collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: wat vinden jullie hiervan (schokkende beelden)  (gelezen 27068 keer)

Offline Vke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: wat vinden jullie hiervan (schokkende beelden)
« Reactie #300 Gepost op: februari 02, 2010, 09:10:14 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ela ela, mijne nieuwe van Dan Brown nie beledigen eh  :bla:

Oh  :shock: ge hebt t over GDB-boeken envandatsoortgedoe zeker?  :shifty: :fuu: :mrgreen:

ie ligt nie goed in de markt op FB bijna geen vrienden  :muur: :mrgreen: :lol:

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Off the wetlandclan
« Reactie #301 Gepost op: februari 02, 2010, 19:50:12 »
Da probleem van die hond en kat zou hier snel opgelost zijn. Gewoon de hond loslaten lopen en effe een kwartiertje met die kat laten dolle.
Probleem opgelost :mrgreen:

Offline fuzzface

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #302 Gepost op: februari 04, 2010, 00:13:47 »
Heb altijd een beetje mn twijfels gehad over die Cesar Milan, maar die filmkes had ik nog niet gezien.

Vind zoals veel mensen hier dat het in dat eerste filmpke heeel waarschijnlijk lijkt dat de hond reageert op die onverwachtte tik tegen zn lies/kruis/heup, en vervolgens alleen maar wordt opgejut door Cesar Milan. Dat hij uiteindelijk blijft stilliggen lijkt mij ook eerder een gevolg van vermoeidheid en/of zuurstofgebrek eerder dan van onderwerping ofzo. Misschien werd er geen gebruik gemaakt van een muilkorf en een a,dere methode omdat die Cesar een idioot is, maar misschien is het ook gewoon om -ten koste van de hond- sappigere beelden te hebben. Misschien alletwee, maar hoe dan ook: Cesar Milan is een eikel.

In het tweede filmke lijkt het mij ook alsof meneer Milan de hond vakkundig aan het leren is dat die kat hem pijn en stress veroorzaakt, en dus de problemen alleen maar verergert. Ik heb ooit ook een TT gebruikt, en ik weet uit ervaring dat als een hond zo reageert als die in het clipje...Dat de tt om te beginnen al op een veel te hoge stand staat. De hond wordt duidelijk extra nerveus en gestresseert, wat het tegenovergestelde gedrag is dan wat je zou willen bereiken in die situatie. Hij snapt ook niet wat er van hem wordt verwacht, hij ziet de vijandigeheid tov de kat niet als een mogelijk probleem, het is volgens mij eerder iets instictiefs.

En ervan uitgaan dat elke hond hardhandig kan worden aangeleerd om katten te dulden getuigt simpelweg van een gigantische domheid of onwetendheid. Twee eigenschappen die een gereputeerde hondentrainer echt niet zou mogen bezitten :roll:

Offline Hades

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #303 Gepost op: februari 05, 2010, 20:47:40 »
Ik breek CM niet af maar hij is ook 'God' niet.

1ste film : trappen op die Malamute is overdreven, CM heeft hem een tik tegen zijn hiel, de hond reageert erop wat ik nog kan aanvaarden, maar enkele seconden later haalt hij zwaar agressief uit.

Ik heb bijna alles gezien wat van hem verschenen is en wat me bijblijft is dat hij zeer goed de hond kan lezen. Ik zou sommigen van jullie wel eens zien werken met zwaar gestoorde agressieve waakhonden die elk moment gaan ontploffen. Er is natuurlijk een showaspect aan verbonden maar zijn manier (eigen roedel lost de problemen wel op) lukt wel in de meeste gevallen. Wel zie je niet alles van een hond en lost hij de problemen in 1-2-3 op wat niet bijster realistisch is.

Offline cayou

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #304 Gepost op: februari 05, 2010, 22:45:18 »
sorry hades maar dit is een amerikaanse wolfhond en die pak je
op een heel andere manier aan . niet zoals cm doet.

groetjes philippe

Offline Hades

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #305 Gepost op: februari 06, 2010, 12:50:00 »
sorry maar alle +- 400 hondenrassen ken ik niet persoonlijk.
Jammer dat de techniek van het opstroppen van de hond nog in alle hondenscholen die ik al heb gezien wordt toegepast. Net als TT en de prikband dat in steile opmars terug wordt gebruikt en nooit is afgeschaft, zelfs in hs aangesloten bij saint-hubert.

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #306 Gepost op: februari 06, 2010, 22:06:34 »
Jammer dat de techniek van het opstroppen van de hond nog in alle hondenscholen die ik al heb gezien wordt toegepast. Net als TT en de prikband dat in steile opmars terug wordt gebruikt en nooit is afgeschaft, zelfs in hs aangesloten bij saint-hubert.

:weetniet:
Pech gehad en de verkeerde hondenscholen bezocht of er heel weinig bezocht?
En het is idd zoals Cayou al zei: doe zoiets bij een wolfhond en ge hebt miserie. Zeker als die wolfhond persoon in kwestie (cm in dit geval) niet kent

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #307 Gepost op: februari 06, 2010, 22:06:54 »

Offline cayou

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #308 Gepost op: februari 07, 2010, 08:11:17 »
hey hades, van een wolfhond kan je nooit de baas zijn.door hun enorm roedelinstinct
kiezen zij zelf hun baas,
en dit kan je alleen maar worden door wederzijds respect en dit respect moet je
verdienen. door de methode die CM gebruikt wijst erop dat hij niets van wolfhonden
afweet, en net zoals hij gaan er hiermee velen de mist in.

groetjes philippe

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #309 Gepost op: februari 07, 2010, 10:05:03 »
heb jij oplossing ?

Offline city dog

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
    • Oren Gespitst!- opvoeding hond en gedragstherapie
« Reactie #310 Gepost op: februari 07, 2010, 12:15:55 »
is wel mooi verwoord Cayou

respect moet van beide kanten komen hé....

dit geldt trouwens bij elk ras zunne maar zeker bij dit type honden ....afdwingen met geweld verbreek je alleen maar het contact met deze soort honden...

ik vind het prachtige beesten....maar enkel geschikt voor de ECHTE liefhebbers!

Offline Hades

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #311 Gepost op: februari 07, 2010, 13:13:10 »
heb jij oplossing ?

Ik weet niet of op mij bedoeld is maar mijn denk/werkwijze: "elke hond reageert anders op een manier van aanpak en geen enkele hond is hetzelfde, zelfs 2 nestbroers kunnen iets aanleren of afleren op andere methoden. Bvb Bij sommige honden die hyperactief zijn en op ontploffen staan omdat ze nog nooit uit hun buitenkennel zijn gekomen zeg ik geen woord en laat ze hunzelf zijn en tot rust komen ( zo weinig mogelijk zeggen zoals bij Klaas Wijnberg). Ik begin niet met te roepen en te tieren noch straffen naar bvb een Rottweiler, die honden zijn daar toch totaal niet van onder de indruk. En als mens kan je het toch niet halen tegen bepaalde hondenrassen. Ik creëer eerst een band met een hond gebaseerd op wederzijds respect en dan begin ik iets aan te leren. Nogmaals dé methode om honden iets aan te leren bestaat niet, iedere "hondengedragstherap eut" heeft wel iets te zeggen, het beste lijkt me een combinatie van elk een. Met een beloningsgerichte methode bereik je al heel veel"

Offline dannyro

• warme hondenvriend
  • *
  • 40 HV-Punten
« Reactie #312 Gepost op: februari 07, 2010, 19:31:03 »
Ik weet niet of op mij bedoeld is maar mijn denk/werkwijze: "elke hond reageert anders op een manier van aanpak en geen enkele hond is hetzelfde, zelfs 2 nestbroers kunnen iets aanleren of afleren op andere methoden. Bvb Bij sommige honden die hyperactief zijn en op ontploffen staan omdat ze nog nooit uit hun buitenkennel zijn gekomen zeg ik geen woord en laat ze hunzelf zijn en tot rust komen ( zo weinig mogelijk zeggen zoals bij Klaas Wijnberg). Ik begin niet met te roepen en te tieren noch straffen naar bvb een Rottweiler, die honden zijn daar toch totaal niet van onder de indruk. En als mens kan je het toch niet halen tegen bepaalde hondenrassen. Ik creëer eerst een band met een hond gebaseerd op wederzijds respect en dan begin ik iets aan te leren. Nogmaals dé methode om honden iets aan te leren bestaat niet, iedere "hondengedragstherap eut" heeft wel iets te zeggen, het beste lijkt me een combinatie van elk een. Met een beloningsgerichte methode bereik je al heel veel"

De vraag is: (nogmaals, pfff) Er komen mensen bij U met een hond (eender welk ras) die bij de minste correctie (te zien op het 3de filmpje met de bazin) aggresief (zacht uitgedrukt) uitvalt, maw begint te vechten met het bazinnetje. Uiteraard met CM ook.
Wat gaan jullie daar aan doen, of hoe pak je dat aan. En begin nu weer niet over één of andere wolfhond. Ik heb het hier al 3 keer gezegd, ik heb het meegemaakt met een DH, en het was niet simpel. Het gevecht bedoel ik. Achteraf zijn we de beste maatjes geworden.
Ik heb al begrepen dat er hier GT's beginnen te preken, maar bij nader inzicht en nogmaals alle filmpjes en antwoorden te bekijken en te lezen, word ik nog altijd niks wijzer. Het is nochtans duidelijk dat je er niet met een snoepje zult geraken.

Offline Xtian1957

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #313 Gepost op: februari 10, 2010, 14:52:24 »
Ik ben geen GT, ik besef ook dat ik eigelijk weinig weet van honden.
Echter ik weet dat een hond een roedeldier is en dat er een rangorde voor hen moet zijn.
Ik weet ook dat er in de roedel ook enorme hechte banden kunnen bestaan en dat een hond iemand als zijn baas kan kiezen en voor hem/haar door dik en dun gaat. en daar ben ik het eens met cayou

Ik weet ook dat een hond liever reageert op positieve ervaring dan negatieve (wie niet btw, eigelijk, eerlijk gezegd, ik heb ook liever een opslag dan een loonsvermindering)

Iedereen weet ook dat bij onaanvaardbare houding je mag straffen... straffen moet ...
maar er is straffen en straffen
Ik weet ook - en heb ik ook al eens moeten doen - dat je bij echt onaanvaardbare houding en dat wanneer je hond zo goed als flipt , je MOET aantonen wie de roedelleider is. Mijn "toepassing" is zoals een vierpotige roedelleider het doet , hem bij nek of keel vastpakken en ervoor zorgen dat hij op zijn zij ligt en hij rustig wordt en mijn leiderschap aanvaardt. De honden in kwestie hadden geen zuurstof gebrek en geen pijn ondervonden en vielen daarna niet naar mij uit. Integendeel ze hadden mijn "bericht" heel duidelijk begrepen en aanvaard.
Zoals ik idd gelezen heb als je in zo een conflict situatie (en deze is "Wie wordt hier roedelleider?") terecht komt,
dan is er voor de hond een keuze ... al dan niet die positie behouden ...
maar ...
de enige keuze voor de "mens" is: die behouden en daarin hebben Vani, sepke, ... aan het rechte eind volgens mij.

Echter:
Vani: aan jou zou ik nooit mijn probleemhonden toevertrouwen... je hebt me echt niet overtuigd van jouw aanpak. Sorry

Voor wat betreft die filmkes ... over de eerste film kan ik en heb ik geen mening kunnen opmaken.
Feit is dat die "dogwhisperer" geen keuze had en moest tonen dat hij sterker was. De hond heeft uiteindelijk de overmacht van de handler aanvaard ... maar volgens mij is het "tijdelijk".  Waarom .. ik heb daarvoor mijn redenering maar die kan ook volledig fout zijn dus zet ik die liever niet hier. En idd hier is het snoepjes-oplossing geen echte optie - enfin in een een beginfase toch. Ik ben ook geen voorstander van de "euthanasie" oplossing.
Op film 2 is de dogwhisperer volledig fout. Op een bepaald moment wilt de hond "vluchten" van de kat, zelfs de kamer verlaten, (dat is duidelijk te zien in de film) en hij laat dat niet toe. Wat, naar me dunkt, volledig fout is. Ik ben ook ergens van mening dat hier de "snoepjes oplossing" wel een optie kan zijn...
Nu het is een typische US tvprogramma waar sensatie de toppen moet scheren... en meestal zijn het ook niet de beste "schippers" die aan zulke shows meedoen ... (de beste schippers staan feitelijk op hun ship en hebben hun handen meer dan vol).
Voilà tot zover mijn mening.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #314 Gepost op: februari 10, 2010, 20:53:59 »
Er zijn honden die te sterk zijn voor de toepassing die jij voorstelt  :yes:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #315 Gepost op: februari 10, 2010, 21:38:48 »
ge moet nie overtuigd zijn ze ik weet bijna zeker dat je deze met een snoep niet meer gaat omkeren  :mrgreen: :lol: en aan de keel pakken oke. maar ben jij fysiek sterk genoeg ? ben je zeker je de greep kan houden als de hond toch een knap draaid ? bij de minste aarzeling ben je hem kwijt en sta je naakt en dan ???  :mrgreen:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #316 Gepost op: februari 10, 2010, 22:24:41 »
ge moet nie overtuigd zijn ze ik weet bijna zeker dat je deze met een snoep niet meer gaat omkeren  :mrgreen: :lol: en aan de keel pakken oke. maar ben jij fysiek sterk genoeg ? ben je zeker je de greep kan houden als de hond toch een knap draaid ? bij de minste aarzeling ben je hem kwijt en sta je naakt en dan ???  :mrgreen:

NAAKT???  :shock: :shock:

Kheb nog nooit nen hond ne mens zen kleren zien uitdoen zenne  :hmpf:
(behalve dan Kiara die men sloffen liefdevol uitdoet  :wub: om ze dan te verscheuren  :muur:)

Nen hond valt mensen ook aan MET kleren zenne, kdacht dat gij da tenminste wist  :hmpf:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #317 Gepost op: februari 10, 2010, 22:34:26 »

(behalve dan Kiara die men sloffen liefdevol uitdoet  :wub: om ze dan te verscheuren  :muur:)

Nen hond valt mensen ook aan MET kleren zenne, kdacht dat gij da tenminste wist  :hmpf:

met naakt bedoel ik weerloos  :wink:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #318 Gepost op: februari 10, 2010, 22:35:52 »

Het was niet letterlijk te nemen, maar toch even zeggen, dat die HH het vest van ons lijf scheurde.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #319 Gepost op: februari 10, 2010, 22:39:11 »
maar ben jij fysiek sterk genoeg ? ben je zeker je de greep kan houden als de hond toch een knap draaid ? bij de minste aarzeling ben je hem kwijt en sta je naakt en dan ???  :mrgreen:

ik zou een mens die in overlevingsdrang gaat, niet onderschatten van fysieke macht  :wink:

Ik weet er ene die dit heeft gemaakt, hij dacht dat hij 2 keer gebeten was tijdens het gevecht, bleek het na afloop 12 keer te zijn en was het vel van zijn ene hand gerukt.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal