collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Nogal een rare vraag maar  (gelezen 8767 keer)

Offline pipo de clown

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3147 HV-Punten
Re: Nogal een rare vraag maar
« Reactie #20 Gepost op: februari 13, 2010, 11:24:46 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Bwa, ik heb nu een whippet, omdat die het best bij mijn levensstijl passen voor het moment.
Het enige wat dat zegt is dat je kan zien dat ik niet graag haren kam, want anders zouden een mechelaar, of working kelpie even goed, of zelfs beter kunnen.

Het gedrag van de hond?  Ik ken een koppel die totaal niet omkunnen met hun whippets. Die honden hebben slipkettingen aan en vallen elke hond aan die ze tegenkomen. Zij denken dat ze net de 2 moeilijkste whippets van de wereld hebben. Zegt dat iets over het karakter van het koppel, of van hun onvermogen om met honden om te gaan?

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: februari 13, 2010, 11:34:45 »

Zijn er bepaalde mensen dat je verwacht bij een type hond?

mannen met windhonden (vooral afghaanse, saluki's...) of gezelschaphondjes, die gaan puur voor het uiterlijk en zijn vaak homo.

Mensen met kwijlhonden vinden het hilarisch als er weer een enorme kwijlsliert hangt en denken dat iedereen het leuk vindt om vol kwijl te hangen

border collie mensen: heel prestatiegerichte mensen

en zo heb ik nog wel een paar beelden voor ogen  :lol:

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: februari 13, 2010, 11:37:31 »
@Maart: en mensen met mechelaars?  :mrgreen:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: februari 13, 2010, 11:38:39 »
@Maart: en mensen met mechelaars?  :mrgreen:

die worden slim geboren  :mrgreen:

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: februari 13, 2010, 11:43:12 »
Triekt ier naar stoef  :mrgreen:

Ben eens benieuwd wat voor beeld de mensen dan van mij hebben..

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: februari 13, 2010, 11:46:35 »
mannen met windhonden (vooral afghaanse, saluki's...) of gezelschaphondjes, die gaan puur voor het uiterlijk en zijn vaak homo.

:rolf:

Ik moet nu denken aan de keer dat ik met mijn vriend naar een show was, en ik zei dat ik een afghaan toch echt wel prachtige honden vind en dat er ooit wel eentje zou komen.
Hij: 'gaan we dan ook showen?'
Ik: 'mss wel eens hé, maar niet te veel'
Hij: 'het is maar dat ik het niet doe, als ik die gasten daar zie lopen, dan lijkt het alsof je homo moet zijn om zo'n hond te mogen showen' :shock:

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: februari 13, 2010, 11:50:01 »
 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hier is het soms grappig als mensen zitten af te geven op staffordeigenaars.. . 't Zijn allemaal stoere gastjes die hun ego willen opkrikken.
Tot ik zeg dat Liesel half stafford is... Hun gezicht is dan gewoon hilarisch.  :mrgreen:

Offline Moerie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: februari 13, 2010, 11:51:07 »

Toevallig ken ik enkele mannen met greyhounds en ze zijn alle2 homo  :yes:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: februari 13, 2010, 11:54:01 »
Dogo: mensen die zichzelf heel stoer vinden, en hun hond ook en dat benadrukken door dikke vette stoere halsbanden rond hun hod te hangen. Maar in wezen toch wel vriendelijke mensen, je kunt er makkelijk een praatje mee maken. Er toch op wijzend dat mijn herdertjes het uiteraard nooit zouden halen van hun Dogo.
(geldt ook wel voor rottweiler eigenaar.  Dus Wesp: jij voelt je dubbel zo stoer  :hmpf:)

de pincher: graag een stoere mond opzetten, maar je durft dit niet altijd, daarmee verschuil je je dan maar achter het venijnig gekef van de pincher. Pincher mensen houden van het makkelijke formaat van hun hond, maar horen absoluut niet tot het categorie van 'sjakosj-mensen'.

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: februari 13, 2010, 11:56:31 »
Dogo: mensen die zichzelf heel stoer vinden, en hun hond ook en dat benadrukken door dikke vette stoere halsbanden rond hun hod te hangen. Maar in wezen toch wel vriendelijke mensen, je kunt er makkelijk een praatje mee maken. Er toch op wijzend dat mijn herdertjes het uiteraard nooit zouden halen van hun Dogo.
(geldt ook wel voor rottweiler eigenaar.  Dus Wesp: jij voelt je dubbel zo stoer  :hmpf:)

de pincher: graag een stoere mond opzetten, maar je durft dit niet altijd, daarmee verschuil je je dan maar achter het venijnig gekef van de pincher. Pincher mensen houden van het makkelijke formaat van hun hond, maar horen absoluut niet tot het categorie van 'sjakosj-mensen'.

Ojee, ikke stoer  :rolf:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: februari 13, 2010, 11:58:22 »
Toevallig ken ik enkele mannen met greyhounds en ze zijn alle2 homo  :yes:

das geen toeval  :hmpf:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hier is het soms grappig als mensen zitten af te geven op staffordeigenaars.. . 't Zijn allemaal stoere gastjes die hun ego willen opkrikken.
Tot ik zeg dat Liesel half stafford is... Hun gezicht is dan gewoon hilarisch.  :mrgreen:

stafford mensen zie ik in 2 categories. De ene categorie ontwijkt angstvallig drukbezohte plaatsen, houdt de hond aangelijnd, waarschuwt vriendelijk op voorhand... de verantwoorde categorie dus.
de andere loopt duidelijk met een verlengstuk aan de riem, liefst van links naar rechts en zoveel mogelijk lawaait makend, hun hond onderwijl opjuttend. Uiteraard hebben deze mensen kort haar en tattoeages  :yes:

Dat maakt dat het beeld van in de lucht vliegende yorkjes bij (oude) dametjes zal blijven staan. Die gaan hun yorkje blijven in de winkelwagentjes tillen, terwijl verwensingen vloekend naar de monsters aan de overkant van de straat.

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: februari 13, 2010, 12:02:31 »
 :whoea: :whoea: :whoea:

Gaat het maartje?  :mrgreen:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: februari 13, 2010, 12:13:11 »
:whoea: :whoea: :whoea:

Gaat het maartje?  :mrgreen:

ja, het lucht op  :yes:  :mrgreen:

Nee, ik heb gewoon bij vele rassen een beeld van bijpassende mensen voor mijn ogen  :lol:

Offline Moppiebom

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: februari 13, 2010, 12:13:31 »
Ja bij mij en Samiec gaat die stelling wel op.

Hij is een vreselijke onnozelaar, ik ook.
Hij is een grapjas, ik ook
Hij is onbehouwen en ne chaoot, ik ook
Hij is onzeker bij vreemde mensen en is eens hij ze kent hun beste vriend, ik ook...

Zo zijn er nog wel dingen, dus bij mij klopt het :lol:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: februari 13, 2010, 12:15:17 »
Poedel mensen houden uiteraard van knuffelen  :hmpf:  ze hebben geld op overschot, komt goed uit om de vele kleertjes en strikjes te kopen. Ze hebben standaard een doos pralines in huis  :lol:

Offline Fabienne75

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: februari 13, 2010, 12:16:10 »
 :lol: :lol: :lol:
Nee serieus, ik ben daar van bijgedraaid van die vooroordelen. Had ze ook hoor. Ik ben dus een liefhebber van bullterriers in hart en nieren en heb gezworen dat ik nooit zo'n klein ding in huis zou halen. Tot het lot enkele weken geleden erover besliste en een stokoude thuisloze dwergpinscher ons pad kruiste. En ja hoor .... madam woont nu bij ons en de bullen en eerlijk gezegd is't nog een leuk hondje ook. Dus ... ik zal nooit meer beweren dat ik een bepaald ras niet wil.  :lol:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: februari 13, 2010, 12:21:41 »
bij mij zijn het geen vooroordelen hoor. Maar gewoon een beeld  :wink:

Ik heb immers zelf mechelaars. Laat die nou net zijn voor die gasten die oftewel er één hebben als waakhond, puut voor het imago. Ze hebben er eigelijk zelf schrik van  :yes:
Terwijl anderen die dan weer nemen voor de sport, maar van zodra ze één stap verkeerd zetten, er met de riem bovenop zitten  :hmpf: uiteraard weten alleen die bazen wat sporten is, op de rest wordt neergekeken.

Offline Albee

• *
  • 2 HV-Punten
    • Darcy's broodfokverhaal...
« Reactie #37 Gepost op: februari 13, 2010, 12:25:26 »
Ik denk dat er wel meerdere mensen zijn die een hond kopen in functie van het imago dat ze willen uitstralen.  :muur:

Oh ja, maar meestal hebben die een stoere hond nodig omdat ze een klein pietje hebben  :mrgreen: (ooit deze uitspraak gehoord op Nieuwenhoven, vond em geweldig)

Ik zit zo een beetje in hetzelfde schuitje als Hanna.
3 honden, 3 verschillende karakters.
Geen idee in hoeverre ik erin meega, maar 1 ding weet ik wel, Darcy heeft door haar verleden net altijd dat stapje voor. Ik kwam vroeger op school ook altijd op voor diegenen die gepest werden en nam het voor hen op. Ik heb rap medelijden en naarmate het ouder worden, begin ik ook te beseffen dat ik er moeilijker en moeilijker mee kan omgaan.

Phoebe domineert alles en iedereen en ze denkt dat ze een St Bernard is. Marein noemde Phoebe ooit slim, na haar geobserveerd te hebben  :shock:
Belle is bang en afwachtend en heel onzeker, zo ben ik zeker niet.
Dus ja

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated (Ghandi)

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: februari 13, 2010, 12:56:02 »
Wesp, op basis van je dogo en rottie zou ik je ook eerder iets naar het uiteinde van het gamma "stoer" zetten, hoor  :mrgreen:

Verder akkoord met maart: border-mensen zijn vaak prestatiegericht, net als mechelmensen. Bordermensen zijn vaak zelf heel sportief. Mechelmensen hebben over 't algemeen nogal een brute manier van doen en een grote klep.

Dat van die windhonden kan ook wel kloppen, ik heb ooit maar 1 Afghaan gezien op HS en de baasjes waren ook homo.

Kleine terriermensen (jack, parson, norfolk, westie) houden van vrolijkheid en grapjes en zijn meestal extraverte types.

Duitse herders passen bij "no nonsense"-mensen, mensen die het leven graag eenvoudig en rechtlijnig zien. Geen grijs-mensen, wel wit-zwart.

Poedels roepen idd een beeld op van pralines en parfum, en van vuile traanspoortjes, die liefdevol door "moeke" worden afgeveegd om de 10 minuten. Zijn vaak te vet, omdat hun oudere baasjes hen als een kind behandelen en volproppen. Malthesers volgen nu in die voetsporen.

Poolhonden passen bij een bepaald soort romantische zielen, die grote bewondering hebben voor de "wilde" natuur en het terug-naar-de-natuur-gevoel.

Labradors zie je vaak bij eerder goedmoedige mensen, mensen die een soort "protohond" willen. Dé hond...
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: februari 13, 2010, 13:05:41 »
Wesp, op basis van je dogo en rottie zou ik je ook eerder iets naar het uiteinde van het gamma "stoer" zetten, hoor  :mrgreen:

Verder akkoord met maart: border-mensen zijn vaak prestatiegericht, net als mechelmensen. Bordermensen zijn vaak zelf heel sportief. Mechelmensen hebben over 't algemeen nogal een brute manier van doen en een grote klep.

Dat van die windhonden kan ook wel kloppen, ik heb ooit maar 1 Afghaan gezien op HS en de baasjes waren ook homo.

Kleine terriermensen (jack, parson, norfolk, westie) houden van vrolijkheid en grapjes en zijn meestal extraverte types.

Duitse herders passen bij "no nonsense"-mensen, mensen die het leven graag eenvoudig en rechtlijnig zien. Geen grijs-mensen, wel wit-zwart.

Poedels roepen idd een beeld op van pralines en parfum, en van vuile traanspoortjes, die liefdevol door "moeke" worden afgeveegd om de 10 minuten. Zijn vaak te vet, omdat hun oudere baasjes hen als een kind behandelen en volproppen. Malthesers volgen nu in die voetsporen.

Poolhonden passen bij een bepaald soort romantische zielen, die grote bewondering hebben voor de "wilde" natuur en het terug-naar-de-natuur-gevoel.

Labradors zie je vaak bij eerder goedmoedige mensen, mensen die een soort "protohond" willen. Dé hond...

Jajaa tis al goe  :tongetje: ik heb thans geen tattoos of piercings of neusbellen..en tventje ook niet, we zijn helemaal geen stoere types  :weetniet:  :hmpf:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal