collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Nog maar eens: welk ras?  (gelezen 9612 keer)

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nog maar eens: welk ras?
« Reactie #40 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:20:13 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
@Pipo: moet dit nu? We begrijpen elkaar duidelijk niet wat de Mechel betreft. Ik verlang ook niet dat iedereen dat begrijpt.  :yes:
Ik ben op zoek naar een ander ras. En van dat ander ras wil ik ook een werklustige, sportieve hond. Ok?  :thumbs:

:bow:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #41 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:21:07 »
@Pipo: moet dit nu? We begrijpen elkaar duidelijk niet wat de Mechel betreft. Ik verlang ook niet dat iedereen dat begrijpt.  :yes:
Ik ben op zoek naar een ander ras. En van dat ander ras wil ik ook een werklustige, sportieve hond. Ok?  :thumbs:
Ik snap het wel hoor, ik denk er net hezelfde over, maar soit.

Wat heb ik miszegd? Enkel dat, wanneer je het niet probeert, je het noit zal weten.  :weetniet:

En ik stel ook andere rassen voor.

Of heb je het over die schapenborders die niet kunnen sporten? Ik heb een tijdje geleden een topic voor bc's geopend en daar werd gezegd dat ze niet geschikt zijn voor agility, of flyball.  :weetniet:
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2013, 12:22:57 door pipo de clown »

Offline Poppemieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:22:35 »
Met alle respect, maar als je eens een zatredagnamiddag, of woensdagavond niets te doen hebt, nodig ik je uit om eens naar een training te komen kijken. Ik zal zien dat de mechel er dan is.

De dagen dat ik niets te doen heb, zijn zeldzaam... Daarom dat ik ook niet meer opteer voor de bijtsport.
En ik ben ervan overtuigd dat de Mechel bij jullie een toffe hond is en een goede werker, maar geen hond die mij zal charmeren. Daarvoor hoef ik zelfs niet te komen kijken.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:22:53 »
Mannekes toch! :lol:

Poppemieke, wil je nog gewoon actief kunnen blijven sporten? (andere sporten behalve bijtwerk) Waarom haal je je dan niet gewoon een border in huis?

Persoonlijk zou ik het niet moeten hebben, een border, gewoon omdat iedereen het heeft, maar het is wel een feit dat ze geschikt zijn voor heel uiteenlopende hondensporten, en houden van een actieve baas.

Mocht je een werklijn-bouvier overwegen, dan kan ik je alleszins wel verderhelpen, maar agility/schapendrijven/... zit er dan wel niet in natuurlijk.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:24:03 »
De dagen dat ik niets te doen heb, zijn zeldzaam... Daarom dat ik ook niet meer opteer voor de bijtsport.
En ik ben ervan overtuigd dat de Mechel bij jullie een toffe hond is en een goede werker, maar geen hond die mij zal charmeren. Daarvoor hoef ik zelfs niet te komen kijken.
Net mijn hele punt.  :thumbs:
Je kent hem niet, maar is op voorhand geklasseerd en letterlijk op niets gebaseerd.

Maar goed.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:25:48 »
Een kelpie? Ook leuke sportieve hond van een mooi middelmaatje  :weetniet:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:25:59 »
Pipo, ze zegt dat ze GEEEEEEEN Mechelaar meer wilt. Waarom blijf je er dan zo op hameren dat ze misschien toch nog een Mechelaar moet nemen? :lol:

De dag dat jij zegt dat je geen whippet meer wilt, moeten we je toch ook niet komen zeggen dat je een showlijn whippetje in huis moet halen?

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:31:25 »
Pipo, ze zegt dat ze GEEEEEEEN Mechelaar meer wilt. Waarom blijf je er dan zo op hameren dat ze misschien toch nog een Mechelaar moet nemen? :lol:

De dag dat jij zegt dat je geen whippet meer wilt, moeten we je toch ook niet komen zeggen dat je een showlijn whippetje in huis moet halen?
Daar gaat het helemaal niet over. Ik zeg dat je in een sport enkel de top kan bereiken met de beste honden, maar het is te moeilijk blijkbaar. Wat maakt het mij uit wat ze neemt. Alleen, dat ze niet snel tevreden gaat zijn van andere rassen als je zulke honden gewoon bent en toch nog de top wenst te halen. Er lopen veel handlers rond met bc's die de top willen halen, maar er zijn niet veel goede honden. Daarvoor wil ik ze waarschuwen. En ik zie veel bc's de reveu passeren, daarmee.  Er wordt weer veel te veel rond gemaakt.

Ik heb dus ook al andere rassen opgegeven.

Maar het zullen er met stamboom moeten zijn.

Ga eens kijken bij het topic 'kleine herder', daar staan enkele rassen met adressen.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:34:46 »

Ik raad haar geen showmechel aan hé.

Maar als ze een bc wilt, dan zou ik haar ook de beste sporters aanraden.  :weetniet:
Of een whippet, ook de beste whippets.
Of een kruising, de beste kruisingen.

Maar dan heb je ook geen simpele/simpele deurmathonden. Alleen de whippet mssn, dat geef ik toe.  :lol:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: augustus 30, 2013, 12:37:15 »
We zoeken dus vooral in de herders wat rasgroep betreft en de grootte van een mechel?

Of telt middelgroot ook mee?

(voor ik rare dingen voorstel)

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2013, 12:43:00 door pipo de clown »

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #51 Gepost op: augustus 30, 2013, 13:10:11 »
ik zou inderdaad dan ook denken aan een hollandse herder of kelpie. Of duitse herder maar daar moet je inderdaad goed uitkijken voor de gezondheid.

Rottweiler misschien maar die zijn dan iets minder lenig natuurlijk 

of dobermann (ik denk dat dat ook wel een heel fijn en leuk ras is om mee te werken)

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #52 Gepost op: augustus 30, 2013, 13:23:47 »
Of een geheel andere tak, een werkende jachthond (voor de proeven dan)... Die proeven zijn mega leuk, je moet evenzeer heel wat trainen en kilometers maken, maar je bent op zo'n proef zowat de hele dag bezig met je hond... Weimaraner, Vizsla, Springers, Retrievers...

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #53 Gepost op: augustus 30, 2013, 13:38:57 »
Wil je bij de herdershonden blijven?

Ik dacht meteen aan een Hollandse herder?
Of een Laekense herder?

Verder snap ik je wel hoor Poppemieke, ivm je keuze om geen Mechelse herder te nemen. Moest je weer een Mechelse herder nemen zou het verlangen om jouw sport ermee te gaan doen gewoon veel te groot zijn.
Al wil ik toch even zeggen dat ik er vaak op agilitywedstrijden zie en ik vind ze geweldig om bezig te zien! De meeste hebben een geweldige drive, focus, snelheid,... Zalig!!

Ja en je hebt de bearded collie. Nu de stap van een sterke Mechelse herder naar een beardie is wel héél groot :vuistje:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #54 Gepost op: augustus 30, 2013, 13:58:16 »
da ging mijn eerste vraag zijn: zelfde rasgroep, of mag iets totaal anders ook?

al naargelang wat je zoekt (bepaalde sport, of allrounder) dacht ik eerst aan ne rottweiler, maar die zijn gelijk al wat massiever ...

ge hoort mij al komen... ne pitbull  :yes: 
ge hebt texasje al gezien e (qua drive  :mrgreen: ), maar ik vind het ook een tamelijk handig formaat... kleiner dan een herder wel, maar proportioneel steken ze bijna evengoed in elkaar... niet te zwaar, maar goeie bespiering, wendbaar... will to please...themselves, werken niet direct om de baas te plezieren, maar als ze iets graag doen, is het vol overgave (als ge van mechelaars komt, is het wel aanpassen denk ik, ze werken helemaal anders)...

als ge voor een iets rustiger (lees: minder op het randje) type hond wil gaan: ne golden of labrador uit werklijnen, maar das dan weer een heel andere richting uit he... of nen andere jachthond, type duitse staander of zo...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: augustus 30, 2013, 14:16:54 »
Veel hangt af van de sport die je wilt doen.

Indien je frisbee, canicross, bfb flyball wenst te doen kan je een kruising, working kelpie of apbt(niet voor flyball) overwegen.   

Anders zijn het de klassieke rassen. Een bc is een goede hond als je een goede hebt, maar iedereen heeft dat. Voor GZH kan je al bijna niets anders nemen.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: augustus 30, 2013, 14:17:58 »
zou een pointer niet iets zijn voor jullie?

Offline fungus

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #57 Gepost op: augustus 30, 2013, 15:06:09 »
Vraag is een beetje welk niveau je wil bereiken. Wil je gewoon een leuke hond om recreatief mee te sporten. Of wil je een topsporter. En zo ja: welke sport.  Ik heb het gevoel dat je top wilt bereiken, maar ben er niet zeker van. Niettemin ga je een sport moeten kiezen die jullie beiden ligt.

Een topsporthond geloof ik persoonlijk niet echt in. Je moet er gewoon wat geluk mee hebben. Ik geloof wel in lijnen met meer pit dan andere. Maar zekerheid over dat een hond nét die sport plezierig vindt, die jij prefereert heb je nooit. Laat staan over de gezondheid van je hond om op topniveau mee te kunnen.
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2013, 15:11:10 door fungus »

Offline Poppemieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: augustus 30, 2013, 16:12:15 »
Eventjes samenvatten:

Moet het een herdershond zijn? Nee, eigenlijk niet. Mijn allereerste hondenliefde was zelfs een Ierse Setter.
Welke sport wil ik doen? Maakt ook niet zo veel uit. Voor het eerst zou ik niet zoeken naar een hond geschikt voor mijn sport, maar eerder een sport geschikt voor mijn hond. (Wel geen gehoorzaamheid)
Wil ik op "topniveau" meekunnen. Nope, enkel fun voor baas en hond. Heb de tijd niet om aan de top mee te draaien momenteel.

Verder is de hond dagelijks mee met mij (dat is tussen de paarden en tussen andere honden), dus mag zeker geen "luier" ras zijn.
Ben eigenlijk vrij open minded momenteel.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #59 Gepost op: augustus 30, 2013, 16:15:38 »
Dan zou ik al niet direct voor een jachthond gaan...
Eerder iets kelp of border, aussie, ...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal