collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Oproep aan Kiwaq  (gelezen 11043 keer)

Offline pipo de clown

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3147 HV-Punten
Re: Oproep aan Kiwaq
« Reactie #20 Gepost op: september 19, 2013, 12:20:36 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Daar komt veel vol over de vloer en waar geld te verdienen is, verdwijnt meeleven. 

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: september 19, 2013, 12:21:03 »
Zo'n statement maken als producent/verkoper kan natuurlijk ook krachtige reclame zijn he.  :lol:

Toch vind ik het ergens dubbel  :denk: ... Want langs de andere kant vindt die broodfokker toch wel weer een andere leverancier. Of extra kosten (minder verkoop, duurdere aankoop?) gaan mss wel ten koste van de broodfokpups?

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: september 19, 2013, 12:26:39 »
Zo'n statement maken als producent/verkoper kan natuurlijk ook krachtige reclame zijn he.  :lol:

Toch vind ik het ergens dubbel  :denk: ... Want langs de andere kant vindt die broodfokker toch wel weer een andere leverancier. Of extra kosten (minder verkoop, duurdere aankoop?) gaan mss wel ten koste van de broodfokpups?
Dat zou fantastisch zijn, toch?  :denk:

Maar idd hij vind gewoon een andere leverancier. Wat niet wil zeggen dat het 'ok' is om zoiets te steunen  :weetniet:

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: september 19, 2013, 12:30:22 »
Dat zou fantastisch zijn, toch?  :denk:

Neen, niet bepaald, iets wat ten koste gaat van pups is nooit fantastisch.  :cry: Iets wat ten koste van de broodfok gaat daarentegen wel.  :happywink:

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: september 19, 2013, 12:33:07 »
Neen, niet bepaald, iets wat ten koste gaat van pups is nooit fantastisch.  :cry: Iets wat ten koste van de broodfok gaat daarentegen wel.  :happywink:
Zoiets gaan ze niet doen hoor.
Een dode pup brengt niet op he  :wink:
Hoe minder ze aan opbrengst hebben, hoe meer genoodzaakt ze zijn om in te krimpen.
Ook een dode fokteef brengt niet op  :weetniet:

Precies of die beesten nu in de watten gelegd zijn  :denk: veel minder kunnen ze niet meer geven he?

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #25 Gepost op: september 19, 2013, 12:34:24 »

Nee niet leuk maar als de broodfok op die manier kan kelderen.

Net zoals je, wanneer je een pup achter zo'n raam ziet zitten, je de neiging hebt die pup te "redden" maar je daarmee alleen maar alles in stand houdt.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #26 Gepost op: september 19, 2013, 12:35:27 »

Het leven van broodfokpups is nu al niet bepaald roskleurig. Ze worden nu al aan hun lot overgelaten als ze ziek zijn.

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: september 19, 2013, 12:39:36 »
Zoiets gaan ze niet doen hoor.
Een dode pup brengt niet op he  :wink:
Hoe minder ze aan opbrengst hebben, hoe meer genoodzaakt ze zijn om in te krimpen.
Ook een dode fokteef brengt niet op  :weetniet:

Precies of die beesten nu in de watten gelegd zijn  :denk: veel minder kunnen ze niet meer geven he?

Het zou niet de eerste fokker zijn die bespaart op voer of andere vormen van verzorging. En daar hoeft een pup echt niet voor dood te gaan.
Krimpen? Daar twijfel ik heel erg aan! Hoe minder ze aan opbrengst hebben, hoe meer ze genoodzaakt zijn andere middelen te zoeken. Waar eens geld gevloeid heeft... ik weet dat van uit de bedrijfswereld dat je maar erg moeilijk terug naar minder kan.

Op dat laatste heb je mss wel een punt, al denk ik dat het nog altijd erger kan. Erger en meer.

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: september 19, 2013, 12:42:30 »
Het zou niet de eerste fokker zijn die bespaart op voer of andere vormen van verzorging. En daar hoeft een pup echt niet voor dood te gaan.
Krimpen? Daar twijfel ik heel erg aan! Hoe minder ze aan opbrengst hebben, hoe meer ze genoodzaakt zijn andere middelen te zoeken. Waar eens geld gevloeid heeft... ik weet dat van uit de bedrijfswereld dat je maar erg moeilijk terug naar minder kan.

Op dat laatste heb je mss wel een punt, al denk ik dat het nog altijd erger kan. Erger en meer.
Minder eten = magere en zwakkere pups = slechte reclame

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: september 19, 2013, 12:50:39 »
Minder eten = magere en zwakkere pups = slechte reclame

Zoals je zelf al aanhaalde: daar liggen ze nu ook al niet wakker van.  :weetniet:

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: september 19, 2013, 12:52:12 »
Zoals je zelf al aanhaalde: daar liggen ze nu ook al niet wakker van.  :weetniet:
Nja mss. Maar veel broodfokkers zorgen er wél voor dat de pups mooi uitgestalt staan in de winkel.
Dat het proper is  :denk:
Nuja, we zijn aan het afwijken he.

Eens benieuwd wat kiwaq antwoord
Zijn er nog die gemaild hebben?

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #31 Gepost op: september 19, 2013, 13:05:16 »
Hmm ik was stilletjes aan het hopen dat ze effectief niet hadden nagekeken bij wie ze juist leveren  :oops: maar het kan idd wel dat ze zich bewust zijn.

Nuja mailen kan idd niet kwaad hé... Aangezien het clienteel van Kiwaq voornamelijk mensen zijn die bewust bezig zijn met hun honden en dus ook tegen broodfok zijn, zouden ze wel eens heel wat klanten kunnen verliezen op die manier?

Als ik producent was, ik zou er niet aan kunnen leveren, natuurlijk vindt die broodfokker wel een nieuwe leverancier, maar dan ben ik die leverancier tenminste niet  :hmpf:

Ik vind de mail van Sofie En Lady een goeie, die ga ik ook eens versturen!

Ben ook benieuwd naar het antwoord...
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: september 19, 2013, 14:08:02 »
Ik denk dat ik die mail ook eens ga sturen. Tot nu toe heb ik er nog geen tijd (en geen zin) voor gehad.

ja, misschien wel. Maar als je je hond bij een deftige fokker koopt, dan gaat het uiteindelijk ook wel ten koste van de broodfokpups. En dat vind ik zeker geen reden om zo'n pup te kopen.

Wat ik van Kiwaq weet is dat ze steeds zeer behulpzaam zijn (ik heb er zelf vrij veel spulletjes van). Dat ze zich net bezig houden met de 'goeie' kant van de hondenwereld. Met de mensen die echt 'hondenmensen' zijn en goed materiaal willen voor hun honden. Het verbaast me enorm dat ze zo'n winkels op hun verkoopslijst staan. Ik vind dat absoluut niet ethisch, het past ook absoluut niet bij het idee dat ik van Kiwaq heb. Spijtig dat er dan zo'n winkels op hun site staan. Ik hoop dat ze zich bedenken, anders zien ze mij daar niet meer. Voor zo'n zaken ben ik erg gevoelig.

Offline Evil Lien

• *
  • 585 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: september 19, 2013, 14:13:03 »
Ik denk dat ik die mail ook eens ga sturen. Tot nu toe heb ik er nog geen tijd (en geen zin) voor gehad.
ja, misschien wel. Maar als je je hond bij een deftige fokker koopt, dan gaat het uiteindelijk ook wel ten koste van de broodfokpups. En dat vind ik zeker geen reden om zo'n pup te kopen.

Wat ik van Kiwaq weet is dat ze steeds zeer behulpzaam zijn (ik heb er zelf vrij veel spulletjes van). Dat ze zich net bezig houden met de 'goeie' kant van de hondenwereld. Met de mensen die echt 'hondenmensen' zijn en goed materiaal willen voor hun honden. Het verbaast me enorm dat ze zo'n winkels op hun verkoopslijst staan. Ik vind dat absoluut niet ethisch, het past ook absoluut niet bij het idee dat ik van Kiwaq heb. Spijtig dat er dan zo'n winkels op hun site staan. Ik hoop dat ze zich bedenken, anders zien ze mij daar niet meer. Voor zo'n zaken ben ik erg gevoelig.

x2

Ik ben er eergisteren nog geweest, heb zeer goed advies gehad en leuke dingen gekocht. En eerlijk gezegd, denk ik niet dat die het nog voor het geld moeten doen hoor. Ik ben wel eens benieuwd naar de reactie op de mails.  :denk: :denk:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: september 19, 2013, 14:25:12 »
Ik zou eerder versch mails sturen.
Niet allemaal het vb van hierboven.

Offline cozze

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 24 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #35 Gepost op: september 19, 2013, 14:33:20 »
Mensen doe is allemaal een beetje rustig aan.

Dat je principes hebt ivm broodfok is erg leuk voor jou, maar dit is een luxeprobleem.
Kiwaq is een zaak en die heeft nu eenmaal tot doel te verkopen.
Dat zij hun hondenBENODIGDHEDEN onder de vorm van tuigen, lijnen, halsbanden enz verkopen als groothandelaar (wat ze in de eerste plaats zijn) aan broodfokkers is van uit economisch standpunt alleen al begrijpelijk. Steunt Kiwaq hiermee de broodfok? NEEN

Denk je echt dat de eigenaars van de hondenwinkels zijn goederen zelf gebruiken?

Iedere producent van hondenbenodigdheden of voermerken leveren wel aan de een of de andere broodfokker.

Enkel en alleen als je zelf je aankopen doet van deze producten bij dergelijke broodfokkers steun de broodfok, deze maken hier nl ook winst op want waarom zouden ze het anders verkopen? Niet voor Kiwaq zijn schoon ogen ze.

Als je ooit met de zaakvoeder van Kiwaq gesproken hebt dan kan je getuigen dat Kiwaq iedereen die een hond wil aanschaffen door stuurt naar particulieren fokkers en de mensen er attent op maakt wat de gevaren zijn van in een winkel te kopen.

Kiwaq heeft zelf vele jaren honden gehad en actief geweest in de sledehondensport mensen met erg veel ervaring als het gaat om het houden van honden. En nog nooit heb ik hun mensen een broodfokker horen aanraden in tegendeel.

Iemand hier op een openbaar forum aan de schandpaal nagelen, een kleine vis in de wereld van hondenbenodigdheden dan nog is erg makkelijk.

Maar ooh wee een broodfokker met naam en toe naam noemen dat durven jullie niet he.
En kom nu niet af met dat mag niet volgens de forum regels want dergelijke winkels dreigen met rechtzaken wegens smaad, broodroof enz.
Het is niet omdat Kiwaq maar een kleine zaak is, van een hard werkend koppel, dat de middelen noch de tijd heeft om hier een zaak van te maken dat jullie hierdoor hun publiekelijk mogen zwart maken.

Het zijn mensen zoals Kiwaq die er voor zorgen dat wij met ons allen degelijk kwalitatief materiaal kunnen kopen voor erg schappelijke prijzen en dus geen chinese b-kwaliteit moeten gaan kopen in grote winkelketens waar we na erg korte tijd terug staan omdat de tuigen kapot gaan enz. Om nog maar te zwijgen van de arbeidsomstandighed en van die chineeskes die die tuigen maken, omstandigheden die niet beter zijn als die van een broodfokteef maar daar liggen we als hondenvrienden niet van wakker want ze hebben geen zielige oogjes en een staartje dat niet kwispelt.

Dus voor al eer je iemand zwart maakt en probeert klanten te laten verliezen, plaats alles in perspectief!

Als je niets koopt van een leverancier die ook bij broodfokkers levert succes met nog wat te kopen, alle premium merken leveren aan de broodfokkers en of hun bijhorende winkels om maar een item te noemen.

En zullen we vooral zwijgen overal die fokkers die bij oa Kiwaq spullen komen kopen, maar waarbij het geld van hun ooh zo liefdevol gefokte puppen ,van teven die zo goed als elke jaar een nestje hebben en de dikke auto moeten betalen die op de parking staat van de expo.
Niet te vergeten jullie zelf die vast ook wel producten in huis hebben die tevens verkocht worden in broodfok winkels.

Dus als je Kiwaq zo ver zou krijgen dat hij aan al die mensen niet meer verkoopt uit principiële redenen, wees er van bewust dat je zelf dan ook niets meer kunt kopen bij Kiwaq.

Al 9 jaar ben ik trouwe klant van Kiwaq ik reken ze tot mijn vrienden en nog nooit in die negen jaar heb ik gezien of gehoord dat zij actief de broodfok stimuleren. noch door woorden noch door daden, persoonlijk of commercieel

Offline cozze

• *
  • 24 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #36 Gepost op: september 19, 2013, 14:35:41 »
x2

Ik ben er eergisteren nog geweest, heb zeer goed advies gehad en leuke dingen gekocht. En eerlijk gezegd, denk ik niet dat die het nog voor het geld moeten doen hoor. Ik ben wel eens benieuwd naar de reactie op de mails.  :denk: :denk:

Denk je dat iemand die binnen is nog dagelijks 7 dagen op 7 achter zijn naaimachine zit van smorgens 8u tot savonds 22u ?

Weer het typische beeld van de kleine zelfstandige  :muur:

Offline Evil Lien

• *
  • 585 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: september 19, 2013, 14:42:18 »
Denk je dat iemand die binnen is nog dagelijks 7 dagen op 7 achter zijn naaimachine zit van smorgens 8u tot savonds 22u ?

Sorry hoor, ik ben heel tevreden over deze winkel, hun producten en hun service. Ik heb niet gezegd dat ze binnen zijn, ik heb gezegd dat ik DENK dat die het niet meer nodig hebben. Ik zie in hen meer echt mensen met een passie voor honden die gewoon zo hard blijven werken omdat ze het graag doen. Ik ken ze inderdaad niet goed genoeg om te weten of mijn veronderstelling klopt, daarom zeg ik dan ook dat ik dat DENK, niet dat het zo IS. Hij heeft o.a. de U-Lead uitgevonden en verkocht die massaal aan Martin Gaus hondenscholen en als je ziet hoeveel verdelers er ondertussen al zijn, dan is het toch niet echt een kleine zelfstandige meer...
Maar dat is off-topic.

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: september 19, 2013, 14:47:52 »
Mensen doe is allemaal een beetje rustig aan.

Dat je principes hebt ivm broodfok is erg leuk voor jou, maar dit is een luxeprobleem.
Kiwaq is een zaak en die heeft nu eenmaal tot doel te verkopen.
Dat zij hun hondenBENODIGDHEDEN onder de vorm van tuigen, lijnen, halsbanden enz verkopen als groothandelaar (wat ze in de eerste plaats zijn) aan broodfokkers is van uit economisch standpunt alleen al begrijpelijk. Steunt Kiwaq hiermee de broodfok? NEEN

Denk je echt dat de eigenaars van de hondenwinkels zijn goederen zelf gebruiken?

Iedere producent van hondenbenodigdheden of voermerken leveren wel aan de een of de andere broodfokker.

Enkel en alleen als je zelf je aankopen doet van deze producten bij dergelijke broodfokkers steun de broodfok, deze maken hier nl ook winst op want waarom zouden ze het anders verkopen? Niet voor Kiwaq zijn schoon ogen ze.

Als je ooit met de zaakvoeder van Kiwaq gesproken hebt dan kan je getuigen dat Kiwaq iedereen die een hond wil aanschaffen door stuurt naar particulieren fokkers en de mensen er attent op maakt wat de gevaren zijn van in een winkel te kopen.

Kiwaq heeft zelf vele jaren honden gehad en actief geweest in de sledehondensport mensen met erg veel ervaring als het gaat om het houden van honden. En nog nooit heb ik hun mensen een broodfokker horen aanraden in tegendeel.

Iemand hier op een openbaar forum aan de schandpaal nagelen, een kleine vis in de wereld van hondenbenodigdheden dan nog is erg makkelijk.

Maar ooh wee een broodfokker met naam en toe naam noemen dat durven jullie niet he.
En kom nu niet af met dat mag niet volgens de forum regels want dergelijke winkels dreigen met rechtzaken wegens smaad, broodroof enz.
Het is niet omdat Kiwaq maar een kleine zaak is, van een hard werkend koppel, dat de middelen noch de tijd heeft om hier een zaak van te maken dat jullie hierdoor hun publiekelijk mogen zwart maken.

Het zijn mensen zoals Kiwaq die er voor zorgen dat wij met ons allen degelijk kwalitatief materiaal kunnen kopen voor erg schappelijke prijzen en dus geen chinese b-kwaliteit moeten gaan kopen in grote winkelketens waar we na erg korte tijd terug staan omdat de tuigen kapot gaan enz. Om nog maar te zwijgen van de arbeidsomstandighed en van die chineeskes die die tuigen maken, omstandigheden die niet beter zijn als die van een broodfokteef maar daar liggen we als hondenvrienden niet van wakker want ze hebben geen zielige oogjes en een staartje dat niet kwispelt.

Dus voor al eer je iemand zwart maakt en probeert klanten te laten verliezen, plaats alles in perspectief!

Als je niets koopt van een leverancier die ook bij broodfokkers levert succes met nog wat te kopen, alle premium merken leveren aan de broodfokkers en of hun bijhorende winkels om maar een item te noemen.

En zullen we vooral zwijgen overal die fokkers die bij oa Kiwaq spullen komen kopen, maar waarbij het geld van hun ooh zo liefdevol gefokte puppen ,van teven die zo goed als elke jaar een nestje hebben en de dikke auto moeten betalen die op de parking staat van de expo.
Niet te vergeten jullie zelf die vast ook wel producten in huis hebben die tevens verkocht worden in broodfok winkels.

Dus als je Kiwaq zo ver zou krijgen dat hij aan al die mensen niet meer verkoopt uit principiële redenen, wees er van bewust dat je zelf dan ook niets meer kunt kopen bij Kiwaq.

Al 9 jaar ben ik trouwe klant van Kiwaq ik reken ze tot mijn vrienden en nog nooit in die negen jaar heb ik gezien of gehoord dat zij actief de broodfok stimuleren. noch door woorden noch door daden, persoonlijk of commercieel

Grappig dat je net jouw post begint met 'blijf ies rustig'...
*Dierenrijk...Mensdom...*

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: september 19, 2013, 14:49:01 »

Das een feit... zelfstandig zijn wil niet zeggen steenrijk... jammer genoeg! (maar werknemer ook niet hoor, jammer genoeg voor mezelf!  :vuistje:  )
*Dierenrijk...Mensdom...*

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal