collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Nog maar eens: welk ras?  (gelezen 9585 keer)

Offline Poppemieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 101 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nog maar eens: welk ras?
« Reactie #120 Gepost op: september 12, 2013, 10:30:13 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik begrijp het volkomen.

Ik haal ze aan, omdat ik vrees dat je gefrustreerd gaat geraken van de leertraagheid en het gebrek aan will to please tov van zo'n echte mechel.

Maar de 'evenknie' zoals dat schaap, working kelp en de koolie hebben geen stamboom.

Het is moeilijk kiezen.

Ik wil toch even verduidelijken dat ik extreem veel verwacht van een Mechel waar ik sport mee wil gaan doen. En dan wil ik een "echte" (daar hebben we het reeds over gehad, dus laat ik het daar bij houden).
Maar dat wil niet zeggen dat ik andere rassen niet kan appreciŽren of er niet mee kan/wil omgaan.
Er loopt hier nu ook nog een kruising rond, heb zelfs een Bullmastiff gehad!  :mrgreen: Ik verwacht van een ander ras niet hetzelfde als van de Mechel (juist daarom dat ik ook kijk voor een ander ras). Uiteraard past het type Engelse Bulldog (bijvoorbeeld, er zijn nog zo'n rassen) niet echt bij mijn levensstijl.

Offline Stessel

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #121 Gepost op: september 12, 2013, 10:34:07 »
Ik wil toch even verduidelijken dat ik extreem veel verwacht van een Mechel waar ik sport mee wil gaan doen. En dan wil ik een "echte" (daar hebben we het reeds over gehad, dus laat ik het daar bij houden).
Maar dat wil niet zeggen dat ik andere rassen niet kan appreciŽren of er niet mee kan/wil omgaan.
Er loopt hier nu ook nog een kruising rond, heb zelfs een Bullmastiff gehad!  :mrgreen: Ik verwacht van een ander ras niet hetzelfde als van de Mechel (juist daarom dat ik ook kijk voor een ander ras). Uiteraard past het type Engelse Bulldog (bijvoorbeeld, er zijn nog zo'n rassen) niet echt bij mijn levensstijl.

dan moet je zeker eens gaan kijken voor een aussie. Leuke werkhonden met een will to please en je kan er heel wat kanten mee uit op het vlak van sport (natuurlijk geen pakwerk  :mrgreen: )

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #122 Gepost op: september 12, 2013, 12:26:48 »
Dan zijn Aussies, Kroatische herders en mudi's wel ok denk ik. Eventueel kelpies als er nog goede, gezonde te vinden zijn. 

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #123 Gepost op: september 12, 2013, 21:29:13 »
Ga gewoon de uitdaging aan en neem een basenji en ga toch weer gehoorzaamheid doen.
Of probeer er eentje zover te krijgen dat ie op een agilityparcour de volgorde loopt dat jij wil.
Plezier verzekerd (en als het niet voor jou is dan toch voor de andere mensen in de club :mrgreen:)

Offline Poppemieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #124 Gepost op: september 12, 2013, 21:34:22 »
Ga gewoon de uitdaging aan en neem een basenji en ga toch weer gehoorzaamheid doen.
Of probeer er eentje zover te krijgen dat ie op een agilityparcour de volgorde loopt dat jij wil.
Plezier verzekerd (en als het niet voor jou is dan toch voor de andere mensen in de club :mrgreen:)

Zie wie we hier hebben!  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: En je krijgt me nog steeds aan het lachen! Goede zaak!
Basenji en ik compatibel?  :weetniet:
De volgorde van het agilityparcours is het probleem niet echt, eerder de stevigheid van de toestellen.
Maar idd, plezier hebben we nog steeds!  :vuistje:

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #125 Gepost op: september 12, 2013, 21:52:44 »
Waarom ga je niet opnieuw voor je eerste keuze de setter?

Vizla vind ik ook een prachtige hond!
« Laatst bewerkt op: september 12, 2013, 21:54:51 door cherish »

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #126 Gepost op: september 12, 2013, 23:09:48 »
Dat is lang geleden!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal