collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Oproep aan Kiwaq  (gelezen 11070 keer)

Offline witte duivels

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
Re: Oproep aan Kiwaq
« Reactie #100 Gepost op: september 21, 2013, 10:53:07 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
omdat buiten Orijen iedereen levert aan broodfokkers .

Dus bij deze kan je best over ELKE leveranciers van dierenbenodigdheden en voeding een topic starten hoe schandalig het wél niet is dat ze aan BF leveren en dan ook gelijk al die leveranciers mails sturen dat je stopt met hun producten te kopen  ( jullie gaan dus vanaf nu enkel nog orijen voeren aan de honden, ook geen vers vlees ) , en de honden een touw aan de nek binden ipv een leiband.

en vertel er dan ook gelijk bij dat ze het niet nodig hebben want wsl is de baas van elk groot merk al binnen en heeft hij dat extra geld niet meer nodig .

aan degene die denken dat KIWAQ binnen is , ik zou niet graag in jullie schoenen staan om de investering welke hij dit jaar al gedaan heeft af te betalen .
en ik zou zeker niet in jullie schoenen willen staan om hun werkuren te presteren , want dan zal je zoals hij gedaan heeft  moeten stoppen met jullie geliefkoosde hobby en de honden moeten wegdoen wegens tijdsgebrek .

Wat is het makkelijk om iedereen te bekritiseren en hun rekening te maken   :?

:thumbs:

En zoals al eerder gezegd het is niet omdat je in zo'n winkel gerief koopt/ verkoopt dat je broodfok steunt...

Offline Lins

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 321 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: september 21, 2013, 11:46:19 »
Dan hoop'k dat jij voeding en andere benodigdheden zelf maakt of ergens vindt waar ze niet aan de broodfok leveren. Succes.

Ik heb hier nog geen één degelijk argument tegengekomen die het mijne - marketing ! - weerlegt.

Ooooh het mag niet. Denk je serieus dat die mannen daaraan denken bij het maandelijkse cijfers? Die willen gewoon zoveel mogelijk verdelers voor naambekendheid & productbekendheid. En waar loopt de meerderheid van de mensen nu eenmaal voor een hond/pup. In een dierenwinkel. Mah, zo raar  :shifty:

Tjah, als jij vindt dat enkel jouw argument degelijk is hou ik al beter mijn mond eh. Blijkbaar moet iedereen JOUW mening hebben. Ook veel succes met jouw ingesteldheid dan.
*Dierenrijk...Mensdom...*

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #102 Gepost op: september 21, 2013, 12:53:59 »
Zegt dan eens iets wat deftiger dan: het kan niet.

Ik noem dat geen argument hoor  :lol: :lol:

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #103 Gepost op: september 21, 2013, 15:09:16 »
Ik snap beide kanten.
Mocht ik bv voer kopen voor mijn honden en ik heb de keuze tussen twee evenwaardige merken waarvan eentje bewust niet levert aan broodfokkers of eentje die er zich helemaal niets van aantrekt dan kies is toch zeker voor de bewuste 'dierenvriend' en niet voor diegene die enkel maar aan de centen denkt en dus dierenwelzijn minder hoog in de vaandel draagt.
Dat multinationals geen geweten hebben is al langer geweten. Als kleine zelfstandige die kwaliteitsproducten op de markt brengt( want dat is kiwaq toch) zou ik trouwens mijn naam helemaal niet willen verbinden aan broodfokkers, op welke manier dan ook.
Dus als ik kan kiezen tussen twee evenwaardige alternatieven ga ik toch kijken voor diegene die maatschappelijk het meest verantwoord is. Dat doe ik ook voor mezelf.
Maar kwaliteit is ook belangrijk, is er geen even kwalitatief alternatief, tja...
T'is een afweging die je moet maken wat voor jezelf het belangrijkste is

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: september 21, 2013, 15:16:48 »
Mja. Tis crisis  :weetniet: als Kiwaq iedereen uit zijn klantenbestand moet halen die iets met broodfok te maken heeft, vrees ik dat ze er wel nog gaan mogen schrappen  :weetniet: ik keur het niet goed, maar tis te idyllisch om te denken dat iedereen dat keiharde idealisme heeft en daar ook voor vecht.. Tis en blijft commercie, en jah  :weetniet: moest de economie het top doen, dan zou je voorzichtig kunnen proberen om als winkel of als merk echt aan ethisch ondernemen te gaan doen.. Maar nu?  :weetniet: tzijn geen tijden nie meer van te gaan selecteren in je klanten ze, je kunt maar beter elk contract dat je kunt opmaken, aannemen.. tis da of kopje onder gaan  :weetniet:

Ik zeg niet dat ik het goed keur hé.. Maar das mijn bedenking, dat ik bij véél dingen zie..

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: september 21, 2013, 16:30:13 »
Mja. Tis crisis  :weetniet: als Kiwaq iedereen uit zijn klantenbestand moet halen die iets met broodfok te maken heeft, vrees ik dat ze er wel nog gaan mogen schrappen  :weetniet: ik keur het niet goed, maar tis te idyllisch om te denken dat iedereen dat keiharde idealisme heeft en daar ook voor vecht.. Tis en blijft commercie, en jah  :weetniet: moest de economie het top doen, dan zou je voorzichtig kunnen proberen om als winkel of als merk echt aan ethisch ondernemen te gaan doen.. Maar nu?  :weetniet: tzijn geen tijden nie meer van te gaan selecteren in je klanten ze, je kunt maar beter elk contract dat je kunt opmaken, aannemen.. tis da of kopje onder gaan  :weetniet:

Ik zeg niet dat ik het goed keur hé.. Maar das mijn bedenking, dat ik bij véél dingen zie..
Dat is zeker een punt hoor. Nu betwijfel ik wel of de mensen die bij broodfokkers kopen ook effectief mensen zijn die de dingen van kiwaq kopen. Dus of ze er zoveel uithalen :weetniet:

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: september 21, 2013, 16:32:08 »
Ik snap beide kanten.
Mocht ik bv voer kopen voor mijn honden en ik heb de keuze tussen twee evenwaardige merken waarvan eentje bewust niet levert aan broodfokkers of eentje die er zich helemaal niets van aantrekt dan kies is toch zeker voor de bewuste 'dierenvriend' en niet voor diegene die enkel maar aan de centen denkt en dus dierenwelzijn minder hoog in de vaandel draagt.
Dat multinationals geen geweten hebben is al langer geweten. Als kleine zelfstandige die kwaliteitsproducten op de markt brengt( want dat is kiwaq toch) zou ik trouwens mijn naam helemaal niet willen verbinden aan broodfokkers, op welke manier dan ook.
Dus als ik kan kiezen tussen twee evenwaardige alternatieven ga ik toch kijken voor diegene die maatschappelijk het meest verantwoord is. Dat doe ik ook voor mezelf.
Maar kwaliteit is ook belangrijk, is er geen even kwalitatief alternatief, tja...
Zo denk ik er ook over. Het zou handig zijn moest er op de één of andere manier duidelijkheid zijn over welke fabrikanten niet met broodfokkers samenwerken. Bijvoorbeeld door een keurmerk, of hoe je 't ook kan noemen. De fabrikant kan dan zelf kiezen wat hij doet. En dan kan iedereen voor zichzelf beslissen bij welke winkel ze aankopen.

Ik bekijk het een beetje als bio-vlees. Niemand moét bio-vlees kopen, maar je weet wel dat het er is. Voor wie dit belangrijk is, kan ook specifiek op zoek gaan naar zo'n winkels (slagers). 

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #107 Gepost op: september 21, 2013, 17:09:42 »
Ik snap beide kanten.

Dat is idd hetgeen ik ook bedoel  :yes:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #108 Gepost op: september 21, 2013, 17:32:42 »
met kiwaq te boycotten ga je den broodfok ni stoppen e (jammer genoeg)
misschien kunnen we ooit den broodfok wel stoppen door de mensen te sensibiliseren (allemaal, een voor een)

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #109 Gepost op: september 21, 2013, 17:38:06 »
Ik denk niet dat iemand hier Kiwaq wil boycotten of wil slechtmaken of wat dan ook... wel attent maken op het feit dat er broodfokkers onder de verdeelpunten zijn (waarvan ik ten eerste dacht dat ze dat mss niet wisten...) gezien hun filosofie en hun doelpubliek vond ik dat toch een punt...  :wink:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #110 Gepost op: september 21, 2013, 18:25:34 »
Dat is zeker een punt hoor. Nu betwijfel ik wel of de mensen die bij broodfokkers kopen ook effectief mensen zijn die de dingen van kiwaq kopen. Dus of ze er zoveel uithalen :weetniet:

Eigenlijk zou je de omzet moeten weten van de spullen die verkocht worden bij de broodfokker. Om dan te oordelen: ist de moeite voor Kiwaq, enfin, halen ze hier veel winst uit? Dan kun je pas zeggen van oké, ik begrijp dat ze het doen of nee tis nie ok, want ze halen er amper iets uit. Liekeuh zei me daarnet: mensen kopen een pupje, en van de eerste keer ook leiband en eten en speelgoed, want das wel makkelijk "ze hebben dat ier ook" dus ik denk dat je je niet mag mispakken aan die eenmalige aankopen eigenlijk. Broodfok is aan de lopende band pups verkopen he. Hoort daar dan ook "aan de lopende band spulletjes voor de pup kopen" bij? Da vraag ik me af :)

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #111 Gepost op: september 21, 2013, 19:00:14 »
Broodfok is aan de lopende band pups verkopen he. Hoort daar dan ook "aan de lopende band spulletjes voor de pup kopen" bij? Da vraag ik me af :)

Voor de meeste kleinere zaken waar ook dieren verkocht worden (dus niet de echt grote puppywinkels) is de verkoop van de dieren nog het minst winstgevend. Maar vaak zijn de klanten mensen uit de buurt, en die moeten de dieren die ze kopen natuurlijk ook eten geven enzo. Als je rekent dat een hond toch gemiddeld 10 jaar oud word, en die moet elke dag eten hebben, manden, halsbanden, leibanden, speelgoed... dat verslijt... Reken dat uit op 10 jaar en ze hebben veel meer verdient aan "spulletjes" en voer dan aan de pup. En heel veel mensen blijven teruggaan naar dezelfde winkel. Dat is makkelijk want ze weten alles staan, ze kennen de verkopers een beetje... Daar rekenen die winkels op om winst te maken, niet zozeer op het dier dat verkocht is.

Zelfde bij Tom&Co en Maxizoo enzo. Die verkopen knaagdieren, maar daar gaan ze niet rijk van worden. Ze rekenen erop dat ze daar een kooi, voer, stro, hooi, etensbakjes... kunnen bij verkopen, want daar zit de winst in.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #112 Gepost op: september 22, 2013, 20:55:11 »
Voor de meeste kleinere zaken waar ook dieren verkocht worden (dus niet de echt grote puppywinkels) is de verkoop van de dieren nog het minst winstgevend. Maar vaak zijn de klanten mensen uit de buurt, en die moeten de dieren die ze kopen natuurlijk ook eten geven enzo. Als je rekent dat een hond toch gemiddeld 10 jaar oud word, en die moet elke dag eten hebben, manden, halsbanden, leibanden, speelgoed... dat verslijt... Reken dat uit op 10 jaar en ze hebben veel meer verdient aan "spulletjes" en voer dan aan de pup. En heel veel mensen blijven teruggaan naar dezelfde winkel. Dat is makkelijk want ze weten alles staan, ze kennen de verkopers een beetje... Daar rekenen die winkels op om winst te maken, niet zozeer op het dier dat verkocht is.

Zelfde bij Tom&Co en Maxizoo enzo. Die verkopen knaagdieren, maar daar gaan ze niet rijk van worden. Ze rekenen erop dat ze daar een kooi, voer, stro, hooi, etensbakjes... kunnen bij verkopen, want daar zit de winst in.

Ja precies..  :denk: dan ist wel een winstgevende zaak hé? Nuja, ik blijf erbij: ik keur het niet goed, maar tja... tis crisis (geweest).. Denk dat dat op een gegeven moment dan nog ondergeschikt is aan winst maken en je kop boven water kunnen houden  :shifty:

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #113 Gepost op: september 22, 2013, 21:03:40 »
Jep! Zoals ik al zei: dan denk je wellicht wel 'ja, als ik niet verkoop... dan doet een ander het wel'... Tis voor iedereen crisis... Ik keur het niet goed... Maar ik begrijp het zeker wel. Als je zaak op de helling staat...

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #114 Gepost op: september 22, 2013, 21:06:30 »
Maar mezelf als dom aanzien... omdat ik liever eten koop bij iemand waarvan ik weet dat er geen broodfok in het spel is... Dan bij iemand waarbij dat wel zo is?  :weetniet:

Soit, ik stuur ook gewoon een mailtje... Kan geen kwaad.  :hmpf:

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #115 Gepost op: september 22, 2013, 21:07:46 »
Jep! Zoals ik al zei: dan denk je wellicht wel 'ja, als ik niet verkoop... dan doet een ander het wel'... Tis voor iedereen crisis... Ik keur het niet goed... Maar ik begrijp het zeker wel. Als je zaak op de helling staat...

Omg. Dat is dus EXACT hetzelfde van wat ik zei hé  :weetniet:

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #116 Gepost op: september 22, 2013, 21:10:16 »
Heeft iemand een antwoordje gehad op zijn/haar mailtjes?

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #117 Gepost op: september 22, 2013, 21:13:02 »
Maar mezelf als dom aanzien... omdat ik liever eten koop bij iemand waarvan ik weet dat er geen broodfok in het spel is... Dan bij iemand waarbij dat wel zo is?  :weetniet:

Soit, ik stuur ook gewoon een mailtje... Kan geen kwaad.  :hmpf:

Ge zijt zeker niet dom omdat je liever eten koopt bij iemand die "clean" is dan bij iemand die niet clean is.. Maar ik vind het  best wel naïef om te geloven dat er nog véél mensen zijn met zo'n idealen.. Dun gezaaid denk ik  :denk:  Als je nagaat hé, is er op veel plaatsen broodfok in het spel, nekeer je de link begint te leggen..

Das geen verwijt naar jou toe Lins, maar tis wel zo.. De wereld is een klein beetje om zeep.. En die mannen denken aan centen en bekendheid, die zitten er geen hol mee in of dat dan geassocieerd is met broodfok.. Alleszins zijn er zeer weinig die zich er van aantrekken  :denk:

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: september 22, 2013, 21:19:17 »
Ik vind het DOODZONDE dat er broodfok bestaat en blijft bestaan. Gewoon omdat ik heb gezegd dat ik NIET vind dat er heisa om NIETS wordt gemaakt ben ik een naïef dom geval. Beoordeel mij maar hoor. Ga gerust jullie gang.

Leuk forum. Enkel zeggen dat ik NIET vind dat mensen er zich zomaar moeten bij neerleggen word ik hier dom en wat nog al genoemd. Jullie zijn dom om mij zo te beoordelen.

Ik ga niet akkoord met hoe de wereld draait. Mag ik dat even zeggen aub?

Maar ja, ik ga ook werken bij de NMBS, en ja, wellicht zitten daar ook broodfokkers of god weet wat ik nog veel tussen ( 36 000 Man personeel). Kan ik dan mijn ontslag gaan geven morgen? Euh, neen.
MAG ik even zeggen aub dat ik daar niet mee akkoord ben? Ik ben heus geen stomme trut die denkt dat de wereld gaat zeggen 'okee, jij vindt dat het niet kan, dus geef ik mijn broodwinning op?'

Wat trouwens met mensen die broodfok doen omdat ze hun job kwijt zijn door de crisis? Maar daar wel een aardig centje mee verdienen? Dat is ook door de crisis eh... Ik ken er zo wel eh, zo een paar gevallen!!!!

Soit, ik ga zwijgen.  :silenced:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #119 Gepost op: september 22, 2013, 21:22:16 »
Ik vind het DOODZONDE dat er broodfok bestaat en blijft bestaan. Gewoon omdat ik heb gezegd dat ik NIET vind dat er heisa om NIETS wordt gemaakt ben ik een naïef dom geval. Beoordeel mij maar hoor. Ga gerust jullie gang.

Leuk forum. Enkel zeggen dat ik NIET vind dat mensen er zich zomaar moeten bij neerleggen word ik hier dom en wat nog al genoemd. Jullie zijn dom om mij zo te beoordelen.

Ik ga niet akkoord met hoe de wereld draait. Mag ik dat even zeggen aub?

Maar ja, ik ga ook werken bij de NMBS, en ja, wellicht zitten daar ook broodfokkers of god weet wat ik nog veel tussen ( 36 000 Man personeel). Kan ik dan mijn ontslag gaan geven morgen? Euh, neen.
MAG ik even zeggen aub dat ik daar niet mee akkoord ben? Ik ben heus geen stomme trut die denkt dat de wereld gaat zeggen 'okee, jij vindt dat het niet kan, dus geef ik mijn broodwinning op?'

Wat trouwens met mensen die broodfok doen omdat ze hun job kwijt zijn door de crisis? Maar daar wel een aardig centje mee verdienen? Dat is ook door de crisis eh... Ik ken er zo wel eh, zo een paar gevallen!!!!

Soit, ik ga zwijgen.  :silenced:

Tuurlijk moogt gij da zeggen! (ik vind dat trouwens ook hoor, wat je zegt) Maar iedereen mag hier natuurlijk zijn mening verkondigen, ik moet soms ook slikken en anderen wrs ook bij wat ik zeg  :fuu: :mrgreen: in het begin was ik daar ook soms van overrompeld, maar nu heb ik een relativatieknop  :vuistje:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal