collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: razor edge ast bloed???  (gelezen 12243 keer)

Offline jimmyr

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • jalisa on youtube
Re: razor edge ast bloed???
« Reactie #20 Gepost op: februari 11, 2010, 11:11:51 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hoezo?

Een aankeuring gaat gewoon over de uiterlijke kenmerken, niet over welke bloedlijn. Als hij genoeg uiterlijke kenmerken heeft met de AST, kan het zijn dat keurders hem een G geven (wat niet eens veel is), en als dat 3 keer het geval is, is hij aangekeurd als AST hé.
fijn om te weten
als dat dan hun motto is van instandhouding en ras verbetering tja
vind ik maar zielig dan

dus een chiwawa x jr die het meest op een jr lijkt kan evengoed als jr aangekeurd worden dan

Offline wesley_dali

• hondenvriend pro
  • *
  • 928 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: februari 11, 2010, 11:12:38 »
hmmm nice om volgen

Offline Fingertips

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: februari 11, 2010, 11:13:14 »
er zijn razors edge honden die een perfecte amstaff stamboom hebben
mss ligt de oplossing hier?

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: februari 11, 2010, 11:14:43 »
fijn om te weten
als dat dan hun motto is van instandhouding en ras verbetering tja
vind ik maar zielig dan

Goh, mss is het inkruisen van die hond wel rasverbetering van zijn lijn hé.  :weetniet:

Veel rassen zijn vroeger 'gemaakt' door eens een ander ras in te kruisen.

dus een chiwawa x jr die het meest op een jr lijkt kan evengoed als jr aangekeurd worden dan

Als hij volgens de rasstandaard voldoende op de jr lijkt om een paar keer G te behalen.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: februari 11, 2010, 11:22:38 »
maar hier is geen sprake van een witte stamboom directe ouders en voorouders hebben razors edge bloed en staan op stamboom vermeld
en de teef is gekeurd geweest van belovend tot uitmuntend
Wanneer je met een apbt/kruising, of niet gaat showen tssn de amstafs en je krijgt een B, of Vb, G en beter, dan heb je een amstaf, omdat hij voldoet aan de standaard.

Wanneer je dus met een hond zonder stamboom shows loopt en ze krijgen een G, 3 generaties lang, heb je apbt-bloed binnen je amstaflijn gebracht. Ideaal voor nieuw bloed en ideaal voor een apbt-liefhebber om zijn honden legaal te krijgen.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: februari 11, 2010, 11:24:13 »
Wanneer je met een apbt/kruising, of niet gaat showen tssn de amstafs en je krijgt een B, of Vb, G en beter, dan heb je een amstaf, omdat hij voldoet aan de standaard.

Wanneer je dus met een hond zonder stamboom shows loopt en ze krijgen een G, 3 generaties lang, heb je apbt-bloed binnen je amstaflijn gebracht. Ideaal voor nieuw bloed en ideaal voor een apbt-liefhebber om zijn honden legaal te krijgen.

Klopt, alleen telt B en VB niet mee. Het is pas in de openklas geloof ik.
Na 3 generaties is het idd pas een witte stamboom.
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2010, 11:25:47 door sepke »

Offline jimmyr

• *
  • 0 HV-Punten
    • jalisa on youtube
« Reactie #26 Gepost op: februari 11, 2010, 11:25:41 »
zoals ik al eerder zei ouder dieren hebben ook een boom en show gelopen

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: februari 11, 2010, 11:27:56 »
Goh, mss is het inkruisen van die hond wel rasverbetering van zijn lijn hé.  :weetniet:

Veel rassen zijn vroeger 'gemaakt' door eens een ander ras in te kruisen.
Als hij volgens de rasstandaard voldoende op de jr lijkt om een paar keer G te behalen.

Der gebeurden vroeger zoveel dingen met stamboomhonden...

Zo pleeg je nu bijna een moord als je broer op zus zou zetten...
Echter zijn ze vroeger wel vaak zo begonnen aan een ras:

Als je gaat kijken bij de rottweiler:

Arco Torfwerk = geboren op 1 juni 1918
uit combinatie:
Lord Von der Teck X Minna Von der Teck (Broer op zus)

Zijn goede honden uit voortgekomen...
Is het dan altijd slecht om broer op zus te zetten? Mijn gedacht niet (al ben ik er nie echt voorstander van, maar het bewijs is er toch dat het niet per definitie slecht is :))

Ik denk dat je dus effectief moet gaan kijken: aan welke kenmerken voldoet de hond...
Voldoet de hond aan de AST kenmerken... Tja dan kan hij idd zoals hierboven een stamboom krijgen voor die hond...
Of het rasverbetering is? Mss wel, Mss niet...

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: februari 11, 2010, 11:29:58 »
Je moet er vooral iets van kennen, weten waar je mee bezig bent, wat je zoekt. Uitpluizen van lijnen tot in het uiterste toe.

Zowel uiterlijk, als innerlijk bekijken.

Is dat niet het geval, dan is het in mijn ogen slecht bezig zijn.

Offline jimmyr

• *
  • 0 HV-Punten
    • jalisa on youtube
« Reactie #29 Gepost op: februari 11, 2010, 11:41:37 »
Perdues Razors Edge Dinero was de zoon van CH Benmar's Macho of Roadhouse x Perdues Blaze Of Glory 
ast lijn dus
met dank aan fingertips

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: februari 11, 2010, 11:49:05 »
zoiets kan wel op hv worden besproken vind ik
gewoon maar om te tonen of er gefoefeld wordt of dat er een duidelijke verklaring voor te vinden is
Specifieke rasvragen, dus hier "razor edge ast bloed" passen meer op een rasforum. Amper iemand hier kent Razor Edge... Als het gaat over gefoefel kan hij het misschien iets beter uitleggen  :weetniet:

@ FT, jij weet ook heel wat over de Stafford. Hele wat mensen hier niet en worden al weken gebombardeerd met " Ast hier en Ast daar". Nu ook weer, specifieke dingen over de Stafford. Namen erbij, stamboom namen enzo. Zo'n dingen zijn veel interessanter op een stafford forum + daar ga je makkelijker hulp vinden omdat er mensen met kennis van zaken zitten. Hier zitten er minder zo'n mensen.

Offline Fingertips

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: februari 11, 2010, 11:52:15 »
is ondertussen opgelost denk ik

ach elke, ik heb er geen probs mee hoor
ook niet mocht dit over de MH gaan
maar idd het mag niet al AST zijn wat de klok slaat

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: februari 11, 2010, 11:53:19 »
Specifieke rasvragen, dus hier "razor edge ast bloed" passen meer op een rasforum. Amper iemand hier kent Razor Edge... Als het gaat over gefoefel kan hij het misschien iets beter uitleggen  :weetniet:

@ FT, jij weet ook heel wat over de Stafford. Hele wat mensen hier niet en worden al weken gebombardeerd met " Ast hier en Ast daar". Nu ook weer, specifieke dingen over de Stafford. Namen erbij, stamboom namen enzo. Zo'n dingen zijn veel interessanter op een stafford forum + daar ga je makkelijker hulp vinden omdat er mensen met kennis van zaken zitten. Hier zitten er minder zo'n mensen.

Heb je ergens wel gelijk in hoor Elke, maar toch denk ik dat de kern van de zaak (voor mij het kruisen van 2 rassen en toch stambomen te hebben van 1 bepaald ras) toch wel interessant kan zijn voor iedereen?

Ik ben nu meer thuis in de rotties, maar ik lees ook graag info over andere rassen. Als er dan geen rasspecifiekere vragen kunnen gesteld worden op HV dan zou ik dat persoonlijk spijtig vinden. (Ik kan dan wel gaan lezen op andere fora, maar waarom dat doen, als het op 1 forum kan staan?)

Offline jimmyr

• *
  • 0 HV-Punten
    • jalisa on youtube
« Reactie #33 Gepost op: februari 11, 2010, 12:05:29 »
kijk op 1 dag heb ik hier een antwoord op mijn vraag gekregen mede door FT
op een stafford forum heb ik na 2 dagen nog geen antwoord met dezelfde vraag dus...
en wat is er nu makkelijker dan niet reageren als je er niets van weet

interessant vind ik dan weer om te lezen dat een chiwawa x jr die het meest op een jr lijkt een kans heeft om als jr aangekeurd te worden
vraag me al af met hoeveel x dit jaarlijks gebeurd

en het ging toch niet alleen weeral over de ast
bully/pit kwam er toch ook in voor :)

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: februari 11, 2010, 12:07:54 »
Heb je ergens wel gelijk in hoor Elke, maar toch denk ik dat de kern van de zaak (voor mij het kruisen van 2 rassen en toch stambomen te hebben van 1 bepaald ras) toch wel interessant kan zijn voor iedereen?

Ik ben nu meer thuis in de rotties, maar ik lees ook graag info over andere rassen. Als er dan geen rasspecifiekere vragen kunnen gesteld worden op HV dan zou ik dat persoonlijk spijtig vinden. (Ik kan dan wel gaan lezen op andere fora, maar waarom dat doen, als het op 1 forum kan staan?)
Het onderwerp (kruisen van 2rassen) kan idd interessant zijn. Mijn punt is, dat er elke dag wel een nieuw topic is over de AST (wat moet een AST eten, wat moet een AST...) Als je zoveel vragen rond een bepaalde ras hebt zoek je een rasforum op.
Je kan hier alle vragen stellen, maar het is AST wat de klok slaat, vandaar dus de raad om een rasforum op te zoeken als je zoveel vragen hebt rond dat ras.

en het ging toch niet alleen weeral over de ast
bully/pit kwam er toch ook in voor
Ik snap dat uw interesses in deze rassen liggen, maar elke dag, elk topic over de ast... Ik zit op een Staff forum in Nl, wat heel actief is. Daar had je evengoed antwoord gekregen en misschien kan je daar nog heel veel leren. Hier zitten weinig mensen met kennis van het ras Amstaff, laat staan de stambomen en lijnen. Je kan ook dingen schrijven zonder een ras aan te halen, zo blijft het ook interessant he!

Offline jimmyr

• *
  • 0 HV-Punten
    • jalisa on youtube
« Reactie #35 Gepost op: februari 11, 2010, 12:11:23 »
Het onderwerp (kruisen van 2rassen) kan idd interessant zijn. Mijn punt is, dat er elke dag wel een nieuw topic is over de AST (wat moet een AST eten, wat moet een AST...) Als je zoveel vragen rond een bepaalde ras hebt zoek je een rasforum op.
Je kan hier alle vragen stellen, maar het is AST wat de klok slaat, vandaar dus de raad om een rasforum op te zoeken als je zoveel vragen hebt rond dat ras.
Ik snap dat uw interesses in deze rassen liggen, maar elke dag, elk topic over de ast... Ik zit op een Staff forum in Nl, wat heel actief is. Daar had je evengoed antwoord gekregen en misschien kan je daar nog heel veel leren. Hier zitten weinig mensen met kennis van het ras Amstaff, laat staan de stambomen en lijnen. Je kan ook dingen schrijven zonder een ras aan te halen, zo blijft het ook interessant he!
doen zoals ik een tijd geleden heb gedaan en nu terug ga doen die persoon blokkeren dan  zie je zijn posts niet
dan is er geen reden meer om je druk te maken en is het leven weer mooi  :wave:

psst negeerlijst :type jimmyr, problem solvevd
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2010, 12:17:51 door jimmyr »

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: februari 11, 2010, 12:18:27 »
doen zoals ik een tijd geleden heb gedaan en nu terug ga doen die persoon blokkeren dan  zie je zijn posts niet
Idd, Ik ken niets van Amstaffen, maar ben wel geïnteresseerd. Mag dat dan niet?  :weetniet:
Als je een topic niet interessant vindt, blijf er dan gewoon uit.

Offline LittleBoy

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: februari 11, 2010, 12:20:56 »

*typt* Neuters en bleiters

Error overload

hmmm  :roll:

Gasten.. I'm with Pipo on this one.
You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say:
"That's the bad guy."

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: februari 11, 2010, 12:23:16 »
Happend allready.
Nuja, je snapt het niet. Zo'n dingen kan je de mensen niet kwalijk nemen  :happywink:

Offline LittleBoy

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: februari 11, 2010, 12:26:28 »
Ik snap het ook niet hoor eigenlijk  :weetniet:

Hondenvrienden = een forum over honden.
American Staffordshire Terriër (AST) = een hond.

Logisch gevolg lijkt me dat er topics komen over de AST. Zeker als het een populair ras is (of als er vele mensen geïnteresseerd zijn erin). En zolang er in de titel vermeld staat dat het over de AST gaat, kun je ze makkelijk negeren. Anders maar meteen een aparte ruimte voor terriërs creëren?  :weetniet:
You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say:
"That's the bad guy."

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal