collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Professionele 'werkhondenschoenen', advies en ervaring gevraagd!!  (gelezen 2400 keer)

Offline zjoen

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 247 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Professionele 'werkhondenschoenen', advies en ervaring gevraagd!!
« Gepost op: september 02, 2013, 15:42:48 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik ben voor Sue op zoek naar hondenschoentjes of iets dergelijks..

Op dit moment werkt Sue 6 dagen op 7 of 7dagen op 7, minimum 6 à 7 uur aan een stuk, en aangezien ze tijdens het werk af en toe eens op tarmac, steen of andere ruwe ondergrond werkt, heeft ze regelmatig last van schaafwonden op haar kussentjes...

Daarom ben ik op zoek naar een professionele hondenschoen, die niet alleen comfortabel zit en veilig te dragen is (lees: ze moet alles kunnen doen, zonder dat de schoen extra letsels of ongemak veroorzaakt), maar evengoed echt wel tegen een serieus stootje kan! Tijdens het werk gaat het er soms snel, kort, ruw aan toe, dus die schoentjes moeten dat liefst evengoed verdragen en liefst ook nog mooi blijven zitten dan!

Iemand ervaring met de Grip Trex schoenen van Ruff Wear?
Of mensen uit de sledehondenscport die eventueel advies kunnen geven over de gepaste schoenen en waar ik die kan aanschaffen ??

Alvast bedankt!

Offline barbaras

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 2004 HV-Punten
Re: Professionele 'werkhondenschoenen', advies en ervaring gevraagd!!
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2013, 19:24:33 »
Wij hebben Schoentjes van Ruff wear voor één van onze honden die door de sneeuw kloven en vuurrode poten krijgt, rubber onderaan en ad zijkanten, stevige stof, vast rond pootje met velcro. Soms slaagt ze erin er toch nog eentje uit te krijgen achteraan. Ik denk dat we er ong 80 euro voor betaald hebben. ( kleine maat) Of jouw hond hier niet teveel in zal zweten tijdens het zovele uren werken, geen idee. Kan je niet elke keer haar kussentjes insmeren met een vette voedende zalf voor en na het werken vh herstel en ter voeding vd kussentjes ook? Grtz
« Laatst bewerkt op: september 02, 2013, 19:28:27 door barbaras »
o

Offline terrierlady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2013, 19:36:33 »
Misschien de kiwaque eens contacteren. Die zullen wel raad kunnen geven.

Online pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2013, 19:53:18 »
Deze zien er goed uit. Zou er zelf willen bestellen, maar whippets hebben zulke kleine poten.

http://www.cleanrun.com/index.cfm?fuseaction=product.display&Product_ID=3125&ParentCat=119

Offline zjoen

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 247 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2013, 19:59:29 »
Vette voedende zalf maakt haar kussens nog weker dacht ik :denk:
Voorlopig behelpen we ons met etherische olie van spijklavendel, die wat zuivert en de wonden ook helpt sluiten, maar ik zou graag iets vinden wat net die schaafwonden kan voorkomen ipv dat ik ze telkens tracht zo snel mogelijk te laten genezen..

Ik heb gehoord dat er een zalf bestaat bij de paarden die zou kunnen helpen, maar heb geen idee wat voor zalf die persoon bedoelde en wat die dan juist doet (zou bij de paarden blijkbaar gebruikt worden, wanneer ze drukplekken ofzo hebben??)

Terrierlady: Daar had ik nog niet aan gedacht. Ga ik zeker eens bij informeren!

Verder zijn alle andere ervaringen, of eventuele alternatieve oplossingen zeker welkom!

Offline zjoen

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 247 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2013, 20:00:23 »
Deze zien er goed uit. Zou er zelf willen bestellen, maar whippets hebben zulke kleine poten.

http://www.cleanrun.com/index.cfm?fuseaction=product.display&Product_ID=3125&ParentCat=119

Die zien er gelijk zo hoog uit :denk: Zou dat comfortabel zijn?

Offline Sassy

• warme hondenvriend
  • *
  • 422 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2013, 20:07:42 »

Verder zijn alle andere ervaringen, of eventuele alternatieve oplossingen zeker welkom!
Wat schoenen betreft kan ik je geen advies geven.
Kennen andere mensen zich vast beter mee uit  :wink:

Maar de meeste mensen die ik ken die dagelijks met een kudde schapen werken hebben meer als een hond. Kees Kromhout bijv. laat zijn honden een halve dag werken en ruilt die dan om voor een andere.
Jos Meijer die aan de Loire hoedt doet dat ook, die heeft ook minstens 4 honden, neemt er 2 voor de "ochtendshift" en 2 andere voor de "middagshift" mee  :wink:

Dus tijd dat de kleintjes groot worden en mama kunnen helpen  :mrgreen:

Jammer dat we gisteren geen tijd (meer) hadden even hallo te zeggen op het CSC, is voor een ander keertje, we konden nu nog maar heel nipt nog de run van Serge zien.
Is nogal stressig als een epi-hond precies op dezelfde tijd elke dag zijn medicatie moet hebben.

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #7 Gepost op: september 02, 2013, 20:16:11 »
Pawwax legt een soort laag over de kussentjes. Ik doe het aan zirkas poten bij een indoorwedstrijd tegen het glijden en is ook in de winter ter bescherming van zout.

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: september 02, 2013, 20:25:26 »
Pawwax gebruiken wij ook in de winter, of we gebruiken gewoon pleisterspray tegen kloven. (moet je wel geregeld eens kunnen bijspuiten)
Qua schoentjes zijn het hier de hoge ruffwear schoenen tegen verbrandde pootjes wanneer ze demo op tapijt doen.

Offline zjoen

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 247 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: september 02, 2013, 20:32:38 »
Pawwax, is dat iets anders dan gewone vaseline? Vaseline gebruik ik ook in de winter tegen het zout, maar dat lijkt me in dit geval nu niet de ideale oplossing..

Wat schoenen betreft kan ik je geen advies geven.
Kennen andere mensen zich vast beter mee uit  :wink:

Maar de meeste mensen die ik ken die dagelijks met een kudde schapen werken hebben meer als een hond. Kees Kromhout bijv. laat zijn honden een halve dag werken en ruilt die dan om voor een andere.
Jos Meijer die aan de Loire hoedt doet dat ook, die heeft ook minstens 4 honden, neemt er 2 voor de "ochtendshift" en 2 andere voor de "middagshift" mee  :wink:

Dus tijd dat de kleintjes groot worden en mama kunnen helpen  :mrgreen:

Jammer dat we gisteren geen tijd (meer) hadden even hallo te zeggen op het CSC, is voor een ander keertje, we konden nu nog maar heel nipt nog de run van Serge zien.
Is nogal stressig als een epi-hond precies op dezelfde tijd elke dag zijn medicatie moet hebben.

Ik weet heel goed dat DE oplossing idd meer honden zijn, maar op dit moment is er maar eentje die het werk effectief kan doen helaas... Ellie mag af en toe eens mee ter ondersteuning, maar gezien de staat waarin haar poten zijn, is het niet echt verantwoord dat echt veel te doen..

M'n vriend heeft ook meer dan 1 hond om het werk te doen, maar de realiteit is nu eenmaal zo dat ik geen 2de Sue heb klaar staan en ik meot wel een hond hebben die minstens even goed is opgeleid en waar ik op kan betrouwen.. En pupsels zijn pas een optie als ze er klaar voor zijn, maar dat zal in het beste geval pas voor volgend begrazingsseizoen zijn..

Moh en ik heb jullie niet eens gezien op de CSC, nuja heb wel meer mensen gemist doordat het zo spannend was :mrgreen:

Heb al gepeisd om gewoon blauwe spray op haar poten te spuiten, moet toch helpen niet? :fuu:

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: september 02, 2013, 20:35:32 »
Pawwax, is dat iets anders dan gewone vaseline? Vaseline gebruik ik ook in de winter tegen het zout, maar dat lijkt me in dit geval nu niet de ideale oplossing..

Ik weet heel goed dat DE oplossing idd meer honden zijn, maar op dit moment is er maar eentje die het werk effectief kan doen helaas... Ellie mag af en toe eens mee ter ondersteuning, maar gezien de staat waarin haar poten zijn, is het niet echt verantwoord dat echt veel te doen..

M'n vriend heeft ook meer dan 1 hond om het werk te doen, maar de realiteit is nu eenmaal zo dat ik geen 2de Sue heb klaar staan en ik meot wel een hond hebben die minstens even goed is opgeleid en waar ik op kan betrouwen.. En pupsels zijn pas een optie als ze er klaar voor zijn, maar dat zal in het beste geval pas voor volgend begrazingsseizoen zijn..

Moh en ik heb jullie niet eens gezien op de CSC, nuja heb wel meer mensen gemist doordat het zo spannend was :mrgreen:

Heb al gepeisd om gewoon blauwe spray op haar poten te spuiten, moet toch helpen niet? :fuu:

Pawwax koop ik gewoon in de dierenwinkel.
Is een heel stijve vettige pasta met citrus in... Het vermijdt ook dat er ijsklompjes tussen de tenen (aan het haar blijft plakken zo) zitten in de winter.

Offline Sassy

• warme hondenvriend
  • *
  • 422 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: september 02, 2013, 21:24:54 »
Troost je, ik heb ook de nodige mensen gemist op het CSC  :mrgreen:

Tja dat het nog wel even duurt eerdat de pups het werk mee kunnen overnemen is wel duidelijk  :cheeky:

Ik weet dat toen Pieter zijn Nell verongelukt is dat ie toch redelijk snel met Chips aan de slag kon, ofschoon die nog lang geen jaar oud was toen.

Begrijp wat je bedoelt, ik heb hier genoeg honden en nog 3 van de 5 eruit liggen momenteel  :doh:

Offline Evil Lien

• *
  • 585 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: september 02, 2013, 21:48:21 »
Wij hebben Schoentjes van Ruff wear voor één van onze honden die door de sneeuw kloven en vuurrode poten krijgt, rubber onderaan en ad zijkanten, stevige stof, vast rond pootje met velcro. Soms slaagt ze erin er toch nog eentje uit te krijgen achteraan. Ik denk dat we er ong 80 euro voor betaald hebben. ( kleine maat) Of jouw hond hier niet teveel in zal zweten tijdens het zovele uren werken, geen idee. Kan je niet elke keer haar kussentjes insmeren met een vette voedende zalf voor en na het werken vh herstel en ter voeding vd kussentjes ook? Grtz

Ik heb ook de schoentjes van Ruffwear voor mijn cocker, maar die worden enkel gebruikt in de winter omdat hij dan van die grote ijsbollen tussen zijn kussentjes krijgt. Ben er heel content van, alleen gebeurt het inderdaad heel af en toe dat hij er eentje kwijtspeelt, en dan wordt het wel een dure grap. Ik weet niet of ze geschikt zijn om verschillende dagen na elkaar blijvend te dragen.

Ik zou inderdaad Kiwaq of Dog's Friend Outdoor eens contacteren...

Offline barbaras

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 2004 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: september 02, 2013, 22:30:54 »

Die van Ruff Wear heb je in héle kleine maat en misschien ook in hoog formaat ?, denk dat de poten van ons Lili zeker niet groter zijn dan die van een whippet  :wink: maar misschien ben jij minder tevreden van dit merk?
o

Online pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: september 02, 2013, 23:28:56 »
Die van Ruff Wear heb je in héle kleine maat en misschien ook in hoog formaat ?, denk dat de poten van ons Lili zeker niet groter zijn dan die van een whippet  :wink: maar misschien ben jij minder tevreden van dit merk?
Ik ben bij Kinaq gaan passen maar de S van Ruff wear is te groot voor mijn smalpoot. Ik heb daar de zakjes gekocht, maar die moesten bijna gehalveerd worden.  :vuistje: Maar die gebruik ik wel in de winter wanneer het licht geijzeld heeft, of er zout op straat ligt. Ideaal zijn die zakjes niet, maar de schoenen zijn dus te groot.

De clean run ken ik niet hoor. Ik geef enkel de link door.

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: september 03, 2013, 10:46:27 »
Mijn aanbod om Lana te lenen om op te leiden geldt nog steeds  :fuu: :mrgreen:

Offline gustie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 90 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: september 03, 2013, 10:53:38 »
Tis tijd om wa te investeren hé! :wink:
Heb er hier 2 te geef,kom maar halen maar is nog wa werk aan!

Offline Sassy

• warme hondenvriend
  • *
  • 422 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: september 03, 2013, 11:17:18 »
Mijn aanbod om Lana te lenen om op te leiden geldt nog steeds  :fuu: :mrgreen:
Je kan het maar proberen hé  :fuu:
Nu niks ten nadele van Lana hé  :mrgreen:

Maar misschien kan ze beter eens bij "nonkel Gust' gaan kijken  :vuistje:

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: september 03, 2013, 11:45:10 »
Je kan het maar proberen hé  :fuu:
Nu niks ten nadele van Lana hé  :mrgreen:

't is dat, 't is het proberen waard he  :lol:
En seg, 'k heb wel nog de beste van de 3 voorgesteld he, Klio wil ik haar niet aandoen, een 2de Ellie'tje is er misschien te veel aan  :fuu: :vuistje:

Offline Evil Lien

• *
  • 585 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: september 03, 2013, 11:52:34 »
Ik ben bij Kinaq gaan passen maar de S van Ruff wear is te groot voor mijn smalpoot. Ik heb daar de zakjes gekocht, maar die moesten bijna gehalveerd worden.  :vuistje: Maar die gebruik ik wel in de winter wanneer het licht geijzeld heeft, of er zout op straat ligt. Ideaal zijn die zakjes niet, maar de schoenen zijn dus te groot.

De clean run ken ik niet hoor. Ik geef enkel de link door.

Die schoentjes van Ruffwear bestaan ook in XS en XXS...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal