: januari 30, 2013, 12:11:28 »
Ik koop me deze :mrgreen:

http://www.vandenborre.be/stoomstrijkijzer/proline-pi260

Want buiten mijn naaispullen strijk ik niet  :mrgreen: :fuu:

ha dat is wel een schappelijkere prijs  :mrgreen: ik strijk ene keer om de 2 maanden zo eens (heb nog nooit zoveel gestreken alles samen in gans men leven als nu met het naaien)

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #3610 Gepost op: januari 30, 2013, 12:12:55 »
ha dat is wel een schappelijkere prijs  :mrgreen: ik strijk ene keer om de 2 maanden zo eens (heb nog nooit zoveel gestreken alles samen in gans men leven als nu met het naaien)
Echt? Ik herken het niet ze :fuu: :lol:

Straks eens gaan kijken!

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #3611 Gepost op: januari 30, 2013, 12:17:36 »
Gezien Fiep nog steeds knusjes in de buik zit, nog maar een nieuw naaiprojectje vandaag!

Een schildpadknuffel dit keer, als geboortecadeautje voor mijn schoonzus (die het geslacht niet wilt verklappen (ze weet het zelf ook niet), dus het moet een uniseks schildpad worden).

En als Fiep zich dan ook morgen niet aandient, kan ik ook nog beginnen aan het geboortecadeautje voor een vriendin die vorige maand bevallen is, en nog geen handmade cadeautje gehad heeft.

't Is lang geleden dat mijn naaimachine nog zo productief geweest is als de laatste dagen/weken, lol!

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #3612 Gepost op: januari 30, 2013, 16:44:17 »
Tijdens de middagpauze ben ik van klant maar men bureau op het werk gereden met een tussenstop in de sotffenwinkel. Zo een stoffenwinkel in wilrijk, was er al eens geweest en echt daar hebben ze zo'n lelijke en daarboenop nog dure stoffen. Echt gewoon geen enkel mooi stofje in gans die winkel te vinden.
Maar ik heb me wel zo'n zaak vulsel gekocht  :mrgreen:  Dus ja, nu moet ik zo'n nekkussen (en vele grote knuffelbeesten) maken
De vriendin (die was uitgerekend voor 24ste) is gisteren bevallen eindelijk dus kan wel kadootje maken ook (gaan er wel niet direct in het kort naartoe). Haja het was trouwens een baby van 4.9 kg, joy  :shock: :mrgreen:
Misschien dat ik gewoon een dekentje maak ook maar heb enkel nog 2 jongensstofjes en iets roze (maar wel mooi roze)

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #3613 Gepost op: januari 30, 2013, 19:51:43 »
Lol, oma heeft weer gekeurd en heeft het goedgekeurd  :mrgreen: Ik merk echt dat ze zoiets leuk vindt :yes:

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #3614 Gepost op: januari 30, 2013, 21:29:36 »
Een vraagje... voering moet normaal toch langs de mooie kant naar binnen zitten? :denk:

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #3615 Gepost op: januari 30, 2013, 21:30:09 »
Een vraagje... voering moet normaal toch langs de mooie kant naar binnen zitten? :denk:

euh nee, mooie kant naar buiten he (ale ja zichtbaar dus)

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #3616 Gepost op: januari 30, 2013, 21:31:43 »
euh nee, mooie kant naar buiten he (ale ja zichtbaar dus)
Tis de voering, hé :denk: je stikt toch de twee verkeerde kanten van de stoffen tegen elkaar?

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #3617 Gepost op: januari 30, 2013, 21:34:27 »
Tis de voering, hé :denk: je stikt toch de twee verkeerde kanten van de stoffen tegen elkaar?

meetal stik je de 2 goeie kanten op elkaar  :mrgreen:
ik weet niet wat je aan het maken bent maar als je in u jas ofzo kijkt, is die voering toch ook de 'mooie' kant', idem dito me de voering van een rok, als het een bedrukte stof zou zijn dan zou de print aan de kant van u benen zijn en niet naar de stof van de echte rok

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #3618 Gepost op: januari 30, 2013, 21:46:59 »
meetal stik je de 2 goeie kanten op elkaar  :mrgreen:
ik weet niet wat je aan het maken bent maar als je in u jas ofzo kijkt, is die voering toch ook de 'mooie' kant', idem dito me de voering van een rok, als het een bedrukte stof zou zijn dan zou de print aan de kant van u benen zijn en niet naar de stof van de echte rok
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen :lol: Nu bij dit patroon niet, keivreemd :denk: (En ik heb de prentjes gevolgd, ze :mrgreen: )

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #3619 Gepost op: januari 31, 2013, 10:50:44 »
Noorra: heb jij je ikea-kast al. Ik heb die gisteren zien staan in de ikea en vind de donkere versie ook wel schoon; Ben aan het denken die ook te kopen en een andere kast (waar je echt niets in kwijt kan, vanwege meer kast/bureau, is nog men oude slaapkamer) op de 'logeerkamer' weg te doen.
Het enige wat me tegenhoudt ... aan men ikeanachtkastje en bed hebben we (ik en men pa) onlangs al zo lang zitten sukkelen om dat in elkaar te zetetn (echt zo'n klein nachtkastje en dat was niet te doen hoeveel vijzen je daarvoor nodig had).
Deze kast lijkt me heeeeel veel werk om in elkaar te zetten?
Maar echt wel ideaal voor naaigerief weg te zetten (met dan voor de helft zo mandjes in de open stukken denk ik)

Ik denk dat we hetzelfde bedoelen :lol: Nu bij dit patroon niet, keivreemd :denk: (En ik heb de prentjes gevolgd, ze :mrgreen: )

Maar uwen uitleg was dan fout  :hmpf: Of ge zult wel iets fout gedaan hebben, laten we het daar op steken  :mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal