collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Gelieve respect te hebben voor elkanders mening. Termen als zeveraars, geldwolven, puberaal, ... zijn hier niet gepast!

Auteur Topic: te weinig particuliere nestjes zorgen voor een toeloop naar broodfok  (gelezen 22931 keer)

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
Re: te weinig particuliere nestjes zorgen voor een toeloop naar broodfok
« Reactie #60 Gepost op: augustus 05, 2013, 20:36:37 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Jef2...ik weet heel goed wat Gubbels vind van rashondenfokkerij.. .hij is komen spreken op onze fokkersvergadering. ..maar naast onze DNA test kon hij toch niet naast, dankzij die test kunnen dragers veilig ingezet worden om verlies van genen tegen te gaan...

en dan zou ik graag hebben dat het nu  :ontopic: verder gaat!!

Offline watchhorse

• Beheerder
  • *
  • 2929 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • http://www.hondenvrienden.be
« Reactie #61 Gepost op: augustus 05, 2013, 20:51:55 »
Dat ze eerst eens beginnen met enkel de namen van het ras te gebruiken bij honden die voldoen aan de standaard van het ras.

Bij de meeste broodfokkers/winkels zijn het look-a-likes van een bepaald ras die dan de stempel van rashond meekrijgen. :roll:

Wenst iemand dan zo'n look-a-like dan weet hij tenminste wat hij koopt.

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
« Reactie #62 Gepost op: augustus 05, 2013, 21:10:33 »
Dat ze eerst eens beginnen met enkel de namen van het ras te gebruiken bij honden die voldoen aan de standaard van het ras.

Bij de meeste broodfokkers/winkels zijn het look-a-likes van een bepaald ras die dan de stempel van rashond meekrijgen. :roll:

Wenst iemand dan zo'n look-a-like dan weet hij tenminste wat hij koopt.

En welke naam moet er dan b.v. voor ons borders uitgevonden worden .... die voldoen voor de gemiddelde showkeurder ook niet aan de standaard en toch hebben die een FCI-stamboom. :denk:

Wakkere honden slapend maken.

Offline denBen

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 975 HV-Punten
  • And in the worship of security...
« Reactie #63 Gepost op: augustus 05, 2013, 21:20:29 »
los daarvan speelt dat ook niet in op het doelpubliek.
Mensen die bij broodfokkers gaan hebben helemaal geen behoefte aan een rasnaam.
"Small minds discuss people; average minds discuss events; great minds discuss ideas."

Offline Sieglinde

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #64 Gepost op: augustus 05, 2013, 21:22:35 »
los daarvan speelt dat ook niet in op het doelpubliek.
Mensen die bij broodfokkers gaan hebben helemaal geen behoefte aan een rasnaam.
Juist wel toch.

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #65 Gepost op: augustus 05, 2013, 21:24:56 »
Laten we allemaal eens een nestje doen voor de lol, dan gaan er vast veel minder mensen naar de winkels.... :twistedevil:

Offline denBen

• *
  • 975 HV-Punten
« Reactie #66 Gepost op: augustus 05, 2013, 21:26:25 »
Juist wel toch.
Baneent... die willen gewoon nen hond.
Is daar een rasnaam voor, des te beter. Maar ze zullen er zeker niet van wakker liggen.
"Small minds discuss people; average minds discuss events; great minds discuss ideas."

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #67 Gepost op: augustus 05, 2013, 21:31:33 »
In mijn ogen dus wel. Ze willen een 'rashond' en dan is een BF de gemakkelijkste keuze. Mochten ze gewoon een hond willen dan gaan ze toch voor een leuke kruising?

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #68 Gepost op: augustus 05, 2013, 21:47:14 »
Mensen willen

1 een ras ( of toch iets wat er moet voor doorgaan)
2 liefst in mini versie
3 bij voorkeur met een speciaal kleurde
4 en ze willen het NU...

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #69 Gepost op: augustus 05, 2013, 21:49:40 »
In mijn ogen dus wel. Ze willen een 'rashond' en dan is een BF de gemakkelijkste keuze. Mochten ze gewoon een hond willen dan gaan ze toch voor een leuke kruising?

Dat denk ik ook. Mensen die "gewoon een leuke hond" willen, gaan naar een asiel of nemen een herplaatser of etc, etc.
Mensen die naar een broodfokker (of stamboomfokker) gaan, hebben meestal wel een ras in hun hoofd.

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #70 Gepost op: augustus 05, 2013, 21:51:54 »

4 en ze willen het NU...

Idd. Waardoor in veel gevallen ook de particulier afvalt en dan lopen ze toch naar de broodfokker.

Dus, om op de beginvraag te antwoorden: Het maakt niet uit. Mensen lopen toch naar de broodfokker want dat is nu eenmaal het makkelijkst.

Offline jef2

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 184 HV-Punten
« Reactie #71 Gepost op: augustus 05, 2013, 21:53:48 »
Jef2...ik weet heel goed wat Gubbels vind van rashondenfokkerij.. .hij is komen spreken op onze fokkersvergadering. ..maar naast onze DNA test kon hij toch niet naast, dankzij die test kunnen dragers veilig ingezet worden om verlies van genen tegen te gaan...

en dan zou ik graag hebben dat het nu  :ontopic: verder gaat!!

Ontopic: posts over (al dan niet) testjes doen uit de hoek van de 'betere' rashondenfokker, om de particuliere fokkers in een slecht daglicht te stellen.
Offtopic: indien de 'betere' hoek tegenargumenten moet lezen.

Offline jef2

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 184 HV-Punten
« Reactie #72 Gepost op: augustus 05, 2013, 22:01:32 »
Idd. Waardoor in veel gevallen ook de particulier afvalt en dan lopen ze toch naar de broodfokker.

Dus, om op de beginvraag te antwoorden: Het maakt niet uit. Mensen lopen toch naar de broodfokker want dat is nu eenmaal het makkelijkst.

En door het geringe aanbod/verboden particuliere advertenties helaas vaak ook de enige uitweg voor een aantal mensen. De 'betere' rasfokker wantrouwen ze steeds meer wegens het toenemende aantal commerçanten in stamboomfokkerskrin gen.

Meer aanbod van écht particuliere pups is sowieso een aanslag op het bf-aandeel, maar ook (misschien) op het aandeel van commerçanten-stamboomfokkers, vandaar de hierbovenstaande negatieve posts uit die prijzige hoek over particulieren.

Offline denBen

• *
  • 975 HV-Punten
« Reactie #73 Gepost op: augustus 05, 2013, 22:33:25 »
Dat denk ik ook. Mensen die "gewoon een leuke hond" willen, gaan naar een asiel of nemen een herplaatser of etc, etc.
En zo nen slecht opgevoeden hond van iemand anders pakken?
Ik ga ervan uit dat allemaal die mensen een pup willen.

Mensen die naar een broodfokker (of stamboomfokker) gaan, hebben meestal wel een ras in hun hoofd.
Oh, ongetwijfeld hebben ze wel een richting in hun hoofd van hoe zo een hondje er hoort uit te zien.
Maar laat ik er maar vanuit gaan dat een rashond meer is dan enkel een schofthoogte en wat standaardkleurtjes.
En vandaar zeg ik al gemakkelijk dat die mensen geen behoefte hebben aan een rashond.

't Is dan natuurlijk wel waar dat de fabel rondgaat dat een rashond beter is dan een kruising, en dus willen de nieuwe eigenaars zeker niet met een 'slechte' hond thuiskomen.
En dan nemen ze maar 't zekere voor 't onzekere en nemen ze een 'rashond' in huis, een goeikope weliswaar, want eigenlijk geven ze nie om da ras.

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #74 Gepost op: augustus 06, 2013, 00:32:41 »
Ok, stel nu; rasfokker, vraagt veel geld voor pups, maar ouderdieren zien de buitenwereld eig niet. Staan lijk zotten te blaffen langs de draad door geen sociaal contact? Ik heb dat dus hier in 't straat.
Ik vind dat je ook daar onderscheid moet maken.
Ik ben bij nog een "rasfokker" geweest, pups zaten in de wei, moeder aanwezig. Andere fokteven bij andere gezinnen ondergebracht. Indien nodig aanwezig.
Ik heb echt een hekel aan mensen die 20 teven hebben en zichzelf een "fokker" noemen. Kunnen die beesten ergens los lopen, effe ontspannen?
Die dieren zijn dan getest op mogelijke afwijkingen, maar op latere leeftijd? Dat valt toch niet te voorspellen?
Ik wil hier niemand mee beoordelen, want er zijn idd mensen die het correct doen, maar volgens mij zitten onder de rasfokkers ook wel "broodfokkers". = geld verdienen aan kweken.
Ik zal nooit een pup kopen waarvan ik de moeder, eventueel vader niet van kan zien, maar of dat nu particulier is of echte fokker laat ik in 't midden.

Offline aykidoodle

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #75 Gepost op: augustus 06, 2013, 05:24:14 »
volgens mij zijn particuliere nestjes niet de oplossing tegen broodfok, mensen degelijk informeren, strengere wetten inzake dierenwelzijn en een zwaardere controle daarop gaan eerder helpen, dat is volgens mij de enige manier om broodfok bij zowel particulieren als rasfokkers tegen te gaan. ik begrijp nog steeds niet dat in belgie, waar het sociaal systeem zo uitgebreid is, nog steeds zo weinig wordt gedaan aan dierenwelzijn. onze wetten inzake zijn een lachertje en maken broodfok mogelijk. misschien daar eens aan werken  :weetniet:

Offline gotcha

• hondenvriend pro
  • *
  • 526 HV-Punten
  • her pawprints is in our hearts forever
« Reactie #76 Gepost op: augustus 06, 2013, 07:42:53 »
Ok, stel nu; rasfokker, vraagt veel geld voor pups, maar ouderdieren zien de buitenwereld eig niet. Staan lijk zotten te blaffen langs de draad door geen sociaal contact? Ik heb dat dus hier in 't straat.
Ik vind dat je ook daar onderscheid moet maken.
Ik ben bij nog een "rasfokker" geweest, pups zaten in de wei, moeder aanwezig. Andere fokteven bij andere gezinnen ondergebracht. Indien nodig aanwezig.
Ik heb echt een hekel aan mensen die 20 teven hebben en zichzelf een "fokker" noemen. Kunnen die beesten ergens los lopen, effe ontspannen?
Die dieren zijn dan getest op mogelijke afwijkingen, maar op latere leeftijd? Dat valt toch niet te voorspellen?
Ik wil hier niemand mee beoordelen, want er zijn idd mensen die het correct doen, maar volgens mij zitten onder de rasfokkers ook wel "broodfokkers". = geld verdienen aan kweken.
Ik zal nooit een pup kopen waarvan ik de moeder, eventueel vader niet van kan zien, maar of dat nu particulier is of echte fokker laat ik in 't midden.

Mee eens  :silenced:

Offline Ann C

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 377 HV-Punten
« Reactie #77 Gepost op: augustus 06, 2013, 07:50:44 »
volgens mij zijn particuliere nestjes niet de oplossing tegen broodfok, mensen degelijk informeren, strengere wetten inzake dierenwelzijn en een zwaardere controle daarop gaan eerder helpen, dat is volgens mij de enige manier om broodfok bij zowel particulieren als rasfokkers tegen te gaan. ik begrijp nog steeds niet dat in belgie, waar het sociaal systeem zo uitgebreid is, nog steeds zo weinig wordt gedaan aan dierenwelzijn. onze wetten inzake zijn een lachertje en maken broodfok mogelijk. misschien daar eens aan werken  :weetniet:

helemaal mee eens  :thumbs:

Offline gotcha

• hondenvriend pro
  • *
  • 526 HV-Punten
  • her pawprints is in our hearts forever
« Reactie #78 Gepost op: augustus 06, 2013, 07:58:34 »

Of van die mensen die gewoon aan elke wildvreemde die een hond heeft die ietwat lijkt op hetgeen zij hebben (en dat ze meestal ook bij een bf gekocht hebben) of ze niet eens een nestje zouden mogen maken...

Inderdaad,tweemaal meegemaakt zo'n vraag :happywink: :zot: :

Andere:Maar wijken we niet af van de hoofdvraag of door meer particulaire nestjes aantebieden de stap naar broodfokkers minder zal gezet worden.Nu lijkt het meer op de weer eindeloze discussies over pro rashond en tegen rashond. :hmpf:
Impulsieve aankopen gelden voor alle dieren,dat maakt een hond niet anders,dan zouden ze geen enkel dier meer mogen verkopen.

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #79 Gepost op: augustus 06, 2013, 08:30:18 »
Mensen willen

1 een ras ( of toch iets wat er moet voor doorgaan)
2 liefst in mini versie
3 bij voorkeur met een speciaal kleurde
4 en ze willen het NU...

Akkoord...en particuliere nestjes gaan die mensen niet van gedacht doen veranderen want ze hebben in ne film (hachicko, 101 dalmatiërs, Beethoven etc...) zo nen hond gezien en zo één moeten ze hebben...

Ben ik helemaal mee akkoord...
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal