collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het startende lopers motivatie topic  (gelezen 73257 keer)

Offline Epona

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1348 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
Re: Het startende lopers motivatie topic
« Reactie #1880 Gepost op: september 04, 2013, 13:30:43 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik ben aan het diëten ja.  Ik zou dat geen zwaar dieet noemen, maar echte suikers eet ik inderdaad niet.  Iets met bruis drinken vlak voor het lopen, gaat niet lukken, heb daar teveel last van.  En isostar en van die dingen vind ik echt niet te drinken.  Zou druivensuiker ook helpen denk je?

in aldi verkopen ze nu magnesiumstickjes met bessensmaak, een half uurtje vooraf eentje binnenspelen en dat zou moeten helpen.

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #1881 Gepost op: september 04, 2013, 13:32:58 »
:huggg: :huggg:

Wat canicross betreft, daarvoor train ik dus ook terug, maar ik zal weer op zoek moeten naar een leenhondje als Tijs volgend seizoen ook de lange nog wil lopen. Ik wil Nelson niet de lange en de fun (of de korte als ik daar zou geraken) laten lopen, tenslotte wordt hij volgend jaar in april al 7.

hier is emmy of kena normaal vrij voor kort  :cheeky:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #1882 Gepost op: september 04, 2013, 13:34:52 »
hier is emmy of kena normaal vrij voor kort  :cheeky:

Zal het noteren.  :yes:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1883 Gepost op: september 04, 2013, 13:57:29 »
in aldi verkopen ze nu magnesiumstickjes met bessensmaak, een half uurtje vooraf eentje binnenspelen en dat zou moeten helpen.

Thx voor de tip, ik ga morgen eens kijken!

Liesel: Ik zeg al meer dan een jaar dat ik eens ga meedoen aan een wedstrijd, maar met mijn belachelijke 6/uur ga ik mij daar toch maar niet aan wagen.  :oops:

Animalfriend: Soms neem ik wel een hond mee, maar wandelen is veel leuker met hen.  Zowel voor hen als voor mij.  Als ik ga wandelen, kan ik ze ook allebei meenemen, in plaats van telkens maar eentje.

Hopen dat die magnesiumsticks helpen, misschien vind ik dan terug wat moed.  :pray:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #1884 Gepost op: september 06, 2013, 16:08:32 »
maandag kiné...
ben curieus...
khoop dak eindelijk terug kan beginnen...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #1885 Gepost op: september 07, 2013, 20:09:43 »
Ik ben zonet terug van de eerste keer joggen met Quincy. Eerst beetje getraind met haar , daarna spullen in de auto gelegd en tot mijn verbazing de kleine toer van de Maten in één stuk kunnen doen (ik schat dat dat iets van een 3 en een halve kilometer is).
Ik snap niet goed waarom ik zolang gewacht heb, had al van de winter twee paar loopschoenen gehaald. Zo erg was het eigenlijk niet. Eraan denken was veel erger dan het gewoon te doen  :shifty:

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #1886 Gepost op: september 07, 2013, 21:25:07 »
tot mijn verbazing de kleine toer van de Maten in één stuk kunnen doen (ik schat dat dat iets van een 3 en een halve kilometer is). 

Amai,
ook prima conditie gij!
Daar heb ik serieus voor afgezien de voorbije maanden, en geen idee of ik dat in 1 keer zou kunnen  :vuistje:

Ik moet dringend een goed paar loopschoenen halen,
maar auw auw mijn portemonnee...
Every drop in the ocean counts - Yoko Ono

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #1887 Gepost op: september 07, 2013, 22:00:12 »
Ik heb wel 5 jaar lang met Rika gelopen telkens in de lente en zomer, dus ik ben niet echt zonder ervaring, denk dat dat wel verschil maakt. Ik had nog een heel zware ademhaling nu,  het ging zeker niet vanzelf.
Wat ik wel niet meer ga doen: kijken naar de tijd en mezelf telkens proberen te verslaan zoals vroeger. Gewoon lopen op gevoel!

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #1888 Gepost op: september 07, 2013, 23:04:42 »
Alweer een tijd niet gelopen, maar vandaag wel gaan fietsen samen met mijn vriend.
Een kleine 20km gefietst, langs het denderpad en dat ging goed. Bergop rijden is wel een ramp, ik kan géén kracht zetten (onder het lopen ook niet, dat bergopje dat ik op moet geraak ik ook maar met moeite op).

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #1889 Gepost op: september 07, 2013, 23:14:14 »
Ik heb last van mijn ademhaling. Niet als ik loop, maar nadien. Ik heb astma, maar dat was best onder controle.

Maar het is nu niet meer in orde dus. De stukken die ik moet stappen zijn vreselijk. Ik hap naar adem en piep de longen uit mijn lijf. Gewoon omdat ik mijn ademritme niet terugvind omdat ik niet diep genoeg kan inademen door die astma En ik moet helemaal geen moeite doen om te lopen, dus het niet totaal niet dat ik tot het uiterste ga, dat is het toppunt!
Als ik dan weer moet lopen hersteld zich dat automatisch. Dus ik krijg het dan op slag makkelijker. (Heb dan een 'ritme' waardoor ik beter ga ademen, maar al stappend lukt me dat dus niet)
Ook de dagen nadien heb ik door de dag weer regelmatig last.

Heb geen zin om weer aan de puffer te hangen.  :cry:

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #1890 Gepost op: september 08, 2013, 01:23:45 »
sepke, ik heb eigenlijk ook astma, maar het laatste jaar is het heel goed gegaan en waar ik vroeger de deur niet uit kon zonder mijn duovent, neem ik nu af en toe als ik het voel een pufje symbicort. Maar ik herken heel goed wat je zegt van toen ik ging lopen met astma .
Ik had dat ook: als je loopt dan gaat het wel (door de zuurstof?), maar daarna in ademnood. Ik vrees dat als je comfortabel wilt lopen, je toch niet buiten zoiets als duovent of seritide kan... Het kan maar helpen hè, zo is het ook maar niks! Zodra ik doorhad hoe het zat, heb ik telkens voor het lopen een paar keer goed gepuft met duovent en kon ik net zo lopen als een ander, er vol voor gaan en geen blokkage erna.
Als het niet onder controle is kan je eigenlijk niet anders. Je zegt zelf: en het is niet dat ik voluit ging. Zonder een noodpuffer in zo een situatie heb je misschien relatief weinig last als je aan een redelijk tempo aan het lopen bent, maar met medicatie kan je dan wel tot het uiterste gaan en net zo lopen zoals een ander.
Als je astma heb, heb je vaak zoiets van: oké, dit gaat nog wel, maar dat gaat voor jou, omdat je eraan gewend bent, iemand zonder astma zou dat dus misschien hoogst irritant vinden.

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #1891 Gepost op: september 08, 2013, 01:27:53 »
met een redelijk tempo bedoel ik dus een schappelijk tempo, gezien je astma, niet een heel hoog tempo...

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #1892 Gepost op: september 08, 2013, 08:09:41 »
Heb dus idd gisteren mijn seretide boven gehaald. Ik kon gewoon niet slapen. Nu ben ik er weer vanaf.

Ik vrees dat je gelijk hebt hoor (en mijn vriend zegt het ook), maar ik heb zo weinig zin om weer aan de medicatie te zijn. Ik mag binnenkort al stoppen met de pil, dus was al bij. Moet al dagelijks iets voor mijn schildklier nemen en nu zou dat er ook weer bijkomen. (en dat gewoon omdat ik weer wilde beginnen lopen  :zot: )
« Laatst bewerkt op: september 08, 2013, 08:31:46 door sepke »

Online Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #1893 Gepost op: september 08, 2013, 08:11:33 »
Pff volgende week nightrun, 9km
En ik ben echt ni goed getraind  :doh:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #1894 Gepost op: september 08, 2013, 08:11:51 »

Als je astma heb, heb je vaak zoiets van: oké, dit gaat nog wel, maar dat gaat voor jou, omdat je eraan gewend bent, iemand zonder astma zou dat dus misschien hoogst irritant vinden.

:lol: dat kan idd wel zijn. Het is zelfs al voor mij irritant, er gewend aan zijnde, dus dat zegt al voldoende denk ik.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1895 Gepost op: september 08, 2013, 08:21:31 »
Fleureke: Hoe was het bij de dokter?

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #1896 Gepost op: september 09, 2013, 08:04:18 »
Goed dat het beter gaat met de seritide sepke.
Gisteren voelde ik mijn benen een beetje, vandaag wat meer pijn in mijn bovenbenen, maar het valt al bij al goed mee.Straks een tweede keer gaan lopen, ik ga doorzetten nu, want dat motiveert ook, voelen dat je spieren werken  :vuistje:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #1897 Gepost op: september 09, 2013, 08:17:24 »
Ik vandaag ook weer. (rond dikkebusvijver denk ik, is nl best mooi daar)

Ga nu puffen op voorhand.  :wink:

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #1898 Gepost op: september 09, 2013, 11:26:07 »
maandag kiné...
ben curieus...
khoop dak eindelijk terug kan beginnen...

laat je weten hoe het geweest is?

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #1899 Gepost op: september 09, 2013, 11:31:51 »
Pff volgende week nightrun, 9km
En ik ben echt ni goed getraind  :doh:

ni aantrekken, gewoon genieten!!! 
ik heb mijn deelname moeten annuleren, en echt waar, training of niet, ik zou er alles voor geven om ginder toch te kunnen lopen  :cryblue:

Fleureke: Hoe was het bij de dokter?

ik ben nu geen kleinzerige, maar verdoemme ik heb toch fkes gevloekt  :doh: :shifty:
en the worst is yet to come  :doh:
miniklein lichtpuntje, den deze heeft mij eindelijk wa hoop gegeven dak binnenkort (binnen een week of drie) heel rustig aan weer mag opstarten, hij gaat mee een schema uitwerken met oefeningen en korte loopsessies  :bow:
Maar door mijn X-poten (en bijna platvoeten) zal ik altijd moeten oppassen, en meer dan gemiddeld vatbaar zijn voor ontstekingen

en het blijkt dus wel degelijk op allebei mijn benen te zitten... den deze duwde ook op ander plekken dan alleen maar just boven mijn enkel, en zo bleek dat het links ook zat (waarschijnlijk door onbewust da rechterbeen te ontzien, het linker gaan overbelasten)...

so I repeat: kutlijf  :muur:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal