collapse

Auteur Topic: Werken met hond en kinderen  (gelezen 251 keer)

Offline mijntje

• warme hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Werken met hond en kinderen
« Gepost op: februari 12, 2020, 22:01:23 »
Hallo ik ben opzoek naar een opleiding waarbij ik en mijn hond kunnen opgeleid worden om te werken met kinderen waar kun je dit volgen

Offline barbera

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • groeten Barbera
Re: Werken met hond en kinderen
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2020, 08:06:48 »
Ik heb bij een kleine organisatie in Doetinchem-Nederland een opleiding gevolgd tot TOPDOG honden SOVA trainer. Hierbij ondersteunt je hond jou in het aanleren van sociale vaardigheden. Ik vond het fantastisch om te doen en Jack (mijn vorige hond) werd er supertrots van. Zodra zijn werkhalsband tevoorschijn kwam was hij aan het glunderen.
Hij heeft ook verschillende tests moeten ondergaan om te bekijken of hij de juiste hond hiervoor was. Bij mij was een vereiste dat ik de enige was die met hem dit werk mocht doen, wegens zijn onzekerheid naar volwassenen( hij is voor hij bij mij kwam mishandeld door een man). Bij kinderen kwam zijn ware aard naar boven: een Top hulphond.

Dat zal voor jou te ver weg zijn, ik zou eens googelen op dit onderwerp(zoekterm therapiehond?).

Offline mijntje

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #2 Gepost op: februari 13, 2020, 09:10:04 »
Barbera ik ben van West Vlaanderen dit lijkt me wel erg ver  :vuistje:

Maar toch bedankt voor jou inbreng ik zit nu in een groep die honden en mensen opleid voor het speuren naar vermiste personen en heb dat voordien in een andere groep met mijn dove hond ook gedaan heel leuk om te doen maar ik merk dat de begeleiding draait met de wind mee en heb echt geen zijn mijn zot te laten maak door hen
Daarom ben ik dus op zoek naar iets anders waar we ons bijden kunnen voor geven en dan vind ik werken met kinderen ook heel leuk

Online EllenL

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #3 Gepost op: februari 13, 2020, 10:23:29 »
Hey hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je juist wilt doen, maar hier is al een overzicht te vinden: http://www.zorgbeest.be/nl/opleidingen
Heb je een vooropleiding binnen een menswetenschappelij ke richting? Of denk je eerder aan je hond opleiden tot aaihond?

Offline Trace

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #4 Gepost op: februari 13, 2020, 22:09:51 »
Odisee hogeschool : https://www.odisee.be/nl/DAI

Offline mijntje

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #5 Gepost op: februari 14, 2020, 07:23:58 »
Odisee hogeschool : https://www.odisee.be/nl/DAI

Lijkt me heel leuk maar ik heb enkel beroep gedaan en kan dus geen hogeschool aan 😕

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal