collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: wat vinden jullie hiervan (schokkende beelden)  (gelezen 27094 keer)

Offline Vke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: wat vinden jullie hiervan (schokkende beelden)
« Reactie #40 Gepost op: januari 27, 2010, 21:50:51 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ge kunt het anders zien hij door dat tikske lokt hij gedrag uit die zoieso onaanvaardbaar is. en die hij ws met eigen baasje doet als er een hond paseert. Dus hond leert nu enkel van oei uitvallen naar baasjes of diegeen naast me not done. Ik vind hem nog braaf te werk gaan  :mrgreen:

veel honden gaan in bepaalde situatie's echt uw snoepke en balleke niet zien ze al stade ermee op uw hoofd  :mrgreen:

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: januari 27, 2010, 21:56:26 »
Je ziet alleen maar wat er gebeurd op het filmpje.
Wat er daarvoor al gedaan is met de hond, daar kan je achter raden.
Er zijn ook andere manieren, zoals hier reeds gezegd, een training moet voor zowel trainer als hond veilig en overwogen zijn. Een hond ophangen tot hij stopt, dat is niet de manier.
En het geval met de kat, idd, doe de kat weg of herplaats de hond.

Offline friendforlive

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: januari 27, 2010, 22:03:09 »
1 ste filmke .... vraag ik me af wat het voorafgaand verhaal is omdat die hond zo reageerd op een prikkel in zijn lies ... Zo'n reactie van een hond is idd niet kunnen maar zo'n aanpakken ... :silenced:
Hopelijk kan meneer de alles weter ook ne keer zo aangepakt worden .. :bla: :bla:.. benieuwd naar zijn reactie dan ...
tweede filmke ... heb ik geen zin meer om naar die zever te kijken  :rolf: :rolf:

Offline LittleBoy

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: januari 27, 2010, 22:11:57 »
Het lijkt misschien niet hard, maar een goed gemikte stoot op de juiste plaats kan soms serieus aankomen  :weetniet:
Bij een mens hoef je ook niet stevig door te tikken op de neus om toch serieus pijn te hebben.
Maar goed, die hond mag misschien niet reageren op zo'n tik, maar je ziet ook niet wat die kerel al allemaal gedaan heeft met de hond voor die bewuste trap.
Het lijkt me ook bull-shit om een reactie uit te lokken bij de hond door middel van een trap en het dan te benoemen als 'dominantie tegenover andere honden'  :denk:

Ik volg Maart hier toch in de discussie. Kon me wel vinden in de antwoorden.  :bow:
You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say:
"That's the bad guy."

Online sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: januari 27, 2010, 22:47:02 »
Het lijkt misschien niet hard, maar een goed gemikte stoot op de juiste plaats kan soms serieus aankomen  :weetniet:
Bij een mens hoef je ook niet stevig door te tikken op de neus om toch serieus pijn te hebben.
Maar goed, die hond mag misschien niet reageren op zo'n tik, maar je ziet ook niet wat die kerel al allemaal gedaan heeft met de hond voor die bewuste trap.
Het lijkt me ook bull-shit om een reactie uit te lokken bij de hond door middel van een trap en het dan te benoemen als 'dominantie tegenover andere honden'  :denk:

Ik volg Maart hier toch in de discussie. Kon me wel vinden in de antwoorden.  :bow:

Trap? Ik zie die voet de hond amper raken. Ik zie het volgende: hond is serieus gefixeerd op de border collie. En door het iets raken van de hond achteraan, waardoor hij 'iets' voelt, weet die niet meer waar hij het heeft en begint hij.

Over de rest van de aanpak weet ik niets, alleen dat ik niet graag aan de andere kant van de lijn wil hangen.  :mrgreen:

Tweede filmpje heb ik nog niet gezien.

Online sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: januari 27, 2010, 22:50:02 »
Van het tweede weet ik niet wat ik moet denken.  :weetniet:

Offline spickenstef

• hondenvriend pro
  • *
  • 10 HV-Punten
    • spickel mijn (dal) maatje
« Reactie #46 Gepost op: januari 27, 2010, 23:07:31 »
ongeloofelijk , wat gaan ze nog allemaal uitvinden

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: januari 27, 2010, 23:08:37 »
Trap? Ik zie die voet de hond amper raken. Ik zie het volgende: hond is serieus gefixeerd op de border collie. En door het iets raken van de hond achteraan, waardoor hij 'iets' voelt, weet die niet meer waar hij het heeft en begint hij.

:bow:

Offline city dog

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
    • Oren Gespitst!- opvoeding hond en gedragstherapie
« Reactie #48 Gepost op: januari 27, 2010, 23:11:36 »
 wat een sukkel die Ceasar Milan!!!!

bah bah bah

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: januari 27, 2010, 23:17:15 »
Van enige fixatie is volgens mij geen sprake.
Ik zie hem toch ook heel duidelijk de border collie fixeren hoor :yes:
Over waarom de hond zo reageert ga ik me niet uitspreken maar wat ik echt niet begrijp is dat hij die hond gewoon blijft omhoog trekken he! Je ziet de hond enkele keren niet tegenspartelen en bijvoorbeeld gaan zitten maar hij blijft hem 'wurgen' :puke: ziekelijk!

En het tweede filmpje is ook allesbehalve normaal, of de hond fysiek al dan niet pijn heeft, doet zelfs niet terzake, de manier waarop hij onder die zetel kruipt en hij zich gedraagt weerspiegelt genoeg de mentale 'pijn' of ongemak of hoe je het ook wilt noemen. Volgens mij heeft die hond de link met de kat nu ook helemaal verkeerd gelegd. Echt brrr :silenced:

Offline city dog

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 105 HV-Punten
    • Oren Gespitst!- opvoeding hond en gedragstherapie
« Reactie #50 Gepost op: januari 27, 2010, 23:34:17 »
spijtig dat de eerste hond hem niet serieus heeft kunnen toetakelen  :lol:

dit heeft toch niets met training te maken, een hond stikken => geloof me, ik denk dat diene eigenaar de volgende dag nog veel grotere problemen heeft als hij ne andere hond tegenkomt op straat

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: januari 27, 2010, 23:43:00 »
Intriest zo'n praktijken.

En dan gaan mensen zo'n dingen thuis zelf proberen want ze hebben het op tv gezien.. :muur:

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #52 Gepost op: januari 28, 2010, 00:07:16 »
tja, zonder zo'n sensatie, gene programma en bekendheid heee, nu is hem den grote man die die hond helemaal mak als een lammetje kreeg, wat een geweldige opvoeder :thumbs:.... :roll: :muur:

tweede niet gezien en kijk er ook niet naar!

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: januari 28, 2010, 06:50:53 »
Hier zijn we natuurlijk allemeel voorstander van de TV gedragstherapeuten die liever opteren voor siorry onhandelbaar en inslapen maar remeber de JR

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #54 Gepost op: januari 28, 2010, 06:58:47 »
aa, laat me er niet meer aan denken, had zo in de tv willen kruipen en....... :bla:

er zijn andere manieren, enkel duren deze te lang voor een serie, want daar moet het altijd een quick fix zijn om hun "kunnen" te tonen  :weetniet:

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: januari 28, 2010, 07:02:17 »
aa, laat me er niet meer aan denken, had zo in de tv willen kruipen en....... :bla:

er zijn andere manieren, enkel duren deze te lang voor een serie, want daar moet het altijd een quick fix zijn om hun "kunnen" te tonen  :weetniet:

nie vergeten niet iedereen ziet het zitten om er maanden tijd in te steken door allerhande redens. Vaak genoeg gezien op HS vroeger als mensen komen met een probleem en tis na 2 lessen nie opgelost dan zijde slechte lesgever of slechte HS  :wink: :wink:

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: januari 28, 2010, 07:09:51 »
Trap? Ik zie die voet de hond amper raken. Ik zie het volgende: hond is serieus gefixeerd op de border collie.

Vind jij dat?
Ik zie die hond ook kijken naar die border, maar 'serieus gefixeerd', kweetnie...  Volgens mij had ie al veel vroeger kunnen ingrijpen zodat de hond niet eens keek naar de border, of had ie zelfs op het moment van het zogenaamd fixeren, de hond op een totaal andere manier kunnen afleiden. 
Maar ja, da's niet spectaculair genoeg voor deze honden'temmer' hé....  :doh:

Brrrr... Ik krijg de kriebels van die man.
Ik vind het gewoon vreemd: hoe doet een hond in de fout gaan en pakt hem dan aan....
Ik heb juist geleerd: doe alles om te verhinderen dat je hond in de fout kan gaan....  :doh:

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #57 Gepost op: januari 28, 2010, 07:14:54 »
nie vergeten niet iedereen ziet het zitten om er maanden tijd in te steken door allerhande redens. Vaak genoeg gezien op HS vroeger als mensen komen met een probleem en tis na 2 lessen nie opgelost dan zijde slechte lesgever of slechte HS  :wink: :wink:

ja echt jammer, tis onze maatscappij, snel sneller snelst :denk:

vraag me af wanneer de afstandsbediening voor je huisdier zal uitkomen  :fuu:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #58 Gepost op: januari 28, 2010, 07:50:17 »
vraag me af wanneer de afstandsbediening voor je huisdier zal uitkomen  :fuu:
:shock:
Is daar dan al sprake van?? Dan zal ik de eerste zijn om em te hebben hoor  :hmpf: :mrgreen: :mrgreen:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Lien

• *
  • 1179 HV-Punten
« Reactie #59 Gepost op: januari 28, 2010, 08:48:28 »
Ik vind dit echt niet kunnen! Het gedrag in het eerste filmpje is uitgelokt, zeker niet door de bordercollie. Als mevrouw morgen met haar hond gaat wandelen, kan ze er misschien helemaal geen weg meer mee. Ik vraag me af wat die hond zal doen na zo'n traumatiserende ervaring.
En in het tweede filmpje wist de hond niet waar kruipen van de pijn... hij heeft inderdaad de kat aan zijn pijn gelinkt. Hij durfde er zelfs niet meer naar kijken en toch blijft die vent de mand met de kat in het gezicht van de hond duwen. De hond liep er zelfs van weg... en toch krijgt hij nog een shock! Ten einde raad duikt hij onder de zetel, omdat de pijn en die kat maar blijven komen en hij er niet van kan weglopen.
En 't allerergste is dat die eigenaars overtuigd zijn dat dit de juiste aanpak is!! Zij zullen hun hond zo blijven behandelen. En dan al die televisiekijkers die zonder nadenken...  :muur:
When you do things from your soul, you feel a river moving in you; a joy. - Rumi

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal