collapse

Auteur Topic: extra workload door nieuwe collega, wnr protest?  (gelezen 242 keer)

Offline anoniem

• Moderator
  • *
extra workload door nieuwe collega, wnr protest?
« Gepost op: oktober 10, 2019, 15:36:55 »
Sinds maart hebben we een nieuwe collega op onze afdeling. Deze persoon draagt al van begin af weinig sympathie van mijn zijde omdat ze er echt alle kantjes afloopt waar mogelijk. Ze gaat 6x/daags pauzeren om te roken, die bedragen steeds een dik kwartier. Tijdens ons half uur middagpauze gaat ze liever wandelen dan eten, maar om 14u krijgt ze toch plots een "hongertje" om dan haar broodzak boven te halen en boterhammetjes te smeren op haar bureau, ik vind dat niet alleen storend, bovendien moeten wij ook nog eens haar telefoons dan overnemen, want opnemen met een mond vol, dat lukt niet echt. Haar middagpauze start altijd 5min eerder en eindigt 5min later dan de onze. Ze is altijd te laat, maar dan ook echt altijd, ze is 1x 20min te vroeg geweest omdat ze opgepikt werd door een collega bij een vervoersprobleem, toen ging ze 's avonds de directeur vragen om 45min eerder te stoppen, want nu was toch echt wel moe omdat ze eerder gestart was die dag. Tijdens haar werkt PLAKT hare telefoon aan haar duimen en bij het passeren van haar bureau zie ik altijd chatvensters openstaan. Een dag per week minstens belt ze dat ze weer eens iets aan de hand heeft en dat ze van thuis uit liever werkt, wij zien haar dan inloggen op onze server meer dan een uur te laat en veel activiteit is er niet. Ze grijpt wat ze grijpen kan en nog zoveel meer. Wij storen ons mateloos aan haar, maar ik vind het niet onze taak om haar te controleren, bovendien heb ik van mijn directeur een beetje de verdenking om slecht om te kunnen met nieuwe mensen. De helft van haar profiterende dingetjes weet onze directeur niet, gezien hij ook veel op de baan is. Dus, so far, slikken wij onze frustraties in, gezien het niet echt ons "probleem is". Echter, nu heb ik van mijn directeur maandag werk bijgekregen wat vroeger haar toehoorde, want ZIJ heeft teveel werk  :shock: :shock: Nu zou ik toch met haar gedrag willen bovenkomen, want ik zou ook een achterstand oplopen als ik zoals zij maar de helft van mijn uren effectief werk... Maar hoe verwoord ik dit voorzichtig?

Offline Pascale

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • weeral oranje ...
Re: extra workload door nieuwe collega, wnr protest?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 10, 2019, 18:46:45 »
Ik meen te lezen dat al je collega's er ook zo over denken?
Is het geen optie om samen met je collega's, of eventueel met twee mensen die de rest ook 'vertegenwoordigen', een gesprek te vragen bij je directeur?
Op die manier ben je niet alleen en is het duidelijk dat het iets is wat iedereen opvalt en stoort, en dat het niet komt omdat jij slecht met nieuwe mensen zou omkunnen  :wink:

Offline Linda G.

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: extra workload door nieuwe collega, wnr protest?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 10, 2019, 18:53:42 »
Dit is een lastige situatie.
Wij hebben iets soortgelijks voorgehad op het werk. Een collega die promotie maakte en plots baas was over ons. Niet dat wij problemen hadden ermee, maar het was de manier waarop hij met ons omging. Ook begon hij zijn werk door te schuiven, fouten te maken die wij weer moesten oplossen. Hij begon te werken om tien uur en ging om half elf in pauze. Hij kwam meer dan een uur te laat toe en vertrok op het gewone uur.
Uiteindelijk hebben we ook besloten zijn fouten niet meer op te vangen, maar ze door te spelen aan de baas. Ook omdat hij elke fout van onze kant ging melden.
We hebben al snel het deksel op de neus gekregen, we gaven hem geen kans, hij moest nog veel leren, we moesten ons erbij neerleggen dat hij nu hoger dan ons geplaatst was enz.
Na een jaar hebben de bazen zelf ingezien dat die promotie niet echt een goeie zet was en heeft hij een andere functie gekregen.
Pas achteraf zijn we te weten gekomen dat de bazen acht wel wisten van al zijn flaters en fouten. Ze hebben enkel veel meer geduld gehad met hem dan dat wij hadden.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal