collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Welke rassen bij katten?  (gelezen 1479 keer)

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Welke rassen bij katten?
« Gepost op: september 02, 2013, 19:36:49 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Welke rassen kunnen over het algemeen goed overweg met poezen? :)

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
Re: Welke rassen bij katten?
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2013, 21:08:19 »
Diegeen die er aan gewend maakt?

Hier Duitse herders en mechelse herders die het prima weten te vinden met eigen katten.  (ok, I mechel heeft al we een dode kat op zijn geweten  :oops: )
vreemde katten zijn zeker bij de mechels een no go. 

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2013, 21:32:01 »
Ik weet dat je ze er sowieso aan moet laten wennen, maar ik heb me toch altijd laten wijsmaken dat er bepaalde rassen zijn waarbij deze gewenning een grotere kans op slagen heeft.

Het kan natuurlijk bij elke hond foutlopen, of goedlopen.

Daarom vroeg ik mij af of dat een fabel was of niet. :)

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2013, 21:50:59 »
onze vorige lab tollereerde onze pruts, de kat was er wel eerst. Bij mijn nichtje, 2 chi"s en een keesje, kitten erbij, geen probleem.
Naar vreemde katten toe was onze lab niet tollerant.
Nu bij Bas zou ik geen kat durven zetten, ik denk dat die dat niet gaat overleven.

Offline Ik

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 1038 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2013, 08:24:15 »
Ik denk dat het toch vooral te maken heeft met de gewenning aan katten en de ervaringen die ze ermee opdoen. Hier een airedale die in het begin niet gewend was aan katten, maar er ook geen probleem mee had. Hij wilde vooral met de kat spelen, maar deze begreep dat niet zo en heeft hem daarom een aantal keren ook onterecht aangevallen. Sindsdien heeft hij het niet meer zo voor katten. Ik ben er nu aan aan het werken met hem en hij laat onze kat ondertussen al meer met rust.

Online lydhan

• Global-Moderator
  • *
  • 1083 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2013, 08:56:15 »
Onze twee labradors en onze golden hadden totaal geen probleem met onze katten, zelfs als Faith (rottweiler) hier kwam van 't asiel heeft zij ons kat aanvaard - ttz heeft onze kat Faith aanvaard  :mrgreen:

Offline Leeniepee

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 432 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2013, 09:56:25 »
In het algemeen kunnen maltezers goed opschieten met andere huisdieren  :thumbs: Bindi is daar geen uitzondering op, ze is superlief naar mijn kattin en doet niks liever dan spelen met het katertje.

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: september 03, 2013, 13:41:53 »
Onze chihuahua's, dwergpincher en franse bul mix kunnen prima overweg met de katten. Zo goed zelfs, dat de snuitjes en oren van de katten af en toe gewassen worden en ik ze wel eens betrap als ze samen liggen te slapen  :vuistje:

Bailey, mijn chihuahua reutje, had bij zijn fokker trouwens een zeer goede band met een kitten. Toen was hij wel nog een pupje maar hij is nu nog altijd zot van katten  :vuistje:
« Laatst bewerkt op: september 03, 2013, 13:51:05 door Tinne1990 »

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #8 Gepost op: september 03, 2013, 13:46:05 »
als de hond van pup af er samen mee opgroeid dan heb je de grootste kans tot slagen. Je moet de hond en de kat wel met elkaar leren omgaan.

Hier al een pointer, labrador, duitse herder, australische herders en mechelse herders bij katten groot gebracht en dat heeft tot hiertoe nog nooit problemen gegeven.
Ik merk wel verschil bij introductie. De pointer, duitse herder en labrador en de aussies waren gemakkelijker als er een nieuw kitten bijkwam. Ze aanvaarden het sneller en lieten het sneller gerust. Mijn oudste mechelaar heeft bijna 2 maand met een muilkorf rondgelopen in huis toen ons Junne erbij kwam. Hij moet de kat eerst aanvaarden als van hem en dan is het inorde.

Online Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #9 Gepost op: september 03, 2013, 14:24:45 »
Hier een border (pup) die al 2x op bezoek is geweest bij mijn moeder en kennismaakte met de kat.

Maakt er nu geen enkel probleem van.

De amstaff is dat nit gewend geweest en die zou ik niet graag bezig zien met een kat  :fuu:

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: september 03, 2013, 14:42:16 »
al 3 newfys gehad die geweldig zijn met katten en 1 Leonberger. Met de Border hier is het toch net dat tikkeltje anders.

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: september 05, 2013, 17:27:36 »
Ik denk dat het duidelijk is dat het inderdaad van hond tot hond en toch minder rasafhankelijk is.

Ik vroeg het mij gewoon af omdat je vaak bij rasbeschrijvingen ziet staan: kan goed met andere huisdieren of kan niet goed met andere huisdieren.

Dan veronderstel ik dat zulke beschrijvingen niet echt zinvol zijn om op af te gaan? :)

En kathy_newfy...: als ik de ruimte n de tijd had, zou ik het wel weten wat newfy's betreft... ;) Thuis hebben we altijd Newfy's gehad. De zwarte kater en onze zwarte new lagen altijd samen te slapen en dan zag je de kat niet liggen tussen zijn poten. ;) Jammer dat hun vachtverzorging zoveel werk vraagt en dat er hier ene rondloopt die dat 'beren' vindt en dus veel te groot en harig. :p

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: september 05, 2013, 17:30:12 »
De whippets bij mijn ouder zijn als pup allemaal opgegroeid met de katten daar. Als ze ouder werden, dan keerden ze plots. Dan zagen ze de kat als "prooi" en was het om zeep  :weetniet: en zij waren het nu wl gewoon gemaakt, en zaten samen n toch ging het mis..  :weetniet:

Offline Lizzz

• warme hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: september 05, 2013, 18:04:58 »
De whippets bij mijn ouder zijn als pup allemaal opgegroeid met de katten daar. Als ze ouder werden, dan keerden ze plots. Dan zagen ze de kat als "prooi" en was het om zeep  :weetniet: en zij waren het nu wl gewoon gemaakt, en zaten samen n toch ging het mis..  :weetniet:

Oei, dat moet wel verschieten zijn! Was dit dan na hun puberteit ofzo?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal