collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Professionele 'werkhondenschoenen', advies en ervaring gevraagd!!  (gelezen 2397 keer)

Offline zjoen

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 247 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Professionele 'werkhondenschoenen', advies en ervaring gevraagd!!
« Reactie #20 Gepost op: september 03, 2013, 14:55:39 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Danku Jessica, maar dan zet ik mss beter af en toe Ellie nog eens in :mrgreen:

Tis tijd om wa te investeren h! :wink:
Heb er hier 2 te geef,kom maar halen maar is nog wa werk aan!

Denk dat wij al genoeg hebben geinvesteerd de laatste maanden :roll:
Ge hebt niet goed gelezen verder denk ik, want uw 2 te geef zijn niet bruikbaar voor mij  :fuu:

Naar volgend jaar toe hoop ik dat er mss 1 van de 4 jongsten al iets of wat ondersteuning kan bieden..

Offline Stessel

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #21 Gepost op: september 03, 2013, 15:00:36 »
Die schoentjes van ruffwear zijn echt super. Normaal zouden ze daar geen problemen mee mogen hebben ivm zweten. Ze worden gedragen door sledehonden die toch ook heel wat afstanden afleggen.

Mijn mechelaar heeft ze gedragen toen hij last had van bleinen. De schoentjes bleven mooi aan en hij leek er toch ook geen last van te hebben want hij heeft er gewoon mee rondgelopen en zelfs mee geflyballed. Ik heb ze bij kiwaq gekocht. Janus was toen mee om de schoenen te passen. De juiste maat is toch wel belangrijk want anders kunnen ze uitvallen

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #22 Gepost op: september 03, 2013, 15:12:48 »
vind het een interessant topic!

onze M heeft voor lange winterwandelingen ook schoentjes, het merk schiet me niet te binnen maar aangezien ze eigenlijk niet echt deugen zou het toch geen goeie tip zijn, ze blijven nooit zitten tenzij je ze te hard doet spannen maar dat is dan ook niet leuk voor Maks en die knabbelt ze dan los. die Ruff Wear schoentjes blijken blijkbaar wl goed te blijven zitten zo te lezen, misschien bestel ik er zo eens twee paar....

Maks en ik zijn gek op urenlange wandelingen in sneeuw, liefst zo koud mogelijk... maar na een paar uur begint hij zijn poten hoog te heffen omdat ze te koud zijn het verschil met de schoentjes merken we wel, maar dan moet ik elke 10 stappen n of 2 schoentjes oprapen want ze komen los of draaien met zool naar boven...
..en ze zijn de juiste maat, hebben alle 3 de maten gepast in de winkel, deze pasten het beste... maar toch...  :roll:

ga eens op de website van Ruff Wear kijken zie...

Offline duke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 385 HV-Punten
    • Puppybegeleiding-opvoedingsadvies
« Reactie #23 Gepost op: september 03, 2013, 15:24:44 »
Duke draagt in de winter regelmatig de grip tex schoenen van Ruff wear. Wij zijn er heeeeel tevreden van. gekocht via dogsfriendoutdoor.  :thumbs:

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
« Reactie #24 Gepost op: september 03, 2013, 16:00:53 »
Zjoen ... eerlijk gezegd, denk ik dat er geen enkel hondenschoentje zal voldoen voor het werk dat Sue moet verrichten...

Destijds met Cliff zijn poot, hebben wij van alles gedaan om dat kussen te beschermen, wat we ook aan die voorpoot deden, altijd kwam hij van de wei zonder of hing die halfweg nog ergens te slingeren.Dat blijft achter graspollen hangen, in de modder steken ... ze bleven overal vast ,uitgezonderd aan zijn poot. Je wilt niet weten hoe dikwijls ik die weide afgelopen ben op zoek naar zijn schoen,  :roll:  en achteraf heb je nog werk om alle vuiligheid uit de klittenband e.d. te koteren of het sluit ook niet meer deftig. En dat was dan nog maar 1 schoentje, laat staan dat je er 4 hebt.
Als je voor schoentjes gaat, kies zowiezo een hoog model ... dan heb je nog ietwat kans dat ze aan Sue haar poten blijven.  :wink:
Ik hoop dat je iets degelijks vindt dat past, maar 'k vrees dat het iets wordt van 's morgens met 4 schoenen vertrekken en 's avonds zonder thuis komen.  :doh:

Voor de rest zweer ik hier bij honingzalf (L-Mesitran) ... niks die rapper voetzolen geneest dan dat  (en wij hebben er ook vele uitgetest  :wink: ) , maar je kunt dat natuurlijk niet preventief gebruiken.

Hier geen hond in de aanbieding of 't ware dat je Cliff een hond noemt. :lol: ( en we zouden hem dan nog niet eens willen/kunnen missen  :shhh: )

Wakkere honden slapend maken.

Offline barbaras

• *
  • 2004 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: september 03, 2013, 16:27:34 »
Ik ben bij Kinaq gaan passen maar de S van Ruff wear is te groot voor mijn smalpoot. Ik heb daar de zakjes gekocht, maar die moesten bijna gehalveerd worden.  :vuistje: Maar die gebruik ik wel in de winter wanneer het licht geijzeld heeft, of er zout op straat ligt. Ideaal zijn die zakjes niet, maar de schoenen zijn dus te groot.

De clean run ken ik niet hoor. Ik geef enkel de link door.

Pipo, wij hebben de "XXXS" voor ons Lili, hebben de afmetingen van de pooties online doorgegeven en ze dan in de winkel opgehaald. Dus er bestaan er ook voor uwe smalpoot, kan niet anders  :wink: wat bedoel je met de "zakjes" die je gekocht hebt? soort kouskes of zo?
o

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: september 03, 2013, 16:37:59 »
Danku Jessica, maar dan zet ik mss beter af en toe Ellie nog eens in :mrgreen:

Nuja, het aanbod blijft geldig, ge weet nooit he  :mrgreen:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: september 03, 2013, 19:49:58 »
Pipo, wij hebben de "XXXS" voor ons Lili, hebben de afmetingen van de pooties online doorgegeven en ze dan in de winkel opgehaald. Dus er bestaan er ook voor uwe smalpoot, kan niet anders  :wink: wat bedoel je met de "zakjes" die je gekocht hebt? soort kouskes of zo?
Welk merk is ons Lili? Ik denk dat zelfs een jr dikkere poten heeft dan mijn schrale kip.

Toen, het is nu toch reeds 3j geleden, was er geen enkel dat paste.

Die zakjes zijn eigenlijk gewoon zwarte zakjes met een strip. Niet passend, gene kousachtig ding, gewoon een zwart stoffen zakje. Goed wel hoor en ze blijven aan bij het lopen, maar natuurlijk niet zo goed voor echt hard bevroren ondergrond.

Offline barbaras

• *
  • 2004 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: september 03, 2013, 20:45:21 »
Welk merk is ons Lili? Ik denk dat zelfs een jr dikkere poten heeft dan mijn schrale kip.

Die zakjes zijn eigenlijk gewoon zwarte zakjes met een strip. Niet passend, gene kousachtig ding, gewoon een zwart stoffen zakje. Goed wel hoor en ze blijven aan bij het lopen, maar natuurlijk niet zo goed voor echt hard bevroren ondergrond.

Lili is een schriel mixke van 12,ooit uit het asiel. Heb haar pootjes net nog es speciaal gemeten voor u se  :lol:, 2,2 cm! Volgende keer krijgt ze bottekes  :happywink:
o

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: september 03, 2013, 20:46:30 »

Wij hebben zelfs schoentjes gevonden die Mintje passen... en die haar pootjes zijn ongeveer de helft als die van een kattenpoot  :vuistje:
Waren ook de xxxs maatjes

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: september 04, 2013, 00:55:25 »
Barbaras en Joyco: En dat zijn die vann Ruff wear?

Dan moet ik Kiwaq nog eens emailen.

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: september 04, 2013, 08:16:28 »
Barbaras en Joyco: En dat zijn die vann Ruff wear?

Dan moet ik Kiwaq nog eens emailen.

Ruff wear heeft idd die heeeeeeeeeeeele kleintjes.
Joyco (border reu) draagt zelfs de XS van Ruffwear, die zitten net goed.
Van Karlie moest hij de S hebben.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: september 04, 2013, 09:31:19 »
Ruff wear heeft idd die heeeeeeeeeeeele kleintjes.
Joyco (border reu) draagt zelfs de XS van Ruffwear, die zitten net goed.
Van Karlie moest hij de S hebben.
Dat bedoel ik. Een bcreu zijn poten zijn 1,5 2 x zo breed als een whippetpoot.  Die zijn dus gewoon te groot.

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: september 04, 2013, 11:46:19 »
Dat bedoel ik. Een bcreu zijn poten zijn 1,5 2 x zo breed als een whippetpoot.  Die zijn dus gewoon te groot.

Dan moet je eens horen achter de allerkleinste maatjes.
Joy heeft nu wel fijne pootjes voor een border, maar zelfs ik stond wel even te kijken van het feit dat hij een smalletje nodig had.
Ik heb de schoentjes zelfs kunnen passen en testen bij beestjes en baasjes vorig jaar, en nadien kunnen kopen.

Offline barbaras

• *
  • 2004 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: september 04, 2013, 12:21:43 »
@Pipo: ja doen  :yes: indd van Ruff wear ook, nu zou ik eerder vd bottekes gaan, zitten denk ik nog iets vaster en kunnen ze moeilijker kwijtspelen, net door het feit dat ze zo smalle kleine pootjes hebben.
o

Offline insen

• *
  • 231 HV-Punten
    • Highstakes
« Reactie #35 Gepost op: september 07, 2013, 17:21:28 »
Ik vrees ook dat je niet echt iets gaat vinden dat lang genoeg aan de poten blijft hangen en dat je idd meer naar schoenen gaat zoeken als iets anders.
Je zou erachter moeten komen wat die sledehonden in Alaska enzo aan hun poten hebben, dat lijkt me nog stevig.

Heb ook eens zo'n schoentje gekocht, helpt als ze rustig stappen maar eenmaal op gang, zakte het constant af.

Je mag Tai 'hebben'  :happywink:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal