collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Yara 2004/11/02 - 2013/09/19 + enkele toekomst vragen.  (gelezen 845 keer)

Offline cavalierslokeren

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • Besmet door het Cavalier virus.
    • Cavaliers-Lokeren
Yara 2004/11/02 - 2013/09/19 + enkele toekomst vragen.
« Gepost op: september 23, 2013, 10:52:27 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Yara 2004/11/02 - 2013/09/19

Yara had hartruis sinds 18 maand, doch die was onder controle tot zaterdag 14/9, dan werd ze plots kortademig en lag ze te jagen.
Maandag 16/9 naar DA en een niet zo schitterende uitslag.
Zware hartruis. Inspanningen zijn uit den boze. Geen trappen, niet dwingen tot spelen. Niet wandelen, ...
Medicatie meegekregen en binnen 14 dagen terug op controle.
Ze had weinig gegeten donderdag 19/9, zo ook deze 's avond.
Ik ga bij haar wat zitten en ze krijgt een aanval op zij vallen en trekken met pootje.
DA gecontacteerd ze bleef een tijd liggen in bench uit bench gehaald en dan kwam ze terug recht (ogenschijnlijk niks te merken). Haar tuigje aangedaan en in de veranda terug een aanval klikte op haar zij, haar opgenomen dan gaf ze enkele kreten haar in de wagen gelegd en tijdens het openen en sluiten van het hekken was ze al dood.

Nu enkele dagen later :
Fleur 2005/05/04 en CloŽ (2007) treuren zichtbaar niet over het verlies van hun grote zus.
Ze kunnen nu volop genieten van benen en balletjes, als Yara hier was kon dat niet zij was baas. En moesten we die soms wegnemen daar Cloē dan gans Lokeren bijeen blafte.
Overdag neemt CloŽ de plaats in de bench in van Yara, Fleur die is nog steeds onderdanig, zoals ze met drie waren. 'S nachts blijft Yaras plaats in de bench vrij.
Ze zijn aanhankelijker naar ons, onderling zijn ze steeds close geweest en hierdoor treuren ze ogenschijnlijk minder.

Nu de toekomst en onze vragen

Komt er terug een derde hond, zo een cavje ?
Terug een cavalier pup ik heb reeds een tijdje geleden gedacht neen liever niet met alle gezondheidsprobleme n v/h ras. Een herplaatser mogelijks wel. Al zijn er thuis wel vooroordelen. Voor mijn wederhelft niet te oud gezien de mogelijk kortere levensverwachting.
Ikzelf zie een cavalier herplaatser wel zitten en ook liefst niet te oud.

Eventueel een ander ras doch dan een pup of niet te oud.
Ik heb een boontje voor een windhond / Sheltie / border colli ook herplaatsing al heb ik wel wat reserves betreffende het verleden en hoe het gaat klikken met de rest hier. Ons Cloē is een bazig type die echt kan kot houden als het haar nier aanstaat.

Ervaringen zijn hier steeds welkom van  deze die er na het verlies van hun vriendje een te herplaatsten cavalier of ...  hebben bij genomen.
Maar ook van deze die een ander ras herplaatser hebben genomen of een pup van ander ras.

Offline maikeb

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 149 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yara 2004/11/02 - 2013/09/19 + enkele toekomst vragen.
« Reactie #1 Gepost op: september 23, 2013, 11:52:48 »
ik heb daar geen ervaring mee, maar ik wil je veel sterkte toewensen  :huggg:

Offline pipo de clown

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: september 23, 2013, 12:46:04 »
Wat erg, maar een vb voor iedereen die een cavalier wenstte kopen in de toekomst.

Met hetgeen je meegemaakt hebt zou ik me niet meer aan een cavalier wagen. Het zal moeilijk zijn om een gezond exemplaar te vinden. Jammer genoeg hebben ze dat leuke hondje kapot gefokt, letterlijk bedoel ik dat.

Een Westerse windhond kan met alles samenleven, behalve met knaagdieren en vogels. Die zal je buiten hun bereik moeten zetten. Wel opletten voor hun jachtinstinct, dat is vrij fel en ze lopen achter alles wat beweegt. Los lopen is dus gevaarlijk wanneer er katten en wild zit. Ze komen pas terug wanneer ze het gepakt hebben, of het spoor bijster zijn. Als ze terugkomen, want op volle snelheid kwetsen ze zich soms ernstig aan takken en omheiningen.
Een Italiaantje heeft problemen met incontinentie en epilepsie. Daarmee is het ook erg opletten.

Windhonden zijn niet zoals herders, maar hebben het zeker ook meermaals per week nodig om volle sprint te trekken.

Offline cavalierslokeren

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
  • Besmet door het Cavalier virus.
    • Cavaliers-Lokeren
« Reactie #3 Gepost op: september 23, 2013, 13:01:43 »
Met hetgeen je meegemaakt hebt zou ik me niet meer aan een cavalier wagen. Het zal moeilijk zijn om een gezond exemplaar te vinden. Jammer genoeg hebben ze dat leuke hondje kapot gefokt, letterlijk bedoel ik dat.

Windhonden zijn niet zoals herders, maar hebben het zeker ook meermaals per week nodig om volle sprint te trekken.

Helaas is een cavalier een ras dat zit aan de kant saar de klappen vallen.

Volle sprint trekken moet ik daar onder verstaan een grote wandeling of werkelijk sprinten lopen?

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 23, 2013, 13:05:53 »
Helaas is een cavalier een ras dat zit aan de kant saar de klappen vallen.

Volle sprint trekken moet ik daar onder verstaan een grote wandeling of werkelijk sprinten lopen?
Ze gaan graag wandelen, maar in de regen en vrieskoude enzo liggen ze liever binnen.

Ja, echt op volle snelheid spurten. Dat zit in hen en doen ze gewoon graag. Laat die los en ze beginnen spontaan te spurten tegen de sterren op.

Gaan joggen en fietsen kan ook hoor, maar dan nog hebben ze nood aan wat gesprint. 

Online myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 23, 2013, 13:07:32 »
Veel sterkte  :huggg:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: september 23, 2013, 13:14:49 »
Heel veel sterkte  :huggg: :huggg: :huggg:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal