collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Het startende lopers motivatie topic  (gelezen 73273 keer)

Offline TerriPoody

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 979 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Lives with, for & thanks to dogs
Re: Het startende lopers motivatie topic
« Reactie #100 Gepost op: april 20, 2013, 15:04:07 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Natuurlijk Ankef, van harte welkom erbij  :thumbs:  :thumbs:
En niet getreurd, die conditie komt snel weer in orde  :yes:

Startende lopers:

Venijntje13
Ono
Runa
TerriPoody
Loeki
Lila
Sportinggirl
Tinne1990
Linsay
DarkWolf
Joska
Ankef

Gevorderden die herstarten of met een nieuwe uitdaging/doel:

Fleureke
Stessel & Mira
Cherish

Mental coach: Flightleader

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #101 Gepost op: april 20, 2013, 15:37:42 »
Mag ik mij hier komen aansluiten?
Ik ben vorig jaar in maart begonnen met lopen, periodes van 2 à 3 keer per week lopen die dan afgewisseld worden door alweer een week of twee weken niet lopen.  :doh:
Vanmorgen nog gaan lopen, was alweer een week geleden.
Mijn conditie was nog veel minder dan 0,0 en heb het gevoel dat het na een jaar lopen nog niet veel beter is.  In het begin geraakte ik geen 100 meter ver  :oops:, nu loop ik normaal 3 à 4 km, soms eens 5 en af en toe nog wat verder.  Maar m'n tempo ligt nog steeds bedroevend laag.  :oops:

conditie ben je snel terug kwijt en bouw je maar traag weer op. Probeer elke week 2 tot 3 keer te gaan lopen en slaag geen week over. Zo zal je wel terug conditie opbouwen en vooruitgang boeken. Veel succes in ieder geval

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: april 20, 2013, 16:32:35 »
conditie ben je snel terug kwijt en bouw je maar traag weer op. Probeer elke week 2 tot 3 keer te gaan lopen en slaag geen week over. Zo zal je wel terug conditie opbouwen en vooruitgang boeken. Veel succes in ieder geval

Ik zou inderdaad vaker moeten gaan lopen.  Allé, in sommige periodes ga ik zeker vaak genoeg lopen, maar dan valt dat plots weer stil en dan kom ik vaak maar op 1 keer per week gemiddeld, of zelfs dat nog niet.
Het is ook soms zo moeilijk te organiseren (veel voorkomend excuus, ik weet het hoor, maar soms....).  Ik ben hele dag thuis (ben voorlopig nog thuisblijfmama), maar een peuter van 2 jaar kan je moeilijk meenemen om te gaan joggen hé.  Vorig jaar ging ik lopen voor m'n man naar het werk vertrok (en dus ook voor de kids naar school moesten), maar nu begint m'n man vroeger met werken, dus tja....  En in de winter was het stekedonker tegen dat m'n man thuis was van het werk.  Dat is nu gelukkig niet meer zo.  :dance:
En overdag doe ik m'n zoontje soms naar m'n pa voor een uurtje, zodat ik kan gaan lopen, maar die is nu te voet naar Compostella aan het gaan, dus dan is babysitten ook nogal moeilijk natuurlijk.  :mrgreen:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #103 Gepost op: april 20, 2013, 16:33:07 »
Maar....  Het was alweer een week geleden, maar vandaag ben ik geweest en ik hoop morgen ook te kunnen gaan.  :pray:

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: april 20, 2013, 16:38:19 »
Ik ga straks  naar as adventure voor de forerunner 410 en met een beetje geluk loop ik straks mijn eerste toer met een hartslagmeter

Tis toch een polar geworden, de rc3.
Forerunner was uitverkocht en volgens die man ook einde serie. Een gelijkaardige van garmin was dan direct 349 euro.

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: april 20, 2013, 16:59:07 »
Tis toch een polar geworden, de rc3.
Forerunner was uitverkocht en volgens die man ook einde serie. Een gelijkaardige van garmin was dan direct 349 euro.

Ik had vandaag ook een Forerunner op het oog maar ook uitverkocht, heb me dan maar een nieuwe borstband besteld voor m'n Polar  :lol:

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #106 Gepost op: april 20, 2013, 18:10:14 »
Wat doen jullie met je hond bij warm weer? Tot welke temperaturen nemen jullie ze mee?
Zoals het weer nu is, is het al te warm voor Fala, s'avonds een klein beetje lopen lukt wel maar ook geen kilometers aan een stuk.
Ik ben nog aan het twijfelen om in de zomer een hond uit de straat mee te nemen maar als het voor een kortharige hond ook lastig is heeft dat niet veel zin.  :denk:

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #107 Gepost op: april 20, 2013, 18:14:53 »
Ik ben een uur geleden met Levi gaan lopen en het is ook al iets te warm voor hem...

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #108 Gepost op: april 20, 2013, 18:15:25 »
Wat doen jullie met je hond bij warm weer? Tot welke temperaturen nemen jullie ze mee?
Zoals het weer nu is, is het al te warm voor Fala, s'avonds een klein beetje lopen lukt wel maar ook geen kilometers aan een stuk.
Ik ben nog aan het twijfelen om in de zomer een hond uit de straat mee te nemen maar als het voor een kortharige hond ook lastig is heeft dat niet veel zin.  :denk:

Ga je lopen voor jezelf of om de hond te plezieren?
Als het voor jezelf is zou ik al geen hond meenemen.

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #109 Gepost op: april 20, 2013, 18:19:25 »
Ga je lopen voor jezelf of om de hond te plezieren?
Als het voor jezelf is zou ik al geen hond meenemen.
Beide. Ik ben begonnen zodat Fala haar energie kwijt kon aangezien ze in de winter vaak niet genoeg heeft aan een wandeling. Ik doe het zelf ook graag en wil in de zomer ook blijven lopen maar als ik geen hond heb waar ik 'moet' mee lopen vind ik de motivatie niet om te beginnen  :doh:

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #110 Gepost op: april 20, 2013, 19:02:09 »
Ik loop sowieso niet als het stikwarm is, ik kan zelf niet tegen de warmte. Eergisteren ben ik gaan lopen na het werk, was rond 19u en nog best warm buiten. Phelan hijgde wel en liep niet meer voor mij, maar tis niet dat hij stikkapot was doordat hij last had van de warmte. Ik heb niet alleen mn eigen conditie verwaarloosd, maar ook die van mn hond blijkbaar :oops:

Daarnet les 7 gelopen, en buiten dat ik in het begin wat last had in mn knie, ging het alweer super :thumbs: Ik loop wel héél traag, in het begin lijkt het alsof ik niet vooruit kom (maar ik haal nog steeds mensen in die wandelen, ipv omgekeerd :mrgreen:), maar de laatste loopminuut - als ik niet doodop zit - loop ik goed door.
Het enige dat ik écht moet afleren is mijn beenspieren (en dan vooral mijn kuitspieren) op te spannen, in het dagelijkse leven doe ik dat vaak in stress-situaties maar onder het lopen doe ik dat dus ook. Met als gevolg dat ik loop, last krijg in mn spieren, ze blijf opspannen en ze uiteindelijk in lichte kramp schieten :roll:
Dat was de reden dat ik vorige keer gestopt ben met lopen, omdat ik er mij tijdens het lopen aan ergerde en er alles aan deed om te proberen mijn beenspieren niet meer op te spannen waardoor ik gewoon keislecht liep omdat ik geen deftig tempo kon aanhouden.

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #111 Gepost op: april 20, 2013, 20:45:24 »
Hier gestart vandaag aan week 9 van S2R, de eindmeet begint in zicht te komen 8)
'k ben voor 't eerst gaan lopen met hond én met men ventje naast mij maar dan op de fiets :lol: nu weet ik ook dat ik nog kan babbelen tijdens 't lopen én ik zag niet purper deze keer, men gemiddelde hartslag is ook al wat lager dan een paar weken geleden.

Offline flightleader

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 119 HV-Punten
  • Meneer Billy Suikerpoes & Barf-monster
« Reactie #112 Gepost op: april 20, 2013, 22:31:45 »
@ Fleureke: Bij Garmin kan je alles instellen op Metric. Wat je er ook mee kan doen is hem zo instellen dat hij je iedere kilometer je tijd geeft voor die km. Persoonlijk vind ik Garmin de betere maar dat is natuurlijk hoe je het zelf aanvoelt. Wat mijn hartslag betreft, die is nog iets aan de te hoge kant, moet nog wat omlaag bij het lopen… maar dat vergt veel training. Vooral trage duurlopen, heel lange lopen van 90min elke week, aan een heel lage hartslag. Mijn rusthartslag de laatste keer zat rond de 60 maar dat is al een tijdje geleden, zou nog eens moeten meten.
@ Ankef: tempo is in het begin niet belangrijk, het belangrijkste is dat je loopt aan een lage hartslag, zodat je hart de kans heeft zich aan de inspanning aan te passen, als dat gebeurd is ga je merken dat je sneller gaat kunnen lopen met dezelfde hartslag.  En zoals Stessel schrijft het is beter dat je 3x in de week een loopje doe van 30min dan 2x in de week 50min. Tweemaal trainen in een week is eigenlijk onderhoud, je blijft op het zelfde niveau, 3x in de week daarmee krijg je pas progressie.
@ Sportinggirl: proficiat met de aankoop van je hartslagmeter! Inderdaad de Forerunner is einde serie, maar je hebt blijkbaar een goed alternatief gevonden.
@ Ono: proficiat met  week negen, het einde is in zicht… en al gedacht wat je erna gaat doen? Wat paars betreft, dit jaar is paars als kleur in de mode bij loopkledij… :hmpf:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #113 Gepost op: april 20, 2013, 23:16:19 »
Ok, ik ga proberen 3x in de week te gaan, maar ga hier vaak om stampen onder m'n achterste komen vragen vrees ik.  :oops:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #114 Gepost op: april 20, 2013, 23:57:18 »
ik heb een hartslag in rust van tegen de 100 aan, van 60 kan ik alleen maar dromen  :wink:
150 is bij mij mijn duurloophartslag en kan ik volhouden... bij spurtjes ga ik tot 195...
(altijd al wel een heel hoge hartslag gehad eigenlijk, dus van die 100 verschiet ik ni echt meer...)

darkwolf: uw loopje niet eindigen met ne spurt e, daarna nog altijd eventjes uitlopen aan een lager tempo... (afvalstoffen van de spieren en dergelijke afvoeren, minder stijf ook dan, ma ook beter voor den tikker).. toen ik de eerste keer over het uur ging, maakte ik de fout om ni uit te wandelen (cool down eigenlijk), toen ik binnen was en mijn schoenen aan het uitdoen was, moest ik mij ff vasthouden aan de kast, draaien gelijk gek... sindsdien wandel ik uit (ni geweldig ver of zo e, ma eventjes blijven bewegen, ni abrupt stoppen van (harder) lopen naar stilstand...)

qua lopen mét hond: bij deze temperaturen ga ik texas nog meenemen (laatste maanden voornamelijk zonder hond gelopen), maar boven de 15-16 graden wordt het in het donker lopen en van zodra het nog warmer wordt en trager afkoelt, geen hond mee (wel bij regen of zo, maar zeker nooit bij zonnig weer...)

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: april 21, 2013, 00:07:36 »
darkwolf: uw loopje niet eindigen met ne spurt e, daarna nog altijd eventjes uitlopen aan een lager tempo... (afvalstoffen van de spieren en dergelijke afvoeren, minder stijf ook dan, ma ook beter voor den tikker).. toen ik de eerste keer over het uur ging, maakte ik de fout om ni uit te wandelen (cool down eigenlijk), toen ik binnen was en mijn schoenen aan het uitdoen was, moest ik mij ff vasthouden aan de kast, draaien gelijk gek... sindsdien wandel ik uit (ni geweldig ver of zo e, ma eventjes blijven bewegen, ni abrupt stoppen van (harder) lopen naar stilstand...)
Ik loop met start to run he, dus ik stap nadien sowieso nog uit :) Maar de laatste (momenteel) 3min loop ik 2min op mijn slakkentempo en dan loop ik ongeveer 1min iets harder. Nadien nog 3min uitwandelen en stretchen.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #116 Gepost op: april 21, 2013, 01:16:51 »
Ik loop met start to run he, dus ik stap nadien sowieso nog uit :) Maar de laatste (momenteel) 3min loop ik 2min op mijn slakkentempo en dan loop ik ongeveer 1min iets harder. Nadien nog 3min uitwandelen en stretchen.

:thumbs:
ik gebruik de muziek voor mijn versnellingen... zijn een paar nummers waar ik onbewust ook op versnel eigenlijk... volgende week nog es nieuw nummerkes opzetten se...
(van de podcast op hetzelfde ipodje van die start to run, zijn de eerste vier lessen mysterieus verdwenen  :weetniet:)

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #117 Gepost op: april 21, 2013, 09:06:16 »
ik heb een hartslag in rust van tegen de 100 aan, van 60 kan ik alleen maar dromen  :wink:
150 is bij mij mijn duurloophartslag en kan ik volhouden... bij spurtjes ga ik tot 195...
(altijd al wel een heel hoge hartslag gehad eigenlijk, dus van die 100 verschiet ik ni echt meer...)

Mijn hartslag in rust is tussen de 60-70 maar dus echt 's morgens als ik wakker word hé
Momenteel als ik loop (ca. 9 km/u) dan gaat m'n hartslag binnen de paar minuten naar 180
Hij zakt dan ook heel snel naar zo'n 150 als ik terug wandel en dan begin ik terug te lopen
Als ik zou willen blijven lopen met een hartslag van 150, dan zou ik zo'n 7 km/u moeten lopen  :vuistje:
Maar m'n dokter zei me als ik volhoud, dat die hartslag zal zakken maar dat dat lang kan duren...

« Laatst bewerkt op: april 21, 2013, 09:08:28 door TerriPoody »

Offline Zenna

• hondenvriend pro
  • *
  • 1077 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: april 21, 2013, 09:15:43 »
Voor zij die dit weekend minder gaan lopen met of zonder hond, jullie zijn allemaal even goed bezig!
@ Zenna: als je steken krijgt in je zij, moet je vertragen en van je hand een vuist maken en op de plek duwen die steken geeft, dit terwijl je uitademt. De steken gaan er zeker door verminderen. Je moet ook eens bekijken hoe het komt dat je steken hebt: eet je te kort voor te lopen, of misschien iets anders eten, of ligt het effectief aan een te hoog tempo?
En wie heeft er nog allemaal gelopen?

Ik heb geen steken in mijn zij maar onder mijn borst :weetniet: het gebeurd echt zelden maar ja als ik zenuwachtig ben...

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #119 Gepost op: april 21, 2013, 09:36:53 »
Fleureke veel succes vandaag  :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal