collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: wat vinden jullie hiervan (schokkende beelden)  (gelezen 27064 keer)

Offline Pepperke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 904 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: wat vinden jullie hiervan (schokkende beelden)
« Reactie #20 Gepost op: januari 27, 2010, 21:25:19 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
 :shock: :shock: :shock: :zot:
Moet je als gedragstherapeut al niet eerst er voor zorgen dat je niet gebeten wordt???? En als een hond aan het stikken is, zal hij idd niet veel meer doen he  :roll:

Het tweede filmpje: die hond heeft nu alleen geleerd KAT=pijn volgens mij  :denk: Da beest wist gewoon ni waar kruipen van de pijn.  :silenced:
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: januari 27, 2010, 21:26:16 »
Het tweede filmpje: die hond heeft nu alleen geleerd KAT=pijn volgens mij  :denk: Da beest wist gewoon ni waar kruipen van de pijn.  :silenced:

wat is pijn ?

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: januari 27, 2010, 21:26:45 »
laat gij u dan bijten of wa ? hond heeft zo nie te reageren tik of niet. hond was al aant fixeren dacht ik waardoor em al in andere wereld bezig was

nee, omdat ik het zover niet laat komen  :weetniet: hond hoeft geen tik te krijgen, fixatie kan ook op andere en veilige manieren doorbroken worden.
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: januari 27, 2010, 21:27:25 »
wat is pijn ?
genoeg om de kat de volgende keer, als hij er wel de kans toe krijgt, naar 'n andere wereld te helpen.

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: januari 27, 2010, 21:27:34 »
wat is pijn ?

Ge gaat me nu toch ni zeggen dat die hond geen pijn had he  :weetniet:
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: januari 27, 2010, 21:28:31 »
nee, omdat ik het zover niet laat komen  :weetniet: hond hoeft geen tik te krijgen, fixatie kan ook op andere en veilige manieren doorbroken worden.

hoe bedoel je ? maar stel dat hem zo reageert jij laat hem dan los of wat ?  :weetniet: onder moto negeren

Ge gaat me nu toch ni zeggen dat die hond geen pijn had he  :weetniet:

idd paniek is gene pijn

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: januari 27, 2010, 21:28:44 »
Ik heb een intense hekel aan die macho, die alles in een "relax state of mind" doet...
Eerste hond is bijna dood  :bla:
Tweede hond weet het helemaal niet meer, een trauma is het minste dat hij hieraan overhoud. Pure gek, pure sadist, ik haat die kerel  :bla:

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: januari 27, 2010, 21:29:54 »
idd paniek is gene pijn

Maar die paniek is toch het gevolg van de het feit dat hij pijn heeft en niet weet vanwaar het komt?  :weetniet:

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
    • Some kind of Magic's Elixir
« Reactie #28 Gepost op: januari 27, 2010, 21:30:35 »
vani, persoonlijk denk ik ook dat de hond in situatie 2 pijn had. als ik een elektrische opheining aanraak vind ik het ook niet een aangenaam gevoel. al mijn spieren spannen op, bah als ik er aan denk
Money can buy a dog, but only love will wag its tail!

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: januari 27, 2010, 21:32:09 »
Maar die paniek is toch het gevolg van de het feit dat hij pijn heeft en niet weet vanwaar het komt:weetniet:

vet gedrukte ja pijn neen  :mrgreen: zelf ervaren  :lol:

vani, persoonlijk denk ik ook dat de hond in situatie 2 pijn had. als ik een elektrische opheining aanraak vind ik het ook niet een aangenaam gevoel. al mijn spieren spannen op, bah als ik er aan denk

sommige honden reageren nu eenmaal gevoelig en slaan in paniek he  :oops: een hond met pijn van TT gaat heel anders manouvers doen ze

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: januari 27, 2010, 21:33:32 »
vet gedrukte ja pijn neen  :mrgreen: zelf ervaren  :lol:

sommige honden reageren nu eenmaal gevoelig en slaan in paniek he  :oops: een hond met pijn van TT gaat heel anders manouvers doen ze

Nou ja ok, ik heb zelf nog nooit aan een TT gehangen, dus wat weet ik er dan van he.
Feit blijft dat die hond de verkeerde dingen geleerd heeft  :hmpf:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: januari 27, 2010, 21:33:49 »
@ vani: deze hond reageert duidelijk op de prikkel in zijn lies.
Van enige fixatie is volgens mij geen sprake.

Dus rest voor mij de vraag waarom hij in hemelsnaam de hond prikkelt in de lies (uiteraard is het antwoord daarop omdat hij wéét dat de hond zo gaat reageren, anders was zijn 'lesmateriaal' van korte duur).

Ik ben wel akkoord met je, dat wanneer je hond je om één of andere reden grijpt, je moet doorgaan tot wanneer jij wint. Maar ik kan me persoonlijk zelf geen situatie voorstellen dat mijn honden zich tegen me gaan keren en moest ik die situatie weten, dan lok ik die toch zeker absoluut niet zelf uit?

en 2de vraag is wat hij voorheen heeft gedaan om dergelijke reactie van de hond uit te lokken, bij aanraking van de lies.

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: januari 27, 2010, 21:36:03 »
Nou ja ok, ik heb zelf nog nooit aan een TT gehangen, dus wat weet ik er dan van he.
Feit blijft dat die hond de verkeerde dingen geleerd heeft  :hmpf:

ik ben ook voorstander om de kat buiten te smijten ze  :mrgreen:

Ik ben wel akkoord met je, dat wanneer je hond je om één of andere reden grijpt, je moet doorgaan tot wanneer jij wint. Maar ik kan me persoonlijk zelf geen situatie voorstellen dat mijn honden zich tegen me gaan keren en moest ik die situatie weten, dan lok ik die toch zeker absoluut niet zelf uit?

aan sommige honden zit een steekske los he en gebeurd al nekeer  :mrgreen: uitgelokt of niet.

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: januari 27, 2010, 21:36:31 »
ik zie in mijn trimsalon honden met een hoge pijngrens en honden met een hele lage pijngrens, maar ook honden met meer angst dan pijn.

bijv sommige honden janken als je hun poot vast hebt en je komt nog maar dichter met de nagelknipper. dit zonder dat er nog maar iets gebeurd. dit leid soms idd tot onaangename situatie voor mij. het is al vaker gebeurd dat iemand mij voor dierenmishandelaar uitmaakte terwijl ik de hond niet eens aanraak. pffff (mijn trimsalon is in een winkel met open ruiten, dus iedereen kan mij zien en horen

dus zonder de hond zelf te kennen is het idd moeilijk te oordelen, maar het is een feit dat een TT zeker geen deugd doet  :wink:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: januari 27, 2010, 21:37:38 »
aan sommige honden zit een steekske los he en gebeurd al nekeer  :mrgreen: uitgelokt of niet.

maar voor mij behoort die hond -louter en alleen door dit filmpje te zien - niet tot die 'sommige honden'.

Ik ken zo een hond, en geloof me, dan blijft het niet bij een gescheurd hempie  :oops:

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: januari 27, 2010, 21:37:57 »

en 2de vraag is wat hij voorheen heeft gedaan om dergelijke reactie van de hond uit te lokken, bij aanraking van de lies.

dat vraag ik mij idd ook af;

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: januari 27, 2010, 21:38:32 »
hoe bedoel je ? maar stel dat hem zo reageert jij laat hem dan los of wat ?  :weetniet: onder moto negeren

idd paniek is gene pijn

dat is nu net de kunst van probleemgedrag aanpakken: zorgen dat zowel jij als die hond dat op een veilige manier kunnen doen. als je een hond gaat irriteren, provoceren,... moet je niet verstomd staan dat die hond op een bepaald moment er genoeg van heeft en gaat reageren  tegen jou :weetniet: als je een manier zoekt/vindt waarbij zowel jij als je hond zich goed voelen, dan krijg je zo'n toestanden niet.

edit: ik zie net dat maart iets gelijkaardigs heeft gepost :wink:
http://
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: januari 27, 2010, 21:40:04 »
ik vind persoonlijk ook dat de eerste hond niet mag bijten, (als ik zo de tik zie in de lies is het niet een extreme schop)

voor't zelfde geld was dit een bal van een kind die per ongeluk tegen de hond ging en kon de hond zich dan ook zo gedraaid hebben.

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: januari 27, 2010, 21:42:17 »
laat gij u dan bijten of wa ? hond heeft zo nie te reageren tik of niet. hond was al aant fixeren dacht ik waardoor em al in andere wereld bezig was

Hem laten winnen? NOOIT van men leven.
Maar een situatie gaan uitlokken om een hond zo in de fout te doen gaan???
Chipsy was absoluut geen gemakkelijke teef toen ze hier kwam. Ze viel uit naar al wat bewoog...
En ja ze is meermaals tegen de muur geplakt, maar een hond gaan verstikken om te winnen?
Chipsy heeft ons snel genoeg doen inzien dat die aanpak totaal ni werkte.
Snoepkes en afleiding, en nu kan ze mooi mee op wandeling :)

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: januari 27, 2010, 21:49:46 »

Snoepkes en afleiding, en nu kan ze mooi mee op wandeling :)

sommige honden gaan zo hoog in bepaalde driften dat snoep of speeltje niet genoeg helpt of onvoldoende motivatie is

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal