collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Oproep aan Kiwaq  (gelezen 11079 keer)

Online pipo de clown

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3147 HV-Punten
Re: Oproep aan Kiwaq
« Reactie #40 Gepost op: september 19, 2013, 15:11:15 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Als je over zoiets struikelt kan je niets meer kopen voor je hond. De bekende voedermerken zullen ook wel in die winkels liggen, alle kauwbeentjes enzo, speeltjes, zullen daar ook wel verkocht worden.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #41 Gepost op: september 19, 2013, 16:05:29 »
Mensen doe is allemaal een beetje rustig aan.

Dat je principes hebt ivm broodfok is erg leuk voor jou, maar dit is een luxeprobleem.
Kiwaq is een zaak en die heeft nu eenmaal tot doel te verkopen.
Dat zij hun hondenBENODIGDHEDEN onder de vorm van tuigen, lijnen, halsbanden enz verkopen als groothandelaar (wat ze in de eerste plaats zijn) aan broodfokkers is van uit economisch standpunt alleen al begrijpelijk. Steunt Kiwaq hiermee de broodfok? NEEN

Denk je echt dat de eigenaars van de hondenwinkels zijn goederen zelf gebruiken?

Iedere producent van hondenbenodigdheden of voermerken leveren wel aan de een of de andere broodfokker.

Enkel en alleen als je zelf je aankopen doet van deze producten bij dergelijke broodfokkers steun de broodfok, deze maken hier nl ook winst op want waarom zouden ze het anders verkopen? Niet voor Kiwaq zijn schoon ogen ze.

Als je ooit met de zaakvoeder van Kiwaq gesproken hebt dan kan je getuigen dat Kiwaq iedereen die een hond wil aanschaffen door stuurt naar particulieren fokkers en de mensen er attent op maakt wat de gevaren zijn van in een winkel te kopen.

Kiwaq heeft zelf vele jaren honden gehad en actief geweest in de sledehondensport mensen met erg veel ervaring als het gaat om het houden van honden. En nog nooit heb ik hun mensen een broodfokker horen aanraden in tegendeel.

Iemand hier op een openbaar forum aan de schandpaal nagelen, een kleine vis in de wereld van hondenbenodigdheden dan nog is erg makkelijk.

Maar ooh wee een broodfokker met naam en toe naam noemen dat durven jullie niet he.
En kom nu niet af met dat mag niet volgens de forum regels want dergelijke winkels dreigen met rechtzaken wegens smaad, broodroof enz.
Het is niet omdat Kiwaq maar een kleine zaak is, van een hard werkend koppel, dat de middelen noch de tijd heeft om hier een zaak van te maken dat jullie hierdoor hun publiekelijk mogen zwart maken.

Het zijn mensen zoals Kiwaq die er voor zorgen dat wij met ons allen degelijk kwalitatief materiaal kunnen kopen voor erg schappelijke prijzen en dus geen chinese b-kwaliteit moeten gaan kopen in grote winkelketens waar we na erg korte tijd terug staan omdat de tuigen kapot gaan enz. Om nog maar te zwijgen van de arbeidsomstandighed en van die chineeskes die die tuigen maken, omstandigheden die niet beter zijn als die van een broodfokteef maar daar liggen we als hondenvrienden niet van wakker want ze hebben geen zielige oogjes en een staartje dat niet kwispelt.

Dus voor al eer je iemand zwart maakt en probeert klanten te laten verliezen, plaats alles in perspectief!

Als je niets koopt van een leverancier die ook bij broodfokkers levert succes met nog wat te kopen, alle premium merken leveren aan de broodfokkers en of hun bijhorende winkels om maar een item te noemen.

En zullen we vooral zwijgen overal die fokkers die bij oa Kiwaq spullen komen kopen, maar waarbij het geld van hun ooh zo liefdevol gefokte puppen ,van teven die zo goed als elke jaar een nestje hebben en de dikke auto moeten betalen die op de parking staat van de expo.
Niet te vergeten jullie zelf die vast ook wel producten in huis hebben die tevens verkocht worden in broodfok winkels.

Dus als je Kiwaq zo ver zou krijgen dat hij aan al die mensen niet meer verkoopt uit principile redenen, wees er van bewust dat je zelf dan ook niets meer kunt kopen bij Kiwaq.

Al 9 jaar ben ik trouwe klant van Kiwaq ik reken ze tot mijn vrienden en nog nooit in die negen jaar heb ik gezien of gehoord dat zij actief de broodfok stimuleren. noch door woorden noch door daden, persoonlijk of commercieel

Akkoord dat het tegenwoordig allemaal moeilijk is. Waarschijnlijk heeft iedereen wel iets in huis dat ook in broodfokwinkels te vinden is of onrechtstreeks een verband heeft met broodfok? Zoals gezegd is het inderdaad al bijna onmogelijk, de broodfok sijpelt zo overal binnen.
Maar ik vind wel dat als je ervan op de hoogte bent, dat je je stem mag laten horen. Je er zomaar bij neerleggen is makkelijk.

Verder wil ik toch even duidelijk maken dat ik de laatste ben om Kiwaq aan de schandpaal te plaatsen! Ik heb er ook al verschillende zaken gekocht en ben altijd fantastisch goed verder geholpen. Je ziet dat het mensen zijn die weten waar ze mee bezig zijn n dat ze dit met hart en ziel doen.
Daar ga je mijn geen enkel fout woord over horen zeggen. :bow:

Desalnietemin, zou ik het jammer vinden als blijkt dat ze bewust aan broodfokkers verkopen.

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #42 Gepost op: september 19, 2013, 16:23:57 »
Zo'n heisa...voor wat?

Ik vind duidelijk een verschil tussen een pup daar kopen of gewoon gerief!
Nu, als een broodfokker meer verdiend aan gerief laat hij misschien ooit de pups vallen?

Met jullie redenering, zou geen enkel fabrikant nog daar mogen verkopen, proper dan moeten de pups en hun ouders geen eten hebben, en van den honger doodgaan?

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: september 19, 2013, 16:27:41 »

Ik ben er geen voorstander van om broodfokkers te gaan steunen.

Maar Kiwaq is uiteindelijk een kleine zelfstandige, ik kan best begrijpen dat het voor die mensen
hun broodwinning is ( de economie dus), en ok je kan zeggen het is moreel gezien niet juist.

Maar die mensen verdelen daar gewoon hun product, waarmee ze in mijn ogen niet mee doen aan
het aanmoedigen van een pup daar te kopen hoor, maar gewoon hun eigen zaak proberen recht te houden.

Als je alles effectief zo kort gaat bekijken dan gaat het overal wel iets geven en op den duur
gaat niemand niks meer kunnen en gaat hun economie niet meer draaien.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #44 Gepost op: september 19, 2013, 16:43:28 »
Ik ben er geen voorstander van om broodfokkers te gaan steunen.

Maar Kiwaq is uiteindelijk een kleine zelfstandige, ik kan best begrijpen dat het voor die mensen
hun broodwinning is ( de economie dus), en ok je kan zeggen het is moreel gezien niet juist.

Maar die mensen verdelen daar gewoon hun product, waarmee ze in mijn ogen niet mee doen aan
het aanmoedigen van een pup daar te kopen hoor, maar gewoon hun eigen zaak proberen recht te houden.

Als je alles effectief zo kort gaat bekijken dan gaat het overal wel iets geven en op den duur
gaat niemand niks meer kunnen en gaat hun economie niet meer draaien.

Correctie: dan zal de economie van de broodfok niet meer kunnen draaien.

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: september 19, 2013, 16:50:13 »
Correctie: dan zal de economie van de broodfok niet meer kunnen draaien.

Moet je dan elke merk brokken of andere zaken ook uit de rekken gaan halen ?

Want ja wees gerust (je mag er eigenlijk niet bij nadenken) maar daar zullen vast en zeker ook
wel zaken zijn die niet door de beugel van een hondenvriend kunnen hoor.

Offline Almora

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 227 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: september 19, 2013, 16:53:07 »
Grappig dat je net jouw post begint met 'blijf ies rustig'...

x2

Ik vind niet dat Kiwaq hier aan de schandpaal genageld is. Iedereen zegt dat ze goed materiaal hebben. Alleen het feit dat ze ook verkopen aan een broodfokker krijgt negatieve commentaar.   

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #47 Gepost op: september 19, 2013, 17:00:52 »
Moet je dan elke merk brokken of andere zaken ook uit de rekken gaan halen ?

Want ja wees gerust (je mag er eigenlijk niet bij nadenken) maar daar zullen vast en zeker ook
wel zaken zijn die niet door de beugel van een hondenvriend kunnen hoor.

Eigenlijk wel ja.....
Het zou een wereld van verschil maken als iedere leverancier zou stoppen met broodfokkers tussen hun leverpunten te zetten.

Uit nieuwsgierigheid ben ik eens gaan neuzen bij een kvv merk dat ik geef en ja, ook daar zit broodfok in het spel....:muur:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: september 19, 2013, 17:05:20 »
Eigenlijk wel ja.....
Het zou een wereld van verschil maken als iedere leverancier zou stoppen met broodfokkers tussen hun leverpunten te zetten.

Uit nieuwsgierigheid ben ik eens gaan neuzen bij een kvv merk dat ik geef en ja, ook daar zit broodfok in het spel....:muur:
Welk merk? mag in pb

Offline KW

• *
  • 901 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: september 19, 2013, 17:08:29 »
Er staat nog een broodfokker op de verdeelpuntenlijst van kiwaq, die van in H*r*nth**t, d**r*nsp*c***lz**k Chr*st*l

Is die laatste een broodfokker (of verkoper van broodfokpups)? Ik had zelf enige tijd geleden op de site van kiwaq gaan zien voor verdelers omdat ik al lang zo'n tuigje wil voor onze James, en had naar die winkel gemaild (niet wetende dat dit een broodfokker was). Gelukkig heb ik nog geen tijd gehad hiervoor.. Voor t zelfde geld was ik voor niets naar daar gereden (wil zeker geen broodfokker steunen)..

Offline KW

• *
  • 901 HV-Punten
« Reactie #50 Gepost op: september 19, 2013, 17:11:56 »
.

Maar je verwacht niet dat je dan eventueel naar een dierenzaak zou gaan om iets van kiwaq te kopen, waarna dan blijkt dat het een broodfokker is... Ik was zelf van plan naar een van die verdelers te gaan (gelukkig nog niet van gekomen), niet wetende dat dit een broodfokker was...

Offline Evil Lien

• *
  • 585 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: september 19, 2013, 17:15:49 »
Is die laatste een broodfokker (of verkoper van broodfokpups)? Ik had zelf enige tijd geleden op de site van kiwaq gaan zien voor verdelers omdat ik al lang zo'n tuigje wil voor onze James, en had naar die winkel gemaild (niet wetende dat dit een broodfokker was). Gelukkig heb ik nog geen tijd gehad hiervoor.. Voor t zelfde geld was ik voor niets naar daar gereden (wil zeker geen broodfokker steunen)..

Op haar website staat : Wij beschikken tevens over puppy's van n enkele familiale, Belgische kwekerij. Als je daar dan op klikt...kan je kiezen tussen maar liefst 24 rassen!

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #52 Gepost op: september 19, 2013, 17:15:58 »
Eigenlijk wel ja.....

Voila, da's nu net mijn punt.

Dat het bij ieder merk, of iedere verdeler , of winkel... of groot bedrijf wel iets zal zijn.

Zo ben ik eens gaan solliciteren voor een functie als vertegenwoordiger, t'ja dan moet je van
dat bedrijf ook langs bij winkels zoals A.E etc... en zeg dan niet oh ik ben anti broodfok of
je mag fluiten naar de functie hoor. Ook die aankopers hebben ze nodig om de boel draaiende te houden.

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: september 19, 2013, 17:20:13 »
Voila, da's nu net mijn punt.

Dat het bij ieder merk, of iedere verdeler , of winkel... of groot bedrijf wel iets zal zijn.

Zo ben ik eens gaan solliciteren voor een functie als vertegenwoordiger, t'ja dan moet je van
dat bedrijf ook langs bij winkels zoals A.E etc... en zeg dan niet oh ik ben anti broodfok of
je mag fluiten naar de functie hoor. Ook die aankopers hebben ze nodig om de boel draaiende te houden.
Das je eigen keuze dan he.  :weetniet:
Er zijn zeker alternatieven om broodfok niet te hoeven steunen.

Offline KW

• *
  • 901 HV-Punten
« Reactie #54 Gepost op: september 19, 2013, 17:24:38 »
Op haar website staat : Wij beschikken tevens over puppy's van n enkele familiale, Belgische kwekerij. Als je daar dan op klikt...kan je kiezen tussen maar liefst 24 rassen!

IK had gebeld, ni gemaild dat was een andere dak misschien wou gaan (nu dak de website zie is het idd een duidelijke verdeler van broodfokpups)....

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #55 Gepost op: september 19, 2013, 17:28:07 »
Met produkten/voer te verkopen/verdelen, steun je toch langs geen kant de broodfok!
De enige die hun steunen zijn de mensen die daar een pup kopen!!!

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: september 19, 2013, 17:36:00 »
Das je eigen keuze dan he.  :weetniet:
Er zijn zeker alternatieven om broodfok niet te hoeven steunen.

Waarom denk je dat ik toen die job niet heb willen doen, ik was voorbij de eerste ronde geraakt en heb toen afgehaakt omdat ik teveel moest doen wat tegen mijn gedachten in gingen .

Nu ja, ik wil maar zeggen je kan het nooit 100 % procent uitsluiten.

Ik sluit mij op dat vlak aan bij Witte Duivels in mijn ogen steun je het meeste wanneer je daar een pup koopt. Al koop ik eigenlijk zelf nooit iets in winkels zoals AE, maar ja da's omdat in online bestel... wie weet wat gebeurt daar allemaal achter gesloten deuren.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #57 Gepost op: september 19, 2013, 17:36:22 »
Met produkten/voer te verkopen/verdelen, steun je toch langs geen kant de broodfok!

ik begrijp het ook niet zo goed hoor. Zo'n A.E. gevallen hebben misschien een paar euro's winst (of mss soms helemaal niet) op het voer/producten en is eerder een extra dienst dat ze aanbieden.

T'es eerder een pup aankopen / zelf fokken 50-100e, hem niet laten inenten, de nodige verzorging niet geven, en daarvoor 700 vragen die die mannen in stand houden ze.

Heisa voor niets  :silenced:

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: september 19, 2013, 17:38:33 »

Allee komaan seg :shock:
Als ik morgen bv. een bep. merk kvv ga kopen in de winkel van een broodfokker, wie steun ik dan? Toch ook die broodfokker want die krijgt daar een percent op.

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #59 Gepost op: september 19, 2013, 17:39:27 »
ik begrijp het ook niet zo goed hoor. Zo'n A.E. gevallen hebben misschien een paar euro's winst (of mss soms helemaal niet) op het voer/producten en is eerder een extra dienst dat ze aanbieden.

T'es eerder een pup aankopen / zelf fokken 50-100e, hem niet laten inenten, de nodige verzorging niet geven, en daarvoor 700 vragen die die mannen in stand houden ze.

Heisa voor niets  :silenced:

:bow: :bow: ; en das ferme winst ze ! 500 600 euro op een pup. Stel je voor hoeveel ze er daar zitten hebben en invoeren van uit god weet waar...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal