Ik wacht tot de sneeuw weer wat weg is om misschien weer te beginnen, maar opeens vroeg ik me dit af. Als je gaat steppen met je hond, en hij/zij loopt de hele tijd naast je, zou dat dan niet saai zijn voor hem/haar? Omdat hij/zij dan niet kan snuffelen, enzovoort, maar alleen maar de hele tijd moet lopen.
Shunka vond dat saai, net zoals ze nu cani-crossen saai vind Je kan goed zien dat ze het niet leuk vind, waarschijnlijk gaat het niet snel genoeg voor haar. Shunka is echt geen trekhond en vind het trage tempo dus niks.Zeker bij het lopen is het tempo traag voor haar en trekken doet ze niet, maar ja ik vind het leuk dus ze moet mee Fietsen vind shunka veel toffer, daarvoor staat ze we te springen.Het is gewoon een rare hond
Dat is net zoals Fax. Lopen vond hij echt belachelijk en lachwekkend, hij keek me nog net niet beledigd aan Fietsen vind hij super, hij zou er zelfs niet aan denken om dan te snuffelen, vooruit en gaan met die banaan trekt er meer op Ik heb wel een fietspaadje, waar ik hem los laat lopen, das zo'n anderhalve km, dan kan hij de velden gaan verkennen
Voor Haya is steppen niet zo schitterend terwijl Bailey liefst 24/24u aan het steppen zou zijn.. En bij fietsen is het dan weer omgekeerd..
Fietsen vind hij super, hij zou er zelfs niet aan denken om dan te snuffelen, vooruit en gaan met die banaan trekt er meer op
Maw je moet het proberen voor je er kan over meespreken?
Als 'niet snuffelen' gelijk staat aan saai, dan is elke hondensport saai. Want bij cani-cross, gehoorzaamheid, ... is het ook niet de bedoeling dat ze gaan snuffelen.
Tijdens de wedstrijd is dat idd niet de bedoeling (en zal hij ook niet doen; gewoon dan is er stress, hij weet wat ie moet doen, andere honden komen en gaan etc).Maar als we zelf gaan lopen goh dan mag ie snuffelen wat ie wilt hoor van mijn part? Ik loop op wedstrijd ook totaal anders dan op training Steppen ga ik binnenkort wel 's proberen. Fietsen aan zo'n springer mss ooit ook wel 's