collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: oudje adopteren?  (gelezen 17782 keer)

Offline Moreghan

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 493 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: oudje adopteren?
« Reactie #80 Gepost op: september 27, 2013, 19:08:18 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Leuk dat jullie maandag gaan kijken naar Jack! Ik duim dat het klikt met jullie en de andere hondjes en dat hij nog heel lang van zijn oude dag bij jullie kan genieten :yes: Het maakt me blij om te lezen dat er gelukkig nog heel wat mensen zijn die de oudjes ook nog een kans willen geven want die verdienen het zeker even hard als de andere hondjes  :yes: Ik denk ook vaak aan die arme sukkeltjes in het asiel, zeker nu het kouder wordt maar ik denk dat mijn huisbaas iets krijgt als ik er nog eentje bijhaal(heb er nu 2)  :vuistje:

Offline barbaras

• *
  • 2004 HV-Punten
« Reactie #81 Gepost op: september 27, 2013, 20:07:39 »
ik wil hier gerust iets posten morgen, maar veel wijzer ga je daar niet van worden, aangezien we maandag gaan kijken  :mrgreen:

Allé, kheb ier weer goed gelezen sie presies  :doh: Maandag dan pleassssssse?  :dance: Enne, ik wil nog es zeggen dat ik ook pro oldies uit het asiel ben, jaja, natuurlijk een fijne mach met de rest vd bende.  :yes:
o

Offline Anouk26

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 158 HV-Punten
  • Alle honden zijn belangrijk, ook straathonden.
« Reactie #82 Gepost op: september 28, 2013, 09:31:31 »
volgens het asiel is de kans heel klein dat het gaat lukken...

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #83 Gepost op: september 28, 2013, 09:34:42 »
volgens het asiel is de kans heel klein dat het gaat lukken...

oei hebben ze daar de reden van gezegd Anouk ?

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
« Reactie #84 Gepost op: september 28, 2013, 09:35:54 »
oei hebben ze daar de reden van gezegd Anouk ?

hij is er op zijn rust gesteld en Dax zou mogelijks te druk zijn...

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #85 Gepost op: september 28, 2013, 09:37:57 »
Je kan het maar proberen hé  :shifty: kvind het moeilijk om op voorhand te zeggen hoe dat gaat lopen hoor, voor hetzelfde geld respecteert Dax wel die rust  :weetniet: Voor hetzelfde geld haalt Dax de speelsheid er terug uit.. Je kunt het maar proberen!

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #86 Gepost op: september 28, 2013, 09:40:07 »
mijn gedacht ook AD1988  :thumbs:

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
« Reactie #87 Gepost op: september 28, 2013, 09:43:28 »
ze zei: hou er rekening mee dat je de rit voor niks maakt, dus ze lijkt me toch overtuigd  :weetniet:

Nu ja, we gaan denk ik wel gaan kijken hoor, wie weet... anders blijf ik mij dat toch maar afvragen...

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #88 Gepost op: september 28, 2013, 09:49:03 »
Nu ja, 'gesteld op rust'.
Het is niet omdat je een hevige hond hebt, dat deze ook andere honden ''lastig'' valt he.
Indy is hier ook een herplaatser en die kan A B S O L U U T geen drukte en dergelijke verdragen, de andere honden weten dat.
Als hier mensen met honden langskomen, dan zullen die honden eerst enkele snauwen en pitsen ontvangen en daarna laten ze haar links liggen.  :weetniet:
De eerste dag hadden wij ook zo iets van 'ai, dit komt echt niet goed'. Na een week wist Kalina dat ze Indy moet met rust laten en bleef Joyco proberen omdat hij erop kickt als een teef zo doet.  :shifty:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #89 Gepost op: september 28, 2013, 10:20:59 »
Sorry, maar dat heb ik hier totaal niet ondervonden.   :weetniet:
Ik wil het hebben van een oudje nu ook niet helemaal negatief voorstellen, want ik kan me voorstellen dat dat ook heel mooi kan zijn, maar sommigen stellen het hier alleen maar rooskleurig voor, en dat is het verre van.

sorry, zie dit nu pas  :oops:

een oudje heeft zeker ook zen "mindere" kanten :yes: zeker en vast. maar, in mijn ogen is geen enkele hond adopteren iets totaal rooskleurig  :wink: ze testen je allemaal, herbeleven allemaal wel die gevreesde puberteit opnieuw, hebben allemaal wel hun hoekjes en kantjes,...  :wink: denk dat iedereen hier al wel eens ne keer of 83 gevloekt heeft op zen hond(en), of je die nu van pup, volwassen of oudere leeftijd hebt geadopteerd  :lol:

en ja, een oudje vraagt meer aanpassing en verzorging -de mate waarin hangt uiteraard af van de hond zelf-
ik kan uiteraard enkel spreken van mijn bende, en als hier een oudje in de groep komt, heb ik nog nooit problemen gehad. met pubers is er dan soms wel ff een strijd, maar de oudjes die krijgen hun plaats in de zetel en mijn bende houdt rekening met hun.
misschien omdat ons Sifra zelf al niet meer van de jongste is en ze het al gewoon zijn  :weetniet: geen idee waarom maar nog nooit problemen gehad met oudjes

en over het misschien vroeger moeten afgeven... vroeger had ik daar ook altijd schrik voor. ik heb ons Sifra dan ook geadopteerd met als leeftijd "tussen de 2 en de 7"  :roll: ondertussen woont ze hier al 7 jaar en nog kan niemand een exacte leeftijd plakken op ons Bomma  :lol:
maar, je weet helaas nooit op voorhand hoe oud je hond mag worden. ons Saga met haar epilepsie heeft mij helaas doen beseffen dat leeftijd niet alles is

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #90 Gepost op: september 28, 2013, 10:24:53 »
Oh spannend, we duimen hier mee! Linsay, uw wens dat hij nog voor de winter een mandje zal vinden komt wie weet nog wel uit!  :pray:

... We zijn vrijdag de tijd gaat al snel genoeg

:vuistje:

Ja zeg, niet zomaar ons weekend kidnappen eh!
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #91 Gepost op: september 28, 2013, 10:32:41 »

een oudje heeft zeker ook zen "mindere" kanten :yes: zeker en vast. maar, in mijn ogen is geen enkele hond adopteren iets totaal rooskleurig  :wink: ze testen je allemaal, herbeleven allemaal wel die gevreesde puberteit opnieuw, hebben allemaal wel hun hoekjes en kantjes,...  :wink: denk dat iedereen hier al wel eens ne keer of 83 gevloekt heeft op zen hond(en), of je die nu van pup, volwassen of oudere leeftijd hebt geadopteerd  :lol:

en ja, een oudje vraagt meer aanpassing en verzorging -de mate waarin hangt uiteraard af van de hond zelf-
ik kan uiteraard enkel spreken van mijn bende, en als hier een oudje in de groep komt, heb ik nog nooit problemen gehad. met pubers is er dan soms wel ff een strijd, maar de oudjes die krijgen hun plaats in de zetel en mijn bende houdt rekening met hun.
misschien omdat ons Sifra zelf al niet meer van de jongste is en ze het al gewoon zijn  :weetniet: geen idee waarom maar nog nooit problemen gehad met oudjes

en over het misschien vroeger moeten afgeven... vroeger had ik daar ook altijd schrik voor. ik heb ons Sifra dan ook geadopteerd met als leeftijd "tussen de 2 en de 7"  :roll: ondertussen woont ze hier al 7 jaar en nog kan niemand een exacte leeftijd plakken op ons Bomma  :lol:
maar, je weet helaas nooit op voorhand hoe oud je hond mag worden. ons Saga met haar epilepsie heeft mij helaas doen beseffen dat leeftijd niet alles is

Nagel op de kop  :doh:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #92 Gepost op: september 28, 2013, 10:37:17 »

Inderdaad. Daarom vond ik de vgl met een pup ook niet zoooo van de pot gerukt, zowel een pup als een oudje vergen de nodige aandacht en zorgen, elke hond ongeacht de leeftijd vergt dat. Het is gewoon een andere soort aandacht en zorgen die nodig zijn.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #93 Gepost op: september 28, 2013, 10:42:31 »
Ik vind het vooral belangrijk om temperament in de gaten te houden van de huidige hond en ook van de te adopteren hond  :yes: zie dat er daar een klik in is, ongeacht leeftijd, want soms zegt dat niks  :shifty: de jonge garde heeft gauw door wanneer er gespeeld wordt met de oude garde, en zal ten gepaste tijde een correctie ontvangen  :vuistje: als baasje speel je daar ook een belangrijke rol in, ingrijpen als je merkt dat 1 van de 2 niet in zijn spelen is, en even de speler apart zetten of zélf wat spelen ermee  :vuistje:

hier de gevreesde combinatie hoor, 2 reutjes waarvan de Bull niet gecastreerd (nu wel chemisch al merk ik daar nog géén hol van) en de kleine chihuahua gecastreerd.. Tis maar achteraf dat wij beseften van ooow, das eigenlijk wel een serieus risico die we genomen hebben om 2 van die karakters samen te zetten, en dan nog beide reu.. Roy heeft een week of 3 nodig gehad om in te zien dat de chi gewoon niet graag speelt, maar eerder een schootjeszitter is.. Na die 3 weken kwam het inzicht en nu laat Roy de chi met rust, of tis dat de chi zelf aangeeft om te spelen (hop, da gat in de lucht) en dan wordt er even gespeeld, tot Roy té bruut is en dan corrigeert de chi en dan ist afgelopen meestal..  :shifty:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #94 Gepost op: september 28, 2013, 11:04:18 »
Ik vind het vooral belangrijk om temperament in de gaten te houden van de huidige hond en ook van de te adopteren hond  :yes: zie dat er daar een klik in is, ongeacht leeftijd, want soms zegt dat niks  :shifty: de jonge garde heeft gauw door wanneer er gespeeld wordt met de oude garde, en zal ten gepaste tijde een correctie ontvangen  :vuistje: als baasje speel je daar ook een belangrijke rol in, ingrijpen als je merkt dat 1 van de 2 niet in zijn spelen is, en even de speler apart zetten of zélf wat spelen ermee  :vuistje:

hier de gevreesde combinatie hoor, 2 reutjes waarvan de Bull niet gecastreerd (nu wel chemisch al merk ik daar nog géén hol van) en de kleine chihuahua gecastreerd.. Tis maar achteraf dat wij beseften van ooow, das eigenlijk wel een serieus risico die we genomen hebben om 2 van die karakters samen te zetten, en dan nog beide reu.. Roy heeft een week of 3 nodig gehad om in te zien dat de chi gewoon niet graag speelt, maar eerder een schootjeszitter is.. Na die 3 weken kwam het inzicht en nu laat Roy de chi met rust, of tis dat de chi zelf aangeeft om te spelen (hop, da gat in de lucht) en dan wordt er even gespeeld, tot Roy té bruut is en dan corrigeert de chi en dan ist afgelopen meestal..  :shifty:

Idd, fijn dat het zo goed gaat dan! Ik ben ook van het 'vooroordeel' van oeie reuen bij elkaar! Uit zekerheid combineer ik Boogie dus ook liefst met teefjes en met Klio is het echt een perfecte match. Met Biscuitje binnenkort verwacht ik het niet anders. Maar af en toe gaat het met hem ook perfect met een reu hoor, toen Phelan hier op verlof was is dat nog eens dubbel en dik bevestigd, voor hem was Phelan gelijk aan een teefje, nul grommetjes, niks, zijn beste vriend!

Moest Biscuit een reutje gebleken had ik er minder mijn zinnen op gezet en zou ik het wel een kans gegeven hebben, met de nodige voorbereiding op een teleurstelling mochten ze niet overeen gekomen hebben. Nu hadik al iets voor de ontmoeting van 'oh het is een teefje dat zal wel lukken'  :vuistje:

Boogie blijft wel van hetzelfde gedacht. Als het eenmaal goed gaat met een reutje, dan weet ik dat hij daar later/ andere momenten ook geen problemen van zal maken.

Over dat jong geweld vs oud bompietje: Soms zie je toch dat een wildebras heel veel respect kan opbrengen voor een pup, of een oudere, of een rustigere hond... Dat is af te wachten en kan enkel zichtbaar worden met een ontmoeting hé... hangt echt af van de honden... de ene keer werkt het, de andere keer niet. Als die jonge nog een andere hond dan het oudje bij zich heeft om te spelen, kan het evengoed zijn dat ze dat oudje perfect met rust laten hé?

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #95 Gepost op: september 28, 2013, 13:16:29 »
Jaren geleden had ik dus ons Vlokje (rip) en mijn zus haar cavalier pupje mocht komen logeren..

Vlokje was een sociale hond dus was daar vrij gerust in ...

Die 2 rakkers hebben hier het kot op stelten gezet, zo leuk samen, samen spelen, samen elk een beentje knagen, samen wandelen, samen eten alles maar dan ook alles deden ze samen.
Sam de pup deed alles na wat Vlok deed, Vlok had soms moeite om klein pupsel te volgen op wandel, geen probleem pupsel bleef wachten op Vlok..

Een match dus, 14 dagen dubbel en dik genieten ...

Mooiste was : de eerste nacht , Sam moest in bench slapen (zus had dat zo gezegd) Vlok sliep normaal in slaapkamer in mand,ik zet Sam in de bench en Vlok ging naast de bench liggen , fantastisch ...

Dus  het kan en als het klikt is het zalig  :thumbs:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #96 Gepost op: september 28, 2013, 15:01:54 »
Ik ben hier nog eens komen lezen...
Jacky is zeker geen sukkelig oudje hoor.
Die kan gerust zijn mannetje staan. Als Dax te druk is, dan zal hij hem wel op zijn plaats zetten als dit nodig is.
Misschien is er wel ff rommeling tussen beiden. Maar sowieso heeft de jonge hond, de oudere te respecteren.
De reactie van het asiel vind ik wel jammer...
Precies alsof ze weten hoe het gaat lopen...  :weetniet:
Ik weet nog dat ze aan mij vroegen hoe oud mijn hond is.
Maar dat heeft er toch weinig mee te maken?
Met Ushi ging het prima, ze was wat wild en enthousiast, ging er naartoe.
Jacky snuffelde ff en ging toen gewoon door met zijn bezigheid  :vuistje:
Eig kon het hem weinig boeien...

Eens benieuwd hoe het loopt!

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #97 Gepost op: september 28, 2013, 20:46:58 »
Ik ben hier nog eens komen lezen...
Jacky is zeker geen sukkelig oudje hoor.
Die kan gerust zijn mannetje staan. Als Dax te druk is, dan zal hij hem wel op zijn plaats zetten als dit nodig is.
Misschien is er wel ff rommeling tussen beiden. Maar sowieso heeft de jonge hond, de oudere te respecteren.
De reactie van het asiel vind ik wel jammer...
Precies alsof ze weten hoe het gaat lopen...  :weetniet:
Ik weet nog dat ze aan mij vroegen hoe oud mijn hond is.
Maar dat heeft er toch weinig mee te maken?
Met Ushi ging het prima, ze was wat wild en enthousiast, ging er naartoe.
Jacky snuffelde ff en ging toen gewoon door met zijn bezigheid  :vuistje:
Eig kon het hem weinig boeien...

Eens benieuwd hoe het loopt!

Zo denk ik er ook over  :yes:

Offline barbaras

• *
  • 2004 HV-Punten
« Reactie #98 Gepost op: september 28, 2013, 23:41:45 »
Als er ook maar enige kans is dat jullie denken en vinden dat het zou kunnen slagen mettertijd, vind ik dat de uitbaters Jacky een kans zouden mtn geven bij jullie, hij zit er tenslotte al lang en veel kansen zal die "jongen" wel niet krijgen zeker...misschien zal de indruk die jullie en jullie honden maken ook een rol spelen of ze Jacky al dan niet meegeven? Enne zoals velen al vaak hebben gezegd, een thuissituatie is niet te vgln met een asielhok-omgeving hoe een hond zich soms positioneert en voelt. Ik ga in alle geval ferm duimen se, Anouk want ik heb meetjes en een drukkere springbok en nog iets daartussen en dat lukt samen goed dus :thumbs:
o

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #99 Gepost op: september 29, 2013, 07:59:10 »
Als er ook maar enige kans is dat jullie denken en vinden dat het zou kunnen slagen mettertijd, vind ik dat de uitbaters Jacky een kans zouden mtn geven bij jullie, hij zit er tenslotte al lang en veel kansen zal die "jongen" wel niet krijgen zeker...misschien zal de indruk die jullie en jullie honden maken ook een rol spelen of ze Jacky al dan niet meegeven? Enne zoals velen al vaak hebben gezegd, een thuissituatie is niet te vgln met een asielhok-omgeving hoe een hond zich soms positioneert en voelt. Ik ga in alle geval ferm duimen se, Anouk want ik heb meetjes en een drukkere springbok en nog iets daartussen en dat lukt samen goed dus :thumbs:
Dat hoop ik ook. Tot nu toe is dat jacky zijn enige kans op een thuis  :?
Jammer dat ze er niet voor open staan...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal