collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Steppen = saai voor de hond?  (gelezen 3801 keer)

Offline Golden Dream

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Steppen = saai voor de hond?
« Gepost op: februari 15, 2010, 17:24:09 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
 Ik wacht tot de sneeuw weer wat weg is om misschien weer te beginnen, maar opeens vroeg ik me dit af. Als je gaat steppen met je hond, en hij/zij loopt de hele tijd naast je, zou dat dan niet saai zijn voor hem/haar? Omdat hij/zij dan niet kan snuffelen, enzovoort, maar alleen maar de hele tijd moet lopen.  :weetniet:

Offline Fieke

• warme hondenvriend
  • *
  • 53 HV-Punten
Re: Steppen = saai voor de hond?
« Reactie #1 Gepost op: februari 15, 2010, 17:42:10 »
Als je gaat joggen of fietsen met de hond heb je hetzelfde . Voor en na het steppen even zijn snuffelding laten doen dan, denk ik . Hij moet toch ook zijn behoefte kunnen doen , niet ?

Offline bluey

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
    • Iggy
« Reactie #2 Gepost op: februari 15, 2010, 18:24:01 »
Ik wacht tot de sneeuw weer wat weg is om misschien weer te beginnen, maar opeens vroeg ik me dit af. Als je gaat steppen met je hond, en hij/zij loopt de hele tijd naast je, zou dat dan niet saai zijn voor hem/haar? Omdat hij/zij dan niet kan snuffelen, enzovoort, maar alleen maar de hele tijd moet lopen.  :weetniet:

Ik heb absoluut niet de indruk dat mijn honden steppen saai vinden. Ze staan te springen om te mogen steppen en kunnen er echt hun energie in kwijt.  :thumbs:

Offline fleureke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #3 Gepost op: februari 15, 2010, 18:30:39 »
de mijn vinden het ni saai...
en om de zoveel kilometer laat ik ze wel es snuffelen hoor (als ze die dag nog niet gaan wandelen zijn of zo...)

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #4 Gepost op: februari 15, 2010, 18:35:22 »
Shunka vond dat saai, net zoals ze nu cani-crossen saai vind :shifty:

Je kan goed zien dat ze het niet leuk vind, waarschijnlijk gaat het niet snel genoeg voor haar. Shunka is echt geen trekhond en vind het trage tempo dus niks.Zeker bij het lopen is het tempo traag voor haar en trekken doet ze niet, maar ja ik vind het leuk dus ze moet mee :mrgreen:

Fietsen vind shunka veel toffer, daarvoor staat ze we te springen.

Het is gewoon een rare hond :mrgreen:

He is watching over Eiji & Shunka

Offline zoomi

• *
  • 0 HV-Punten
    • Girl on the run
« Reactie #5 Gepost op: februari 15, 2010, 20:21:32 »
Met die vraag zit ik dus ook bij 't fietsen dan (moest ik dat ooit 's proberen met Zoomi), als hij niet kan snuffelen heeft hij er echt niets aan  :weetniet:

Bij het lopen mag ie snuffelen en plassen wat ie wilt, ie hangt dan aan een 8m-flexi (of los op sommige stukken). Maar naast mij aan de fiets lijkt me voor hem niet zooooo leuk  :denk:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: februari 15, 2010, 20:27:43 »
Shunka vond dat saai, net zoals ze nu cani-crossen saai vind :shifty:

Je kan goed zien dat ze het niet leuk vind, waarschijnlijk gaat het niet snel genoeg voor haar. Shunka is echt geen trekhond en vind het trage tempo dus niks.Zeker bij het lopen is het tempo traag voor haar en trekken doet ze niet, maar ja ik vind het leuk dus ze moet mee :mrgreen:

Fietsen vind shunka veel toffer, daarvoor staat ze we te springen.

Het is gewoon een rare hond :mrgreen:

Dat is net zoals Fax. Lopen vond hij echt belachelijk en lachwekkend, hij keek me nog net niet beledigd aan  :lol:
Fietsen vind hij super, hij zou er zelfs niet aan denken om dan te snuffelen, vooruit en gaan met die banaan trekt er meer op  :lol: Ik heb wel een fietspaadje, waar ik hem los laat lopen, das zo'n anderhalve km, dan kan hij de velden gaan verkennen  :lol:

Offline Joewliii

• *
  • 669 HV-Punten
  • My Dogs <3
« Reactie #7 Gepost op: februari 15, 2010, 20:29:38 »
Voor Haya is steppen niet zo schitterend terwijl Bailey liefst 24/24u aan het steppen zou zijn..
En bij fietsen is het dan weer omgekeerd..

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #8 Gepost op: februari 15, 2010, 21:34:54 »
Dat is net zoals Fax. Lopen vond hij echt belachelijk en lachwekkend, hij keek me nog net niet beledigd aan  :lol:
Fietsen vind hij super, hij zou er zelfs niet aan denken om dan te snuffelen, vooruit en gaan met die banaan trekt er meer op  :lol: Ik heb wel een fietspaadje, waar ik hem los laat lopen, das zo'n anderhalve km, dan kan hij de velden gaan verkennen  :lol:

Dan moet je eens tijdens het lopen een flashy roze t-shirt aandoen, dan kunnen ze wel beledigend kijken :mrgreen: Ze zeggen altijd dat een hond enkel spraak te kort komt,wel ik ben blij dat Shunka op z'n moment niet kan spreken :mrgreen:

Bij het fietsen laat ik Shunka ook zoveel mogelijk los, omdat ze dan ook echt vooruit, vooruit wil gaan.Maar ook als ze aan de lijn loopt naast de fiets gaat ze er echt voor.

He is watching over Eiji & Shunka

Offline zoomi

• *
  • 0 HV-Punten
    • Girl on the run
« Reactie #9 Gepost op: februari 15, 2010, 21:44:21 »
Voor Haya is steppen niet zo schitterend terwijl Bailey liefst 24/24u aan het steppen zou zijn..
En bij fietsen is het dan weer omgekeerd..

Maw je moet het proberen voor je er kan over meespreken?   :yes:

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: februari 15, 2010, 21:46:14 »
Fietsen vind hij super, hij zou er zelfs niet aan denken om dan te snuffelen, vooruit en gaan met die banaan trekt er meer op  :lol:

Hier is dat ook zo. Fietsen (en nu ook steppen)= werken! Dan is Dinah op en top concentratie. Dat is overigens net de reden waarom ik met Senne niet ga fietsen. Concentratie en Senne zijn geen woorden die samen horen.

Als 'niet snuffelen' gelijk staat aan saai, dan is elke hondensport saai. Want bij cani-cross, gehoorzaamheid, ... is het ook niet de bedoeling dat ze gaan snuffelen.  :weetniet:

Offline Joewliii

• *
  • 669 HV-Punten
  • My Dogs <3
« Reactie #11 Gepost op: februari 15, 2010, 21:51:05 »
Maw je moet het proberen voor je er kan over meespreken?   :yes:

Ja ik denk het wel! :yes:
Fietsen is voor Bailey ook wel oke hoor maar Haya geniet er harder van. Steppen ik weet niet waarom maar dat lijkt voor Haya meer een taak dan een spel..

Offline zoomi

• *
  • 0 HV-Punten
    • Girl on the run
« Reactie #12 Gepost op: februari 15, 2010, 21:57:18 »
Als 'niet snuffelen' gelijk staat aan saai, dan is elke hondensport saai. Want bij cani-cross, gehoorzaamheid, ... is het ook niet de bedoeling dat ze gaan snuffelen.  :weetniet:
Tijdens de wedstrijd is dat idd niet de bedoeling (en zal hij ook niet doen; gewoon dan is er stress, hij weet wat ie moet doen, andere honden komen en gaan etc).
Maar als we zelf gaan lopen goh dan mag ie snuffelen wat ie wilt hoor van mijn part? Ik loop op wedstrijd ook totaal anders dan op training  :yes:

Steppen ga ik binnenkort wel 's proberen. Fietsen aan zo'n springer mss ooit ook wel 's  :yes:

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: februari 15, 2010, 22:14:09 »
Tijdens de wedstrijd is dat idd niet de bedoeling (en zal hij ook niet doen; gewoon dan is er stress, hij weet wat ie moet doen, andere honden komen en gaan etc).
Maar als we zelf gaan lopen goh dan mag ie snuffelen wat ie wilt hoor van mijn part? Ik loop op wedstrijd ook totaal anders dan op training  :yes:

Steppen ga ik binnenkort wel 's proberen. Fietsen aan zo'n springer mss ooit ook wel 's  :yes:

Ja natuurlijk is dat zo. Ik ga Dinah ook niet onder haar vijs gaan geven, als ze even snuffelt om 'n plaatsje te zoeken voor een plasje. Maar het is toch niet, omdat een hond snuffelt, dat hij niet ontspant? Of omdat de hond z'n eigen zin niet mag doen, dat dit geen ontspanning is. Anders doe ik m'n honden nogal wat aan, denk ik. Ongeacht welke training ik doe, ik vraag toch aandacht van hen en gehoorzaamheid. En die trainingen zijn er voor hen, toch niet alleen voor mijn eigen plezier.

Offline zoomi

• *
  • 0 HV-Punten
    • Girl on the run
« Reactie #14 Gepost op: februari 15, 2010, 22:17:09 »
Yup zoals tijdens les gehoorzaamheid en agility, doet ie ook keigraag ook al 'werkt' ie dan.
Ik zal het 's weten te zeggen als ik het getest heb  :yes:

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: februari 16, 2010, 11:43:50 »
Ik step nu niet met mijn hond, maar volgens mij is dat niet meteen saai voor de hond.
Ze zijn bezig, ze hebben fysieke activiteit. Loslopen en snuffelen is voor hen in mijn ogen eerder ontspanning en steppen met de hond is eerder een vorm van sport (werken)

Dan zou aangelijnd wandelen, waar continu snuffelen niet toegelaten wordt of bvb. aan gehoorzaamheid doen of ... ook als saai kunnen ervaren worden door de hond, omdat ze 'hun' ding niet kunnen doen ik denk dan bvb aan; lekker loslopen en snuffelen ŕ volonté.
Volgens mij is steppen echt niet saai voor de hond, hond is bezig en concentreert zich op hetgeen hij bezig is.

Kenza geboren 11 - 08 - 2005  & Fenne geboren 27 - 11 - 2014

Offline Perdita

• *
  • 752 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: februari 16, 2010, 12:02:36 »
Ook voor Nimue is het lopen op zich al een grote beloning. Ze loopt heel graag naast de fiets, en is dan ook geconcentreerd :lol:.
Maar het grootste gedeelte van de weg loopt ze los eigenlijk. Dat vindt ze nog net iets fijner denk ik. (ik heb het dan wel over fietsen, en niet over steppen).

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #17 Gepost op: februari 16, 2010, 12:29:05 »
nog es grondiger over nagedacht, en nee, saai voor mijn (lees: mijn) honden is het niet.... Fleur haar oogjes fonkelen al bij het woord: fleureke, steppen? en als ze weet dat de step klaarstaat, begint ze al te trekken... (het leuke aan een jack, ze trekken wel, maar een topsnelheid haal je nu niet meteen he  :lol:) (en ter vergelijking, als ik gewoon zeg: fleureke wandelen? dan begint ze te springen en over en weer te lopen, dus ander gedrag)... aangezien fleur nu niet echt de magerste is en belange nog ni in topvorm, laat ik haar amper trekken, meestal step ik gewoon mee... en zo nu en dan zeg ik: waar is de poes? en dan moek stoppen met bijtrappen, want dan gaat ze te snel  :mrgreen:
ze heeft ook haar slechte dagen, da ze gewoon vertikt om te lopen of te trekken...

marie doet het ook, maar is alleen enthousiast als er nog andere honden een step aan het trekken zijn  :doh:... en haar "marie, traaaaag" zit er nog ni helemaal in, dus bij haar ist dan vasthouden en sturen alleen  :lol: (ze ist nu aant leren om in draf zonder trekken naast mij te blijven ook  :yes:
maar saai vinden ze het niet... voor fleur ist ideaal, want met haar is fietsen stukken moeilijker...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Ravasz

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: februari 16, 2010, 12:53:22 »
saai lijken ze het hier niet te vinden. Meestal ga ik alleen met Ravasz (fiets of step). Hij krijg dan af en toe een pauze om zijn behoefte te doen. Snuffelen zonder mijn signaal is om veiligheidsredenen niet toegelaten  :wink:
Vanaf ik het goede tempo heb en we vertrokken zijn legt hij zijn oren naar achteren, laat zijn kop wat zakken zodat die in het verlengde van zijn lijft komt te staan. Stand aerodynamisch zeggen we dan  :wink:
Hij loopt graag en heeft een heel natuurlijke manier van lopen vind ik. Ziggy bv vind minder goed haar tempo en loopt wat chaotischer. Vas is heel geconcentreerd en stabiel.

Trekken doen ze hier niet. Ze lopen aan een politielijn mee.

Offline Barbara

• hondenvriend pro
  • *
  • 328 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: februari 16, 2010, 17:23:22 »
Steppen heb ik nog niet gedaan, maar ik ga wel gaan inline skaten met de honden. Als ik Diena aan de lijn hou, moet ik haar gans de weg meetrekken. Laat ik haar los dan vliegt ze alle kanten uit. Diena vindt het dus echt niet leuk om enkel rechtdoor te lopen zonder te kunnen snuffelen.
Henna vindt het dan weer wel leuk dat baasje ineens heel vlug is.
Maar ik ga dus enkel skaten waar de honden los kunnen zoals langs het kanaal.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal