collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: yorkshire verus silky terrier  (gelezen 4140 keer)

Offline christina

• hondenvriend pro
  • *
  • 224 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • trouw aan design
yorkshire verus silky terrier
« Gepost op: februari 06, 2010, 21:32:09 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Wie heeft er allemaal een Yorkshire terrier?
Hoe zijn ze van karakter? Leren ze snel, doen ze graag iets voor hun baas of enkel voor een koekje?
Zijn ze koppig of eerder gemakkelijk? Blaffen ze veel, lang?

Zijn er ook mensen op HV met een Silky terrier? het is niet echt een populair ras in Belgie, maar ik zou graag wat meer persoonlijke ervaringen ermee horen.

sabje_maantje

• Gast
Re: yorkshire verus silky terrier
« Reactie #1 Gepost op: februari 06, 2010, 21:46:09 »
als u  uw yorkshire  van puppy heeft dan kunt  u hem of haar goed gedrag leren
want wij hebben ook een yorkshire  en die hebben we vanaf 8weken en ze is nu 10 jaar maar die hebben we goed gedrag ge leert
en het gedrag  is heel goed
en ze luisteren heel goed
en ze zijn heel waaks
dat is die van mij ook die is ook heel waaks en ze zijn ook  speels
en ze zijn ook lief
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2010, 21:49:01 door sabje_maantje »

Offline christina

• hondenvriend pro
  • *
  • 224 HV-Punten
    • trouw aan design
« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2010, 21:49:45 »
wat me vooral interesseert is hoeveel verschillen york en silky van elkaar?

sabje_maantje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 06, 2010, 21:52:00 »
dat weet ik niet volgens mij niet veel

Offline nalake

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 596 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: februari 06, 2010, 21:55:09 »
Ik heb momenteel 5 yorkshire terriers.   :lol:

Ze zijn 13, 8, 7, 4 en 2 jaar oud.  De middelste 3 heb ik vorig jaar uit het asiel gehaald.  Door hun verleden als kweekteefjes hebben ze nooit iets geleerd.  Toen ze hier kwamen kenden ze helemaal niks en waren ze erg bang.  Maya is langzaam opengebloeid, maar Lola en Lisa hebben nog een lange weg te gaan.  Of de echte terrier in hen ooit naar boven zal komen...daar kan ik eigenlijk alleen maar op hopen.

Maar de jongste Katoo, is wel degelijk een echte terrier. We hebben haar vanaf pup, uit een particulier nestje.  Ze is nogal eigenzinnig, koppig ook, maar ze leert ook snel (zeker voor een koekje).  Bij het minste geluid slaat ze alarm.  Ze deinst voor niemand terug en beseft gewoon niet dat ze maar een klein hondje is.  Maar daarnaast kan ze ook heel lief zijn,  ze gaat door het vuur voor haar gezin.  Ze heeft zich ook prima aangepast aan de komst van Maya, Lisa en Lola.

Heb je zelf al een Yorkshire terrier?  Of twijfel je nog tussen York en Silky?  Met de Silky terrier heb ik geen ervaring. 

Offline christina

• hondenvriend pro
  • *
  • 224 HV-Punten
    • trouw aan design
« Reactie #5 Gepost op: februari 06, 2010, 22:03:48 »
merci voor de uitleg Nalake.
Ik heb er zelf geen en betwijfel dat ik ooit een york ga hebben. Karakter van een terrier staat me wel aan, maar ze zijn veel te fragiel en hebben te veel haar.

Ik ben gewoon wat info aan het verzamelen over de rassen die veel op elkaar lijken gewoon uit nieuwsgierigheid.

sabje_maantje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 06, 2010, 22:05:14 »
die van ons is ook lang harig maar we knippen hem altijd kort voor de zomer

Offline nalake

• *
  • 596 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: februari 06, 2010, 22:19:07 »
merci voor de uitleg Nalake.
Ik heb er zelf geen en betwijfel dat ik ooit een york ga hebben. Karakter van een terrier staat me wel aan, maar ze zijn veel te fragiel en hebben te veel haar.

Ik ben gewoon wat info aan het verzamelen over de rassen die veel op elkaar lijken gewoon uit nieuwsgierigheid.

Yorkshires zijn best wel taai hoor, ze kunnen tegen een stootje.  :wink:
Ze hebben wel lang haar, maar het voordeel is dat ze geen haren verliezen in tegenstelling tot kortharige rassen.  De mijne hun haren zijn halflang (zoals op de foto van Maya hiernaast), maar ze moeten dan wel weer alle dagen geborsteld worden.

Offline nalake

• *
  • 596 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: februari 06, 2010, 22:29:56 »
Met de Silky terrier heb ik geen ervaring, maar ik lees hier in een boek dat begin jaren '30 de York geimporteerd werd in Australie en dat de Silky terrier een kruising zou zijn van de Australische terrier en de York.  Ze werden ook beiden gebruikt voor de bestrijding van ongedierte.
Ik denk dat er niet zo veel verschil zit tussen beide rassen.

Offline christina

• hondenvriend pro
  • *
  • 224 HV-Punten
    • trouw aan design
« Reactie #9 Gepost op: februari 06, 2010, 22:35:40 »
ik zou denken dat een Silky iets feller zou zijn. En mss iets onafhaneklijker, maar dat weet ik dus niet zeker

sabje_maantje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 06, 2010, 22:37:34 »
een yorkie is heel aanhangelijk
hij komt op je schoot liggen

Offline christina

• hondenvriend pro
  • *
  • 224 HV-Punten
    • trouw aan design
« Reactie #11 Gepost op: februari 10, 2010, 16:02:33 »
nog mensen met een york?

Offline Anja

• *
  • 631 HV-Punten
    • http://www.trimstyle.be
« Reactie #12 Gepost op: februari 10, 2010, 18:14:05 »
Ik heb een silky in het trimsalon en dat is best een hevig meid maar wel leuk.

Offline jerommeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: februari 10, 2010, 18:47:15 »
hoi, ik heb een york gehad. dat hondje was bij ons gekomen als hij 1jaar was. hij kende niets, en hij blafte altijd op ander honden. ik vond dit niet leuk want de mensen keken mij aan zo van gij met uw ambetant kefferke. ik ben er mee naar de hondenschool geweest als hij 3jaar was. om gewoon te worden aan andere honden. ik kwam in de hondenschool en daar heeft hij nooit geblaft. maar we zijn toch blijven gaan, hij deed dat graag. hij was zo goed dat ik er wedstrijden mee heb gespeeld in prog 1. 6 jaar heeft hij dit gedaan. hij heeft altijd lang haar gehad en we gingen in weer en wind in de bos. modder, boomstammen die omver lagen hij ging niets uit de weg. wandelingen van 15 km daar draaide hij zijn poot niet voor om. hij ging wel altijd in koeienstront rollen of in een dode regenworm of in een dode muis. thuis zat hij altijd in de zetel bij mij, hij kroop zelfs op mijn rug en dan zat hij op mijn schouders, dit mis ik nog altijd. hij woog 2,5kg maar hij dacht echt dat hij veeel groter was,type bouvier. hij had van niets bang. agility heeft hij ook gedaan en op de wip moest hij bijna helemaal tot op het einde gaan, en dan stond hij daar zo arrogant te kijken, dan ging de wip langzaam omlaag en dan waren we terug weg. echt ik mis dat hondje nog, een maand voor hij 17 is geworden is hij gestorven.
banner jerom.jpg

sabje_maantje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: februari 10, 2010, 18:52:18 »
hoi, ik heb een york gehad. dat hondje was bij ons gekomen als hij 1jaar was. hij kende niets, en hij blafte altijd op ander honden. ik vond dit niet leuk want de mensen keken mij aan zo van gij met uw ambetant kefferke. ik ben er mee naar de hondenschool geweest als hij 3jaar was. om gewoon te worden aan andere honden. ik kwam in de hondenschool en daar heeft hij nooit geblaft. maar we zijn toch blijven gaan, hij deed dat graag. hij was zo goed dat ik er wedstrijden mee heb gespeeld in prog 1. 6 jaar heeft hij dit gedaan. hij heeft altijd lang haar gehad en we gingen in weer en wind in de bos. modder, boomstammen die omver lagen hij ging niets uit de weg. wandelingen van 15 km daar draaide hij zijn poot niet voor om. hij ging wel altijd in koeienstront rollen of in een dode regenworm of in een dode muis. thuis zat hij altijd in de zetel bij mij, hij kroop zelfs op mijn rug en dan zat hij op mijn schouders, dit mis ik nog altijd. hij woog 2,5kg maar hij dacht echt dat hij veeel groter was,type bouvier. hij had van niets bang. agility heeft hij ook gedaan en op de wip moest hij bijna helemaal tot opeen belletje  het einde gaan, en dan stond hij daar zo arrogant te kijken, dan ging de wip langzaam omlaag en dan waren we terug weg. echt ik mis dat hondje nog, een maand voor hij 17 is geworden is hij gestorven.

ik heb  die van ons zelf waaks gemaakt
met een balletje
en wat erg voor u dat hij is gestorven  :roll:
ik vind het erg voor u

Offline benji

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 263 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: februari 11, 2010, 12:01:05 »
ik begrijp dat je dat yorkse zo mist
Ons Yorkse, een herplaatserke, werd 17 jaar oud. Een stevig baasje. 
Hij was zogezegd 3 jaar, maar kon ook ouder zijn.
Een lieve, soms eigenwijs hondje, waaks ja.
Lief en aanhankelijk en ook ne ferme plantrekker.. :mrgreen:
Het zijn fameuze slimmerikken. Het enige wat soms vervelend was, is dat hij altijd gedacht heeft een bouvier te zijn  :rolf:

We missen hem ook nog altijd
wandelen spelen en ja ook sporten , zolang het leuk blijft voor de hond.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal