collapse

Auteur Topic: Na 30 jaar samen zijn van de ene op de andere dag vertrokken  (gelezen 1033 keer)

Offline anoniem

• Moderator
  • *
Na 30 jaar samen zijn van de ene op de andere dag vertrokken
« Gepost op: november 26, 2019, 17:22:28 »
Op voorhand al sorry voor het lange verhaal …
Deze zomer viel er een blok op mijn hoofd : mijn man met wie ik dacht gelukkig getrouwd te zijn bleek mij al vier jaar te bedriegen, waarvan de laatste twee jaar met de vrouw waar hij bij is ingetrokken, die hij van een datingsite kent. Die vrouw is zowat het meeste tegengestelde van mij dat men zich kan voorstellen en bovendien heeft ze het financieel allesbehalve breed. We zijn bijna 30 jaar samen, waarvan 26 jaar getrouwd. Hij is 55 dus de perfecte kandidaat voor een midlife crisis. Hij zegt dat het haar niet om het geld te doen is, maar uiteindelijk financiert hij wel één en ander. In het verleden heeft hij blijkbaar ook al dingen voor haar betaald, o.a. een operatie van haar hond. We hebben een eigen huis dat bijna afbetaald is, mijn ouderlijk huis, en ik mag hier blijven wonen. Hij betaald nog steeds mee af en deelt ook in andere kosten. Ben al naar de notaris geweest en veel kunnen we nog niet doen zolang we getrouwd zijn. En scheiden wil hij (nog) niet.
Ik ook niet trouwens, want ik hoop dat hij nog terugkomt eens hij van zijn roze wolk valt. Hoe dat dan moet, is natuurlijk ook nog de vraag. We hebben nog een sterke band, hij belt me bijna iedere dag en als we elkaar zien pakt hij me vast. Ik weet dat hij zich heel schuldig voelt en terecht natuurlijk. Ik ben wat dat betreft veel te gemakkelijk, maar als je meer dan de helft van je leven met iemand samen bent, zet je dat niet zomaar opzij. Het is ook niet dat we ruzie hadden of zo, ja een beetje uit elkaar gegroeid zoals dat kan gaan na 30 jaar, maar ik had geen idee dat hij iets miste in onze relatie en heeft er nooit of te nimmer iets van gezegd. Nee, hij ging zoeken naar een “gezelschapsdame” omdat zijn vrouw gehandicapt was en niet meer buiten wou komen (!!!!).
 Nu ben ik wel op invaliditeit, maar het is niet zo dat ik niet mijn plan kan trekken. Bovendien heb ik pech gehad dat ik eerste een zware ontsteking in mijn been gehad heb waardoor ik bijna mijn been kwijt was, en daarna ben ik van de zolder gevallen en daarbij heb ik een wervel gebroken, dus ja, ik was wel een pak minder mobiel dan normaal. Dus hij laat me gewoon zitten in een toestand die je niemand anders toewenst.
Ik hoef niet te zeggen dat mijn leven sindsdien een hel is, dag in dag uit zit ik ermee in mijn hoofd. Daarbij komt nog de zorg voor onze hond, dus ondertussen senior is en sukkelt met zijn rug. Krijgt daar acupunctuur voor enzo, verlies van kracht in de achterhand. Ik ben overbezorgd en durf bijna de deur niet meer uit omdat de hond sinds het vertrek van mijn man ook meer verlatingsangst heeft. Hij zei iets van “co-ouderschap”, maar in praktijk is dat de hond op zondag komen halen. Bovendien lopen de kosten van de behandeling voor de hond erg op. Zolang hij er nog is wil ik er ook nog zijn, maar ik heb me voorgenomen om er een eind aan te maken van zodra de hond er niet meer is. Ik zie het leven gewoon niet meer zitten zonder mijn man. Vandaag is hij 19 weken geleden vertrokken.
Hij mag me ook niet zien van zijn nieuw lief zonder dat ze een hysterische bui krijgt. Dus doet hij alles stiekem : mij iedere dag bellen, om met mij af te spreken pakt hij verlof zodat zij het niet weet. Een allesbehalve leefbare situatie.
Zijn vrienden heeft hij voor het grootste deel ook laten vallen. Ik herken hem gewoon niet meer. De vraag is, hoe kan ik verder met mijn leven. Voorlopig heb ik de hoop nodig dat hij ooit terugkomt, ik zie hem nog steeds graag en hij mij ook zo te zien, maar hij wil nu bij haar zijn. Hij zit in zijn nieuwe coconnetje en heeft het grootste deel van zijn oude leven opgegeven om bij haar te zijn.

Offline RustlingRose

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Na 30 jaar samen zijn van de ene op de andere dag vertrokken
« Reactie #1 Gepost op: november 27, 2019, 10:54:39 »
 :huggg:

Ik heb momenteel niet veel tijd om uitgebreid te reageren, maar in eerste instantie wil ik alvast zeggen: maak geen eind aan je leven aub!

Mijn mama is op 56-jarige leeftijd door mijn vader in de steek gelaten voor een andere vrouw. Ze waren 40 jaar samen, waarvan meer dan 35 jaar getrouwd.
Nu 5 jaar later is mijn mama super gelukkig, gelukkiger dan ooit! Het waren geen makkelijke 5 jaar, maar ik heb mijn mama elk jaar zien groeien (met de nodige downs). Dus nooit de hoop opgeven!

Offline barbera

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • groeten Barbera
« Reactie #2 Gepost op: november 27, 2019, 12:20:32 »
Wat leef ik met je mee, maar is een man het waard om te stoppen met jouw leven?

Je verdient geluk en ik geloof echt dat je dat weer terug gaat vinden

Offline runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #3 Gepost op: november 27, 2019, 13:35:40 »
 :huggg: :huggg: :huggg:
Eerst en vooral begrijp ik het dat je je zo slecht voelt. Je leven zoals je het voor ogen had valt in duigen, het is ok om je slecht te voelen. Maar verdrink jezelf hier niet in. Verzorg jezelf goed, wees lief voor jezelf en praat erover met iemand die je vertrouwt.
Het is een moeilijke periode dat je nu meemaakt maar het is ook niet meer dan dat. Uiteindelijk slijt het verdriet en kun je het een plaats geven. Probeer je eigen weg terug te vinden, doe alles stap voor stap. Hele kleine stapjes als het moet zijn en forceer jezelf niet. Op termijn zul je terug gelukkig zijn, met of zonder hem.  :huggg: :huggg: :huggg:

Offline Neverever

• *
  • Be nice or fuck off.
    • Quincy's Website
« Reactie #4 Gepost op: november 27, 2019, 14:10:52 »
What do you want to do ?CopyIk kan daar ergens inkomen, dat als je zolang als echtpaar door het leven bent gegaan, dat het heel moeilijk is om nu plots alleen te vallen.Er is een groot verschil tussen je leven delen met een ander of het alleen leiden. Ik kies daar nu voor, om mijn leven alleen te leiden. Maar ik merk vaak hoe mensen die in een relatie zitten echt heel erg afhankelijk van elkaar zijn en zich afhankelijk van de andere maken.Stop nu al met je nog langer afhankelijk op te stellen ten opzichte van je man, want eerlijk: hij is het niet waard, ook al zie je het misschien als midlife crisis, het is en blijft een bewuste beslissing van hem, het is niet zo dat hij even zijn verstand kwijt is, nee, hij kiest nu blijkbaar resoluut voor een ander.Zo een man is jou niet waard.
Mijn mening: als je bewust kiest voor een monogame relatie en trouwt, dan ga je daar ook voor en dan ga je niet andere oorden opzoeken als het eens even moeilijker wordt, dan maak je dat het werkt.  En als het niet werkt, dan ga je uit elkaar als volwassen mensen met respect voor elkaar zonder de ander het hart uit te halen. Want dat is wat jouw man nu doet, je hart eruit halen. Ga je dat blijven toestaan?

Stop met je afhankelijk op te stellen ten opzichte van iemand die zo een verraad heeft gepleegd. Wil jij echt jouw geluksgevoel laten afhangen van iemand die jouw gevoelens blijkbaar niet belangrijk genoeg vond, na al die jaren? Ga je echt het leven opgeven voor iemand die het jouwe niet belangrijk genoeg vond?
Ga op zoek naar je onafhankelijke en zelfstandige ik, die is er nog, maar je hebt jaren en jaren alles met twee gedaan, je gaat die persoon niet meteen terugvinden of je herinnert het je misschien moeilijk hoe je was toen je hem nog niet kende. Dat is even doorbijten. Maar doe iets!  Ga naar buiten, maak een wandeling, ga eens naar de kapper, neem een pedicure, een manicure, verzorg jezelf tot in de puntjes, laat je niet hangen, doe dingen die je altijd al eens had willen doen en laat maar duidelijk voelen aan die eikel dat JIJ hem niet nodig hebt, ook al denk je misschien na al die jaren van wel.
In plaats van jezelf te kwellen en nog dagelijks met hem te bellen en af te spreken en toestaan dat hij je vastpakt (wat een emotionele chanteur en een eikel!), geef aub jezelf je vrijheid terug.

Jouw man verdient maar één ding en dat is een definitieve shot onder zijn gat.

Jij bent het waard. HIJ is jou niet waard , heeft je hart eruit gehaald en stopt daar niet eens mee, met je hart eruit te halen, nee hij herhaalt het elke keer weer. Vind je dit nu echt normaal?Voor zo een walgelijke hypocriet ga jij je leven willen inleveren? Aan de dood beginnen denken????
Geloof me vrij: er is niks fijners dan het gevoel hebben dat je echt onafhankelijk en vrij bent.Wijs die klootzak dus definitief de deur en heb geen schrik om dan plots in een gat te vallen: jij hebt hem niet nodig om iemand te zijn, jij bent al iemand.

Als je wilt, je mag me altijd een pb'tje sturen.

Offline tara

• *
« Reactie #5 Gepost op: november 27, 2019, 14:45:16 »
Geen enkele man is het waard om daar je leven voor te geven.
Mijn zus is vijf jaar geleden door haar man verlaten, voor een andere vrouw.
Zij was geheel van hem afhankelijk,ze kreeg amper huishoudgeld,moest alles aan hem vragen.
Ze kende niks van belastingen en papieren die in orde moesten gemaakt worden.
Maar dankzij vrienden en familie die haar erg hard hebben geholpen, is ze er bovenop geraakt.
Ze heeft nu haar eigen leven terug in handen, heeft een hele lieve man leren kennen, en ze is vorig jaar terug gehuwd.
Zo zie je maar, het geluk kan van een hele andere kant komen.

Offline Ilse23

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #6 Gepost op: november 28, 2019, 13:02:49 »
Bedankt om jouw verhaal te delen maar ik ga jou onmiddellijk met je voetjes op de grond zetten. Hij eet momenteel van 2 walletjes. Hij is weg bij jou voor een ander maar blijft jou lastig vallen en langs komen.

Hij wilde weg, dus er is geen reden om jou te bellen of langs te komen. Hij moet zijn nieuwe madam gaan lastig vallen en jou met rust laten.
Stel jouw grenzen en wel nu... Verander het slot vd woning als eerste stap. Hij weet en voelt dat je hem terug gaat nemen en daarvan profiteert hij. Eens het nieuwe ervanaf is, staat hij weer op jouw stoep. Ga je ooit nog rust hebben als hij terug is? Vertrouwen is weg...

Ik begrijp dat jij je nu heel slecht voelt, meer dan een beetje maar GEEN enkele man is dit waard. Wees blij dat je ervan af bent en bouw uw eigen leven op stap per stap... regel uitjes met familie of vrienden zodat je afleiding hebt...
Start de scheiding op (hij wilde weg nietwaar!?) en sleur er elke cent uit die je kan. Die man verdient niet beter. Per slot van rekening denkt een man maar met 1 ding en het zijn niet de hersenen.

Offline benji

• *
« Reactie #7 Gepost op: november 28, 2019, 13:34:52 »

. Per slot van rekening denkt een man maar met 1 ding en het zijn niet de hersenen. :denk:

Wij wensen u veel moed ...en voelen met u mee  :huggg:

Offline silas

• *
« Reactie #8 Gepost op: november 28, 2019, 18:46:51 »
What do you want to do ?CopyIk kan daar ergens inkomen, dat als je zolang als echtpaar door het leven bent gegaan, dat het heel moeilijk is om nu plots alleen te vallen.Er is een groot verschil tussen je leven delen met een ander of het alleen leiden. Ik kies daar nu voor, om mijn leven alleen te leiden. Maar ik merk vaak hoe mensen die in een relatie zitten echt heel erg afhankelijk van elkaar zijn en zich afhankelijk van de andere maken.Stop nu al met je nog langer afhankelijk op te stellen ten opzichte van je man, want eerlijk: hij is het niet waard, ook al zie je het misschien als midlife crisis, het is en blijft een bewuste beslissing van hem, het is niet zo dat hij even zijn verstand kwijt is, nee, hij kiest nu blijkbaar resoluut voor een ander.Zo een man is jou niet waard.
Mijn mening: als je bewust kiest voor een monogame relatie en trouwt, dan ga je daar ook voor en dan ga je niet andere oorden opzoeken als het eens even moeilijker wordt, dan maak je dat het werkt.  En als het niet werkt, dan ga je uit elkaar als volwassen mensen met respect voor elkaar zonder de ander het hart uit te halen. Want dat is wat jouw man nu doet, je hart eruit halen. Ga je dat blijven toestaan?

Stop met je afhankelijk op te stellen ten opzichte van iemand die zo een verraad heeft gepleegd. Wil jij echt jouw geluksgevoel laten afhangen van iemand die jouw gevoelens blijkbaar niet belangrijk genoeg vond, na al die jaren? Ga je echt het leven opgeven voor iemand die het jouwe niet belangrijk genoeg vond?
Ga op zoek naar je onafhankelijke en zelfstandige ik, die is er nog, maar je hebt jaren en jaren alles met twee gedaan, je gaat die persoon niet meteen terugvinden of je herinnert het je misschien moeilijk hoe je was toen je hem nog niet kende. Dat is even doorbijten. Maar doe iets!  Ga naar buiten, maak een wandeling, ga eens naar de kapper, neem een pedicure, een manicure, verzorg jezelf tot in de puntjes, laat je niet hangen, doe dingen die je altijd al eens had willen doen en laat maar duidelijk voelen aan die eikel dat JIJ hem niet nodig hebt, ook al denk je misschien na al die jaren van wel.
In plaats van jezelf te kwellen en nog dagelijks met hem te bellen en af te spreken en toestaan dat hij je vastpakt (wat een emotionele chanteur en een eikel!), geef aub jezelf je vrijheid terug.

Jouw man verdient maar één ding en dat is een definitieve shot onder zijn gat.

Jij bent het waard. HIJ is jou niet waard , heeft je hart eruit gehaald en stopt daar niet eens mee, met je hart eruit te halen, nee hij herhaalt het elke keer weer. Vind je dit nu echt normaal?Voor zo een walgelijke hypocriet ga jij je leven willen inleveren? Aan de dood beginnen denken????
Geloof me vrij: er is niks fijners dan het gevoel hebben dat je echt onafhankelijk en vrij bent.Wijs die klootzak dus definitief de deur en heb geen schrik om dan plots in een gat te vallen: jij hebt hem niet nodig om iemand te zijn, jij bent al iemand.

Als je wilt, je mag me altijd een pb'tje sturen.

Goed gezegd, helemaal mee eens. Die kerel houdt je schandalig aan het lijntje en speelt met jouw gevoelens. Dat hoef je niet langer te laten gebeuren.

Offline Almora

• *
« Reactie #9 Gepost op: november 29, 2019, 04:47:33 »
Ik denk ook dat het afscheid rekken nergens goed voor is. Je kan er beter zo snel mogelijk definitief een punt achter zetten, dan door een rouwperiode gaan en daarna opnieuw beginnen. Ik zeg niet dat het gemakkelijk zal zijn en je zal je zeker een tijd slecht voelen, maar hoe sneller je dat proces begint, hoe sneller je erdoor bent.
Ik vind het ook egoïstisch van jouw man dat hij nog naar jou komt. Dat moet hem het gevoel geven dat hij toch niet zo'n slechte is, want hij troost jou nog.

BTW, al aan professionele hulp gedacht? Dat zou ik in jouw plaats zeker overwegen!

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #10 Gepost op: november 29, 2019, 09:42:08 »
Begrijp je gevoelens helemáál  ...  :huggg:

Ik ben ook na 21 jaar bij het "Groot huisvuil" gezet  voor een ander :roll:

Ik was ook die naïeve vrouw die toch nog 4 jaar vol gehouden heeft (nadat ik het wist) ...
Ik ben ook zo zot geweest te denken dat we het toch nog wel  zouden redden ...

Maar helaas... na 4 jaar volhouden/hopen/200% inzet van mijn kant is hij toch opnieuw begonnen met haar ...

De wanhoop en ontreddering in jou woorden van "ik zie hem nog graag" en de gedachte er beter niet meer te zijn ...

Ik herken het allemáál  ... 

Moest ik mijn 3 kinderen niet gehad hebben dan was de kans héél klein geweest dat ik hier nog zat .
Ondanks de steun van familie en vrienden ...
Die hartverscheurende pijn die ik voelde moest gewoon stoppen ...

MAAR van 1 ding ben ik héél blij , dat ik het ondanks alle pijn , verdriet , vernedering ,ontreddering  ...
het NIET gedaan heb ...

Ik ben mijn psychologe daar nog altijd héél dankbaar voor ...
Niet dat ik het ooit uitgesproken heb bij haar , maar zij begreep hoe diep ik zat .
Zij heeft mij terug houvast gegeven en tools om te zorgen dat ik sterk genoeg werd om voor mezelf op te komen  .
Die gesprekken waren goud waard voor mij ...

Ik heb er 2,5 jaar over gedaan om terug helemaal op mijn plooi te komen ...
Maar het leven is nu veel mooier dan de 21 jaar die ik met hem gedeeld  heb   :yes:

Kan je 3 dingen zeggen ,
1ste zoek professionele hulp met een psycholoog waarmee het klikt
2de kom op voor jezelf hij gebruikt je alleen maar omdat hij de stap niet echt durft te zetten en zo zijn plaatsje bij jou eventueel nog warm te houden voor als het bij haar toch niet is wat hij er van verwacht
3de hij is het niet waard om er voor uit het leven stappen , echt niet ...

Mijn pb staat open moest je er behoefte aan hebben  ...

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #11 Gepost op: december 01, 2019, 22:52:42 »
Geen man heeft het recht een vrouw zo te behandelen...geen vrouw moet zich zo laten behandelen...
30 jaar is lang en ja de grond is weg onder je voeten maar hij heeft het recht niet je zo te behandelen, hij heeft het recht niet zo te profiteren...
Vergooi je leven niet voor zo’n man...
Ik heb gezien wat het doet met een vrouw die tegen beter weten in hoopt dat hij terug komt...ik ben opgegroeid in zo’n gezin...mijn vader is verschillende keren thuis weg geweest, mijn moeder wachtte telkens...de laatste keer dat hij het deed was ik zwanger van onze jongste dochter...hij is terug gekomen maar dat was ook niet echt een succes...korte tijd later had hij uitgezaaide prostaatkanker, nog later ALS en mijn moeder heeft voor hem gezorgd...ik weet wat het met haar gedaan heeft...
Toen mijn eerste man het op een ander beter vond mocht hij daar blijven...
Echt...hoe moeilijk ook...je verdiend dit niet...hij profiteert gewoon van je...

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #12 Gepost op: december 02, 2019, 11:52:58 »
TS, toen ik mijn mama van jouw bericht vertelde, was haar eerste reactie "zeg tegen die mevrouw dat geen enkele man het waard is om je leven voor te laten". En in hetgeen wat Happy zegt, herken ik ook mijn mama haar proces.
Mijn mama ging ook naar een psycholoog want het is heel zwaar wat je dan doormaakt. Ik zou ook adviseren om hulp te vragen. Verder sluit ik me aan bij de anderen.
Heel veel sterkte  :huggg: :huggg: :huggg:

Offline Majaken

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #13 Gepost op: december 02, 2019, 17:32:39 »
Net zoals de rest zegt mag een man niet het einde zijn van jou leven
Je moet je leven opbouwen, hoe moeilijk het ook is, laat zien dat je sterk bent en hem niet nodig hebt
Mijn zus heeft ook 7 jaar gewacht, elke keer kwam haar man terug, en ging het even goed maar elke keer bedroog hij haar weer en ging weg
Ook hij bleef haar bellen en  smeekte hij of ze  terug wilde en hij haar miste en zich ging beteren
Maar na paar maanden was het weer raak
Ze was, al goed zo, verstandig nooit haar appartement dat ze na de scheiding heeft gehuurd te laten, zodat ze nog een woonst had
Nu heeft ze sinds 4 maanden een nieuwe vriend en heeft zich eindelijk tegen haar exman verzet en heeft hij het opgegeven
Mijn zus is nu ook veel rustiger en gelukkiger
Ik zelf zou nooit geen man meer willen moest de mijne weg zijn maar das om een ander reden  :vuistje:

Offline benji

• *
« Reactie #14 Gepost op: december 04, 2019, 15:59:35 »
we sluiten ons aan met wat hier al gezegd werd

Zoek hulp zodat je je hart kunt uitstorten ..
iemand die naar je luistert ..

wij duimen voor je  :huggg:

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal