collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: razor edge ast bloed???  (gelezen 12306 keer)

Offline Elke - Kay

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 505 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: razor edge ast bloed???
« Reactie #40 Gepost op: februari 11, 2010, 12:27:12 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik snap het ook niet hoor eigenlijk  :weetniet:
Mensen zat die het wel snappen hoor, dus...

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
  • Alle honden zijn belangrijk, ook straathonden.
« Reactie #41 Gepost op: februari 11, 2010, 12:27:42 »
dames en heren,

Jimmy is volledig verdiept in zijn ras wat hem enkel te goede komt en stelt dan ook zoveel mogelijk vragen om zo'n uitgebreid mogelijk idee te krijgen van hoe wat wanneer, ...

@jimmy: (nu spreek ik enkel naar mijn eigen aanvoelen) het merendeel van de mensen die hier reageerden hebben al ast's gehad of astwannebees of kruisingen en zijn dus ook wel geinteresseerd in het ras dus volgen dit topic ook ( ik vond het oprecht interessant) maar uit de beginpost kon ik niet opmaken dat je de vraag reeds had gesteld op een ander forum en dat je al mails had gestuurd naar desbetreffende fokkers dus mss moet je dan niet zo snel op je paard zitten als mensen u die raad geven, en niet gelijk beginnen over de negeerlijst. ik gebruik die lijst niet omdat ik ervan uitga dat iedereen wel eens iets interessant zou kunnen posten en dan wil ik dat niet missen.

maar danzij Zweedse FT is er een antwoord gekomen dus is alles opgelost  :thumbs:

Offline LittleBoy

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #42 Gepost op: februari 11, 2010, 12:32:11 »
Mensen zat die het wel snappen hoor, dus...
Die het snappen, of even onverdraagzaam kunnen zijn over enkele topics?
You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say:
"That's the bad guy."

Offline jimmyr

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • jalisa on youtube
« Reactie #43 Gepost op: februari 11, 2010, 12:34:17 »
moderators zullen wel ingrijpen zeker als dit hier niet thuis hoort  :huggg:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: februari 11, 2010, 12:42:15 »
Ik snap wat je wilt zeggen. Het topic over Yorkshire en silky gaat bij mij niet open, omdat die beesten me niet interesseren. Het kan best interessant zijn, maar voor mij niet. Daarom ga ik nog niet roepen dat dat topic hier niet mag staan.  :weetniet:

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: februari 11, 2010, 12:47:06 »

ik denk dat je het anders moet zien, ik denk dat het eerder gaat over het feit dat sommige topics al dan niet bewust impliceren dat ast en consoorten 'speciaal' zijn ( wat eet een ast, hoe ga ik om met een ast pup, ... )
zeker als je daarbij de eeuwige discussies over ast/pitts hier op het forum bekijkt die steevast uitmonden in een ruzie ( vroeger bij actualiteit, nu eigenlijk gewoon overal  :mrgreen:)

maar als je wat relativeert denk ik dat jimmy dit vooral doet uit zorg voor zijn toekomstig pupje en zo een beetje meegesleurt wordt in zijn eigen enthousiasme en daardoor de indruk wekt dat een ast/pitt iets speciaal is waar je op een heel andere manier op moet voorbereid zijn dan op een ander pupje

Offline Fingertips

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: februari 11, 2010, 12:47:38 »
dikke zoen
handje schudden
allemaal weer frientjes
problemen opgelost

mwaaaaah x
dames en heren,

Jimmy is volledig verdiept in zijn ras wat hem enkel te goede komt en stelt dan ook zoveel mogelijk vragen om zo'n uitgebreid mogelijk idee te krijgen van hoe wat wanneer, ...

@jimmy: (nu spreek ik enkel naar mijn eigen aanvoelen) het merendeel van de mensen die hier reageerden hebben al ast's gehad of astwannebees of kruisingen en zijn dus ook wel geinteresseerd in het ras dus volgen dit topic ook ( ik vond het oprecht interessant) maar uit de beginpost kon ik niet opmaken dat je de vraag reeds had gesteld op een ander forum en dat je al mails had gestuurd naar desbetreffende fokkers dus mss moet je dan niet zo snel op je paard zitten als mensen u die raad geven, en niet gelijk beginnen over de negeerlijst. ik gebruik die lijst niet omdat ik ervan uitga dat iedereen wel eens iets interessant zou kunnen posten en dan wil ik dat niet missen.

maar danzij Zweedse FT is er een antwoord gekomen dus is alles opgelost  :thumbs:
zweedse???

Offline jimmyr

• *
  • 0 HV-Punten
    • jalisa on youtube
« Reactie #47 Gepost op: februari 11, 2010, 12:58:52 »
daardoor de indruk wekt dat een ast/pitt iets speciaal is waar je op een heel andere manier op moet voorbereid zijn dan op een ander pupje
als je sommige hun commentaar hier op dit ras leest tja dan moet je precies wel voorbereid zijn ja want het zijn namelijk monsters volgens vele die extra zorg,opvoeding en verstand nodig hebben dus....en er zijn er zelf die zeggen ge zijt zot koop u een ander ras inplaats van zo iets,
want als het bij de meeste gaat gaat over de gemiddelde honden die agressief zijn en andere honden aanvallen welk ras komt dan bij deze mensen naar boven?juist ja...meestal de ast en de pit al die andere rassen die doen dat niet
alle zo wordt het toch meestal voorgesteld
ik zeg dat niet he maar meestal zijn de ast/pitts toch de boosdoeners als je vele mag geloven
dus ja je zou voor minder beginnen denken dat deze een ander soort opvoeding nodig hebben dan de rest
als dat hun speciaal maakt laat ik in het midden

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: februari 11, 2010, 13:01:41 »
@ ft: ontspanningshoekje  :wink:

@ jimmy: ik begrijp je frustratie, daar krijgen alle ast/pitt eigenaars mee te maken en dat is dan ook het enige waar je bij dit ras tov andere rassen op voorbereid moet zijn: de vooroordelen en scheve blikken. als je je daar telkens mateloos in gaat ergeren moet je idd een ander ras kopen maar ik denk niet dat jij dat gaat doen.

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: februari 11, 2010, 13:05:55 »
Ik snap het ook niet hoor eigenlijk  :weetniet:

Hondenvrienden = een forum over honden.
American Staffordshire TerriŰr (AST) = een hond.

Logisch gevolg lijkt me dat er topics komen over de AST. Zeker als het een populair ras is (of als er vele mensen ge´nteresseerd zijn erin). En zolang er in de titel vermeld staat dat het over de AST gaat, kun je ze makkelijk negeren. Anders maar meteen een aparte ruimte voor terriŰrs creŰren?  :weetniet:

het gaat gewoon omt feit dat de laatste dagen, weken, maanden er een invasie is over de AST/APBT topics :)
En zelfs ik die oprecht geinteresseerd ben in de rassen laat de topics vaak toe, omdat het gewoon steeds weer uitdraait op ellelange discussies.
Voor sommigen onder de HV'ers word het gewoon TE veel :)
En ergens kan ik hen dus wel begrijpen.

Offline jimmyr

• *
  • 0 HV-Punten
    • jalisa on youtube
« Reactie #50 Gepost op: februari 11, 2010, 13:15:26 »
miss eens een poll maken over hoeveel topic's er over een bepaald ras  gemaakt mogen worden per week :)

en over die discussies kijk ik zwijg niet rap
maar wie moest er hier perse weer beginnen zagen van dit hoort hier niet thuis?altijd de zelfde ja en waar was dat weer voor nodig?maja  die kan voor mij toch niet op tegen die andere die wel ge´nteresseerd waren en iets hebben bijgedragen op het antwoord van mijn vraag

mvg

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: februari 11, 2010, 13:17:10 »
miss eens een poll maken over hoeveel topic's er over een bepaald ras  gemaakt mogen worden per week :)

en over die discussies kijk ik zwijg niet rap
maar wie moest er hier perse weer beginnen zagen van dit hoort hier niet thuis?altijd de zelfde ja en waar was dat weer voor nodig?maja  die kan voor mij toch niet op tegen die andere die wel ge´nteresseerd waren en iets hebben bijgedragen op het antwoord van mijn vraag

mvg

Het gaat er ook niet over hoeveel er al dan niet mogen gestart worden. Maar ik denk dat als ik hier op een week tijd 10 topics open over rottweilers ik ook ferm tegenkanting zou krijgen, ook al ben ik al langer hier dan jij...

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #52 Gepost op: februari 11, 2010, 13:17:37 »
als je sommige hun commentaar hier op dit ras leest tja dan moet je precies wel voorbereid zijn ja want het zijn namelijk monsters volgens vele die extra zorg,opvoeding en verstand nodig hebben dus....en er zijn er zelf die zeggen ge zijt zot koop u een ander ras inplaats van zo iets,
want als het bij de meeste gaat gaat over de gemiddelde honden die agressief zijn en andere honden aanvallen welk ras komt dan bij deze mensen naar boven?juist ja...meestal de ast en de pit al die andere rassen die doen dat niet
alle zo wordt het toch meestal voorgesteld
ik zeg dat niet he maar meestal zijn de ast/pitts toch de boosdoeners als je vele mag geloven
dus ja je zou voor minder beginnen denken dat deze een ander soort opvoeding nodig hebben dan de rest
als dat hun speciaal maakt laat ik in het midden

Dat is ook een karakter eigenschap van een dergelijk ras. Je gaat nu toch niet gaan beweren dat mensen een amstaff in huis gaan halen omdat ze bekend staan om hun goedmoedig karakter tov andere honden  :weetniet:

Voor mij ja, dat is zeker een vast een punt waarmee je rekening moet houden als je een dergelijke pup in huis haalt. Je kunt nog socialeren al wat je wil, je blijft nog steeds een reeele kans houden dat het misgaat.

Dat is overigens niet erg, zolang je er idd rekening meehoudt. elk ras heeft immers zijn karakter trekken waarmee je rekening moet houden. Ik ga ook geen zuivere jachthond nemen omdat ik de plaats heb om hem te laten lopen maar er wel van verwacht dat hij de konijnen gerust laat  :weetniet:

Offline Fingertips

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: februari 11, 2010, 13:22:35 »
en we zijn weer vertrokken

het enige wat ik nog wil zeggen

weet wat je in huis haalt met een amstaff of pit
weet waarvoor hij ooit gefokt is
en handel er naar!!!!!
hoe andere rassen zijn of kunnen zijn doet niets ter zake!

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #54 Gepost op: februari 11, 2010, 13:26:49 »

weet wat je in huis haalt met een amstaff of pit
weet waarvoor hij ooit gefokt is
en handel er naar!!!!!

wel, dat bedoel ik  :weetniet:
Daarmee vind ik het wel fijn dat jimmyr zich inleest en vragen stelt. Al is mss een forum specifiek voor ast ook een absolute aanrader  :wink:

Offline Fingertips

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: februari 11, 2010, 13:28:11 »
wel, dat bedoel ik  :weetniet:
Daarmee vind ik het wel fijn dat jimmyr zich inleest en vragen stelt. Al is mss een forum specifiek voor ast ook een absolute aanrader  :wink:
ik weet/wist dat we op dezelfde golflengte zitten

about ast fora... niet altijd wordt je daar even goed ontvangen als leek hoor...
ofwel wordt je genegeerd ofwel wordt je hun mening opgedrongen...

wil zeker niet veralgemenen

Offline jimmyr

• *
  • 0 HV-Punten
    • jalisa on youtube
« Reactie #56 Gepost op: februari 11, 2010, 23:47:39 »
voor de mensen die het interesseert
ik heb een topic op een stafford forum erover geopend
eindconclusie daar was:

hmm... ik geloof dat we eruit zijn
we hebben het maar even gevraagd aan iemand die er wat van weet :smiley_giggle:

je kan dus vanuit amerika gewoon een amstaff met AKC registratie (of wij dat dan amstaff vinden is een tweede) importeren en die stamboom wordt hier zonder problemen omgezet in een FCI of st Hubertus is dit geval..

dus ja..die stamboom zal er wel zijn...
mijn persoonlijke mening is wel dat het rasverneukerij is om zo'n lijn te nemen maar goed...

die razor edge lijn zelf schijnt op zijn zachts gezegd niet koosjer te zijn.
Ik las op een ander forum dat de oprichters daarvan hebben toe gegeven dat er andere rassen doorheen zitten om ze zo breed te krijgen...

heb toestemming om dit te kopie pasten van de moderator die dat gepost had
mvg

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #57 Gepost op: februari 12, 2010, 01:16:16 »
Check de Woef van vorige maand misschien eens?  :denk:
Daar staat iets in wat dit zou verklaren hoor  :yes:
(ben even te lui om het over te typen  :oops:)

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline jimmyr

• *
  • 0 HV-Punten
    • jalisa on youtube
« Reactie #58 Gepost op: februari 12, 2010, 01:29:04 »
Check de Woef van vorige maand misschien eens?  :denk:
Daar staat iets in wat dit zou verklaren hoor  :yes:
(ben even te lui om het over te typen  :oops:)
1 probleem ik geef mijn geld niet uit aan zo een blad

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #59 Gepost op: februari 12, 2010, 01:32:18 »
1 probleem ik geef mijn geld niet uit aan zo een blad

Als je me er morgen per pb aan herinnert zal ik het inscannen voor je, als je dat wilt tenminste?  :weetniet:  Tstukje wat misschien wel  informatief kan zijn voor jouw vraag beschrijft de periode waarin de amstaff zich ging afscheiden van de pitbull..  :happywink:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal