collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het startende lopers motivatie topic  (gelezen 73252 keer)

Offline fleureke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 999 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't mind the dog, beware of the owner
Re: Het startende lopers motivatie topic
« Reactie #220 Gepost op: april 24, 2013, 11:04:55 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Nee, reden: geen tijd en pijn...
Maandag werk ik 9u en als ik 's avonds thuiskom, kan ik alleen nog maar eten en in m'n zetel kruipen.
Gisteren halve dag gewerkt, met veel pijn thuisgekomen en een uurtje geslapen, huis dan wat op orde gezet en dan tegen 's avonds naar Merelbeke voor de Hachikosessie.
Vandaag zal ook niet lukken, want we gaan weer op huizenjacht.
Probleem is hier niet alleen tijd, maar dus ook de fibro.  Als ik teveel pijn heb, moet ik niet vertrekken.
Ik hoop morgen wat minder pijn te hebben, dan ga ik een loopje doen en hopelijk zaterdag weer.   :yes:

:(
 :huggg: :huggg: :huggg:
altijd luisteren naar je lichaam meid, en ik hoop enorm hard mee dat je snel pijnvrij kan lopen wanneer je daar zin in hebt  :huggg:
(en stiekem ook aant hopen om jullie weer elke keer tegen te komen op canicross  :yes:)

seg, en Stasegem loopt, wanneer is dat juist?  en welke afstand?  Misschien kunnen we daar met alle mensen in dit topic is afspreken om samen te lopen, ten voordele van hachiko dus?

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #221 Gepost op: april 24, 2013, 11:10:29 »
Ik had gisteren toch hs met Goya dus ben ik maar te voet gegaan, voor die 3 km. Korte stukjes gelopen tussendoor. Telkens 1 minuutje of iets langer. Aan een héél rustig tempo. Goya vond het ook leuk, maar hij begint na een tijd voor te lopen en te trekken, wat ik niet graag heb met zijn halsband aan. Ik was vergeten zijn tuigje aan te doen.

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #222 Gepost op: april 24, 2013, 11:17:03 »
:(
 :huggg: :huggg: :huggg:
altijd luisteren naar je lichaam meid, en ik hoop enorm hard mee dat je snel pijnvrij kan lopen wanneer je daar zin in hebt  :huggg:
(en stiekem ook aant hopen om jullie weer elke keer tegen te komen op canicross  :yes:)

seg, en Stasegem loopt, wanneer is dat juist?  en welke afstand?  Misschien kunnen we daar met alle mensen in dit topic is afspreken om samen te lopen, ten voordele van hachiko dus?

Ja, idd, ik kan niet anders dan luisteren naar m'n lichaam hé, dus het gaat allemaal wat trager.  Maar die 5km ga ik halen.  :hmpf:

Stasegem Loopt:  http://www.stasegemloopt.be/
Is dus jammer genoeg wel op een vrijdagavond.
Zou wel leuk zijn om daar een deel HV'ers te zien!
Ik ga mss nog een groep aanmaken op fb, maar moet dat nog ff navragen aan Hachiko of het mag. 

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #223 Gepost op: april 24, 2013, 11:36:33 »
Ja, idd, ik kan niet anders dan luisteren naar m'n lichaam hé, dus het gaat allemaal wat trager.  Maar die 5km ga ik halen.  :hmpf:

Stasegem Loopt:  http://www.stasegemloopt.be/
Is dus jammer genoeg wel op een vrijdagavond.
Zou wel leuk zijn om daar een deel HV'ers te zien!
Ik ga mss nog een groep aanmaken op fb, maar moet dat nog ff navragen aan Hachiko of het mag.

ik ga alleszins nog es wa lopers al op de hoogte brengen van deze se :)

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #224 Gepost op: april 24, 2013, 11:52:58 »
'k Was het vanmorgen ook aan het denken en daartegen moeten we dat kunnen hé  :lol:
Mogen daar feitelijk honden meelopen?

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #225 Gepost op: april 24, 2013, 11:57:34 »
'k Was het vanmorgen ook aan het denken en daartegen moeten we dat kunnen hé  :lol:

Ik weet het niet eigenlijk.  Ik zou dat moeten navragen.
Ik ben in elk geval aan het nadenken of we niet iets kunnen 'maken' zodat duidelijk is dat we van team-Hachiko zijn.  Shirts kopen met logo erop is geen optie, want dat moet dan met het geld van Hachiko en daar kan dan commentaar opkomen dat ze geld voor zoiets gebruiken.  En zelf sponsoren gaat nie lukken.  :mrgreen:

Offline Joska

• hondenvriend pro
  • *
  • 361 HV-Punten
« Reactie #226 Gepost op: april 24, 2013, 12:12:09 »
Lijkt me niet zo leuk met honden, als ik het goed zie is het allemaal straat. (los van de drukte)

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #227 Gepost op: april 24, 2013, 12:32:06 »
Ik weet het niet eigenlijk.  Ik zou dat moeten navragen.
Ik ben in elk geval aan het nadenken of we niet iets kunnen 'maken' zodat duidelijk is dat we van team-Hachiko zijn.  Shirts kopen met logo erop is geen optie, want dat moet dan met het geld van Hachiko en daar kan dan commentaar opkomen dat ze geld voor zoiets gebruiken.  En zelf sponsoren gaat nie lukken.  :mrgreen:

De old school-methode, print maken van het Hachiko logo in een plastic mapje steken en 4 veiligheidsspelden om het vast te maken aan een T-shirt  :mrgreen:
Blauwe of gele T-shirt aandoen...
Euhm een ballonneke of twee, drie aan de arm vastmaken...  :wink:

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #228 Gepost op: april 24, 2013, 12:55:34 »
De old school-methode, print maken van het Hachiko logo in een plastic mapje steken en 4 veiligheidsspelden om het vast te maken aan een T-shirt  :mrgreen:
Blauwe of gele T-shirt aandoen...
Euhm een ballonneke of twee, drie aan de arm vastmaken...  :wink:

:thumbs: :thumbs: :thumbs:

Trouwens: @cindy: jouw verhaal geeft mij wel extra moed om ervoor te gaan.  Ik weet dat jij het fysiek ook niet altijd even makkelijk hebt, maar je hebt toch maar eventjes de ten miles uitgelopen hé.  Ik heb daar echt bewondering voor.  :thumbs:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #229 Gepost op: april 24, 2013, 12:58:24 »
Een goedkope t-shirt kopen in de hema ofzo en dan met flockfolie of flexfolie letters opstrijken.

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #230 Gepost op: april 24, 2013, 13:14:35 »
Lijkt me niet zo leuk met honden, als ik het goed zie is het allemaal straat. (los van de drukte)

En niet zo leuk voor alle lopers ook. Er zijn nu eenmaal wel mensen die het doel willen steunen maar honden niet teveel in de buurt willen. Als ik aan zoiets deelneem heb ik er ook liever geen in mijn buurt. Na de meet al wat je wil maar niet tijdens het lopen.

Offline flightleader

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 119 HV-Punten
  • Meneer Billy Suikerpoes & Barf-monster
« Reactie #231 Gepost op: april 24, 2013, 13:23:58 »
Al twee dagen last van hooikoorts, met wat verkoudheid erbij (zalig), deze morgen scheen het zonnetje toch zo mooi... dus maar de loopschoenen aangetrokken, en voor 10km gegaan. Man is dat een c*tloop geworden: " De hartslag was direct de hoogte in, de wind tegen en op km 9 de vrouw met de hamer tegengekomen... en gestopt om te wandelen  :oops: :oops: :oops: daarna weer gelopen... hopelijk is de hooikoorts tegen "dwars door Brugge" beter en de verkoudheid over.

En hebben jullie genoten van het zonnetje tijdens het lopen?

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #232 Gepost op: april 24, 2013, 13:38:33 »

ik zou dat in een stratenloop eerlijk gezegd niet doen  :wink:
en eind augustus kan het heet zijn he, en dan is dien beton heel slecht voor hun voetzooltjes...

het idee van die ballonnen of zo, super  :thumbs:
tmoet ni gesponsord zijn voor hachiko e, bedoeling is dat wij als lopers zoveel mogelijk mensen meekrijgen om voor meer opbrengst te zorgen, zodat ze zelf meer krijgen, dus dat wij op een of ander manier geld opbrengen voor hen... en hen eventueel in de kijker lopen, maar geen idee wat daarin de mogelijkheden zijn...

Al twee dagen last van hooikoorts, met wat verkoudheid erbij (zalig), deze morgen scheen het zonnetje toch zo mooi... dus maar de loopschoenen aangetrokken, en voor 10km gegaan. Man is dat een c*tloop geworden: " De hartslag was direct de hoogte in, de wind tegen en op km 9 de vrouw met de hamer tegengekomen... en gestopt om te wandelen  :oops: :oops: :oops: daarna weer gelopen... hopelijk is de hooikoorts tegen "dwars door Brugge" beter en de verkoudheid over.

En hebben jullie genoten van het zonnetje tijdens het lopen?

zondag gemerkt dat het ging, maar echt genieten van de zon an sich was er ni bij... 3 maanden getraind in de vrieskou en sneeuw, khad geen idee wat het ging geven in de zon en 20 graden.. :p  nu gevoeld dat het lukte, maar bij de start toch ff gevloekt zenne  :doh:  :lol:

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #233 Gepost op: april 24, 2013, 19:20:03 »
Ik moet schuld bekennen...ik heb vandaag nog niet gelopen en het zal ook niet meer voor vandaag zijn.
Mn vriend heeft mij ontvoert naar de sauna, voor mn verjaardag nog.
Maar morgen ga ik lopen..wel tegen de avond waarschijnlijk want voor mij is het vrees ik al te warm om er in het midden van de dag in te lopen (en dan krijg ik hoofdpijn en ben ik de hele namiddag/avond ambetant, want ik haat hoofdpijn :twistedevil:)

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #234 Gepost op: april 24, 2013, 19:39:10 »
Pff ben maar half zo ver geraakt als eergisteren :( twas zowel voor mij als voor chente al wat te warm. MOrgen maar wat later gaan lopen

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Hanne_Flynn_Shep

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 218 HV-Punten
« Reactie #235 Gepost op: april 24, 2013, 20:25:07 »
Kan er iemand uitleggen hoe je op hartslag moet lopen? Of hoe ik schema's op hartslag kan maken?
Ikzelf heb een goede conditie (héél de dag fysieke arbeid) maar heb nogal snel de neiging als ik ga lopen om me te forceren. Ik loop té fel op karakter...

What counts is not necessarily the size of the dog in the fight - it´s the size of the fight in the dog.

Offline animalfriend

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #236 Gepost op: april 24, 2013, 21:01:37 »
Startende lopers:

Venijntje13 - Ono - Runa - TerriPoody - Loeki -
Lila - Sportinggirl - Tinne1990 - Linsay - DarkWolf -
Joska - Ankef - Mehado - Zenna - Bandolero -
Christina - Liesel - Hylke - Nelweb - animalfriend

Startende sporters algemeen:
Luigi

Gevorderde lopers die herstarten of met een nieuwe uitdaging/doel:

Fleureke
Stessel & Mira
Cherish

Mental coach: Flightleader

Morele steun: Myriam

Welkom erbij animalfriend, hierbij zitten we aan de 20 startende lopers  :thumbs:

Dank je. Ik ben al blij dat ik niet de enige ben die aant beginnen lopen is.

Offline animalfriend

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #237 Gepost op: april 24, 2013, 21:02:15 »

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #238 Gepost op: april 24, 2013, 21:03:04 »
Ik vind dat idee om voor Hachiko te lopen wel leuk eigenlijk.  Maar heb eens gekeken en Stasegem is nogal ver weg eigenlijk.  En nu vroeg ik mij af...  Hier in het dorp is het elk jaar Kadodderloop, dat is 10km.  Kan je u eigenlijk laten sponsoren 'op eigen initiatief' of moet dat steeds een soort goedkeuring krijgen, in dit geval van Hachiko? 

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #239 Gepost op: april 24, 2013, 21:04:09 »
Ik moet schuld bekennen...ik heb vandaag nog niet gelopen en het zal ook niet meer voor vandaag zijn.
Mn vriend heeft mij ontvoert naar de sauna, voor mn verjaardag nog.
Ik vind dat wel een geldig excuus  :mrgreen: :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal