collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Petje af voor 'Spaanse honden in nood'  (gelezen 5990 keer)

Offline tamaras

• warme hondenvriend
  • *
  • 259 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Petje af voor 'Spaanse honden in nood'
« Reactie #20 Gepost op: maart 29, 2013, 22:02:07 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
en nog nieuws ondertussen , of al schot in de zaak?

Offline Trace

• hondenvriend pro
  • *
  • 590 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: maart 30, 2013, 19:38:03 »
en nog nieuws ondertussen , of al schot in de zaak?
Ik loop al een tijdje met dezelfde vraag  :lol:

Offline tamaras

• warme hondenvriend
  • *
  • 259 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: maart 30, 2013, 19:40:05 »
 :vuistje:

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #23 Gepost op: april 01, 2013, 21:31:20 »
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ts een tweejarig hondje uit een asiel had gehaald... :weetniet:

Offline myriam.e

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: april 01, 2013, 22:37:45 »
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ts een tweejarig hondje uit een asiel had gehaald... :weetniet:

idd. Nigra had ook ergens gelezen .......

Offline cordempa

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 61 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: april 02, 2013, 02:18:12 »

Inderdaad! :lol: :lol: :lol:
Morgenavond krijgen jullie het hele verhaal, hindernissen incluis.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: april 02, 2013, 10:09:38 »
 :thumbs:

Offline cordempa

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 61 HV-Punten
Re: Petje af voor 'Spaanse honden in nood' en Dierenasiel Ninove
« Reactie #27 Gepost op: april 03, 2013, 10:37:45 »
Eerst en vooral : een dikke merci aan Bloem, omdat zij mij op dit pareltje heeft gewezen :clap: :clap:

En dan nu HET verhaal of 'de processie van Echternacht', twee stappen vooruit en één achteruit.
Hou er dus de aandacht bij want 't wordt bij momenten nogal ingewikkeld.

Nancy van SHIN zou dus het opvanggezin contacteren.  Zij wonen in Zoutleeuw, toch een 30 km van Sint-Genesius-Rode verwijderd.  Met Nancy had ik alles via mail geregeld; mijn moeder wist dus nog van niets.  Maar toen ben ik dom geweest en heb het nr van ons vast telefoontoestel doorgegeven, dat nota bene vlak naast de zetel van mijn moeder staat.  Vorige week donderdag neemt de opvangmama telefonisch contact (een fijn gesprek) en meteen was mijn moeder op de hoogte en gingen de poppen aan het dansen.  De opvangmama bleek bereid 's anderendaags, op (goede) vrijdag in de late namiddag, langs te komen.
En toen begon het gezaaaaaaag!  De ganse dag door, ook 's nacht heb ik geen oog toe gedaan omdat mijn moeder maar bleef zeuren : en hier komt genen hond binnen, en Maja is te groot (45 cm), en dan zijn we ons Mieke kwijt, en die (de opvangmama) komt hier niet binnen, enz...
'k Zag het al gebeuren dat de opvangmamma zo ver kwam en hier dan slecht zou ontvangen worden.  Want mijn moeder zou er echt haar hand niet voor omdraaien om haar daadwerkelijk onverrichterzake terug te sturen.
Dus heb ik vrijdagmorgen, met een klein hartje en veel spijt, een mail gestuurd naar Nancy om de afspraak te annuleren (van de opvangmamma had ik geen e-mailadres of telefoonnr).
Maar in de loop van de voormiddag belt de opvangmamma mij op om te vragen of het past dat ze een beetje vroeger kwam.  Ze wist dus nog niets van mijn mail aan Nancy.  'k Moest dus ook aan haar met het schaamrood op mijn wangen zeggen dat ik onze afspraak moest annuleren.  Ze was uiteraard licht geïrriteerd.
Uit de laatste mail die ik van Nancy kreeg (en die ik pas 's maandags heb durven lezen omdat ik dacht dat daar iets zou instaan in de trand van : wij zijn dan van goede wil en dan lap je ons dit) begrijp ik gelukkig dat Nancy begrip heeft voor mijn situatie en het mij niet kwalijk neemt.

Hoofdstuk Maja afgesloten; moet ik dan ECHT op mijn moeder's dood wachten om een dier in huis te halen?
Op dat moment, vrijdag dus, was ik wel al drie dagen in 'staking'.
'k Weigerde voor mijn moeder nog een warme maaltijd klaar te maken of wat dan ook te doen.  Wie baas wil spelen moet maar zien zelf haar plan te trekken.  Als zij kan lastig doen, ik ook!
Geef toe zeg, op 54 jaar nog toelating moeten krijgen van je moeder!

In de loop van de week voordien - dus VOOR ik SHIN contacteerde - had mijn tandarts mij wel tot tweemaal toe voorgesteld dat hij met mij naar eender welk asiel zou rijden waar ik een hond zag die mij beviel EN had Bloem mij gewezen op een langharige teckel in opvang in Dierenasiel Ninove.
Direct naar het asiel gebeld om te vragen of hij met katten kon.  Daar hadden ze geen idee van maar 't was wel een zeer rustige, eerder timide hond.
Met mijn mobiliteitsprobleem konden ze mij niet helpen.  Nu, dat gaf niet.  'k Zou mijn tandarts wel bellen en opnieuw met het asiel contact nemen, verkondigde ik met mijn grote mond.
Maar toen ik het gesprek met het asiel had afgesloten durfde ik mijn tandarts toch niet contacteren zeker om hem dat te vragen!!!!  Ik, met mijn grote mond.
Vorige week dinsdag moest ik met mijn moeder voor de laatste maal naar de tandarts en stelde hij nog eens voor met mij naar eender welk asiel te rijden, 'k moest maar iets laten weten.  Ja, toen heb ik de koe bij de horens gevat en hem verteld van de langharige teckel in Ninove.
Oh, dat was geen probleem.  'k Moest maar opnieuw contact opnemen met het asiel en dan zou hij daar met mij 't zaterdags wel naartoe rijden.
Van zodra ik thuiskwam heb ik dus opnieuw contact opgenomen met het asiel maar ... ze kwamen hem 's anderendaags ophalen.  Domme, domme toch, mijn eigen schuld. 'k Heb veel te lang getreuzeld.  Zijn snuitje beviel mij nochtans direct.  Hij keek zo serieus, alsof hij heel diep aan 't nadenken was.  'k Was wel blij voor hem, dat hij niet langer in 't asiel moest blijven.  't Toch heb ik de ganse namiddag gedacht : 'k hoop dat ze hem niet nemen.  Maar aangezien ik niets meer hoorde wist ik dat hij weg was, naar een andere, hopelijk goede, thuis.
Toen heb ik dus contact genomen met SHIN, voor Maja.

Op maandag- of dinsdagvoormiddag had ik wel gehoord dat mijn moeder de telefoon opnam en hoorde ik haar zeggen : je ne vous comprend pas madame, en de hoorn toegelegd.  Achteraf heb ik vernomen dat het de dame van Dierenasiel Ninove was om mij te melden dat er nog kandidaten waren voor Kasper.  Maar op dat moment had ik geen idee; we krijgen hier zo dikwijls telefoon om één of ander te verkopen.
Op goede vrijdag dacht ik dus echt : ik moet mijn verlangen naar een hond opbergen tot mijn moeder er niet meer is.  Kasper was naar een andere gezin en de afspraak om kennis te maken met Maja had ik geannuleerd.

Zaterdag, in de late namiddag, ging de telefoon.  Normaal gezien ben ik dan naar de winkel maar zoals gezegd : ik was in staking.
Ditmaal heb ik zelf opgenomen ('k had intussen aan mijn moeder gezegd : als de telefoon nog belt en ik ben niet in de buurt, laat bellen.  Ze hoort toch niet wat er aan de andere kant van de lijn wordt gezegd.  Verwonderlijk genoeg doet ze dat nu ook).
Blijkt het de dame van Dierenasiel Ninove te zijn.  Ze hebben Kasper na twee dagen teruggebracht.  Waarom?  Volgens hen zou hij janken/huilen als hij alleen is.  (Hier kom ik verder nog op terug.)
Natuurlijk was ik nog geïnteresseerd en ditmaal zou ik mij door niemand de les laten spellen.  Ik zag dit als een teken dat Kasper wel degelijk voor mij  bestemd was.
Dus direct contact genomen met mijn tandarts maar die was boodschappen aan 't doen in de Macro en tegen dat hij terug was en we in Ninove geraakten ... en hij moest 's avond nog naar een feestje.
Na wat over een weer getelefoneer naar asiel en tandarts was de dame van het asiel bereid om op PAASZONDAG rond 11.30 naar het asiel te gaan en was mijn tandarts eveneens vrij en bereid om er op een feestdag met mij naartoe te rijden!!! :bow: :bow: :bow:
Dus ben ik zaterdag in de vooravond nog gauw naar de winkel gelopen om wat eten, een halsband, een leiband, ...

'k Was nog nooit in een asiel geweest.  Ocharme, zo zielig.  Die dieren zitten achter een draad naar u te blaffen alsof ze willen zeggen : kom je mij halen?  of mij? of mij?
Kasper zat al met de dame in het kantoortje.  Als we de deur openen zie ik hem onder het bureau kruipen en 'k zie nog net zijn poepje, beven als een riet.  Na wat getrek aan zijn leiband komt hij toch van onder het bureau vandaag en kan ik hem in mijn armen nemen, noch steeds bevend als een riet maar zo mooi, zo zacht.  Na een minuutje of twee was dat beven gelukkig al een stuk minder.  Maar de snoepjes die ik mee had, die moest hij nog niet hebben zenne.

Als we vroeger een langharige teckel zagen zeiden we altijd tegen mekaar : kijk, onzen Duc. Ja, maar onzen Duc was toch schoner.
Wel, tot mijn verbazing moet ik nu zeggen dat Kasper mooier is.  Hij is fijner van lichaamsbouw. 'k Denk zelfs dat mijn tandarts een beetje jaloers is, ook al is hij verzot op zijn meisje.
De ganse weg terug naar huis heeft hij op mijn schoot gelegen, met zijn snuit in de holte van mijn elleboog.  Toen we ongeveer halfweg waren begonnen we likjes te krijgen.
Eenmaal thuis was er wel wat tegenstand om de tuinpoort binnen te gaan.  Onze voortuin is afgemaakt met draadpanelen en misschien herinnerde hem dat aan het asiel?  'k Heb in ieder geval een beetje aan de leiband moeten trekken om hem door de poort te krijgen.
Geen kwaad woord over het asiel in kwestie hoor, maar na twee dagen weet ik gewoon dat het echt geen hondje is om alleen in een hok te liggen.
Eenmaal in de living durfde hij ocharme geen pootje verzetten.  Hij is onder de tafel van de eetkamer gaan liggen en om 16.00 uur lag hij daar nog.  Eten en drinken interesseerde hem niet, behalve als ik het onder de tafel zette.  Zijn staart had ik nog niet gezien, had hij er wel een?  Hij hield hem dan toch in ieder geval goed tegen zijn poep.
Ons Mieke zat hem al die tijd vanop een veilige hoogte gade te slaan. 

'k Vond het nu toch wel tijd om hem uit te laten.  Leiband laten zien, geen reactie.  Dan maar onder de tafel gekropen om hem zijn leiband aan te doen.  Enkele malen aan de leiband getrokken, geen reactie.  'k Heb hem tot aan de voordeur moeten dragen, maar éénmaal buiten zag ik wel dat hij van de wandeling genoot.
Eénmaal terug ging hij wel direct in zijn mand liggen, eten en drinken moest ik tot in zijn mand brengen.  Hij durfde zich nauwelijks te bewegen.
Rond kwart voor zever hoor ik mijn moeder zeggen : gij zijt mijn vriendje ook zenne. 
Yes,  :happywink: :happywink: :happywink:
Om te slapen heb ik hem bij mij in de zetel genomen; het was tenslotte zijn eerste nacht.
's Maandags 's morgens durfde hij wel al tot aan de keuken komen maar niet verder dan waar de livingvloer (laminaat) eindigt en de keukenvloer (tegels) begint.  We hebben nochtans een open keuken.
Rond 10.30 u een ongelukje : Kasper plast in de living.  Mijn schuld want ik had hem nog niet uitgelaten.
Om hem in de achtertuin te laten moet hij een klein stukje door de keuken, dan de veranda in en buiten.  Oei, oei, noch onbekend terrein.  'k Zal onze prins dus maar naar buiten dragen?  Eens in de tuin was hij in zijn element, maar toch nog steeds geen staart gezien.
Maandag 1 april was het niet alleen Paasmaandag maar ook zijn verjaardag; onze jongen werd 2 jaar!
Omdat het er op zondag niet van gekomen was heb ik 's maandags zakouski's met champagne voorzien.  Natuurlijk ook ééntje voor ons meisje en onze jongen (geen champagne uiteraard).  'k Weet dat ze dat eigenlijk niet mogen hebben maar éénmaal om de zoveel weken zal toch niet echt kwaad kunnen zeker?  Zij vinden het in ieder geval lekker.
Ook de steak ging er bij Kasper goed in.
Voor dessert een ijscoupe.  Ons Mieke krijgt dan altijd een kommetje met een beetje slagroom.  Dus kreeg onze Kasper dat ook.  Hmmm, lekkerrrrrrrrr!
En dan, in de loop van de namiddag, zag ik hem ineens : de staart!  Intussen zou ik al beter zeggen : de propeller.
Ook de truk voor de achtertuin had hij na één keer al beet : hij springt éénmaal tegen mij op en gaat dan aan de deur tussen keuken en veranda zitten.  Want Kasper blaft niet, er is nog niet het minste geluid uitgekomen.  Hoe komt het dan dat die vorige mensen beweerden dat hij alles bijeen jankte?
Voor de wandeling maandagnamiddag ging het ook al beter.  Na enkele rukjes aan de leiband, die ik hem in zijn mand heb aangedaan, staat hij vanzelf recht.  En éénmaal buiten is 't één en al genieten.
Tegen maandagavond kan ik in huis geen stap doen of Kasper is er bij.  Zit ik in de zetel, ligt hij ernaast in zijn mand  of op de vloer als hij het in zijn mand te warm krijgt (mijn moeder heeft het altijd koud; in onze living is de temperatuur ..... 30° en zelfs dan voelen haar handen, voeten, neus ijskoud aan).
Dinsdagmorgen ROEPT mijn moeder mij wakker : Patricia, waar is hem, waar is Kasper?  Die hond is weg!
Lag hij toch wel in de zetel tussen mij en de rugleuning!
Waar ik sta, staat Kasper.  Ga ik boven, blijft hij beneden aan de kamertrap zitten wachten.  En ik fier natuurlijk; 't moet toch zijn dat hij mij ook al een beetje graag ziet.  Ik ben in ieder geval verliefd tot achter mijn horen en zolang ik leeft zal hij nooit geen asiel meer zien.

Ik heb echt een pareltje in huis gehaald.  Ook mijn moeder zegt : hij doet zich graag zien ('k wist wel dat ze vlug overstag zou gaan).
'k Heb alleen een beetje hartzeer omdat ik zie dat ons Mieke zich niet op haar gemak voelt.  Maar dat zal wel beteren.
Gisteren heeft ze de ganse dag niets gegeten.  Ze voelt zich nog niet veilig genoeg om tijd aan haar kommetje (en dus op grond) door te brengen.  Nochtans is het al enkele malen voorgevallen dat ze bijna neus tegen neus staan, nog 1 centimetertje tussen.
Zij krijgt dus nu ontbijt, middag- en avondeten op bed, tot ze zich terug meer op haar gemak voelt.  Och, een prinsesje verdient dat.

Kasper voelt zich hier in ieder geval wel al helemaal thuis, geen spoortje angst meer te bespeuren.
En mijn moeder?  Die komt mij 5 minuten geleden nog te zeggen : hij is braaaaaf.
En ik?  Ik heb nu een prins en een prinses en ben de koning te rijk!

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: april 03, 2013, 13:50:34 »
 :thumbs: Leuk om te lezen!

Offline Evil Lien

• *
  • 585 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: april 03, 2013, 13:58:24 »
Dat was inderdaad een serieus hindernissenparcour s precies.

Het zal nog wel een paar weken duren voor je de echte Kasper te zien krijgt. Maar het gaat precies toch al de goede richting uit.
Veel succes!

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: april 03, 2013, 14:02:52 »
Een mooi een vooral spannend verhaal !

Veel plezier met Kasper en heel fijn dat je mama er ook blij mee is , iedereen gelukkig dus  :thumbs:

Offline kiangara

• *
  • 4050 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: april 03, 2013, 14:15:30 »
fantastisch! Geniet ervan!

Offline cordempa

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 61 HV-Punten
Re: Petje af voor 'Spaanse honden in nood' EN Dierenasiel Ninove
« Reactie #32 Gepost op: april 03, 2013, 14:25:13 »
Dat was inderdaad een serieus hindernissenparcour s precies.

Het zal nog wel een paar weken duren voor je de echte Kasper te zien krijgt. Maar het gaat precies toch al de goede richting uit.
Veel succes!

Ja, dat heb ik vanmiddag gemerkt. Tot deze middag bekeek Kasper ons Mieke met moeite.
Toen ze deze middag begonnen te eten stonden ze alle twee bij mijn moeder voor een stukje (mijn moeder heeft dat jaren geleden aan ons Mieke geleerd; 'k weet dat het eigenlijk niet zou mogen).
Heeft Mieke naar hem geblazen of is hij begonnen, ik weet het niet. 'k Was nog in de keuken bezig.
Ineens hoor ik hem lopen, dat getrippel hoor je goed op laminaat en normaal vind ik het een zalig geluid.  Maar nu zat hij achter ons Mieke aan.  Ze moest nogal sprinten, al goed dat ze hoger kan springen dan hij.
'k Heb hem serieus terechtgewezen.  Hij is 't laatste 1,15 uur nog niet uit zijn mand durven komen, ook niet toen ik vlak voor hem ons Mieke op schoot nam.  Anders kwam hij dan snuffelen maar nu is hij gewoon blijven liggen.
Ze zijn mij alle twee evenveel waard, maar na zoveel jaren mag ons Mieke niet het gevoel krijgen dat ze op de tweede plaats komt of niet meer meetelt.
Wat ik wel merk is dat ons Mieke tegenover mij makkelijker wordt.  Vroeger mocht je haar niet opnemen of ze was na een halve minuut als aan 't friemelen om los te komen.  Nu laat ze dat veel beter toe.
Ik kijk uit naar de dag dat ze alle twee in dezelfde mand liggen te slapen; 'k heb onze Kasper zijn mand dus maar op 't grootste gekocht.  Want die dag komt er zeker, daar ben ik van overtuigd.

Offline MaxWodan

• warme hondenvriend
  • *
  • 216 HV-Punten
    • Happy Tail
Re: Petje af voor 'Spaanse honden in nood' EN Dierenasiel Ninove
« Reactie #33 Gepost op: april 03, 2013, 17:06:43 »
Ik kijk uit naar de dag dat ze alle twee in dezelfde mand liggen te slapen; 'k heb onze Kasper zijn mand dus maar op 't grootste gekocht.  Want die dag komt er zeker, daar ben ik van overtuigd.

Schitterend  :mrgreen:.

Veel succes en plezier met je nieuwe aanwinst  :thumbs:.
... CAUSE DOGS JUST WANNA HAVE FUN ...

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
Re: Petje af voor 'Spaanse honden in nood' en Dierenasiel Ninove
« Reactie #34 Gepost op: april 03, 2013, 17:12:56 »
Rond kwart voor zever hoor ik mijn moeder zeggen : gij zijt mijn vriendje ook zenne. 

:vuistje:

Een mooi verhaal! Veel plezier samen! :thumbsup:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #35 Gepost op: april 03, 2013, 18:25:50 »
Ik wist het, ik wist het!
Toen ik las, 2 jarig hondje, dacht ik het wel al :)

Graaaag gedaan  :bow:
Ik weet hoe graag je een langharige teckel wou, en ik weet hoe moeilijk ze te vinden zijn in de asielen.
Mijn tante is er ook zot van, en daarom hou ik het voor haar altijd in het oog.

Wat ben ik blij dat je de stap genomen hebt! Katten zijn altijd wat naïever als het neerkomt op
kennismaken. En als ze elkaar al kunnen luchten is het al veel, maar de droom zou inderdaad zijn als
ze samen slapen, spelen, eten enzovoort. Zorg er gewoon voor dat je kat haar ruimte heeft, waar ze veilig is
en Kasper niet bij kan.
Wat Kasper betreft, die zal zijn karakter wel tonen na een paar dagen-weken-maanden.
Onze asielhond had 1 week nodig om te blaffen, een paar weken nodig om te spelen en een paar maanden nodig om
helemaal los te komen. Zelfs nu( na een goed jaar), nu ik met haar hondenschool volg, is onze band nog verbeterd. Sinds de hondenschool durft ze eigenlijk pas in mijn ogen kijken, iets wat ze voorheen nog nooit had gedaan. Likjes geven en dergelijke was toen ook een zeldzaamheid, nu komt ze echt kopjes leggen en likjes geven.

En wat je moeder betreft, elke dierenvriend smelt voor zo'n kopje!
Allesinds, ik ben blij dat je de stap gezet hebt.
Hopelijk doet de kat ook wat water bij hare wijn en wordt het 1 happy family  :dance:

Succes!  :thumbs:
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: april 03, 2013, 19:01:20 »
succes  :thumbs:

en geef hem tijd  :wink: met tijd, geduld en liefde ga je héél ver komen  :thumbs: lukt iets vandaag niet, is er altijd morgen nog  :lol:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
  • ons chekepeeke
« Reactie #37 Gepost op: april 03, 2013, 19:44:27 »
Gelukkig is alles goed gekomen  :clap: geniet maar van Kasper  :yes:
Das mir mein hund viel lieber sei, Sagst du o mensch sei sunde
Der hund blieb mir im sturme treu, Der mensch nicht mal im winde, Groetjes van mij en een poot van Che

Offline cordempa

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 61 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: april 03, 2013, 20:23:02 »
Ik wist het, ik wist het!
Toen ik las, 2 jarig hondje, dacht ik het wel al :)

En als ze elkaar al kunnen luchten is het al veel, maar de droom zou inderdaad zijn als
ze samen slapen, spelen, eten enzovoort. Zorg er gewoon voor dat je kat haar ruimte heeft, waar ze veilig is
en Kasper niet bij kan.
Wat Kasper betreft, die zal zijn karakter wel tonen na een paar dagen-weken-maanden.
Onze asielhond had 1 week nodig om te blaffen, een paar weken nodig om te spelen en een paar maanden nodig om
helemaal los te komen. Zelfs nu( na een goed jaar), nu ik met haar hondenschool volg, is onze band nog verbeterd. Sinds de hondenschool durft ze eigenlijk pas in mijn ogen kijken, iets wat ze voorheen nog nooit had gedaan. Likjes geven en dergelijke was toen ook een zeldzaamheid, nu komt ze echt kopjes leggen en likjes geven.

En wat je moeder betreft, elke dierenvriend smelt voor zo'n kopje!
Allesinds, ik ben blij dat je de stap gezet hebt.
Hopelijk doet de kat ook wat water bij hare wijn en wordt het 1 happy family  :dance:

Succes!  :thumbs:

Wat verstandhouding kat-hond betreft weet ik dat dat niet binnen de week in orde zal zijn.  Maar eigenlijk denk ik niet dat Kasper uit kwaadheid achter haar aanliep, eerder om te spelen.  Even voordien is ze op nog geen meter van hem gepasseerd en heeft hij geen vin bewogen.  'k Denk - als hij haar ECHT kwaad wil doen - veel nerveuzer rond bvb. het bed lopen als ze er in ligt.

Likjes die heb ik al meer dan genoeg gehad, al vanaf de terugweg van het asiel.
In de ogen kijken : geen probleem.  Ook kopjes leggen niet.
Voor mij hoeft hij niet te blaffen hoor, hij maakt op andere manieren duidelijk wat hij wil.  Als hij naar buiten moet springt hij éénmaal tegen de zijkant van mijn knie en gaat voor de deur tussen keuken en living zitten.  Als hij klaar is komt hij op de verandatrap zitten, makkelijker kan toch niet?
Dat doe ik enkel 's morgens vlak na het opstaan en 's avonds vlak voor het slapengaan.  Voor de rest gaan we wandelen.
Dat vind ik ook grappig : als er ons iemand te voet passeert dan gaat hij altijd enkele stappen mee terug met die persoon.
Gisteren ben  ik o.a. nog een mand gaan kopen ('k had dat zaterdag niet gedaan, 'k had schrik ze te klein te kopen).  'k Zet die mand in de winkel op grond en neem een kussen.  Ge denkt toch niet dat ik de kans kreeg het kussen te passen?  Neen, mijnheer lag er al in!
Heb ik in mijn lange uitleg eigenlijk vermeld dat ik er niet alleen een hond maar ook een schaduw bijheb. Als ik in de zetel zit, ligt hij naast mij in zijn mand.  Als ik mij rechtzet staat Kasper ook recht en volgt hij mij op de voet.  't Lijkt alsof hij maar gerust is als hij mij ziet.
Deze namiddag stond ik te bellen met de dame van het asiel, Kasper lag vlak voor mijn voeten en 'k moet hem niet zeggen 'kust mijn voeten', hij doet het sowieso.
Hoe hij de komende weken/maanden ook mag veranderen : de binnenkant van een asiel zal hij nooit meer zien!

Offline cordempa

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 61 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: april 03, 2013, 20:29:53 »
succes  :thumbs:

en geef hem tijd  :wink: met tijd, geduld en liefde ga je héél ver komen  :thumbs: lukt iets vandaag niet, is er altijd morgen nog  :lol:

Oh, maar ik ben zo al dik tevreden hoor!
Dat hij bvb. niet blaft stoort me hoegenaamd niet, er zijn toch ook mensen die niet kunnen praten?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal