collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: wat vinden jullie hiervan (schokkende beelden)  (gelezen 27085 keer)

Offline dookia

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 12 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Some kind of Magic's Elixir
wat vinden jullie hiervan (schokkende beelden)
« Gepost op: januari 27, 2010, 20:30:34 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mijn bedoeling is niet van onozele discuties hier te houden.

maar volgens mij is die hond niet goed aangepakt. de enige reden waarom hij niets meer doet is om dat hij aan het stikken is.

http://www.youtube.com/results?search_query=%22Shadow+Turns+Blue%22&search_type=&aq=f

mij idee is dat die hond best een muilkorf had aangekregen en zijn technieken vind ik absoluut maar niets in deze video

en hier;

ik ben geen gebruiker van TT en soms kan je idd beter 1 gebruiken

maar nergens spreekt hij dat hij een TT aan de hond heeft en laat hij blijken dat het door zijn "relax state of mind" is dat de hond tot rust komt. Dus eigenlijk is hij mensen aan het bedriegen op dit moment.

de hond heeft hier denk ik wel een serieuze correctie, als je de hond telkens ziet janken en zich zelfs wegsteken voor de pijn

Money can buy a dog, but only love will wag its tail!

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
Re: wat vinden jullie hiervan (schokkende beelden)
« Reactie #1 Gepost op: januari 27, 2010, 20:39:47 »
bah, voor beide..

eerste filmpje lijkt de hond mij te reageren op die prikkel in zijn lies (die gast steekt zijn hiel in de hond zijn lies, waarop de hond meteen reageert), niet op die voorbijkomende hond...

Online ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: januari 27, 2010, 20:42:04 »
bah, voor beide..

eerste filmpje lijkt de hond mij te reageren op die prikkel in zijn lies (die gast steekt zijn hiel in de hond zijn lies, waarop de hond meteen reageert), niet op die voorbijkomende hond...

Ben het opnieuw gaan bekijken, want dat had ik eerst niet gezien.  Volgens mij was dit inderdaad een reactie op die tik in zijn lies, niet op die andere hond  :weetniet:

Offline -Dorien-

• hondenvriend pro
  • *
  • 260 HV-Punten
    • Doggies & Daffodils
« Reactie #3 Gepost op: januari 27, 2010, 20:47:49 »
bah, voor beide..

Ik heb het eerste filmpje ooit al eens gezien en hoef het echt geen tweede keer te zien, het tweede filmpje is al even erg. De hond weet uiteindelijk niet meer waar kruipen. En idd Maart, volgens mij reageert die eerste hond eerder op de "trap" die die kerel hem geeft en niet op de andere hond.

Offline Anke W

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: januari 27, 2010, 20:51:44 »
ik durf eigenlijk niet naar de filmpjes te kijken, maar ik ben absoluut geen fan van die Cesar Milan.....

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: januari 27, 2010, 20:53:31 »
don't try this at home...  :silenced:

we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Fieke

• warme hondenvriend
  • *
  • 53 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: januari 27, 2010, 20:54:12 »
Degoutant . Sommige honden kunnen nu eenmaal niet met katten samenleven . Moeten ze daarvoor ( her)opgevoed worden op zo'n traumatische manier ?

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: januari 27, 2010, 20:56:40 »
bah, voor beide..

idd

en weer spreekt hij van relax state of mind, de hond ligt bijna dood met een paarse tong en een erectie. dat zijn tekenen van tekort aan zuurstof

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: januari 27, 2010, 20:59:53 »
ja idd.  Beide honden hebben volgens mij ook echt wel niet geleerd en reageren volgens mij bij een volgende idem situatie (nog waarschijnlijker bij alle situaties waarbij deze persoon betrokken is), krak hetzelfde.

vooral angstig dus, omdat ze niet weten wat er gebeurt.

Offline Lieze

• *
  • 256 HV-Punten
  • There's no I in team.
« Reactie #9 Gepost op: januari 27, 2010, 21:00:25 »
Bah Cesar Milan. Eerste situatie is volgens mij helemaal zelf gezocht. De hond reageert inderdaad op de trap in zijn lies. Plus dat hij de hond maar blijft omhoog trekken waardoor je een stikeffect krijg. Tja, logisch dat de hond zo reageert.

Tweede situatie, enige wat ik daarvan kan zeggen is: bah! Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen het CORRECT gebruik van een TT, maar zoals hij het hier nu doet :zot:

Iemand die niet weet hoe zeep smaakt, heeft nog nooit een hond gewassen.

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: januari 27, 2010, 21:03:15 »
ja idd.  Beide honden hebben volgens mij ook echt wel niet geleerd en reageren volgens mij bij een volgende idem situatie (nog waarschijnlijker bij alle situaties waarbij deze persoon betrokken is), krak hetzelfde.

vooral angstig dus, omdat ze niet weten wat er gebeurt.

en als je de tweede hond ziet zou hij bijna redirectie gaan vertonen doordat hij niet begrijpt van waar de pijn komt

Offline Lieze

• *
  • 256 HV-Punten
  • There's no I in team.
« Reactie #11 Gepost op: januari 27, 2010, 21:05:51 »
en als je de tweede hond ziet zou hij bijna redirectie gaan vertonen doordat hij niet begrijpt van waar de pijn komt

Zou me niet verbazen moest de hond de link leggen kat =  pijn waarvan ik niet weet waar het vandaan komt dus HAP kat... Aangezien ze zo gefocust zijn op die kat. Zeg niet dat het zo is hé, maar denk dat die link wel mogelijk is.

Iemand die niet weet hoe zeep smaakt, heeft nog nooit een hond gewassen.

Offline Fanny

• hondenvriend pro
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: januari 27, 2010, 21:06:51 »
Het eerste filmpje heb ik ook even terug opnieuw moeten bekijken want die trap in zijn lies had ik ook gemist....  Volgens mij reageert die hond idd ook enkel op die trap (reageert wel lang en agressief, maar 't zal waarschijnlijk helemaal geen deugd gedaan hebben  :denk:)
't Tweede filmpje, daar breekt mijn hart van als ik zie hoe die hond reageert :(
En nochtans ben ik wel iemand die graag es kijkt naar zijn programma...  Dat zal dan vanaf nu ook met een dubbel gevoel zijn  :silenced:

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: januari 27, 2010, 21:14:58 »
'k Heb ze deze avond ook ergens voor het eerst gezien. Er is een petitie van, met als vraag aan National Geographic om te stoppen met dit soort mishandelingen uit te zenden (in het programma uitgelegd als 'goede manier om met honden om te gaan', voor zover ik het begreep want ik heb het programma zelf nog nooit gezien).

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: januari 27, 2010, 21:17:16 »
Ik krijg er de kriebels van...
De eerste situatie: hij trapt naar de hond, hond valt uit (geef ik hem) groot gelijk in.
Nu zijn manier van corrigeren daar staat me absoluut niet aan.
Als een hond al uitvalt (bvb je passeert een iets hond, mens eerder wat) dan is het nog altijd beter om je hond af te wenden van de oorzaak...
In dit geval is hij zelf de oorzaak, dus afleiden is moeilijk dan he.
Het wurgen leert hem niet af hoor van uit te vallen...
Ik vraag me af of positief werken gekend is door die persoon, want dit is alles behalve positief...

De 2de hond... Wat hij een kleine correctie noemt lijkt me toch wel sterk geminimaliseerd, de hond zou onder de zetel gekropen hebben...
Sommige honden kunnen nu eenmaal niet met katten. Aanvaard dat dan, en ofwel hou je ze gescheiden ofwel herplaats je een van beiden.
Maar dit laat volgens mij alleen maar een ferm verkeerd gebruik van de TT zien

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #15 Gepost op: januari 27, 2010, 21:18:26 »
bij sommig type honden vind ik dit kunnen. Die met TT vond ik nie echt dat... aangezien de kat volgens mij beter manieren geleerd word en niet de hond.  :lol:

en dat eerste met die hiel. tja dan zou ik dat reactie'tje ervan niet aanvaarden en krijgt hij er ook van tot en de zin verliest van nog reageren.

akkoord nee maar de manier van werken. JA bij sommige gedragingen  :mrgreen: :lol:

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: januari 27, 2010, 21:21:19 »
 :zot:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: januari 27, 2010, 21:22:48 »
Césarreke was al mijne vriend niet, nu nog minder.
Ik had bij een aantal dingen die ik van 'm had gezien al serieuze bedenkingen, nu nog meer...
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: januari 27, 2010, 21:24:09 »
Ik krijg er de kriebels van...
De eerste situatie: hij trapt naar de hond, hond valt uit (geef ik hem) groot gelijk in.
Nu zijn manier van corrigeren daar staat me absoluut niet aan.
Als een hond al uitvalt (bvb je passeert een iets hond, mens eerder wat) dan is het nog altijd beter om je hond af te wenden van de oorzaak...
In dit geval is hij zelf de oorzaak, dus afleiden is moeilijk dan he.
Het wurgen leert hem niet af hoor van uit te vallen...
Ik vraag me af of positief werken gekend is door die persoon, want dit is alles behalve positief...

De 2de hond... Wat hij een kleine correctie noemt lijkt me toch wel sterk geminimaliseerd, de hond zou onder de zetel gekropen hebben...
Sommige honden kunnen nu eenmaal niet met katten. Aanvaard dat dan, en ofwel hou je ze gescheiden ofwel herplaats je een van beiden.
Maar dit laat volgens mij alleen maar een ferm verkeerd gebruik van de TT zien

ik geef die hond ook 100% gelijk. eerst een 'tik' krijgen van iemand die je van haar noch pluimen kent en dan zou je je niet mogen verweren? :zot: en om dan verdedigingsgedrag van die hond te gaan corrigeren/bestraffen???  :zot: waar zit de logica?  :weetniet:

mijn voorkeur gaat toch ook uit naar het 'niet in conflict laten gaan'  :yes: en idd... deze hond heeft niets geleerd mbt andere honden...
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: januari 27, 2010, 21:25:10 »
Césarreke was al mijne vriend niet, nu nog minder.
Ik had bij een aantal dingen die ik van 'm had gezien al serieuze bedenkingen, nu nog meer...
ik geef die hond ook 100% gelijk. eerst een 'tik' krijgen van iemand die je van haar noch pluimen kent en dan zou je je niet mogen verweren? :zot: en om dan verdedigingsgedrag van die hond te gaan corrigeren/bestraffen???  :zot: waar zit de logica?  :weetniet:

mijn voorkeur gaat toch ook uit naar het 'niet in conflict laten gaan'  :yes: en idd... deze hond heeft niets geleerd mbt andere honden...

laat gij u dan bijten of wa ? hond heeft zo nie te reageren tik of niet. hond was al aant fixeren dacht ik waardoor em al in andere wereld bezig was

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal