collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het startende lopers motivatie topic  (gelezen 73253 keer)

Online sepke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 722 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het startende lopers motivatie topic
« Reactie #1860 Gepost op: augustus 31, 2013, 09:30:49 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
 :lol: en dan de slappe lach krijgen en daardoor moeten stoppen!

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1861 Gepost op: augustus 31, 2013, 10:09:14 »
Sepke: Tegenwerken doet ze niet hoor!  Als ik met haar ga lopen, loopt ze gewoon naast mij mee.  Waarschijnlijk zoals Nelson dus bij jou doet.

Daarnet gaan lopen en na ongeveer 400 meter gestopt en gewoon teruggedraait.  M'n benen weer...  Toen ik begon te lopen, leken m'n benen te verzuren na 100 meter al.  En op dat gevoel lijkt het nu ook weer.  En ik kon deze keer echt de moed niet bijeen schrapen om toch verder te lopen, heb dan echt het gevoel dat ik me moet verder slepen.
Ik heb de laatste tijd wel weer meer last van hyperventilatie.  Zou die verzuring daarmee kunnen samenhangen?  :weetniet:
Hoop dat dat gevoel snel weggaat, want zo is lopen niet meer leuk.  :cry:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #1862 Gepost op: augustus 31, 2013, 10:23:38 »
Sepke: Tegenwerken doet ze niet hoor!  Als ik met haar ga lopen, loopt ze gewoon naast mij mee.  Waarschijnlijk zoals Nelson dus bij jou doet.

Daarnet gaan lopen en na ongeveer 400 meter gestopt en gewoon teruggedraait.  M'n benen weer...  Toen ik begon te lopen, leken m'n benen te verzuren na 100 meter al.  En op dat gevoel lijkt het nu ook weer.  En ik kon deze keer echt de moed niet bijeen schrapen om toch verder te lopen, heb dan echt het gevoel dat ik me moet verder slepen.
Ik heb de laatste tijd wel weer meer last van hyperventilatie.  Zou die verzuring daarmee kunnen samenhangen?  :weetniet:Hoop dat dat gevoel snel weggaat, want zo is lopen niet meer leuk.  :cry:

ow ja  :yes:

je krijgt niet genoeg zuurstof in je lichaam e (ook al heb je soms het gevoel teveel lucht te hebben), en das eigenlijk het eerste dat ik daar meestal van voelde, de spieren die verzuurde
das bij mij het grootste probleem geweest toen ik begon: ni zozeer de ademhaling zelf, maar het juist ademen en voorkomen dak hyperventileerde..
(maar ik heb dat vaker als ik gewoon stilsta en niks doe... door het lopen ben ik er eigenlijk bewuster mee leren omgaan...)

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #1863 Gepost op: september 01, 2013, 20:51:26 »
Na meer dan een maand niet meer gelopen te hebben (te warm, te lui, vakantie...) mij terug herpakt (all ja, ik hoop het) en in tussentijd dit topic wat gemeden  :fuu:

@ Fleureke: das echt balen h  :huggg: 'k hoop dat de kin en dergelijke eindelijk wat gaan uithalen...
@ Sepke: kan je Nelson niet doen trekken door te zeggen 'waar is 't ventje'? :mrgreen:
@ HeidiD: ik  beluisterde dan gewoon terug een oude les, maar wat ik erg vond was dat ik op 30min geen 5km kon lopen, dat ik daar dus 40min voor moest lopen.

Online sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #1864 Gepost op: september 01, 2013, 23:18:39 »
Ono, dat lukte mij ook niet, ik loop daarvoor te traag.  :?

En nee, Nelson is gek van Tijs, (ligt zelfs depressief in de zetel als hij niet thuis is) maar op dat moment kan hem dat niet motiveren.  :lol:

Offline Hanne_Flynn_Shep

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 218 HV-Punten
« Reactie #1865 Gepost op: september 03, 2013, 14:13:44 »
Wat leuk om te lezen dat jij terug begint te lopen Liesbeth!!  :thumbs:

What counts is not necessarily the size of the dog in the fight - its the size of the fight in the dog.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1866 Gepost op: september 03, 2013, 15:43:03 »
Na 1,5 jaar plezier vinden in het lopen, denk ik dat ik er mee ga stoppen.  De moed is volledig weg.  Ik zie totaal geen vordering, loop nog altijd heel traag en de laatste keren ging het gewoon terug zo slecht als maanden geleden....
Het neemt een redelijk deel van m'n 'beschikbare vrije tijd' in beslag, tijd die ik beter zou spenderen aan andere zaken.  Ik ga nu terug vaker wandelen met de honden (wat er veel te vaak bij inschoot) en binnenkort gaat m'n vrije tijd nog eens drastisch minderen ook...
Spijtig, maar denk dat ik m'n moed verloren ben.  :cry:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #1867 Gepost op: september 03, 2013, 15:48:32 »
Na 1,5 jaar plezier vinden in het lopen, denk ik dat ik er mee ga stoppen.  De moed is volledig weg.  Ik zie totaal geen vordering, loop nog altijd heel traag en de laatste keren ging het gewoon terug zo slecht als maanden geleden....
Het neemt een redelijk deel van m'n 'beschikbare vrije tijd' in beslag, tijd die ik beter zou spenderen aan andere zaken.  Ik ga nu terug vaker wandelen met de honden (wat er veel te vaak bij inschoot) en binnenkort gaat m'n vrije tijd nog eens drastisch minderen ook...

das jammer om horen, ik vond dat je goed bezig was!
kben zo vaak jaloers geweest op je motivatie en je volharding...

:(

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Online sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #1868 Gepost op: september 03, 2013, 20:04:00 »
Wat leuk om te lezen dat jij terug begint te lopen Liesbeth!!  :thumbs:

:shhh: het mag nog niet algemeen geweten zijn.

:lol: Grapje natuurlijk.

Maar anderzijds, heb er geen zin dat ze de volgende wedstrijden al gaan zagen wanneer ik weer ga meedoen. Ik kan niet zo goed tegen die 'druk'. Doe het liever als ik voel dat ik er klaar voor ben.  :yes:

Offline Hanne_Flynn_Shep

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 218 HV-Punten
« Reactie #1869 Gepost op: september 03, 2013, 20:21:14 »
:shhh: het mag nog niet algemeen geweten zijn.

:lol: Grapje natuurlijk.

Maar anderzijds, heb er geen zin dat ze de volgende wedstrijden al gaan zagen wanneer ik weer ga meedoen. Ik kan niet zo goed tegen die 'druk'. Doe het liever als ik voel dat ik er klaar voor ben.  :yes:

Hihi, 'k had meer zo iets in gedachte van, fijn dat je wat tijd kunt vrijmaken om ook eens iets voor jezelf te doen... Maar nu je het zegt, en wanneer is uwen comeback?  :baeh:  :fuu:

What counts is not necessarily the size of the dog in the fight - its the size of the fight in the dog.

Online sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #1870 Gepost op: september 03, 2013, 20:26:35 »
 :hmpf:  :vuistje:

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #1871 Gepost op: september 03, 2013, 22:59:00 »

Komaan Ankef, volhouden, je bent mijn voorbeeld!

Ik ben ook geen snelle loper (en zal het nooit worden). Heb het in 't verlof ook even moeilijk gehad en niet gelopen maar 'k hoop dat er nu wat meer routine in gaat komen en dat ik me terug herpak. Mss moet bij jou ook alles eerst even in de plooi vallen en kan je de draad terug opnemen met lopen als je weet hoe en wat met je studies.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1872 Gepost op: september 04, 2013, 08:17:39 »
Komaan Ankef, volhouden, je bent mijn voorbeeld!

Ik ben ook geen snelle loper (en zal het nooit worden). Heb het in 't verlof ook even moeilijk gehad en niet gelopen maar 'k hoop dat er nu wat meer routine in gaat komen en dat ik me terug herpak. Mss moet bij jou ook alles eerst even in de plooi vallen en kan je de draad terug opnemen met lopen als je weet hoe en wat met je studies.

Gisteren leek het wel alsof het er om gedaan werd.  Ik leek ineens overal lopers tegen te komen...  En dan denk ik 'dat wil ik ook kunnen', zo vlot en soepel lopen.  Maar bij mij is het niet vlot en soepel, het is traag, laag (niet van dat luchtig zweverige lopen dus) en moeizaam.  Ik denk altijd dat, als de mensen mij zien lopen, ze waarschijnlijk denken 'amai, die zal ook eens gaan lopen'.  Aan niets is te zien dat ik al 1,5 jaar lang meerdere keren per week ga lopen (wel met sneeuwstop en in juli ook weinig gaan lopen).

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #1873 Gepost op: september 04, 2013, 08:25:26 »
maar als je der zelf plezier in hebt, maakt het toch niet uit wat anderen denken? Als jij het fijn vindt om te lopen, zelfs al is het traag, dan moet je gewoon op je eigen tempo verderdoen!

ik loop trouwens ook erg traag, vroeger liep ik ook meer dan anderhalf jaar, ik kon erg lang lopen, maar niet snel. Iedereen loopt anders h!

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1874 Gepost op: september 04, 2013, 09:01:37 »
Maar de laatste tijd is het plezier een beetje weg, gewoon omdat ik het zelf irritant vind om op deze manier te moeten gaan lopen.  De laatste keer dat ik ging lopen, ben ik na 400m gestopt en teruggestapt, had er plots echt genoeg van.

Online pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #1875 Gepost op: september 04, 2013, 09:38:55 »
Gisteren leek het wel alsof het er om gedaan werd.  Ik leek ineens overal lopers tegen te komen...  En dan denk ik 'dat wil ik ook kunnen', zo vlot en soepel lopen.  Maar bij mij is het niet vlot en soepel, het is traag, laag (niet van dat luchtig zweverige lopen dus) en moeizaam.  Ik denk altijd dat, als de mensen mij zien lopen, ze waarschijnlijk denken 'amai, die zal ook eens gaan lopen'.  Aan niets is te zien dat ik al 1,5 jaar lang meerdere keren per week ga lopen (wel met sneeuwstop en in juli ook weinig gaan lopen).
Vergelijken met lopers die hun hele leven al lopen zou je niet mogen doen. Jij loopt 1,5j, zij al 30j.

Je kan die achterstand nooit meer inhalen; Dat anderen zeggen "Amai, die zal ook eens lopen." , dat zullen er zijn die zelf niet open en het beter zelf zouden doen. De meeste lopers gaan je bewonderen.

Je lichaam wordt gewoon aan inspanningen. Wanneer je steeds 5km aan hetzelfde tempo loopt wordt dat niet meer geprikkeld en gaat de conditie stagneren.

Je moet het dus prikkelen. Andere ronde. Kortere ronde, met snellere stukken onderweg. De ronde in omgekeerde richting. Een training bergopskes lopen, dus bergop 20s 30s, zeer langzaam terug naar beneden en terug naar omhoog vollen bak en dat 4 10x opbouwen. 

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #1876 Gepost op: september 04, 2013, 10:37:02 »
Zeg, en als we nu es af en toe met een groepje HV'ers zouden meedoen aan een loopwedstrijd?  Maar dan puur voor de fun h.
Dat helpt ook om de motivatie erin te houden vind ik.

Zelf is het van Stasegem geleden dat ik nog gelopen heb.  Beetje drukke periode geweest.  :doh:
Om mezelf te motiveren heb ik nu gezegd dat ik mss mee ga doen met de cc in Uitbergen begin oktober.

Offline animalfriend

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #1877 Gepost op: september 04, 2013, 12:54:40 »
Ik loop al 1,5 jaar op regelmatige basis en ik loop nog steeds trager dan dat.
Ik heb het daarstraks op internet eens uitgerekend.  Als ik gewoon 'comfortabel' loop, loop ik aan 5,7/uur.  :oops:  Als ik eens wat dieper ga, haal ik ocharme 6,8/uur.
Schaamtelijk gewoon.

Zeker niet opgeven. Je gaat ooit wel sneller gaan. Mijn doel van 5 kilometer lopen in 30 minuten gaan.  Allee dat hoop ik toch. ik ben een klein beetje versnelt door gewoon een wedstrijd mee te doen. Ik heb nu 7.7 km per uur in de plaats van 7.5. Ik was altijd de laatste op wedstrijd, maar op mijn allerlaatste wedstrijd waren er mensen die nog trager waren dan ik en das een echte motivatie. Niet opgeven. Ook al lijkt er lange tijd geen verschil in snelheid. Je kunt het. Je bent  al goed bezig.

Offline animalfriend

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #1878 Gepost op: september 04, 2013, 13:00:37 »

Ik heb 3 weken gestopt met lopen en moest ook alles opnieuw terug opbouwen. Mijn tijd was slechter dan toen ik voor het eerst begonnen was aan mijn 5 km. Maar ik heb doorgebeten en zit nu op mijn oorspronkelijke tijd. Spijtig dat je last hebt van verzuring aan de benen. Veel beterschap ermee. Doe jij soms mee aan een wedstrijd? zo haal ik mijn motivatie voor tlopen. Het feit dat je al 5 kilometer kunt lopen is al goe. Vele andere mensen kunnen dit niet. En respect voor jou dat je al zo lang blijft lopen, ook al zie je weining vooruitgang. Kun je niet samen met de honden lopen? Veel courage nog.

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #1879 Gepost op: september 04, 2013, 13:23:44 »
Zeg, en als we nu es af en toe met een groepje HV'ers zouden meedoen aan een loopwedstrijd?  Maar dan puur voor de fun h.
Dat helpt ook om de motivatie erin te houden vind ik.

Vind ik een top idee!  :thumbs:

Ben me momenteel nog aant voorbereiden op "Dwars door Hasselt" en er nog steeds niet uit voor welke categorie ik me ga inschrijven!

S2R zit erop, nu is het een beetje doorbijten om te blijven lopen,
met de warmte op het moment echter moeilijk om een goed tijdstip (en tijd) te vinden!
Every drop in the ocean counts - Yoko Ono

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal