collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het startende lopers motivatie topic  (gelezen 73226 keer)

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Life of Yoko
Re: Het startende lopers motivatie topic
« Reactie #1820 Gepost op: augustus 26, 2013, 18:36:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Na een week van wat aanmodderen les 24 van S2R toch maar een 2e keer opnieuw gedaan.
Ging heel goed, kon ik op m'n gemakje uitlopen.
Thuisgekomen, Yoko barst nog steeds van de energie  :doh:
Every drop in the ocean counts - Yoko Ono

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1821 Gepost op: augustus 26, 2013, 18:40:18 »
Ik zou eigenlijk moeten gaan lopen, maar dan zal ik toch mezelf een ferme sjot onder m'n kont moeten geven, want heb er niet echt veel zin in.  :doh:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1822 Gepost op: augustus 26, 2013, 20:13:06 »
Toch flink geweest en gaan lopen.
Nu heb ik al een tijdje altijd last van pijnlijke benen tijdens het lopen.  Ik heb dat altijd wel een beetje gehad, maar dat ging meestal over na een km of zo.  Maar nu blijft het gewoon de hele tijd duren.  Het is niet op een bepaalde plaats ofzo, het zijn echt m'n volledige benen die zo zwaar en pijnlijk blijven aanvoelen. 

En ik vraag me ook af hoe het komt dat ik elke keer bij thuiskomst na het lopen een mega-niesbui krijg.  :denk:

Offline mira

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1349 HV-Punten
« Reactie #1823 Gepost op: augustus 27, 2013, 12:12:13 »
Hier na een maand nimeer lopen maar terug begonnen.
Volgende week dogsurvival benieuwd of men knie nog lastig doet met sleurende jojo.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #1824 Gepost op: augustus 27, 2013, 12:44:17 »
Nu heb ik al een tijdje altijd last van pijnlijke benen tijdens het lopen.  Ik heb dat altijd wel een beetje gehad, maar dat ging meestal over na een km of zo.  Maar nu blijft het gewoon de hele tijd duren.  Het is niet op een bepaalde plaats ofzo, het zijn echt m'n volledige benen die zo zwaar en pijnlijk blijven aanvoelen. 

En ik vraag me ook af hoe het komt dat ik elke keer bij thuiskomst na het lopen een mega-niesbui krijg.  :denk:

En als je nu stretch oefeningen doet voor het lopen zou het dan niet beter zijn?

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #1825 Gepost op: augustus 27, 2013, 12:55:28 »
All, started to run again.

Niet meer gelopen sinds ik zwanger bleek. (en nu zijn de kindjes al 18 mnd ondertussen dus tja, reken maar uit h)

Gaat weer even doorbijten zijn, en eerder had ik de goesting (en dus motivatie) ook niet echt, en nu begint het terug te kriebelen, dus best van profiteren  :mrgreen:.

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #1826 Gepost op: augustus 27, 2013, 13:12:17 »
Ik dacht gisteren te gaan lopen maar die verdomde wegenwerken zorgde voor extra fille en ben dus niet meer kunnen vertrekken.

Ook de blijvende pijn in mijn voeten, zorgt ervoor dat ik minder zin heb om te gaan lopen.
Ik moet er dringend eens werk van maken om langs te gaan bij een dokter

Offline musher1

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 153 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #1827 Gepost op: augustus 27, 2013, 14:57:03 »

Jij bent toch nog zwaar aant diten h ?
Mss heb je gewoon teweinig suikers en verzuren daardoor je benen snelelr nu , of voelen ze hierdoor zwaar aan .

Neem eens iets van suikers voor het lopen , cola drinken of isostar , energybar ,  etc  ....

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1828 Gepost op: augustus 27, 2013, 18:09:49 »
Jij bent toch nog zwaar aant diten h ?
Mss heb je gewoon teweinig suikers en verzuren daardoor je benen snelelr nu , of voelen ze hierdoor zwaar aan .

Neem eens iets van suikers voor het lopen , cola drinken of isostar , energybar ,  etc  ....

Ik ben aan het diten ja.  Ik zou dat geen zwaar dieet noemen, maar echte suikers eet ik inderdaad niet.  Iets met bruis drinken vlak voor het lopen, gaat niet lukken, heb daar teveel last van.  En isostar en van die dingen vind ik echt niet te drinken.  Zou druivensuiker ook helpen denk je?

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #1829 Gepost op: augustus 27, 2013, 18:25:37 »
Ik heb ook gemerkt dat ik echt wel koolhydraten nodig heb. Sinds ik daar op let (aquarius of iets dergelijks drinken voor/tijdens het lopen, pasta eten,...) heb ik er minder last van :)

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #1830 Gepost op: augustus 27, 2013, 18:59:06 »
All, started to run again.

Niet meer gelopen sinds ik zwanger bleek. (en nu zijn de kindjes al 18 mnd ondertussen dus tja, reken maar uit h)

Gaat weer even doorbijten zijn, en eerder had ik de goesting (en dus motivatie) ook niet echt, en nu begint het terug te kriebelen, dus best van profiteren  :mrgreen:.

Go sepke :thumbs:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #1831 Gepost op: augustus 27, 2013, 19:36:51 »
Ik ben aan het diten ja.  Ik zou dat geen zwaar dieet noemen, maar echte suikers eet ik inderdaad niet.  Iets met bruis drinken vlak voor het lopen, gaat niet lukken, heb daar teveel last van.  En isostar en van die dingen vind ik echt niet te drinken.  Zou druivensuiker ook helpen denk je?

vlak voor het lopen, dan gaat het inderdaad op je maag kunnen liggen, maar het helpt om suikers te eten een uurtje of zo voor je gaat lopen... tis da wat je gaat verbranden met kortere lopen e (ik bedoel, gene marathon of zo), snelle suikers... druivensuiker voor het lopen, geen idee, maar ik had dat altijd bij om door een dipje te helpen tijdens het lopen... krikt onmiddellijk je suiker terug omhoog, en doet zo slapte of een flauwte redelijk snel verdwijnen...

echt nuchter lopen, dat kan ik niet, dan lig ik tegen den tarmak na 300 meter.. (maar ben geen referentie he, redelijk suikerverslaafd  :shifty: )

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #1832 Gepost op: augustus 28, 2013, 13:22:22 »
Gisteren een half uurtje gedaan over de 3km naar de hondenschool. Maar ik ben dan ook regelmatig moeten stoppen dankzij de vele fietsers en skaters die ik onderweg tegen kwam  :doh: Nu ja, Goya was wel voldaan na het lopen en een uurtje les  :lol:

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #1833 Gepost op: augustus 28, 2013, 14:51:22 »
Maar ik ben dan ook regelmatig moeten stoppen dankzij de vele fietsers en skaters die ik onderweg tegen kwam  :doh:

Dat ken ik, vandaag weer bijna omver gereden door een fietser zonder bel!  :zot:

Maar les 25 zit erop en het gaat serieus goed! *Fier*
Every drop in the ocean counts - Yoko Ono

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1834 Gepost op: augustus 28, 2013, 15:01:21 »
Ik ging normaal vandaag lopen, maar daarnet deed m'n heup, been en knie pijn.  :weetniet:  Het is nu wel over, maar er zit toch weer precies 't n en 't ander niet juist. 
Gaan loslopen of juist niet?

Offline Nipo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 97 HV-Punten
« Reactie #1835 Gepost op: augustus 28, 2013, 15:24:44 »
Al iedereen die (terug) gaat lopen, veel succes en motivatie toegewenst!  :happywink:

Ik ben ook terug helemaal gemotiveerd, ben benieuwd hoe lang het duurt  :mrgreen:

Ik ben al twee keer op de fitness op de loopband gaan lopen. 3x 5 minuten aan 7 km/u met telkens 1 min. wandelen ertussen. Stelt natuurlijk nog niet al te veel voor, maar ik moet ergens beginnen h  :mrgreen:

Maar hoe bouw ik dat nu het beste op? Eerst langer lopen aan dat rustige tempo of eerst mijn tempo opkrikken en dan pas langer lopen?

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #1836 Gepost op: augustus 28, 2013, 19:58:35 »
Dadelijk, als ventje terug is van zijn looptoer met Nelson, is het aan mij. Les 2 (klinkt zo raar om opnieuw te moeten starten h)  :oops:.

Geen idee Nipo, ik heb dat de eerste keer aan rustig tempo opgebouwd en wilde toen snelheid inbouwen. Maar ben niet zo ver geraakt en ik weet dus ook niet of dat de juiste manier zou geweest zijn.
Mss met interval? Kan je dat niet vragen op de fitness?

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #1837 Gepost op: augustus 28, 2013, 20:05:58 »
Motivatie totaal weg. Zit momenteel weer in de fase "ik MOET gaan lopen", dus hopelijk breekt snel de fase "ik GA gaan lopen" weer aan.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #1838 Gepost op: augustus 28, 2013, 22:18:33 »
Ik lig al sinds begin juli stil en ik geraak maar niet terug vertrokken  :doh:
Heb echt de moed niet voor het moment.  :cry:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1839 Gepost op: augustus 28, 2013, 22:40:14 »
Ik ging normaal vandaag lopen, maar daarnet deed m'n heup, been en knie pijn.  :weetniet:  Het is nu wel over, maar er zit toch weer precies 't n en 't ander niet juist. 
Gaan loslopen of juist niet?

Niet gaan lopen, wel twee uur gaan wandelen.  En ik voel het aan m'n heup.  :weetniet:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal